Jump to content

Мултитроник забавя при потегляне


nerox66

Recommended Posts

Момчета, ходете си оправете кутиите. Няма такова нещо трябва да покараш 10-15мин яко, за да върви нормално после. Абсолютно същите проблеми имах като описаните на всички колеги по-горе с бавното потегляне на  D, проблемите с бързото изтегляне в кръстовище и т.н.  Съответно на P или по време на движение кутията работеше без проблеми, грешки не се записваха. Проблема - съединители. След смяна всичко се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм съгласен със заключението, защото ако беше така, това придърпване щеше да го има на всички коли. На моята например го няма.

Ами и аз така си мисля/мислех. В крайна сметка отидох да ми тестват кутията в специализирана фирма за автоматични скоростни кутии с незнам си колко години история.

Иначе за смяна на съединител на мултитроник какви пари трябва да се приготвят.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия филм,но при мен се получава много рядко,ходих 2 пъти в сервиза МиД Варна тестваха, закачаха и казаха че няма проблем просто трябва да изчакам повече докато тръгне

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен леко износен съединител който само придърпва при тръгване от наклон може да се кара доста дълго време, може би години. През това време много други неща могат да се случат на колата, че и на собственика! Така че не трябва да се прибързва с този ремонт, който между другото изобщо не е евтин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия филм,но при мен се получава много рядко,ходих 2 пъти в сервиза МиД Варна тестваха, закачаха и казаха че няма проблем просто трябва да изчакам повече докато тръгне
 
Sent from my iPhone using Tapatalk
 

И на мен ми правиха диагностиката в МиД но в София.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разбрахте ли нещо за този проблем? След като почетох доста из международните форуми, изглежда че мултитроника си има известни странности при потегляне и хората се оплакват от забавяне и придърпване още от самото начало на експлоатацията, т.е. без да се е счупило нещо. Според тази статия подобно поведение е "нормално" и чудото "така си работи" :

 

https://www.audiworld.com/how-tos/a/audi-a4-b8-multitronic-cvt-problems-421233?fbclid=IwAR1tDiYwqSMDuxFhV8d5xV8yarQ4LKgJ9t4AcnYCgzhTU1rfRttv20Ur4Vg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено характерно за всички вариаторни кутии е еластичния ефект, но той не може да се определи като придърпване. Той е все едно че колата представлява ремарке което се дърпа от мотора с ластик. Този ефект би трябвало изобщо да не се усеща на S.

 

В повечето случаи ефекта се усеща от хора които за първи път карат вариаторна кутия. Натискат газта, колата не тръгва веднага, те натискат още повече и след това изведнъж се изстрелва, защото са дали много газ. Но не трябва много време за да се свикне и да се добие усет как да контролираш на каква скорост да е кутията единствено чрез педала на газта.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изчезва след като загрее значи не става дума за еластичния ефект, а нещо друго. Той си е постоянен и произхожда от самия принцип на работа на всеки вариатор. Изчезва (почти) само на S, но тогава кутията е програмирана да емулира обикновен автоматик и да движи веригата само през няколко определени позиции, уж че има зъбчатки.

 

Ускоряването на S например става по традиционен начин - чрез повишаване на оборотите на двигателя и задържане на едно и също съотношение, докато на D чрез поддържане на едни и същи обороти, а повишаване на съотношението. Еластичния ефект го има само когато има точно това плавно повишаване на съотношението при едни и същи обороти на двигателя.

 

Ако си в София колега, можем да ги сравним. Иначе среща пред НИМ някоя неделя само за Мултитроници нещо не ми се вижда осъществима. 😆

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
На 10.08.2019 г. at 10:16, Agaev написа:

Колеги проблемът ми е следният: карам ауди а4 б8 мултитроник 2012 година , като говорим за нормално каране никакъв проблем, но като спра на наклон потеглянето трябва да се случи с повече газ , даже и придърпва. Това го прави само на преден ход, на задна никакъв проблем. Може ли някой да сподели дали е имал същия проблем, че и майстори няма в моя край и яко дертове събирам. Благодаря предварително.

Колега и аз имам същия проблем, ако си решил пиши моля те 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте колеги, карам ауди А6 Ц5 2.5ТДИ 155к. МУЛТИТРОНИК проблема ми е доста сходен с вашите, колата има забавено потегляне само на D на задна няма проблеми всичко е наред, в движение колата има нормално поведение ускорява и се движи плавно, НО когато дойде време за намаляне на скоростта започва тресене и неиска да връща скоростите надолу. Ако принудително нанръчен режим ги сваля се нормализират нещата но иначе се мъчи и е на ръбът да изгасне мотора. Смених маслото но колата не се оправи, докато е студена има привидно нормално поведение със съвсем леко придърпване при потегляне но нормално поведение при намаляне на скоростта, 5 минуъи след това започва лудницата тресене забавен старт и забавяне при спиране. Свалих и разглобих кутията ей така от любопитство и яд но гледам като индианец всичко изглежда здраво, чисто и на място. Какво да я правя тази кутия дайте идея. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Няма грешки, няма неизправни соленоиди затиснато и други подобни, изглежда ми хлабава веригата понеже в спокойно състояние има лек луфт което според мен нетрябва да е така. Метнах една ръчна кутия и гилма приключи за ден и половина. Сега ще си имам мултитроник за части

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко общо ти излезе минаването към ръчна кутия?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко е казус, но откакто следя този форум най-много 5 човека да са писали че са го правили и нито един от тях не е отговорил на въпроса колко е излязло общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко излиза около 350лв като всичко съм си правил сам. Не е голяма философия, имам елементарни познания по механика(обща култура) и стига внимателно да си подбереш донора всичко пасва като чели си е от тази кола. Отнема около ден да се трансформира може би ден и половина заради малко игра с кабелите и прекодирането. Избираш донора и взимаш от него: кутия(задължително с лапите), полуоски, два педала(съединител, спирачка), стоп машинка за съединитела, скоростен лост заедно с маншона и кората около него, к-т съединител с маховика и горна помпа за съединителя. След като махнеш мултитроника махаш маховика и качваш буксата на мултитроника отгоре при мотора ще трябва по къано за да запалиш най малкото а после и за задна и километраж. Нареждаш всичко като е хубаво да вземеш с кутията и датчик за колянов вал ако не е резнат ако е резнат ползваш само подложката защото е по дебела и стария датчик ще подпре. Има много голяма вероятноат(99%) след палене да пуши като счупена печка(това само ако си ползваш твоя датчик) но се разменят две кабелчета на датчика(сиво и черно по спомен) и колата се оправя. Прекодирането е елементарно с ваг-ком по лесно е отколкото с делфи и се получава от раз, делфи прави грешки и някой пъ не става. След като запалиш и прекодираш работи всичко нормално без темпомата за него се пуска едно кабелче от съединителя до компа и той започва да работи нормално. Ако някой тръгне да го прави мога да дам схеми но за всеки автомобил са индивидуални и е малко рисковано да кача някой може да се подведе. На буксата на мултитроника има всички изводи които трябват за палене километража и задна и трите кабела работят с МАСА! 4ти за палене 5ти закилиметраж 3ти за задна пак по спомен но през маса могат да се пробват няма да изгори нищо. Това е в общи линий не съм професионалист но стана и ми се стори лесно. Не съм сменял магаре, не съм сменял стартер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Nikolay145 написа:

взимаш от него: кутия(задължително с лапите), полуоски, два педала(съединител, спирачка), стоп машинка за съединитела, скоростен лост заедно с маншона и кората около него, к-т съединител с маховика и горна помпа за съединителя.

И тва сичкото за 350 левченца? Моргаджията да не е татко Терезий?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nikolay145, благодаря за информацията. Ако имаш схеми дай и тях. Като се напише точно за кой модел се отнасят никой няма да се обърка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моето придърпване, при потегляне Мишо ми каза че е заради фрикционните дискове и трябва да се подменят. С труда излиза 1500 лв по спомени, като не е необходимо да се източва маслото. Предполагам и на другите колеги придърпва заради това. За минаването от мултитроник към ръчка, не ми препоръча да го правя. Тази цена която @Nikolay145 е писал е направо нереална. Колко горе долу струва една ръчна кутия на старо за Audi A4 B8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като продаде компютъра на Мултитроника в OLX за 350 лева и ще стане без пари. :)

 

Разбира се не всеки може да се справи сам и не всеки има достъп до нужните инструменти и съоръжения. Няма да е зле някой механик да каже колко би взел за труда. Аз мисля че за София ще е в порядъка на 500 - 600 лева.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова редовно обслужване и без заварки при потегляне... ;) да няма после подобни теми тук... :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ръчките съм се отказал отдавна. Дечурлигата да им се кефят докато още ги има, че при електричките няма вече ръчки.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...