Jump to content

Нови говорители за А4 В5


Leito

Recommended Posts

Здравейте, имам удовлствието да притежавам авант, който навремето не е бил поръчан с пълната аудио система, което означава че в цялата кола имам говорители само на предните врати. Тези говорители обаче свирят доста тихичко - в движение почти не ги чувам, а за бас да не говорим! Реално аз това искам - бас. Не искам колата да се разпада в движение или да събарям сгради с вибрации, но искам едно приятно басче, така да ме гъделичка приятно, поне като се движа с ниска скорост из града. Освен баса, разбира се, искам и да свирят по-високо. Понеже не разбирам много, а от различните теми забелязох че има колеги, които най-вероятно знаят за какво говорят, какво можете да ми кажете за говорителите към които съм се насочил: Hertz ESK-130.5. Плейъра ми е Pioneer DEH-1901UB и предимно си записвам flac, в краен случай mp3, и не мисля да ползвам усилвател, затова съм избрал тези говорители. Защото поне това разбрах, че когато не ползваш усилвател е хубаво чувствителността на говорителите да е над 90dB. На предната ми кола, 80 В4, където пак имах късмета да имам колони само на таблото, му купих Hertz ECX-100.5, които са около 100лв, след като прочетох съвета за чувствителността, иначе мислех да взема някакви ментаци за 30лв. Та там останах доволен от резултата, затова пак искам да заложа на Hertz. Другото което не ми е ясно е дали всъщност могат да бъдат монтирани тези говорители, които показах, включително и "пищялките"? Доколкото знам, най-вероятно ще трябва и преходен фланец. И още един въпрос, има ли смисъл да режа кори и да напасвам говорители на задните кори? Бях намерил една стара тема, но сега нещо не мога, където единия от разбиращите колеги беше казал че задните говорители, всъщност пречат, вместо да помагат. Можете ли да потвърдите, дали за моя случай, където искам един лек, но доловим бас това важи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш нещо достатъчно солидно с едни 13см дори хубави отпред няма да стане. Особено пък и без усилвател. А относно тая чувствителност мога да гарантирам, че херца и други подобни с 90+ изобщо не са толкова, реалната цифта би била 86-87-88 или нещо от сорта. Жалко е че страшно много потребители се заблуждават по такъв начин без дори да помислят за обратната страна на монетата, защо повече чувствителност всъщност е по-лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това питам, наистина не знам кое е по-добре. Просто прочетох, някъде, че когато са с повече чувствителност им трябва по-малко захранване, демек без усилвател. Какво можеш да ми препоръчаш ти, включително и за задните врати, и бюджета да е около 400, много максимум 500лв? Искам просто в колата да се чува достатъчно силно, не да правя дискотека на половината град и да се усеща бас вътре в колата, а не да събарям прозорци. :D Освен това, ако трябва да търся оригиналния "бас", дето се слага в багажника, ако има файда от него. На баща ми В5-та е с пълната система, не Bose и резултата искам да е малко по-добре от това което предлага тя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая кола за да стане нещо, което си заслужава парите се иска прилична компонентна система за отпред, малък 4-канален усилвател и да се отдялет около 15-20л обем за суб. Резултата със сигурност ще е по-добър от заводската система. Като цена общо без да споменавам марки такава система ще излезе около 600лв с аксесоарите за монтаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ако някой е запознат с физичните закони и нивото до което се е развила електроакустиката ще знае, че няма как да се постигне такава чувствителност при нормално НЕпро звучене и/или такава цена.

Това е компонентна система, която трябва да слиза до поне 70-80Хз както и да свири доколкото е възможно линейно, ако искаме да се постигнат тези показатели едва ли може да се говори за нещо повече от 86-87дб измерени по правилния начин. За съжеление Хертз от край време подвеждат клиентите по този начин, като в повечето случаи в ниския и среден клас се разчита на нахалните високи среди и ниво на високите като цяло за да се "симулира", че системата свири повече. Отделно ги има и приковете при 2,83в вместо 1ват, или мерят на някоя честота където мембраната има як пик.

Има и много други фактори - висока чувствителност обикновено значи и по-ниска електрическа мощност (по-къса намотка най-малкото) и разваляне на баланса ниски/високи при по-високи нива на слушане поради невъзможността на мидбаса да следва останалата част от спектъра. Има методи да се постигне повече ефективност, не много повече разбира се, но тези методи са все скъпи и няма как да се срещнат в ентри левел-а на която и да е марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в тая кола и без вибро/шумо обработка на вратите е хептен консервна кутия като конструкцията и обем на вратите...Лошото е че, едни хубави отливки за да се вмъкне 6.5" или 8" мидбас/среда си е цифра...щото тоз мъничкия 5.25", което е макса за заводски монтаж, има много малка площ и какъвто и ход да има говорителя, просто не може да компенсира мидбасовия спектър...

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Врата наистина си иска поне 6,5" и то е много препоръчително да запазиш заводската изолация/форма зад мидбаса. Но между другото дори с 13см е по-добре от много други купета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с ESK-130 се получи много добре при А6 C4. Много важно е да се обърне внимание на монтажа, всякакви фуги межу адаптера и кората трябва да бъдат запълнени, често тия адаптери опират в гънките на говорителите, моите се наложи да ги пиля. След като всичко се направи както трябва и се лепнат 1-2 слоя битум зад говорителя (за предпочитане е истинска изолация, но и битума при правилна употреба върши работа). Скоро ще прбвам как стоят нещата и при В5, но принцпипно резултата очаквам да е сходен. В демото на клипа свирят само предните, плеъра е с Drive-S стъпало и вади 26W на канал.

 

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акустически предните врати на А6 и А4 са много различни, ако не се лъжа при А6 има модели с пластмасова кутия, подобна на тази  в БМВ Е46...въобще нищо общо...13см и мидбас в автомобил са самоизключващи се неща...може да има някакъв на супер ниски нива на сила на звука, но при дори при средни нива, няма как 5.25" драйвер да смогне с ниските така както ще излъчва средни честоти...проста физика е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На С4 да сложиш адаптера за 13cm (който за съжаление вече не се предлага) кутията се отстранява и нещата стават 1:1 с A4 B5 с малка разлика в обема. 
1b9386bbcf73de40.jpg

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна, че са 1:1 а хартия, обаче реално б5/ц5 с такъв монтаж свирят различно от ц4. А реално тая кутия на ц4 не е много използваема като решиш да ъпгрейдваш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎28‎.‎3‎.‎2018‎ г. at 12:21, Lenin89 написа:

няма как 5.25" драйвер да смогне с ниските така както ще излъчва средни честоти...проста физика е.

Има как, ама е сложна физика. Бас се вади с обем и фазоинвертори, а размера на говорителя определя само интензитета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле майко е положението. Няма да изпадам и аз в подробности,накратко да 13-ката е кофти,дефакто ако не е много зле и ако колата е с бас който може да възпройзвежда нормално до 80-90 хз (10 ка в затворен обем) нещата не толкова трагични колкото ги описвате ,по скоро проблема е че високите от най евтините компоненти са мега отвратителни,и в повечето случай се слуша на плеър и той е някакво сони дето изкарва 2х5 вата без да криви и както каза колегата по горе 80-и нещо чувствителност е рялната.Затова не стават нещата .Както казва бричката Лъв слама не яде Аз в а6-то съм с 13-ки който иска да идва да слуша.

 

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

и аз имах б5 пак само с колони на предните врати.

Купих херц DSK 130.3, фланци задължително(пак от същия сайт от който купих говорителите). И звука значително се подобри. След това си взех плейър на Sony, направих на ухо настройките на еквалайзера и лично за мен звука беше много добър в колата. Спокойно си бумтеше радиото без да има пръщения. Бях без усилвател и бас каса.

Тези говорители поне според мен изкарват много приличен звук и умерен бас, от който не ти вибрират ламарините. 

пп. При това самите колони не са кой знае каква инвестиция - за тези 400 лв ще си вземеш говорителите + Sony от по-висок клас (моето беше около 200 лв) и ще си доволен.

Редактирано от Satori
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сонитата, и пайнерите, общо взето почти всички плеъри от ниския клас (около 100лв) и средно-ниския (200-300лв) е с еднакви стъпала и саунд процесори. Свирят еднакво.Разликата им е само в екстрите - блутути, дистанционни, входове, изходи и т.н..

 

Изключение правят само FD моделите на сони и пайнер, които се водят 4х100 вата, а реално са около 4х45.

За справка, тези рекламирани като 4х50 или 4х55 реално вадят 4х18.

Всичко се отнася за 4 ома и 4 канала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...