Jump to content

Проблем с климатроника - вентилатора в купето не духа.


JusttRelaxx

Recommended Posts

Здравейте,  Колеги! 

 

От седмица спря да ми духа перката в купето. Закачихме я и показа Fresh Air Blower - нещо свързано с неконсистентно напрежение беше грешката. 

 

Взех друга перка и пробвах с нея - не стана. Междувременно закачих директни 12 волта на моята - работи перфектно. 

Пробвах с 2 други таралежа (управлението на перката) - също никаква промяна. 

 

Проблемът от известно време се проявяваше понякога, но доста рядко - тръгвам, пускам климатика, но перката не тръгва, карам 10тина минутки и тръгва. 

 

При смяната на перките забелязах, че като я включа, се върти лекичко. Това вероятно е от факта, че колата е със соларен шибедах. 

 

Та след като изключих проблем с таралеж, перка,бушон, останаха 2 компонента

  •  студена спойка в управлението на климатроника (подгрева работи, мести клапите, регулира температурата, но при повишаване/понижаване на степента на вентилатора в купето не се случва нищо) Когато сложа мултицет на буксите на перката стигат към 8 волта, независимо как регулирам степените от управлението. 
  • Проблем с релето, свързано с работата на соларния шибедах.

 

Второто не знам къде се намира, ако някой има идея, нека сподели, ще ми се да започна с него и да видя за студени спойки, лош контакт. 

 

Ако някой има и други предположения, съм отворен да ги чуя. 

 

П.С Колата е A6 C5 4.2 1999г. 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш +12 волта на буксата на вентилатора? Те минават през клемореда/таралежа на контактния ключ и два броя предпазители даже!

Като закачиш плюс от запалката(примерно) и хванеш маса от тази на вентилатора когато усилваш степените трябва да се усилва и светлината на лампата. Така ли е? 

Таралежа с три кабела ли е? 

 

Идеята е че само едното го няма, но трябва да кажеш плюса ли е или минуса защото диагнозата е различна. В Аутодата има схема. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не, перката я тествах директно на акумулатора. 

 

Toва е таралежа: 

28534793_1720622831294390_1846828639_n.jpg

 

Преди това мултицета го бях закачил на буксите на перката, не съм пробвал методът, който описа.  

 

 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е пробил транзистор може да отчита напрежение, но ток не протича. За това се мери с пробна лампа така протича ток и измерването е под товар, ако свети лампата трябва да работи вентилатора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maлко развитие по темата - оказа се, че проблемът е в релето на соларния шибедах. Презапоих го и тръгна. Поработи и пак спря. Явно не ме бива достатъчно с поялника, или си е било пътник. 

 

Поръчах друго втора ръка, но е възможно и то да умре след не много време. 

 

Релето е с номер 385, 4B0 959 589 

 

Ако някой има идея между кои 2 крачета може да се сложи мостче, за да се елиминира нуждата от релето, ще се радвам да сподели. :) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимка. На пиновете на релето има номерца, и евентуално на него отстрани може да има схема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пристигна релето-заместител. Plug'n'play беше работата, отново имам парно/климатик, абе всичко. :)

И за да не бъде типичната тема, в която след оправяне на проблема не се споделя полезна информация 

                                               ||

                                               V

В заключение малко обобщено инфо за системата и нейния troubleshooting:

 

Системата при коли със соларен шибедах се състои от 4 основни компонента: 

  • Перката в купето, която е едно цяло с моторчето, намира се под жабката.
  • Т.нар таралеж - управлението на перката, намира се в ляво от перката.
  • Управлението с бутоните на целия климатроник.
  • Реле 385 за соларния шибедах. 

Грешката, която излизаше беше: Fresh Air Blower V2  Control Difference - Intermittent

 

С Output test от VCDS също не тръгваше. 

 

Тествах я като я свалих и и подадох директни 12V от акумулатора, така се разбира дали наистина работи. В моя случай работи чудесно.

 

Когато проблемът е в таралежа, до буксата на перката стига много ниско напрежение, около 2-3V, независимо от степента, която е зададена от климатроника и тя се върти прекалено слабо. Но когато се цъкне OFF, перката спира. 

 

Когато проблемът е в реле 385, перката се върти лекичко дори и при изключен климатроник и при пускането му не настъпва промяна. 

И последният компонент, който уж най-рядко дефектира е самото управление. Моето го свалих и го проверих, презапоих всичко, за да се подсигуря и за в бъдеще. 

 

Самото реле се намира в бушониера в лявата страна на волана. За да се стигне до него, се сваля пластмасата под волана, държаща се на 5 болта - 2 отдолу в ъглите, един достъпващ се отстрани, където са бушоните и 2 намиращи се под пластмасата между волана и таблото. 

 

В Audi World намерих чудесна тема, по която се водих: 

https://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5-platform-discussion-7/how-remove-repair-solar-sunroof-relay-385-fix-interior-blower-fan-2853817/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, най-добрия вариант за оправяне на проблема - реле :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим, че 3 пъти го вадих, поих и накрая смених с друго, като преди това свалих и тествах всички други компоненти.. :D 

 

Много ти благодаря и на теб за насоките и съветите!! :) :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...