Jump to content

КИЛОМЕТРАЖ на Ауди 100 2,3 136 коня NF мотор


tonydony@abv.bg

Recommended Posts

             Искам да споделя проблем, който имах с километража на моят автомобил Ауди 100,  2,3 бензин, NF мотор.

Проблемът бе, че километража работеше частично - отчиташе скоростта, а отчитането на изминатите километри спря. Свалих цялото табло и разглобих километража. Установи се, че малкото зъбно колело, /изработено е от някакъв вид силикон, поне на моя километраж/ което съм посочил на снимката е с един липсващ "зъб", от което не се отчитат изминатите километри. 

          Потърсих в интернет за такова зъбно колело и видях, че двама предлагат такива метални или пластмасови за по десет лева. Обадих се на единия телефон и човека отсреща искрено ми препоръча да си закупя метално зъбно колело, защото всички така правели и нямали проблеми. Поръчах и тогава започнаха ЯДОВЕТЕ, въпреки, че монтажа го бях направил както пише в дебелите книги - почистване, презапояване на съмнителни спойки по платката, смяна на единия електролитен кондензатор, тъй като бе с намален капацитет. Поставих таблото и пак беше същото - отчита скорост, а изминати километри НЕ. И така четири пъти сваляне, проверяване, монтиране и "ГРЕДА" всеки път. Започнах да си мисля, че стъпковия мотор не работи или чипа има проблеми или някои от елементите на платката и  какво ли друго не.

          Случайно разбрах за един човек в Русе, който се занимава с такива "километражи и други финни механики". Потърсих го на тел. 0898-941-541 и при разговора ми каза, че МЕТАЛНИТЕ ЗЪБНИ КОЛЕЛЦА за тази механика на километража не са удачни. Даде ми такова изработено от пластмаса. Монтирах го и ЧУДО - всичко веднага си дойде на място - отчита скорост и изминати километри.

          Всичко го написах с цел да не се лъжете да сменяте с метални зъбни колела, колкото и да ви убеждават, че това е най-правилно. Монтирате пластмасово и няма да имате грижи. УСПЕХ!

 

 

километраж Ауди 100.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. И вместо да откриваме топлата вода отиваш в ТАЗИ тема и се сдобиваш с подходящо зъбно колелце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, tonydony@abv.bg said:

Всичко го написах с цел да не се лъжете да сменяте с метални зъбни колела, колкото и да ви убеждават, че това е най-правилно. Монтирате пластмасово и няма да имате грижи. УСПЕХ!

 

Не съм срещнал специалист, който да твърди, че най-правилно е да се ползват метални зъбни колела.

Пластмасовите зъбни колела (или по-точно полимерните, както е правилно да се наричат) отдавна са доказали, че превъзхождат металните във всяко едно отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая идеята въпросното зъбно колело оригинално да е силиконово е, че дневния километраж е механичен и често бутона за нулирането му се натиска в движение, което след време води до счупване ако колелото е пластмасово (или метално - изронва се съседното). Това е и основната причина за неработещия дневен километраж. За да се избегнат такива проблеми е необходимо бутона за нулиране на дневния километраж да се натиска само при напълно спрял автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...