Jump to content

1.8т няма напрежение към валветроника


anto1

Recommended Posts

Здравейте,от извесно време спадна ряза на колата и установих ,че напрежението към електрическия клапан на оптегача на веригата,когато му е закачена буксата е 0 даже и в движение!Когато изкарам буксата от клапана идва напрежение 7.2, в движение до 10в,но закача ли буксата напрежението изчезва?Като закача буксата с мултицето на затворена верига,дава че няма?Това нормално ли е?

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има верига, направи една диагностика и би трябвало да покаже и грешка.

П.п. валвтроника е съвсем друга система, която не се монтира в 1,8Т :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не няма грешка!Обтегача е нов и защо като включа буксата към клапана и напрежението изчезва.Като изкарам буксата и идва 7.2волта?Някой може ли да премери на изключен мотор, да извади буксата,дали показва на мултицето затворена верига!

 

П.с Мисля, че трябва да зарваря веригата с мултице!

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, vladi said:

... П.п. валвтроника е съвсем друга система, която не се монтира в 1,8Т :)

 

Абе и аз си го мислех, ама не исках да го казвам.

То валвтроника май си е название на търговско на БМВ ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, anto1 написа:

Не няма грешка!Обтегача е нов и защо като включа буксата към клапана и напрежението изчезва.Като изкарам буксата и идва 7.2волта?Някой може ли да премери на изключен мотор, да извади буксата,дали показва на мултицето затворена верига!

 

П.с Мисля, че трябва да зарваря веригата с мултице!

Послеписа не го разбрах.....

Иначе ти нали мериш намотката на обтегача за верига?  Малко вероятно е компютъра да не отчита грешка, ако действително няма напрежение на буксата на обтегача, когато е закачен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да ,когато е закачена буксата на оптегача няма напрежение на буксата,а когато я извадя има 7,2волта!И също така при извадена букса меря за затворена верига на буксата с мултице (призваняване ), няма!

 

П.с вадя буксата от клапана и я меря с мултице и трябва да призванява мултицето!

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегача се управлява импулсно от ЕКУ-то, ако не се лъжа и затова няма как да замериш напрежението към него директно с мултицет. Ако има проблем с него ще имаш грешка при прекъсване на намотката му или ако не успява да коригира положението на валовете горе - при всички положения ще видиш дали има проблем с него през VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И също така при извадена букса меря за затворена верига на буксата с мултице (призваняване ), няма!

 

П.с вадя буксата от клапана и я меря с мултице и трябва да призванява мултицето!

Обикновено мултицетите имат обхват на съпротивлението който се избира от селектора. Ако съпротивлението на намотката е повече от обхвата в който "призвънява" нищо няма да премериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я провери в кутията при компютъра (под чистачките) 15А бушон дали е здрав. Релето за управление на компютъра пуска 12 волта през този бушон към обтегача на веригата и термостата. Но пак ми е странно, че нямаш грешка в момента. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да проверих го ,здрав е!Преди 1 година беше изгорял и даваше грешка на оптегача и термостата.

Само със вгком ли може да се хване дали работи?

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не съм мерил там за напрежение ,а само за затворена верига до буксата с клапана.

 

П.с. Някой можели да премери тази букса с мултице дали ще даде затворена верига на изключен двигател,че имам някъв спомен ,че звънеше мултицето и даваше 5.2волта!

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, няма как на тази букса (която е на инсталацията) да даде верига. Можеш да премериш съпротивлението на намотката на самия обтегач. Иначе на единия пин на буксата трябва да има 12 волта(спрямо маса се мери) когато двигателя работи. На другият пин компютъра решава кога да подаде минус/маса за да сработи клапана на обтегача. 

Другото което е,че когато мериш с мултицетО за верига мериш съпротивление, а волтовете са мерна единица за напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Значи при свалена букса и запален двигател на единия пин е 14.4в а на другия също има 6.2в? 

 

Да разбирам ли ,че на 2 рия пин трябва да няма напрежение?

Редактирано от anto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батин, тука никой няма да ти отговори, по простата причина, че никой не знае как и кога точно работи тоя обтегач, кога и при какв условия компютъра му подава напрежение и в каква последователност, за тези неща трябва да се познава в детайли работата на Мотроника, всеки един неин възел и взаимодействията между компонентите, както и разните му там горивни карти и подобни алгоритми.

Сега стана ли ти ясно, че само много добър двигателист инженер - диагностик може да ти даде информацията, която търсиш? Тук такъв не влиза.

Най-вероятно за рутинната проверка на тоя обтегач като отделен възел има данни в ELSA-та, вземи инсталирай си я и вероятно ще можеш да разбереш бачка ли ти обтегача, или не.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега anto1, за пореден път ти казвам, че няма как да мериш такива напрежения на откачена букса. Като толкова искаш да видиш какво се случва, закачи мултицета отзад на ЗАКАЧЕНА букса (откъм гумения маншон) и ходи да даваш газ по улиците. По-лесно ще стане, ако вържеш пробна лампа, че да гледаш дисплея и да караш- малко трудна работа. Може някой друг да кара, ти да гледаш.

Този клапан ще сработи след около 3000 оборота при пълно натоварване. Тогава маслото ще напъне обтегача, той  веригата, и така всмукателния вал ще започне да "пълни" по-рано.

 Искам и за ПОРЕДЕН ПЪТ да ти кажа, че щом НЯМАШ грешки, свързани собтегача, няма за какво да търсиш под вола теле. Компютъра е достатъчно умен, за да "хване" нередност, свързана с него(обтегача).

Та, да започнем отзад напред - какво и е на колата, че си се заровил в тази букса? Или просто си мериш тук-там напрежения? Не се заяждам,само питам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...