Jump to content

настоящ собственик на ауди А4 TFSI


pandov

Recommended Posts

Здравейте. Чисто нов съм в форума . От извесно време съм си наумил да сменям колата . В момента карам Мазда 6 2005 г 2.0 141кс. хечбег  бензин  ръчка , нямам проблем с нея много здраво окачване ,шумно купе , ръждиви тенекии , малко мудна динамика , но за двигател без турбо толкова .

Сериозно заглеждам ауди А4 държа да не е комби да е 2008г. - 2010г. , бензин , ръчна скоростна кутия . Мисля , че се води Б8. В момента чета доста за тази кола недостатъци и предимства ,мисля ,че няма място за сравнение с моята ,защото са различен клас коли. спрял съм се на 1,8 или на 2.0 TFSI съответно 160 и 211 кс.(  вариянта със 120 коня 1,8 мисля ,че ще е слабичък двигател за това купе). Чета доста негативи за горенето на масло особенно за 2.0 двигателя . За други масови болежки по колата не съм попаднал. 

Искам да попитам собственниците на такива автомобили , как са с окачването , как е купето от към ръжда (знам ,че ауди нямат такъв проблом ,но все пак )  също тъка , как е от към шум в купето, съединителя при бензина с денферен маховик ли е?

Колата мисля да я вкарам от Германия ,незнам защо сякаш ще съм по-спокоен ,че няма да е с върнат километраж и няма да са прекрити проблеми по колата .

Изобщо всякаква информация за честите проблеми и за какво да гледам като копувам , както и препоръки , насоки ще ми са от голяма полза .

Благодаря ви 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва някой да ти каже какво да гледаш в сервизната книжка хубаво е да е са сменяли буталата и пръстените ако намериш такава ще е супер ,ако не има доста писано има в бг кой да ти свърши тази работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл във форума [emoji4]Хубаво правиш , че предварително се информираш и бих искал да ти споделя че при 1.8 и 2.0TFSI двигателите EA888 (от 2008 до мисля че 2016)проблема с горенето на масло е просто фабричен дефект!! Няма да избягаш от него освен ако предният собственик не го е отстранил в официален или орторизиран сервиз.(което не винаги е гаранция)!Веднага обеснявам защо: през годините има различни ревизий на частите на който се дължи проблемът,мисля че последната успешна ревизия е през 2016г!

Сега като цени (който ми дадоха на мен при запитване)ако решиш ти да си отстраняващ проблема

- Ауди Варна 7-8к за всичко с включено ДДС

- сервиз в София който е доста коментиран тук в форума около 1500 лв за труд и от 3-5к за части (съответно при тях цените не са крайни , посъветваха ме че това е макс.много зависи от годината и моделът ) което го разбирам.

-Ауди в Uk [emoji636] £4000 и две години гаранция[emoji4]

Не се надявай че ще си един от късметлийте и на теб няма да ти се случи !!! Рано или късно ще си пред тази дилема,зависи много от това предните собственици как са процедирали.

След всичко по горе написано не искам да те отказвам от покупката напротив тук има доста хора с този вид двигател и автомобил,просто бях пред същата дилема много четене и то в чуждите форуми ,само че за a5 coupe (двигателите и проблемите са едно към едно,че дори и а3 след 2008 г. засегнати ,но това вече е друга тема)

Просто ти представям фактите и съм сигурен че ако ровиш още дори тук в този форум ще се убедиш че съм прав.

Нядявам се да съм бил полезен[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за разясненията ,разбирасе ,че беше полезен .Сега трябва да помисля не дали искам да купя този модел ,а дали съм готов да дам  почти 50% от цената на колата  за ремонт на този проблем ,което никак не е малко.Все пак не съм се отказал.

Благодаря ти още веднъж .

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора ЕА888 въобще не е в групата на маслоядите. От 2013 насам тоя проблем е решен. Драмата е преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора ЕА888 въобще не е в групата на маслоядите. От 2013 насам тоя проблем е решен. Драмата е преди това.

Не споря,но от четеното тук [emoji848]IMG_1265.thumb.JPG.a90ea1d747ad0fbe73fa3

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , според мен си е донякъде и въпрос на късмет...

Аз от 2 год. съм собственик на А4 от 2008г. и ядове с маслото не съм имал, във форума и други колеги са писали че не се е налагало доливат масло между смените!

Единствен недостатък , поне за мен , е ниската височина на колата и зимно време ползвам колата на жената , но през останалата част от годината удоволствието от шофирането е на ниво!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за светлината в тунела, че почти съм се отказал вече. Явно има и бройки които не са толкова зле. На колко километра е колата, защото като чета за проблема с маслото пише, че се проевява след 80-100 000, че дори и по рано. 

 

Имам още един въпрос. В оторизиран сервиз могат ли при диагностика преди да купя колата да кажат дали гори масло? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият начин да установиш е с така нареченият тест който се прави в Ауди .Наливат ти масло караш 621 мили =1000 км връщаш се източват маслото и ако липсва повече от 0,5л значи официално си за ремонт [emoji846](който включва три етапа )

Ето един линк има мн инфо по въпроса ,но незнание как си с английския

http://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/90849-2-0-tfsi-oil.html#/topics/90849?page=1

От Ауди казват че автомобилите произведени след 44 та седмица на 2011 г не би трябвало да са засегнати!!(но по форумите съм срещал изпищяли и с 2014 г производство[emoji53]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслените сегменти са условно три вида:

- първите са високи 1.5мм и дренажните отвори са "дупчици" - най-склонни към коксуване от нередовна смяна на масло;

- вторите са високи 2мм и дренажните отвори са дълги процепи (това са сегментите от 2011г);

- третите са със съвсем друга конструкция - от три части са, като средната част е нагъната "ламаринка", а не пружина. С тях вече хора спокойно могат да не си сменят маслото и по 30к км. За съжаление за преминаване към третия вид оригинални бутала трябва да се сменят и биелите, защото буталата са с 23мм (срещу 21мм) бутален болт. Неоригиналните бутала имат вариант за 21мм и последния тип сегменти.

 

Edit: снимки на новите сегменти: http://www.euromechanica.com.au/blog/vag-2-0l-tfsi-oil-consumption/

първите: https://www.ksmotorshop.com/article-detail/view/en/106191/piston-40761600-kolbenschmidt-06h107065bf-06h107065bs-06h107065cp

 

От 2011 се монтира и нова верига с нов обтегач. Задължително трябва да се сменят при по-старите мотори - първите версии са склонни към разтягане, а обтегача изпуска....Реално и тези проблеми са свързани с използването на ОЕМ-ско лонглайф масло 5/30.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям цирк е това ауди , пък за тия пари немога да си харесъм друг модел. А4 най ме превлича като дизайн и отвънка и отвътре . Значи ,за да попаднеш на читава бройка е шестица от тотото , да ама и тя не се знае докога ще е читава.Само немога да си обесня как водеща марка като ауди си е позволила да се изложи така. Щом няма и как да се разбере дали гори масло в сервиза а само с каране , което няма ка да се случи преди да се закупи колата, мисля да се отказвам ,защото шанса да попадна на калпава бройка е огромен а ремонта от 5-8000 лв ми се вижда несериозна инвестиция.Ще си карам мздата докато събера още някой лев и ще рискувам пак със А4 , но 2012-2014 поне от прочетеното там е по голям шанса да е читав двигателя.

Благодаря ви на всички за информацията и съветите 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да почнат да му плякат дюзите ли? Ако държиш на тфси, търси след 2013. Истината е , че каквото и да избере е коте в чувал. Погледни и Б7 тфси. Там проблеми с маслото нямат. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изникна ми още одно въпросче. Каква е разликата в дисплеите, имам предвид , че някои модели са с цветен дисплей между километража и обортомера , а някои са с едни червени ,май има и същата разлика и в големия дисплей . Другото е с копчетата около скоростния лост , прави ми впечатление ,че на дизелите там има много а при бензина няма. Това някаква степен на оборудване ли е . И имат ли всички навигация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съвсем се омотах от четене и си правя мои си заключения, че може би колата е наистина конструирана със.скапани сегменти и малко небрежна поддържка и стига за да почне да гори масло.Например доверяването на лонг лаиф маслата и смяната им на 30 000 км авно не им се харесва на тия двигатели със маслени сегменти направени от капачка на буркан.  Иначе как да си обесня факта, че едни и същи двигатели, единия на 200 000 и не гори масло, а другия на 60 000 и гори масло като луда.Все още се чудя какво да правя. 

П.П така и не разбрах разликата в дисплеите между километража и оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е, че единия е цветен и готин, а другия е монохромен от края на 90-те години и изглежда супер не на място в такава кола.

Ретрофита на цветния дисплей не е много проста и евтина процедура и колкото и смешно и маловажно да звучи ти препоръчвам да търсиш кола с такъв.

Това нещо го гледаш всеки ден е важно да не те дразни ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен

Sent from my iPad using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...