Jump to content

Имали защита AAD


peshaka1

Recommended Posts

Колеги  имам въпрос  Двигател AAD  2.0/115  имали защита при скъсване  на Ангренажа  да не удря клапани в смисъл да ли са  зарязани  буталат  кот един колега ми каза че  АВК то имало  тоз масовия  дето го слагат на B4    

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на AAD-то не ми е удряло клапани в бутала при късане на ремък или изпадане на зъбното колело с шайбата долу заедно с ремъка. При смяна на ангренажен ремък съм пробвал при двигател на ГМТ и свален ангренажен ремък да въртя горе колелото на разпределителния вал и не е затягало/опирало никъде.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм виждал неведнъж криви клапани, в следствие на скъсан ремък, и на двата двигателя. Спас също беше взел едно АВК със превъртяла шпонка на коляновия вал,може да потвърди резултата :)

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което е много странно, освен ако има някакво значение при какви обороти на двигателя се случва късането на ремъка. При мен на 100-цата винаги е било в движение в града и не е имало поражения :nixweiss: . Мишо беше късал ремък в движение на магистралата и беше ударила клапани в бутала, но пък не е ясно дали не се е счупило нещо механично и заради това да се е скъсал и ремъка в последствие. Със сигурност, когато двигателя е на белези на ГМТ на коляновия вал ако е свален ангренажния ремък, разпределителния вал горе се върти свободно без да опират клапаните в буталата - пробвал съм го многократно. Говоря за AAD мотора на моята бивша 100-ца.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защита от удряне на клапани... искам да го видя това!

:hilezh: :hilezh: :hilezh:

 

АВК с изпаднала обтяжна ролка в движение, в момент при изключване от първа предавка, уж не беше ударила клапаните.

 

Обаче по-късно, след подмяна на ангренажния комплект, работеше неравномерно на празен ход, което ме навежда над мисълта, че са били все пак подпряни и  леко кривнати, колкото да не затварят добре.  Между другото момчето още си я кара така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за защита, по-скоро в самото бутало са фрезовани легла, където евентуално биха опрели клапаните. Има доста двигатели (8 клапанови), не само на Ауди, които не удрят клапани в бутала при скъсване на ангренажния ремък. Въпроса е, че мненията специално за AAD са противоречиви защото на мен ми се е случвало няколко пъти в движение (изпадане на ремък, превъртане на шпонката на зъбното колело долу, падане на шайбата на коляновия вал заедно със зъбното колело) и не съм имал проблеми, слагам нов ремък, ролка, зъбно колело и двигателя си заработва идеално. 100-цата я карах 10 години, около 200 000км.

От друга страна, както писах по-горе знам за случаи, когато има близка среща на клапани в бутала на AAD, но не съм сигурен каква може да е причината. Все пак тези мотори са много години и километри и е очаквано нещо механично да се счупи, което да доведе до късане на ремъка и/или удряне на клапани в бутала.

Така, че на стар двигател и на много километри няма как да има сигурност, че нещо няма да се счупи.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...