Jump to content

Харчи масло Audi a3 1.8 AGN


zezo_inter

Recommended Posts

Колеги бих искал да ви попитам нормално ли е гореспоменатия мотор да ми харчи масло около 200гр на 3000км?

Мотора е с пластмасовите колектори.

Колата е с газов инжекцион и разхода ми е супер, извънградско 6.7 със скорост 100км в час.

Маслото е фукс титан 10W40 и е сменено преди 3000км.След смяната го оставих една идея над средата на щеката за масло.Вчера го провери и е почти на минимума.

Антифриза не мърда,няма течове под автомобила дори и на масло.Няма пушеци от ауспуха само единствено може би си внушавам,сутрин като запаля двигателя и докато е на автоматичен смукач след около 20-тина секунда от запалвано излиза някакъв дим но не мога да определя синкав ли е или бял,но е плътен.

След като изключи смукача повече нямам никакъв дим.

Благодаря на отзовалите се.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво трябва да ми говори?Че нещата са зле ли?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо страшно.При смяна наливам до горе и след 10хиляди е паднало до минимума,тоест наливам точно един литър за 10 хиляди,това е искал да ти обясни колегата,карам със същото масло и съм много доволен,мотора е пак 1,8,само че AUM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да има омасляване някъде, например под капака на клапаните или другаде.

И според мен - нищо обезпокоително.

Един напълно здрав мотор обаче не гори никакво масло, доколкото зная.

Поне при мен никоя от колите ми не гори двигателно масло и то си стои на същото ниво до смяната му.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Него мисли. Налял си по-малко масло при смяната- написал си до половината на щеката. Нормално е след някой друг километър да е на минумума. Долей си сега до горе и си го следи. Ако пак пада не е фатално, стига да е в разумни граници. Тези колички са си старички затова двигателите им са си поизносени. Ако харчът е прекалено голям 500-1000 мл. на 1000 км. пробег, не се занимавай с добавки а направо мисли за по-свеж двигател или основен ремонт на твоят си.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10.04.2018 г. at 9:06 PM, nickgaidarov said:

Един напълно здрав мотор обаче не гори никакво масло, доколкото зная.

Поне при мен никоя от колите ми не гори двигателно масло и то си стои на същото ниво до смяната му.

 

 

Ако си прочете User Manual-a  ще видите, че при здрав мотор е възможно да гори до 0.5л. на 1000 км. в зависимост от фактори като къде се кара автомобила и персонален начин на каране. . Четете ги тея книжки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези книжки са с цел да не осъдите производителя , че ви е продал таралясник. 500мл на 1000км си е за нов двигател направо.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, spgi said:

 

Ако си прочете User Manual-a  ще видите, че при здрав мотор е възможно да гори до 0.5л. на 1000 км. в зависимост от фактори като къде се кара автомобила и персонален начин на каране. . Четете ги тея книжки.

Възможно не значи задължително, колегата venomcorp по-долу добре е обяснил случая.

 

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, venomcorp said:

Тези книжки са с цел да не осъдите производителя , че ви е продал таралясник. 500мл на 1000км си е за нов двигател направо.

 

Хората са го написали: В зависимост от фактори като къде се кара автомобила и персонален начин на каране.  

Така че, карай с над 3000 об/мин дигателя, не 0.5 ами 1 литър ще изгори на 1000 км. напълно нормално е. Нито го знаете колегата как кара нито как изцежда мощността.

В повечето теми за такива проблеми хората си пишат сменете маслото, проверете турбото (ако има) и т.н., ама чак пък двигателя ако е нужно да сменя и основен ремонт аха да направи.

Трябва да се чете и диагностицира ако има въобще проблем.

Първото, което бих го посъветвал човека е веднага да смени маслото с друго, възможно е да някакво менте, а за тези двигатели прочетох, че са мудни на ниски обороти и пъргави на високи обороти, което веднага го вкарава в разход на масло, ако е кръщавано. Знам, че доста хора, ще ме обвинят в пристрастност, но за мен в момента по-добро от  Bardahl  в няма и задължително по номера на двигателя да видят в дебелите книги точно какво трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам. Аз си карам редовно до прекъсвач. Но маслото си ми е ок. Пак казвам. Нормално е за износен двигател да харчи. Но разход от 500мл. Че и литър на 1000км пробег си е проблем. Решава се с ремонт или смяна с по-нов агрегат.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, spgi написа:

 

Хората са го написали: В зависимост от фактори като къде се кара автомобила и персонален начин на каране.  

Така че, карай с над 3000 об/мин дигателя, не 0.5 ами 1 литър ще изгори на 1000 км. напълно нормално е. Нито го знаете колегата как кара нито как изцежда мощността.

Аз като карам предимно извън града с около 4000 оборота сигурно трябва да доливам по 2 литра на 1000 км. Това ако съдим по твоите дълбоки размисли по темата... :nixweiss:

 

@venomcorp е прав за книжките и написаното в тях, че производителя просто се застрахова предварително. Изправен атмосферен 1.8 20v не е нормално да има харч на масло, ако се кара с хубаво такова или поне не преди 8000 км. пробег на самото масло (след това малко или много започва да губи от качествата си и е нормално до момента на смяна да има някакви минимални загуби). За 100 000 км. пробег на А3-ка с AGN двигател и 10 смени на маслото, положението при мен е винаги едно и също - намалява с около 200-300 мл. (от максимум до началото на грапавото на щеката) и това се случва винаги в интервала между 8000-10 000 км. До около 8000 км. нивото на маслото си стои на максимума, както е налято.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло съм го закупил от Ауто + които се водят официален вносител на маслата Фукс в България.

 

Въпроса ми е ,за е нормално след смяната на маслото да намалее количеството което съм му сипал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много от нас доливат масло, но малко си признават. Долей по норма и го следи. Отговорът на последния ти въпрос- нормално е за мотор с незнайни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, GTX3071R написа:

Аз като карам предимно извън града с около 4000 оборота сигурно трябва да доливам по 2 литра на 1000 км. Това ако съдим по твоите дълбоки размисли по темата... :nixweiss:

+1

Точно.3а около 100 хил.км.един път не съм долял масло на AGN-a, преди доста години.На 10к смяна и така.Сигурно,защото беше с пробег под 200к км.:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гори ти най-вероятно заради спечени гумички на клапаните и евентуално луфт във водачите.Не е повод за притеснение просто си е конструктивен недостатък на тези двигатели.Ауто + са читава верига,следователно маслото ти не е менте,просто двигателя си го похапва,няма нищо срамно в това.Ако тръгнеш да се притесняваш за всяка глупост написана в този форум от хора на които единствената им прочетена техническа литература е книжката на колата,трябва да си сложиш край на живота.Съгласен съм с колегата steni че повечето се правят на ощипани относно разхода на масло,понеже нали карат премиум марка и са сериозни тежкари и е някак срамно да се ангажират с такива работи като проверка на нивото на маслото или недай си боже доливане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На същия двигател с АГУ и масло 10W40 Bardhal след 2-3к километра от смяната ми беше паднало от средата на щеката до минимума.
Доливал съм след това още 1-2 пъти, а вече минаха около 11000+  километра и имам още масло в тубата останало, която е 5 литра.
За 20+ годишна кола мисля, че е нормално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено , че е нормално. То за това сме бедна държава с бедно население. Именно защото това се прие за нормално. Жалко , но факт. Не те упреквам , че караш такъв ретро автомобил. Просто за съжаление такава е действителноста.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не знам какви са ти впечатления от действителността,но от материята с двигателите си много далеч,ако не се лъжа в една друга тема препоръчваше смяна на двигател при 1л на 10000км разход.Няма нужда да стряскаш излишно хората,такъв разход на масло си е съвсем нормален и не налага никакъв спешен ремонт.Тези приказки,че заради разхода на масло на а3ката на колегата сме на това дередже ги остави за пейката пред блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не съм се заяждал. И наистина го приемам за нормално да се кара стара кола харчеща масло. Иначе явно съм искал да напиша литър на 1000 км. пробег. Едва ли съм имал в предвид пробег от 10 000 км. Но пак казвам. За износен двигател е нормално да си хапва масло, особено ако е алуминиев блока. Също е нормално да хапва масло ако се кара до прекъсвач постоянно или при висока работна температура , както при новите FSI бензинки. Но има и друго, под нормално нямам в предвид никакъв случай , че и редно да се кара в продължителен период от време такъв автомобил. Рано или късно при харч на масло и без това да се дължи на течове се стига до отваряне на двигателят или директната му смяна.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1л/1000км си е нормата за основен ремонт на лек автомобил от край време.Има тежки машини,за които този разход е нормален,примерно защото събират над 100л масло и тея 1000км я ги минат за година я не.Тва с новите FSI-та си е чиста издънка на ВАГ групата.А 1.8 моторите от това поколение горят масло предимно заради гумички и слабите водачи,които се износват сравнително бързо във времето.При колегата съм 100% убеден че една смяна на гумички ще му сведе разхода на масло до минимум ако не до 0.Имал съм случай с Пасат 1.8т при който разхода на масло беше над 2л за 1000км,кофти ремонт на глава,изскочили гумички от водачите,износени водачи и маслото се лее в цилиндъра до такава степен,че цапа свещите и колата не ще да пали.След ремонт на главата разхода на масло беше елиминиран нацяло,без да се пипа нищо надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де . То така се почва. Първо се сменя маслото уж с оригинално, качествено. Ако пак си го хапва лакомо се сипва уж някаква "вълшебна" добавка. Продължава ли апетитът да е неутолим, ще се прежалим и ще сменим гумичките. Продължава ли обаче то остава или отърваване от цялата купчина ламарини или цялостно рециклиране на двигателят. И тука идва интересната част , защото понякога дори и след цялостен ремонт апетитът към маслото си остава. Е да може и да се сведе до уж нормалните граници, но за съжаление пак си е значителен.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен случай
Колата беше в добро състояние с атмосферен мотор (и.. съвременните еко шитни) и след пълно обслужване- или както го наричат, някои колеги от форума- тунинг проект !
Свалихме главата за да се "освежи" с нови гумички, напасване клапани и смяна на водачи, но се оказа, че е перфектна в състояние, близко до заводското !
Сменихме гумичките, напаснахме клапаните и мина един "вятър" за добра основа
Бях огледал, състоянието на цилиндри (нямаха ръб, елипса и т.н.) и бутала, които бяха в същото мн. добро - близко до заводското
Предложих да заменим и сегменити + биелни лагери, докато мотора е разглобен, но майстора ме увери, че няма нужда
Резултат- никакъв !
Така, колата се "подложи" на следващата интервенция- смяна на биелни лагери и сегменити
Последва, разработване на мотора и проблема се разреши !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, eic-idimitrov написа:

Предложих да заменим и сегменити

Аз съм със точно такъв случай, може би първия с износени сегменти на душегуб, цилиндъра няма износване, но сегментите с ключ 0.6мм(при новите е допустим 0.2мм), и си хапваше масло, и подпушваше  на място като загрее.

Явно са се "изхитрили, да направят сегментите така, че да се износват те,  а не цилиндрите. след смяната им, няма разход на масло.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това дето при 2.5TDI са се изхитрили:hilezh: да износва сегментите преди смяната го има като хитрост при колите от 60-та година насам.Един цилиндров блок ако всичко е нормално може да изкара поне 2 комплекта сегменти.И не си първия с износени сегменти,просто много малко хора знаят как се проверява за износване на сегменти,включително и майстори и работата се кара по усет или по оплакване на клиента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...