Jump to content

Помощ! Колата ще колабира след почивка в Гърция...


lz1kka

Recommended Posts

Привет,

 

Метнах гаджето и куфарите в багажника и си направих един трип до остров Корфу в Гърция за седмица - приказна дестинация, само дето бая път за бъхтене... И с тея самолети дето ги караме вместо да си направя кефа, аз по-скоро се натоварих щото видиш ли кочината решила да се разваля по една или друга причина баш в най-неподходящия момент. От една страна евала, че ме прибра успешно, от друга... Свети долу като коледна елха пред вкъщи (пак). По същество...

1. След близо 10 часа път, разходки из остров-а и след това из Солун, най-накрая стигнах до граничния пункт на Промахон към 2 след полунощ пребит като куче. Офроуд участъкът на магистралата, 20-тина километра преди границата където не знам как не си останахме там, не го коментирам... Обаче точно 50 метра преди кабинката на пункта в осветената част на ГКПП-то се нанизах на такава зловеща дупка с предна дясна гума, че слезнах да се кръстя. Истинско чудо, че джантата не беше на парчета. Вдигнах всичкото държавно служител на крак, теглих им по една майна и се качих обратно в колата, където гледам ми беше светнала лампата на ESP-то. Закачих я веднага на компютъра и в модула на мотора се появиха едно кило нови грешки (виж по-долу). Видимо нищо не успях да установя, освен това, че вакуумите отпред на вихровите клапи не работят. Днеска се качвам да я карам и в ниските обороти няма никаква мощност и глъхне странно, което ми се вижда нормално предвид всичките грешки долу. Някви идеи какво се е случило?

17980 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144) 
            P1572 - 002 - Short to Ground
17833 - EVAP Purge Valve (N80) 
            P1425 - 002 - Short to Ground - MIL ON
17984 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145) 
            P1576 - 002 - Short to Ground
17843 - Secondary Air Pump Relay (J299) 
            P1435 - 002 - Short to Ground - MIL ON
17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) 
            P1421 - 002 - Short to Ground - MIL ON
17475 - Intake Air Switch-Over Valve (N335) 
            P1067 - 002 - Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
            P0102 - 002 - Signal too Low - MIL ON
17923 - Intake Manifold Valve (N156) 
            P1515 - 002 - Short to Ground


2. Въздушното окачване започна да ме предава още на втория ден в Гърция. Компресорът работи доста по-често от нормалното, очевидно опитвайки се да компенсира изтичане на въздух. След неопределено време просто светва жълтата лампа на таблото и същият влиза в авариен режим. На компютъра ми вади грешки за изтичане на въздух и прегряване на компресора. Странното е че някои дни лампата светва почти веднага след запалване, а в други не светваше с часове шофиране. Още по-странното е че колата не пада до долу и  видимо не мога да установя някоя възглавница да е спукана. Факт е че се прибрах до Пловдив с тоя проблем. Дори след цяла една нощ не мога да кажа, че пада долу. Каква е тая мистерия?

 

3 Faults Found:

01583 - Leak in System Detected 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 47
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

01400 - Suspension Level Control 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 87
                    Mileage: 224857 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.29
                    Time: 01:06:24

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291) 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 87
                    Mileage: 225137 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.29
                    Time: 13:36:53

 

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това всичко е станало след дупката си мисля, че няккоя букса се е разместила или може би тази на моторния комп.

 

Ако и с въздушното е станало след дупката сигурно се е спукала възглавницата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Не, това с въздушното е отпреди това. Даже преди няколко месеца и в България за кратко ми ги направи тея мизерии ама някак си отшумя тоя проблем и не се появи повече.

Къде се намира моторния комп? Не е ли горе под чистачките от пасажерската страна?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си и предпазителите, обикновено грешките "short to ground" са за липсващо захранване. Може да е изгорял или да се е извадил предпазител при преминаването през въпросната дупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Проверих ги вече. Или поне тея, които са от лявата и дясната страна отпред на таблото.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазители има и в черните кутии отпред пред предното стъкло, там погледни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих свалил всичката пластмасария, чак до chamber-a с буксите (под предното стъкло) и бих извадил и сложил наново всяка букса. С толкова грешки ми се струва че някои кабели са преживели удара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори някоя схема и виж къде точно е допирната точка на всички грешки, за тампоните на мотора, за маф сензора и т.н. Нещо общо е. Какво точно оправлява/зависят всички изброени. Струва ми се, че ще е някоя страшна дреболия, ама а да видим.

Щом не върви и се държи странно, в думите на Явор може и да има истина. Разгледай всичко ли си е по местата, МАФ-а, вакумите по мотора и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, yavor20v said:

Виж и тръбата за въздух, там където се захваща за дросела! Ако е “изпаднала” , ще смуче въздух и ще свети есп

 

На Б6 3.0i заради гарнитурата на дросела ми е светвало ESP-то ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то като има промяна в смесите, демек попада "неизмерен" от дебитомера въздух, винаги ше свети.... мисля че и в комбинация с ABS светеше, не помня?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някои има ли идея кой е този сензор и каква е причината за самата грешка?
 

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291) 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 87
                    Mileage: 225137 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.29
                    Time: 13:36:53
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 8 часа, trohilio написа:

А някои има ли идея кой е този сензор и каква е причината за самата грешка?
 


01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291) 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 87
                    Mileage: 225137 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2018.04.29
                    Time: 13:36:53

 

 

Screen Shot 2018-05-02 at 9.10.49.png

Screen Shot 2018-05-02 at 9.09.19.png

 

Преди 15 часа, krassi_110 написа:

Отвори някоя схема и виж къде точно е допирната точка на всички грешки, за тампоните на мотора, за маф сензора и т.н. Нещо общо е. Какво точно оправлява/зависят всички изброени. Струва ми се, че ще е някоя страшна дреболия, ама а да видим.

Щом не върви и се държи странно, в думите на Явор може и да има истина. Разгледай всичко ли си е по местата, МАФ-а, вакумите по мотора и т.н.

 

1. Всички въздуховоди видимо изглежда да са си по местата, а и да не бяха, грешките нямаше да са от типа "Short to Ground".

2. Намерих още два бушона отпред пред предното стъкло в дясно, изолирани в гумени кутийки - наред са и двата.

 

3. Там на същото място при бушоните има компютър, койкто предполагам е ECU-то на мотора. Не успях да му откача основния конектор, но го размърдах стабилно и изглежда наред (а и не виждам как би могло да не е наред). Всички други микро буксички (които фактически са за други неща) също са окей.

4. Грешките от тампоните на мотора нямат общо с тоя случай, така че не бива да бъдат взимани под внимание.

В моите документации не успявам да намеря схема, от която да разбера кое къде отива и как е свързано. Някой може ли да хвърли едно рамо?

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя сензор сигурно знаеш, че стои зад левия калник и някоя част от него най-вероятно изпуска, имам същата грешка и дори след смяната му, пак си я има...

аз трябва да правя ремонт на компресора, дори си возя в жабката ремонтния комплект, тогава ше видя има ли промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5/1/2018 at 20:14, royce написа:

 

На Б6 3.0i заради гарнитурата на дросела ми е светвало ESP-то ...

При мен на 3.0i (BBJ) светваше ESP + ABS + ръчната заради скъсан О-пръстен между дросела и пластмасовата тръба, която отива в дебитомера. Обикновено светваше само при напълно загрял двигател и след като е карана поне 30 минути в задръствания и то точно преди спиране на светофар примерно (колата се движи с 10-20км/ч). Неприятното беше, че като писне фис-а с тези грешки почти винаги след това двигателя гасне при спиране. После почва да работи като трактор докато не изтрия грешката за дебитомера "16486".

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ESP-то светваше, когато се наврях в една българска дупка и ми се размести сензора, който записва информацията от волана към колелата и от там се получаваха разминавания и ти светне ESP-то с ABS-а. При свалянето му и монтирането му на правилното место до днес не е светнало нищо на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отзивчивостта. Пак казвам, че предвид цитираните грешки, едва ли проблемът е свързан с разкачена тръба или сензор. При първият вариант щеше да има сериозен проблем със смесите, а при втория вероятно щеше да то изпише с конкретика, вместо да ми плюе грешки от 5 различни компонента.

 

Възможно ли е някой централен компютър да е изтрещял и ако да как да го хвана? 

 

Колата продължава да е в движение, просто много често няма никаква мощност в ниските и даже чат пат гърми, забивайки муцуната. Странното е че не е постоянно, даже понякога тръгвам от светофарите почти с нормалня тяга... Пак казвам, тея симптоми ми е ясно че са нормални имайки превид грешките, зора ми е да разбера къде може да се корени проблемът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно нещо, което мога да ти предложата и вместо да гадаем е отиди в Порше на Пазарджишко шосе до Алати и за 50лв ще ти направят качествена диагностика и ще ти кажат от до какво й има. Когато не мога да открия грешката сам така правя и до сега, където са ми казали че е проблема не са сгрешили. Ако имат кола с подобни проблеми ще те вкарат в сервизната база и ще ти покажат какво да търсиш и как да го оправиш, но първо ще ти дадът една солидна сума, защото те не ремонтират коли, а директно подменят проблемната част с нова и попринцип сметката е четири цифрена сума с тези коли при тях.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Update:

 

1. Проблем едно е бил породен от изтръгнат кабел на задна лява ламбда сонда, който бил закъсил ако съм разбрал правилно. Вече всичко е точно.

 

2. Проблем две - Теч на въздух нямам, обаче компресорът не може да направи достатъчно атмосфери и не може да вдигне колата изцяло, въпреки че му смених семеринга на буталото преди месец и беше станал като нов. Сега чакам друг ремонтен комплект, дано не сдаде багажа и той след някоя друга седмица...

 

Равносметка - около 250 лв. за труд, 60 лв. ремонтен кит за компресора и към 3-4 дена без кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Първият ми ремонтен комплект беше само семеринг за буталото. Сега чакам друг, който е с цилиндър, да видим да не се е износил. Само тая съмнителна цена от 60 лв. комплекта да не се окаже компромис с качеството. Не виждам други възможности предвид простия механизъм на действие...

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще ти помогне, но ако този кит не свърши работата провери електрическия механизъм на компресора. При мен поне там беше проблема.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, lz1kka написа:

По-конкретно?

Много рядко самото бутало е проблем. Ако буталото е наред, няма как цилиндъра да се нарани, ако не е оплатнено правилно и пропуска прах и от там да нарушава работата на компресора. При мен проблема беше по-точно в турбината на самият компресор като има една перка и имах няколко прекъснати жици, което най-вероятно е създало този проблем и по-лесно са се износили. Имаше и счупени зъбчета и от там не създаваше нужното налягане и помпеше през 5 мин. г/д възглавници и ми светеха и двете лампички за окачването. Аз лично го оправих чрез рециклиране като ми излезе към 170лв. иначе тези части не могат да се купят дори от автоморги(опитвал съм се с много), защото трябва да разделят компресора и дефакто няма кой да го вземе(ако имаш познати, които имат автоморги може да опиташ). Ако искаш просто го свали и го рециклирай. Спестяваш си време и мъки и имаш година гаранция за работата. Бях в Порше на Пазарджишко и ми искаха 3800лв за ремонта, което няма как да стане :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...