Jump to content

Recommended Posts

Споделете използвате ли някакви добавки за масло(повишаване на вискозитета)?

Моя проблем накратко е ,че миксера ми(1.8Т) гори масло и съм забелязал,че е по-осезаемо при екстремно каране и най-вече извънградско/магистрално каране.Скоростната ми кутия е сравнително къса и с 140-145 км/ч съм на 4000 оборота.Явно във високите обороти маслото се гори ли,изпарява ли и аз не знам,нямам друго обяснение.

В момента съм с BARDAHL XTC 5W40 масло.Като цяло съм наясно ,че мотора не е нов и рано или късно ще му правя основен ремонт.Изключвам като вариант добавките с някакви ревитализанти като Хадо и разни там молекули дето се наслагали по металите,че ми се струва ала-бала това и най-много да ми доведе мотора до ремонт по-скоро :D Не съм сигурен все още дали ще си наливам някаква добавка в маслото,но за сега съм си харесал и се колебая между тия двете:

1. STP

2. Bardahl

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, AudiF@n написа:

 Не съм сигурен все още дали ще си наливам някаква добавка в маслото ...

Не наливай нищо.  Не съм запознат конкретно с ARX-а но трябва да има PCV VALVE. Свали го и го провери. Предполагам знаеш как ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

+1 

И конкретния бардал има повишена изпаряемост като бонус...

Разбира се и годините си казват думата..

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
17 hours ago, МММ1 said:

Не наливай нищо.  Не съм запознат конкретно с ARX-а но трябва да има PCV VALVE. Свали го и го провери. Предполагам знаеш как ....

Честно казано не знам,но ще разуча :D

Нищо няма да слагам,но пък следващия път при смяна на масло ще пробвам с Motul X-cess или Amsoil.

Редактирано от AudiF@n
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще намекна, че ако мотора е за ремонт, каквото и масло да му сипва ще си остане разхода
Всъщност ще е полза, че ще си кара постоянно с ново масло- от доливането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си и това го осъзнавам.Като я взех и я обслужвах първоначално ми бяха сложили Castrol някакъв златен,та си мислех ,че е менте и го смених с Бардала.За 5к км ми гори около литър и 200 масло.Времето за основен ремонт ще му дойде,само трябва да реша къде да се прави,че доколкото четох трябва да се прави от опитен човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя 1.8Т винаги гореше масло като се кара над 140-150км/ч. Трябва да се обърне внимание на картерната вентилация, то реално това е PCV-то на тоя мотор. Минава под всмукателния колектор и обикновено е на баница при този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AudiF@n Карай си спокойно. 1,200 литра на 5 000км не е толкова страшно. Аз в момента карам атмосферен бензин, който ми гори към литър на 1 000км. В близко бъдеще ще го лекувам някъде, но искам първо от любопитство да сложа друго масло, да видя дали и каква разлика ще има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След извеждане на картерната вентилация в атмосферата на А4-ката (1.8Т, BFB) доливам под 1л масло за 10 000км, самото масло го сменям на 12 000км. Така, че е много вероятно проблема да е в картерната вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ви слушам и ми идва се отпиша от този форум. Стига сте давали побългарени варианри за решаване на очеваден проблем. Защо се затлачва картерната вентилация??? Риторичен въпрос.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел,че при работещ мотор като се отвори капачката за маслото ,ако подскача значи картерната вентилация си работи нормално.При мен се получава точно така.

В интерес на истината май данните за горене на масло,които дадох по-горе, може да се окажат невярни (завишени).Уж по едно руско ръководство оребрената част на щеката от край до край трябва да е 1 литър.Последно като мерих беше 2 точици от щеката над минимума на оребрената част,долях 500мл,карах и на следващия ден като мерих беше над максимума на оребрената част.Ще меря пак,защото имам съмнения,че колата беше под надклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като оправиш картерната вентилация, изпробвай следната комбинация: Маслен Филтър MANN 940/66 + масло AMSOIL 0W40/5W40 и след това сподели какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, AudiF@n написа:

Уж по едно руско ръководство оребрената част на щеката от край до край трябва да е 1 литър.

1 литър би трябвало да е разликата между минимум и максимум, които съответно са под/над оребрението. Оребрението показва препоръчителното ниво, където да се държи маслото.

 

oil_level.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега вече ми стана ясно!Аз мислех началото и края на оребреното за минимум и максимум.

1 hour ago, Nikosaul said:

След като оправиш картерната вентилация, изпробвай следната комбинация: Маслен Филтър MANN 940/66 + масло AMSOIL 0W40/5W40 и след това сподели какъв е резултата.

Няма да я оправям,защото както споменах по-горе според съветите в друг форум,ако капачката на маслото като се развърти подскача,значи си работи вентилацията.
А относно филтъра и маслото,следващия път ще си сложа пак оригиналния за ВАГ филтър ,но мисля да пробвам с 5w40 Motul x-cess.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, AudiF@n написа:

Няма да я оправям,защото както споменах по-горе според съветите в друг форум,ако капачката на маслото като се развърти подскача,значи си работи вентилацията.

Щом пишеш в автофорум е добре да си познаваш автомобила ...Ей това https://www.autopower.bg/клапан-вентилация-корпус-разпределителен-вал-vaico-audi-a3-8l1-1.8-t-quattro-v10-9710-g520c101-i23033951.html  ако му е пробита мембраната минава теста с капачката. Но бърка много неща, вкл. и динамиката на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз проблем с динамиката на автомобила нямам,както и погрешка съм мислил,че харчи повече масло отколкото е в действителност и реално погледнато влизам с малко отгоре в нормалния харч на този мотор.

Не всички в този форум сме автомонтьори и се занимаваме с автомобили и двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...