Jump to content

A5 3.2 FSI Quattro информация


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Отваря ми се възможност за покупка на A5 3.2 FSI Quattro 2009г. с ръчни скорости. Интересувам се от особености на мотора, с верига ли е, потенциални подводни камъни и какъв разход да очаквам в градски условия ? 

 

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

С верига е мотора и точно там е и подводния камък.

По възможност намери човек, който има представа от тези двигатели да чуе веригите при студен старт и при работа след това.

Градския разход зависи от града в който ще караш :).

Ако си от София и караш сутрин и вечер в задръстванията може и 20, 20+ да видиш на моменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги.

 

Модела ми харесва, просто ще се насоча към друг агрегат, вероятно 3.0тди,заради споменатия проблем с маслото при тфси моторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 3.0 ТДИ и 3.2 ФСИ, втория е в пъти по-надежден и здрав. ТДИ-тата от тия години имат проблеми с помпите и ремонта отива на 5к. Вериги имат и двата, еднакво скъпи. Колекторите са проблем при 3.2 ФСИ, но някой чистят и се оправят, а други втора ръка за 5 пъти по малко от помпата. Общо взето съпоставени двата мотора, ако не караш по 30-40к годишно няма никаква файда от дизела. Разликата в разхода е от порядъка на 1-2 литра извънградско и 3-4 градско. Разход 3.2 фси + автомат на приятел в София с нормално каране на А6, която е по-тежка му дава 12-13, тия числа 20 са в някакви зверски задръствания и даване на газ до ламарина на всяко тръгване, ама там и 3.0 тди-то няма да даде под 15 - гарантирано :) Тъйче смело се мятай на бензина, ако искаш да имаш потенциално по-малко проблеми, може и на по-малко километри да се намери, ама тва е до късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@аудифена - Едва ли има нещо по-лесно за газифициране от атмосферен мотор с 30-на киловата на цилиндър. Като сипваш шел бензин по 2.50 ще дойде по-рентабилно :), като сипваш евтин бензин ще се чудиш как да чистиш нагар, защо ти играят оборотите и защо харчи масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, alexxk написа:

От 3.0 ТДИ и 3.2 ФСИ, втория е в пъти по-надежден и здрав. ТДИ-тата от тия години имат проблеми с помпите и ремонта отива на 5к. Вериги имат и двата, еднакво скъпи. Колекторите са проблем при 3.2 ФСИ, но някой чистят и се оправят, а други втора ръка за 5 пъти по малко от помпата. Общо взето съпоставени двата мотора, ако не караш по 30-40к годишно няма никаква файда от дизела. Разликата в разхода е от порядъка на 1-2 литра извънградско и 3-4 градско. Разход 3.2 фси + автомат на приятел в София с нормално каране на А6, която е по-тежка му дава 12-13, тия числа 20 са в някакви зверски задръствания и даване на газ до ламарина на всяко тръгване, ама там и 3.0 тди-то няма да даде под 15 - гарантирано :) Тъйче смело се мятай на бензина, ако искаш да имаш потенциално по-малко проблеми, може и на по-малко километри да се намери, ама тва е до късмет.

 

В, какво се изразява проблемът в колекторите? Питам сериозно, защото при този разход, който е дал твоят приятел в града - 12-13 ми се струва невъзможен!??! Аз карам А4, който е малко по-лек автомобил и не мога да докарам под 16-17 градско. Та, ако проблема е в по-високият разход, значи съм за чистене на колекторите /ако, разбира се в това се изразява проблемът в тях/. Иначе сипвам А98 от Лукойл или 100 от ЕКО някой път. Никога не съм сипвал по-евтин бензин! В горният пост колегата споменава Шел. По-добър ли е техният 100 от 98 на Лукойл и 100 на останалите?

Иначе този мотор е изключително приятен за каране, пъргав, надежден и със страхотен звук. Малко повече от година го карам и досега не съм имал никакви проблеми. Моята дилема също беше между 3.0TDi и 3.2FSI и избрах вторият, за което не съжалявам! Успех!

Редактирано от DStefanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12-13 са пълни глупости и заблуждаване на човека, аз нарочно написах 20 защото това в София в час пик ще бъде реалния разход, пак зависи разбира се от маршрута и т.н., но това е истината.

Аз карам 2.0 TFSI и съм виждал 20 разход в София пък какво остава за 3.2 FSI.

Естествено, че това няма да е средния разход, но искам човека да е подготвен :).

Даването на газ до ламарината на всяко тръгване в задръстванията даже няма да го коментирам.

12-13 може да даде вечер след 20-21 часа с малко висене по светофарите или събота/неделя.

Пак казвам, че говоря за София, по другите градове съм сигурен, че ще са по-добре нещата.

@DStefanov, нищо ти няма на колата :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че 12-13 разход в София за 3.2 fsi са нищо друго освен фантасмагории и заблуждаване на хората. Не знам какво целите с такива откровени лъжи.

Моето А5 3.0 тди с ръчни скорости е между 9.5 и 13 градско според задръстванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 6 месеца карам А6 4.2 в София, разхода ми се върти между 14 и 17, като на посока за работа поне 10 мин си кисна в задръствания. До сега в тоя форум не съм си позволил да пиша нищо без факти. Нека не се тръгва с лошото, че са фантасмагории и лъжи, ако нямах база на която да стъпя, нямаше да напиша. От състоянието на една кола до състоянието на друга разликата е огромна, което може да доведе и до разлика в разход, вървеж и прочие. Голямо значение за разхода е и самото шофиране, без да се обижда никой. Момчето с 3.2ката ми е познат и често си говорим за колите :) Със сигурност има значение маршрута, за моя бих казал, че е нещо средно от към супер задръстено и нормално. В София голяма част от булевардите вече се минава нормално, ако не се кара в 9:00. Случвало ми се е да тръгна от коня на жълтите и да спра чак на кръговото за Банкя, благодарение на хубава зелена вълна и малко повече играене с лентите. Честно казано плашеха ме адски много за 4.2-то колко много харчело и си мислих, че няма да издържа да не го газифицирам, ама ето, че реалноста при мен се оказа друга :) Извънградско само за протокола на мен ми харчи от 7.5 до 10.5 с каране по ограничения. 7.5 когато се кара например на път който е съчетан е 60/90 ограничения, а 10.5 по магистрала с 140. И колкото и да е невероятно аз съм от хората, които спазват ограниченията :D Та.. нека знае момчето и двете страни на монетата, коя е по-възможна си е до човека и условията в които се кара. Каталожните разходи са добър ориентир за това колко харчи една кола колкото и да ги оплюват, че били в идеални условия и разни други.

ПП. Ако караш под 15/20к годишно, разхода на тая кола е най-малкия проблем. Има достатъчно други константни разходи, които са големи и като теглиш чертата разхода е около 1/3 при нормално използване на автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, 1948 said:

Естествено, че 12-13 разход в София за 3.2 fsi са нищо друго освен фантасмагории и заблуждаване на хората. Не знам какво целите с такива откровени лъжи.

Моето А5 3.0 тди с ръчни скорости е между 9.5 и 13 градско според задръстванията.

Чудно как правиш 9.5 на 3.0TDI :) 

Моята под 12,5 в София - невъзможно, но все пак карам основно в пикови часове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята кола първо е по-тежка и второ е автоматик. Само от това имаш 2 литра отгоре. Отделно от това съм написал най-долна и най-горна граница на разхода, като 9.5 можеш да се сетиш, че е постижимо вечер, когато няма такова движение. Сам си написал, че караш предимно в задръствания с 12.5, кое ти е чудното как става 9.5 ти си знаеш :)

Редактирано от 1948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, alexxk написа:

От 6 месеца карам А6 4.2 в София, разхода ми се върти между 14 и 17, като на посока за работа поне 10 мин си кисна в задръствания. До сега в тоя форум не съм си позволил да пиша нищо без факти. Нека не се тръгва с лошото, че са фантасмагории и лъжи, ако нямах база на която да стъпя, нямаше да напиша. От състоянието на една кола до състоянието на друга разликата е огромна, което може да доведе и до разлика в разход, вървеж и прочие. Голямо значение за разхода е и самото шофиране, без да се обижда никой. Момчето с 3.2ката ми е познат и често си говорим за колите :) Със сигурност има значение маршрута, за моя бих казал, че е нещо средно от към супер задръстено и нормално. В София голяма част от булевардите вече се минава нормално, ако не се кара в 9:00. Случвало ми се е да тръгна от коня на жълтите и да спра чак на кръговото за Банкя, благодарение на хубава зелена вълна и малко повече играене с лентите. Честно казано плашеха ме адски много за 4.2-то колко много харчело и си мислих, че няма да издържа да не го газифицирам, ама ето, че реалноста при мен се оказа друга :) Извънградско само за протокола на мен ми харчи от 7.5 до 10.5 с каране по ограничения. 7.5 когато се кара например на път който е съчетан е 60/90 ограничения, а 10.5 по магистрала с 140. И колкото и да е невероятно аз съм от хората, които спазват ограниченията :D Та.. нека знае момчето и двете страни на монетата, коя е по-възможна си е до човека и условията в които се кара. Каталожните разходи са добър ориентир за това колко харчи една кола колкото и да ги оплюват, че били в идеални условия и разни други.

ПП. Ако караш под 15/20к годишно, разхода на тая кола е най-малкия проблем. Има достатъчно други константни разходи, които са големи и като теглиш чертата разхода е около 1/3 при нормално използване на автомобила

Много се извинвам,но да попитам как точно докарвате разход с 3литра под каталожните данни градско?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14ка ми е давало като е топло и когато трафика е значително по-лек. (Август месец, тогава я взех). Главно ми се върти около 16, което е с 0.5 по-ниско. Засичам го пълен/пълен, борда ми дава отклонения от 0.5 до 1. Как го докарвам - не знам :D Гледам да хващам зелени вълни и като минавам през места, които знам как са светофарите е лесно постижимо, но не карам с някаква фикс идея разхода да ми е нисък. Возя си се, кефя се, доста често си раздавам умерена газ за да се кефя на звука и накрая като заредя показва толкова. Не трябва да забравяме и момента в който на някой бензиностанция ни лъжат с количеството заредено гориво и от там пак ни се "качва" разхода, ама само на джоба за съжаление.

В крайна сметка за мен 16 също не е малък разход, нито пък 14. За това решението за лятото ми е мотопедче с разход 2.5 :D За обобщение смятам, че истината е такава:

София е много голяма, според това къде и как караш колата ти може да харчи и малко, и много :) Нито разход 13 е невъзможен, нито 20.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода на 3.2 FSI @Lo_Ridah може да даде инфо от първа ръка, но при него е ръчка. 

 

Относно 3.0TDI или 3.2FSI - и аз бих взел бензиновата. Едни вериги имаш по-скъпи и това е. Всичко друго е стандартно за бензинов 6так. 

 

А за градския разход на 4.2 и аз не знам как го постига колегата 16-17. :D  Аз под 21 (в отпускарския сезон) не съм виждал. :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, alexxk написа:

От 6 месеца карам А6 4.2 в София, разхода ми се върти между 14 и 17, като на посока за работа поне 10 мин си кисна в задръствания. ..........

 

На коя бензиностанция сипвате, какво точно гориво и на коя колонка? ;-)

Чувал съм, че понякога и това има значение. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A6 4F 3.2FSI, Quattro + AT, Софийско градско, ежедневно постигам разход на гориво от 15,5 - 17,0 литра бензин (ШЕЛ 100 октана), това при околна температура от +10Ц. 

Извънградско магистрално движение 140-160км/ч - 9,0л. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, JusttRelaxx написа:

А за градския разход на 4.2 и аз не знам как го постига колегата 16-17. :D  Аз под 21 (в отпускарския сезон) не съм виждал. :D 

 

Случва се когато сравнението е между различни двигатели с различни кутии в различни купета и т.н. (4.2 в С5 и 4.2 в С6 купе ако нещо не се бъркам де ;) )

 

Иначе да разход под каталожния и то градско в София са в сферата на фантастиката.

Няма нужда да заблуждавате някой и после да има теми от сорта на "колата ми гори много, помощ ...".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам на ГО Петрол до унсс най-често, иначе съм симвал и омв макс моушн, май тогава харчи с около половин литър по-малко, марешки също :) 

 

Ауди С5 на една приятелка пак 15/16 разход из слфийските улици. Беше й доста трудно да каже колко е защото не го гледа, ама след разни размисли се сети на колко километра горе долу го зарежда, та сметнахме :) 350-400км на лампа, резервоар 64 литра. 

 

За 3 коли ви давам реални факти и вие пак не вярвате :D Последните 5-6 коли, които помня и сме имали са давали разход много близък до каталожния. 

 

Горния пост на колегата доказва твърдението ми за разхода на приятеля ми. Неговата не е куатро и се държи в гараж, което оказва влияние на разхода при по-студено. Другото, което също е от голямо значение са размера на гумите, ако се кара с 20ки каталожен разход няма да видиш никога. Минавайки от 20 на 17 разход 1.5 надолу, като беше и зима при мен :)

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно и гумите имат значение, въпреки че при мен няма разлика (приемаме, че разлика под 0.5 литра/100 е незначителна) в разхода м/у летни (235/47/17) и зимни (205/60/16) пробвано прогократно по един и същи маршрут. Както и да е прекалено се отклонихме от темата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За около 35 000 километра общия разход на моето 3.0 ТФСИ е 14.5/100 при 75% градско. Без особено жалене. Градското ми се върти около 15/100.

3.2 ФСИ е горе-долу толкова или съвсем малко отгоре. 

Толкова по въпроса с разхода.

Толкова, защото кола да се избира само по разход е най-малкото силно ограничаващо.

И не на последно място, разходът на гориво, ако всичко останало по колата е в ред, е най-сладкия харч, защото е проекция на емоции, преживявания и т.н.

Според мен 3.2 е чудесен мотор и ако колата като цяло е запазена, си струва. Без разлика дали в А6 или А5.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/4/2018 at 0:59 PM, 1948 said:

Твоята кола първо е по-тежка и второ е автоматик. Само от това имаш 2 литра отгоре. Отделно от това съм написал най-долна и най-горна граница на разхода, като 9.5 можеш да се сетиш, че е постижимо вечер, когато няма такова движение. Сам си написал, че караш предимно в задръствания с 12.5, кое ти е чудното как става 9.5 ти си знаеш :)

И аз правя за една отсечка понякога 9.5 по борд или дори надолу в София. По-скоро имах предвид среден разход от зареждане до зареждане - да кажем 300/400км градско в София. 9.5л са непостижими, поне при мен с този мотор и конфигурация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...