Jump to content

Превъртяла резба на картера


Chewbacca

Recommended Posts

Здравейте Колеги! Моля за помощ и съвети как да процедирам. Не мога да отвия болта на пробката на картера. Върти напразно. При предишната смяна не знам какво и как е станало. Закарах на майстор и ми каза, че преди са направили резба и нов по-голям болт, и вече няма да има възможност за нова резба. Трябва да се смени картера. 

Има ли други варианти? Ако сменям картер, каква е гарнитурата там и сложно ли е много? Мисля, че е само със силикон или се бъркам. Колата е а4 2007 2.0 тди. Има и вариант да сменя маслото с вакум машина и пробката със силикон да се оправи. Това мисля, че е най-лесния вариант, но....

Моля за съвети... Благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако няма теч от картера, просто сменяй маслото през щеката. В доста сервизи го практикуват и риска от фалове е чуствително занижен. Така хем няма да сменяш дифтунгата/пробката всеки път, хем няма да се надяваш, че ползват динамометричен ключ, когато я стягат(гарантирам, че 90% не ползват).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Chewbacca написа:

Има ли други варианти?

 

Най-добре смени картера. Вариантът с източване на маслото през щеката за мен е абсурден.

От "майстори" съм виждал превъртяла пробка за източване на маслото на скоростна кутия ... Там вече работата е сериозна. Всичко що е алуминий трябва задължително да се стяга с динамометричен ключ. На каналите за смяна на масла не са чували за такъв инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма течове. С вакум дали ще се източи цялото масло? Друг въпрос. Болтчето не стои стабилно, не е затегнато и лесно се върти. Ако сменя с вакум, как мога да оправя болтчето, че да не се отвие и да падне по време на път... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,пробка се стяга с акъл,при наличието на такъв не е нужен динамометричен ключ.Повечето пробки се стягат с усилие от рода на 5кгс.Проблема настъпва тогава когато пробката е стегната с това усилие,продължава да тече и вместо да се търси проблема,се пренатяга идиотски.За да изтърве такава резба се изисква усилие поне 15-20кгс,ако някой не може да усети разликата с ръка по-добре въобще да не пипа около колата.За ремонта отиди при стругар.Според случая се прави бронзова или стоманена втулка лепи се с високоякостно лепило за резби и в нея се навива пробка за 2 лева от магазина.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например това, по мое мнение и опит най-доброто в случая:

 

http://tds.henkel.com/tds5/Studio/ShowPDF/278-EN?pid=278&format=MTR&subformat=REAC&language=EN&plant=WERCS.

 

Ако нещо не ти е ясно, НИКО, за мен ще е удоволствие да ти го разясня. За пореден път.

 

 

P.S. Забелязап съм, че Gostrex е технически грамотен и навярно ще даде и други примери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пешка, миличък мой капацитете^_^, а ти лепил ли си капак на картер с въпросното(или кое да е друго), лепило? Със собствените си ръчички и с положителен изход от операцията?

А че "учиш" наляво и на дясно, това е стара история, знаем те колко много и все "безценна" "информация" можеш да изцвъкаш безмислено....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кг на МЕТЪР. Тази сила кгс е точно сто пъти повече. Направо ще завъртиш колата покрай себе си барабар с картера и мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, NIKO said:

пешка, миличък мой капацитете^_^, а ти лепил ли си капак на картер с въпросното(или кое да е друго), лепило? Със собствените си ръчички и с положителен изход от операцията?

А че "учиш" наляво и на дясно, това е стара история, знаем те колко много и все "безценна" "информация" можеш да изцвъкаш безмислено....

За какъв "капак на картер" става въпрос, НИКО? Аз не съм чувал за подобно понятие. Дай малко инфо какво е това чудо...:hilezh:

А посоченото от мен лепило на Локтайт по народному се нарича "зеленият осигурител на резби на Локтайт", може би все пак си чувал това и той е идеален за целта. Ще ти напиша как се работи с него в случая, но първо ни открехни що е това "капак на картер".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Gostrex said:

Според случая се прави бронзова или стоманена втулка лепи се с високоякостно лепило за резби и в нея се навива пробка за 2 лева от магазина.

До kostalliev и останалите вечно неразбрали ще обясня подробно какво има предвид Gostrex с горното изречение.

В нарязана вътрешна резба на картера на мястото на досегашната развалена, се навива тази бронзова или стоманена резбова втулка, като преди навиването й върху външната й резба се капват няколко капки от високоякостното лепило за резби - аз препоръчвам Loctite 278. След около час тази сглобка е по-здрава от заварка, тя не може да се отвърти - може да се счупи самата втулка или картера при огромно усилие за отвъртане, но не и да тръгне да се отвива резбата. И така след около час спокойно си завиваме пробката на картера във вътрешната резба на резбовата втулка по познатия на всички ни начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пешинце, питАх те нещо ве мамина мъко, не ми развивай теориЍ на килограм, практиката сладурче, практиката, колко пъти и с какъв "успех" си лепил пробка на мазен капак на картер(сега щом не знаеш какво е това, обърни се към мартинича, ще ти разясни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мазно не се лепи, НИКО - виж инструкциите за лепене, които дадох по-горе.

А щом искаш точно мартинича да обясни нещо, тя работата е ясна - отново въздух под налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

57 minutes ago, NIKO said:

Я я ряздуй за това високоякостно лепило за резби, откъде, колко, как се ползва, как се лЕпи с две думи?

Точно за лепилото,за което е дал линк колегата става въпрос.Не случайно съм казал на колегата да отиде при стругар,работата не е за племето на гъзоръките,нито за трибуната на философите.А обезмасляването в случая не е никакъв проблем,просто трябва колата да е под наклон с муцуната надолу за да се събере останалото масло в предния край на картера.

@kostaIliev
Мисля че точно за килограма сила става въпрос,поне така е надписан ключа,с който стягам https://bg.wikipedia.org/wiki/Килограм-сила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На български език кгс значи килограм на сантиметър , а не килограм сила. Килограм сила не е български термин. Не ме питай откъде знам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, kostaIliev said:

На български език кгс значи килограм на сантиметър , а не килограм сила. Килограм сила не е български термин. Не ме питай откъде знам. 

Прав си,моя ключ е съветски със стрелка и така е надписан.

А по въпроса на колегата прави се на място,става и с комплектите за поправяне на резби на Wurth,проблема с правенето на място идва ако картера е алуминиев и ти се налага да уловиш стружките,но кадърния стругар маже метчика с грес и те си полепват по него.При металните става много по-лесно,просто се лепва едно магнитче на метчика и всичко се събира.Ако искаш да си 100% сигурен налей малко нафта и я пусни да изтече през пробката,ще се изчисти всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Никаква хитрина. Беше сложно само да се свали пробката. С малко сила стана. Разбрах, че преди са направили нова резба 14, но са сложили по-малък болт около 13,5 и резбата беше добра. Възстановихме  резбата пак на 14 с мечик и нов болт. Аз само знам това. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...