Jump to content

Тресене отпред вдясно при пуснат климатик 1.9tdi


ivaylo3

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем и не мога да разбера от какво е. Когато оставя колата на слънце и температура в купето е доста висока, като запаля и пусна климатика да охлажда (не на минимални градуси, а на около 22, но и при всякакви други, които да духат студено) не всеки път, но доста често започва едно тресене (вибриране) отпред в дясно и се чува доста силно вътре в купето. Климатика си работи и охлажда без никакви проблеми. Опитах се да проследя шума под капака, но отвънка нищо не се чува нищо. Странното, е че този шум и вибрации се появяват само когато в купето е много топло. Сутрин или ако колата е стояла в подземен паркинг не се появява, също така на дълъг път го няма, само в градски условия и при ниски обороти, защото когато дам повече газ на празен ход шума временно изчезва. Ако изключа климатика за малко и после пак го включа, понякога шума спира, понякога след известно време (или веднага) се появя отново. Шума и вибрациите не са от перките, защото ги тествах при загрял мотор, когато се включат и няма никакви проблеми. Пробвах и перката, която вкарва въздуха в купето, но при спрян климатик и пуснато парно, вибрациите не се появяват. Единственото според мен, което остава е нещо по компресора на климатика (шайба, съединител или нещо такова). Някакви съвети от какво може да е ? Ходих на няколко майстора, но както можете да се сетите, когато отида не мога да възпроизведа проблема и майсторите ми казват, че няма проблем и да карам.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Колега няма проблем докато не не се прецака компресора и не блокира. Тогава ще ти скъса и ремъка - пистовия а и ще ти прецака целия климатик със стружки вътре.. При мен беше започнало чак да чагърка. Купих компресор втора ръка, разглобих стария за да видя какъв е проблема- челен  лагер/ не зная дали така се нарича/  беше почти разбит и се разпадна при отварянето затова не рискувай да го пускаш.

Link to comment
Share on other sites

Колега, благодаря. Този лагер подлежи ли на смяна преди да се прецака напълно целия компресор ? Също така е странно, защото от както пуснах темата преди почти месец, не се е появявал този шум, вибрации и т.н. Възможно ли е да е крива ролка на пистовия ремък ? 

Link to comment
Share on other sites

Лагера подлежи на смяна и е препоръчително да го смениш ако имаш проблем преди да ти съсипе компресора.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Имам абсолютно идентичен проблем.

Колега ivaylo3, дали решихте проблема със смяна на лагер и кой точно?

Link to comment
Share on other sites

Здравей, при мене се оказа, че не е проблем с лагера или нещо по задвижването на компресора и т.н., проблема при мене е, че релето което управлява перките (1 реле за двете перки, намира се под акумулатора) прави проблем и перките спират в някакъв момент и налягането в компресора става много голямо, защото не се охлажда и той тресе. Препоръчвам ти @arsenal88 - Веско, много им разбира ! Аз ходих на няколко майстора и всичките ми казваха, че не знаят от какво се получава, а той за 5 мин разбра проблема :)

Link to comment
Share on other sites

Интересно.

Когато купих колата миналата година имаше електрически проблем, и компресора не тръгваше. Оказа се датчик.

Преди това подмених въпросното реле за проба, а моето си го запазих.

Ще взема да пробвам дали няма да си реша проблема с подмяната му.

Не съм забелязал обаче перките да спират при пуснат климатик.

Link to comment
Share on other sites

Като започне да тресе отвори капака и виж дали се въртят :) При мене се случва по един път на няколко дена, а не постоянно да не искат да се включат като е пуснат климатика.

Link to comment
Share on other sites

Мерих всичко онзи ден - нищо не открих.

Ще ги дебна. :)

Link to comment
Share on other sites

Колеги захранването на съединителя на компресора на климатика на нашите коли първо минава през ключа за високо налягане на  системата.Да 1999 г. е прост ключ с 4 крачета а от 10 месец 1999г. е с 3 крачета и вече не е ключ и е свързан както с компютъра на колата така и с електрониката под акумулатора, която управлява не само двата вентилатора както казва колегата по горе и е с номер 1J0919 506 K  

Другия основен проблем на нашите коли е нагаряне на основата на предпазителя за перките на вентитилатора за охлаждане, над акумолатора. 30 А беше, разглобява се основата внимателно без да се чупи и ако не е нагоряло много се почиства, в противен случай смяна или втора ръка читава основа.

Link to comment
Share on other sites

и за колегата Ивайло, в електрониката под акумулатора има две механични релета на платката, едното е за вентилаторите, второто е за съединителя на компресора.

Link to comment
Share on other sites

Преди 10 часа, Krasi F написа:

Колеги захранването на съединителя на компресора на климатика на нашите коли първо минава през ключа за високо налягане на  системата.Да 1999 г. е прост ключ с 4 крачета а от 10 месец 1999г. е с 3 крачета и вече не е ключ и е свързан както с компютъра на колата така и с електрониката под акумулатора, която управлява не само двата вентилатора както казва колегата по горе и е с номер 1J0919 506 K  

Другия основен проблем на нашите коли е нагаряне на основата на предпазителя за перките на вентитилатора за охлаждане, над акумолатора. 30 А беше, разглобява се основата внимателно без да се чупи и ако не е нагоряло много се почиства, в противен случай смяна или втора ръка читава основа.

 

Моето реле е от същата серия К със същия сериен номер. Аз лично първо мисля да сменя релето (под акумулатора) и да тествам дали пак ще се появи проблема със спирането на перките в режим на пуснат климатик, тъй като това спиране е породено от проблем в релето и може в същото време да спира и съединителя на компресора. Ако се появи отново, ще се опитам да разглобя основата на предпазителя, както ни посъветва. Благодаря колега !

Edited by ivaylo3
Link to comment
Share on other sites

Преди 11 часа, Krasi F написа:

и за колегата Ивайло, в електрониката под акумулатора има две механични релета на платката, едното е за вентилаторите, второто е за съединителя на компресора.

май релетата не са две а три

Link to comment
Share on other sites

Между другото на тези наши компресори има и един прост механичен предпазен клапан, който при прекалено високо налягане в системата  се отваря и навън излиза газът наречен R134a а и с него маслото G052 154 A2. Обикновено ако сте дозареждали системата и е с оцветеното масло, тогава се вижда теча едно зеленикаво фосфоресциращо. При осветяване с неонова светлина се вижда дори и при стар засъхнал теч .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...