Jump to content

Audi Q5 - леко ритане в скоростите


Tsvetelin

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам следния лек проблем(поне за момента). Карам Audi Q5 2.0TDI 2010 година 7S-tronic 330000 км. Скоростите са сменяни два пъти гаранционно от VW Германия (на 110000км и на 230000км)

 

Проблема:

При набиране от D на 1-ва и чак до 7-ма скорост всичко е перфектно, набира добре, няма ритане, няма буксуване.

При спиране от 7-ма до 3-та скорост всичко е перфектно, но от 3-та до 1-ва има едно леко ритане, от 3-та до 2-ра и от 2-ра до 1-ва, като от 2-ра до 1-ва се усеща малко по-силно това ритане. Т.е. нямя я тази плавна смяна на скоростите, както е при набиране.

 

Маслото и филтъра на скоростите са сменени преди 2 седмици(марка ZF)

 

Някой имал ли е този проблем или възможни причини?

 

Благодаря и лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте колеги,

Моят проблем е подобен. Карам Ауди Q5 3.0 TDI, S-tronic 7 скорости, 220 000 км.

 

Проблемът е следният: при каране на дълъг път над 140-150 км пробег, при спиране на място и преминаване на скоростната кутия от 2-ра на 1-ва скорост се усеща ритане. Сигнални лампи по таблото липсват, не изписва никаква грешка. В градски условия и къси разстояния кутията работи перфектно. Маслото на кутията е сменяно преди 50 000 км. Не е правена адаптация и ресет на кутията от катко е моя собственост (60 000 км.) 

 

Моля за мнение по въпроса!

 

Лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивате в някой адекватен сервиз, диагностицират ви колите и разбирате. Много трудно някой ще ви диагностицира S-Tronic-а през форума. 

 

Може да са съединители, може да е мехатроник, може да са много дреболии пропуснати при предишни ремонти, може да трябва ъпдейт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, някой може ли да ми каже какво включва ремонтния комплект на мехатроника? Ходих до Порше Изток и разбрах, че преди 2 години на колата ми е ремонтиран мехатроника.

Единственото което съм забелязал сега, че карам колата от скоро.. при плавно спиране понякога като включи 2-ра се усеща малко като на ръчна скоростна като вкараш 2-ра.. вдига оборотите на 1200 (от към 800 примерно) и колата започва по-бързо да спира. Ритане малко силно да се нарече, че всичко е до внушения. Според мен има и значения малко как съм я карал преди това и дали е баир надолу или на горе, дали съм намалил спирачното усилие точно преди да включи втора, и т.н. Не съм карал строници до сега и не знам какво трябва да е нормалното поведение.. двигателя е 2.0 TDI с направена акция за дизелгейта, което допълнително може да е скопило двигателя и затова да усещам такова нещо.

Редактирано от Papunov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих вчера в Порше изток. 2100лв с ДДС ремонт. Включва работа, кум малки тръбички, масло скорости, болчета и ремонтен комплект на мехатроника, като само той струва 780лв без ДДС. 

Дават 2 години гаранция. Но искат всички части от офертата да се сменят при тях.

 

Комплекта за мехатроника е нещо такова: https://goo.gl/images/Vc14LP   2 клапана, електроника. и т.н.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, благодаря за отговора.. от порше ми казаха, че е ползван ремонтния комплект може би с тръбичките. Маслото не е сменяно.. те ми казаха че след 12 хил.км ще трябва да го сменя.. така им излиза в системата.. от тука почва една дилема, че като купих колата ами каза че наскоро е сменен съединител и масло скорости (очевидно не е в ауди, че този не ми е казал че е влизала за това колата). Тука малко работата на доверите стана. Аз на човека мога да се доверя ама имам още км да размишлявам дали да го сменя повторно...

 

При теб всеки път ли рита като намаляваш или не? При мен е много относително това.. тези от ауди ми казаха, че като ремонтират мехатроник не се появявал отново проблем с него.. или поне не са имали случаи.. ремонта е бил преди около 20хил. км. Може да е от адаптация на скоростната кутия или да трябва да се обнови софтуера ако има по-нова версия.

 

Все пак си мисля, че тези кутии може би има случаи когато подритват.. например тръгниш да намаляваш и си на 3-та, тамън тръгне да смъква на втора и ти подадеш газ в същия момент.. като гледах принципа на работа си мисля че тогава може да ритне.. не е като хидротрансформатора.. муден ама ги сменя плавно при резки маневри. Иначе съм тествал при рязко спиране от 60 примерно си спира без никакви проблеми.. може би тогава кутията се усеща и изключва от скорост а не сваля предавките.

Редактирано от Papunov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в началото беше от време на време. Сега е всеки път от 3-2, 2-1 ... но това само при загрято масло.

 

Аз говорих и с Коко от Малинова долина. Реално комплекта и в Ауди и при него е 1000лв, но цялата работа в ауди ми излиза 2100, при него 1500лв. - това тръгби, болтове, масла, комплетки, работа..

За гаранцията, и той дава 1 година. 

 

Иначе тези кутии имат над 15 проблема. Почти винаги имат проблем със съединител (при сваляне бил запален), май този са четните скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В рамките на колко хиляди км усети влошаване? Днес ми ъпдейтнаха фърмуера на скоростната и сменя доста по-добре скоростите ама пак имам тази смяна към 3 и 2. При мен сменя на 1 след като колата е напълно спряла без никакви лашкания и каквото е да е. На втора се усеща все едно рязко се отпуска съединителя. Смяната на маслото как ти се отрази?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, ами може би след около 3-4 хиляди започна повече да се усеща. От Германия е колата, като гаранционно е сменян мехатроника, и то два пъти.  Та ме подсетиха, че може би имам още гаранция...

 

След смяна на маслото нямаше никаква разлика.

 

Ти каза, че си правил update на софтуер. Какъв документ ти дадоха, пише ли номер на версия и такива неща?

 

Аз като отидох за update не ми дадоха документ с тази информация, само диагностика за грешката в актулатора и нищо общо за софтуер версия и т.н.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ми ъпдейтвали софтуера в ауди. На друго място.. нямам документ ама с вагком може да се види каква е версията... очевидно тези скоростни кутии не се водят много здрави.. при мен няма никакви грешки. Вчера ми правиха диагностика че ми светна чека и се оказа датчика за налягане на изпускателните газове.. днес го смених и всичко е наред.

 

При теб има грешка в скоростната кутия значи.. кога ще ти ремонтират мехатроника.. на мен ми е интересно че 2016-та е била колата за ремонт на мехатроника дали още има валидна гаранция за това или не.. предполагам че не.. Нямам документ за това, т.к тогава колата не е била моя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре я оставям при Коко в Малинова долина. Оказа се, че 2012 е сменян мехатроника при мен, със съединител и т.н. а 2016 турбото е сменено.

 

Та да видим след ремонта какво ще стане...:)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, от днес и при мен се появи същият проблем, но от 2 към 1 или изобщо когато кутията включва 1 и то доста силно ритане се усеща.. така че следя темата с интерес и притеснение :с двигателя е 3.0 тди 2009

Редактирано от filipovvlado
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на теб кога ти включва първа скорост.. след като колата е напълно спряла или още докато е в движение.. При мен включва на първа след като е напълно спряла.. някъде бях чел че това е нормалното поведение.

 

Малко офтопик: теоретично след смяна на съеднител и не е пуснат адаптация (калибрация) на скоростната кутия, тя ще се самоадаптира ли след определен период от време. Питам ви, защото при мен е сменен съединителя ама не съм сигурен дали е правена калибрация. А и малко ме е страх да пусна с VAGCOM-a. Бих предпочел в Порше да отида да ми я  направят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един филтер който се сменя задължително при смяната на съединители и се ремонтира или сменя мехатроник. Казва се "DSG Transmission Pressure Line With Built-In Filter

"  и струва околу 600 лв. Ето линк на руски сайт: https://www.drive2.com/l/476612178313478565/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя не е сменял в официален дилър.. поне така ми казаха в Порше.. само мехатроник са ремонтирали преди 2 години. Има шанс да не са върнали фабрични настройки, но пък интересното е че си сменя добре предавките, само като смъква към 2-ра понякога по-рязко се случват работите. И като спра, включва първа скорост след като напълно съм спрял и понякога се усеща едно леко притрисане преди да натисне съединителя (за няма и секунда) и да ми изпише че е на първа скорост. Колата е била в Порше, април месец за пълна диагностика + акцията за Дизелгейт. За пръв път карам stronic и може да си внушавам много нещата. Възможно е това да не е от адаптацията цялата тази работа. Закачах я на диагностика, няма никакви грешки по модулите.. гледах живи данни и за скоростната кутия ама там нищо не ми говори. Проблема може да е от дизелгейтската схема, от дебитомер и от какво ли не.. Ако някой може да ми каже какви горе долу трябва да са нормалните стойности на дебитомера при празен ход и при форсиране, за да ги проверя дали са наред.

 

Между другото...Няма ли някакъв по-лесен начин за да се върнат фабричните настройки.. помня на мерцедеса ми имаше една заигравка с педала на газта :)

 

zfocus: То ако при сменя се сменя и този филтър и съединителя, мехатроника, може би и маховика и то тази смяна ще излезе по-скъпо от колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, забелязах, че като съм на спорт моде много мазно смъква от 3-та на 2-ра.. и гледам като включи оборотите скачат с 400-500, което ми изглежда нормално. При D, примерно да скочи 100-150 оборота (от 900 на 1100 примерно) и се усеща подритването.. Все едно на Д е спънат двигателя, защото е на по-ниски обороти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

намерих тази фирма: https://softelectronic.bg/

ето и клипче: https://www.facebook.com/softelectronic.bg/videos/1386762911426470/   как работи мехатроника. Изглежда има доста добра апаратура за диагностика и тест.

Това, което "zfocus" сподели за този филтър "https://www.drive2.com/l/476612178313478565/" изглежда интересно. При мен със сигурност не е сменян, ако го има изобщо.

 

При спорт режим, малко по-добре превключва, но проблема си остава там, въпреки, че не се усеща толкова много.

 

След 15-ти Септември така или иначе отивам при Коко да я види :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Смених маховик и това подритване при спиране от 2 към 1 скорост изчезна. Но все още  кутията я няма тази плавна смяна на предавки. При смяната на маховика се сваля ск. кутия и този филтър за който писах преди в темата. Прикачвам снимка от маслото което изтече от тръбите на филтъра. Всеки да си прави изводите какво става със соленоидите когато в маслото има такава мърсотия. Според мен от там идва тази не толкова плавна смяна на предавки. 

Capture DSG.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте отново.

Бях на преглед при Das Auto Service след дълго четене по форуми и мнения. Работят само с оригинални части, начетени са и си разбират от работата.

От прегледа се оказа, че старият ми майстор: е сложил грешното масло на скоростите, не е сменен този филтър, който zfocus спомена, ангренажа има една шайба, която трябва да се регулира на определени градуси и т.н. Реално списъка с неща е доста голям, както и факта, че трябва да обслужа цялата кола на ново с оригинални и правилни части - поне това искат момчетата от Das Auto. 

Все още не съм взел решение дали искам да правя всичко това, тъй като общата цена е доста голяма. Ще споделя с вас ремонта, не мисля, че има нещо лошо всеки, който иска да си поддържа колата правилно и с оригинални части да го направи:

------------------------------------------------------------------------------------

Ангренажен к-т, водна помпа, антифриз, пистов к-т - 920лв
Смяна - 350лв
Хидравизна помпа - 923лв
Смяна при свалени ремъци - 90лв

Масло скорости, филтри, гарнитура - 1150лв
Ремонтен к-т мехатроник - 820лв 
К-т съединител - 1788лв
Смяна - 1500лв
Филтър картерна вентилация - 400лв Ремонтен к-т дюзи (махат се за смяната на капака) - 4х70лв Смяна - 250лв

------------------------------------------------------------------------------------

 

Тъй като проблема със скоростите се появява само при загрято масло, ще рискувам да сменя маслото само и да видим какво ще стане... в крайна сметка ще трябва да сменя всичко споменато за скоростната кутия.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не,че нещо ама смених масло на скорости в Порше за 320лв та си погледни цените и там защото има бая сервизи дето много са си повярвали.Иначе още като прочетох къде си ходил и ми беше ясно,че предишния майстор яко е омазал нещата и сега спешно трябва да се сменят защото е много страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...