SergioTacchini

Сух старт и щракане 4.2, 335hp

Recommended Posts

Колеги, колата ми прави сух старт при всяко палене за около 2 секунди до 4сек. Не съм вещ по механиката, но моля ви да споделите какъв е проблема и как се решава. Благодаря предварително!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво означава "сух старт" и как разбра, че е това? Ако чуваш тракане през тези секунди, това най-вероятно е веригата. Казват, че е нормално да трака до 2 секунди. Маслената помпа е прекалено малка за този мотор и не успява  да качи на време маслото, за това се чува тракане. Двигателя има клапи, които трябва да задържат маслото в по-горната му част и при палене това да компенсира качването на маслото, но с времето те не вършат добре функцията си за това колите изтракват, но трябва със сигурност да видиш колко време е.

Edited by alexxk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами машко е 2-3 секунди. Все едно наистина няма масло. А доколлото съм чувал и плащал, тази кола е с ремъци, а не с вериги. Какво е решението?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2003г. 334 к.с., а за мотора... не Нам дори от къде да го видя това. Къде го пише?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом е 2003 трябва да е с ремък. Нека някой друг се включи за проблема, аз натам не мога.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя че е с ремък- с ремък е, но този двигател е с 4 разпределителни вала, а ангренажния ремък върти само два от тях. Останалите 2 взимат движението от първите посредством вериги. А колко е нормално да изтраква не знам. Моята го прави само сутрин за 2-3 секунди притеснително е когато го прави на всяко палене.  

Edited by vladimury

Share this post


Link to post
Share on other sites

От този проблем страдат сигурно над 90% от колите с този мотор, да не кажа всичките. Изчел съм половин интернет на запад по темата и там не успях да открия решение. Докторите при които съм бил не помогнаха. Смяната на трите възвратни клапана на маслото не дадоха резултат. Смяната на хидравличните обтегачи и веригите при мен също не помогна, а интервенцията си е цифра.

Наскоро специалисти ми развиваха теория, че това тракане се чувало от луфт във вихровите клапи на смукателния колектор, което не може да е истина предвид това, че трака само при първото палене, така че тоя вариант го игнорирах.

Убежденията ми са че проблемът се корени някъде в маслената помпа, но нямам време и нерви да го докажа.

Общо взето много колеги от форума страдаме от тоя проблем, така че се абонирам за темата...

Edited by lz1kka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди и след смяната на клапите забеляза ли разлика в меренето на маслото? За пример, маслото на колата се мери като е на повече от 60 градуса и 2-3 минути след гасене, аз ако си го измеря тогава излиза на максимум след прясна смяна на маслото, но ако я оставя да престои и го измеря имам рсзлика от към 0.5л.  Колега тук във форума ме насочи, че проблема може би ми е точно в клапаните на главите, те въобще не успяват да ми задържат маслото горе и за това ми се получава тази голяма разлика.  Кой ти ги смени и какво се разглабя, има ли нужда от източване и смяна на маслото, плюс смяна на гарнитурите, ако се свалят. @lz1kka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Масло не съм мерил, честно казано не ме и интересува при положение, че не съм усетил абсолютно никаква разлика в тропането при студения старт. Всъщност не е много адекватно да говоря за студен старт, при положение, че при мен го прави и на загрял двигател, когато колата остане загасена около час. И трите стари клапана (двата горе и един долу) по нищо не се различаваха от чисто новите, които сложих. Смених си ги сам сравнително лесно, масло не се източва, гарнитури също не помня да съм сменял. Сваля се всмукателния колектор, под него има един алуминиев капак, който също се маха и там се намират двата възвратни клапана, които се развиват с шестограм. Когато събираш колата помисли дали да не намажеш тънко гарнитурите на колектора със силикон, защото ако не уплятняват добре ще ти смуче въздух, респективно ще ти бърка смесите. Понеже ще имаш достъп, можеш да си подготвиш и телена четка с която да почистиш горивните камери от натрупалия се с годините нагар. Вероятно ще ти трябва и прахосмукачка, на която да приспособиш тънък накрайник, който да пъхнеш в камерата и да държиш непосредствено до телената четка, докато търкаш нагара, за да не влиза в цилиндрите. 

Третият клапан се намира отпред в района на ангренажния комплект, мисля беше някъде около обтяжната ролка.

Според мен търси проблема другаде...

А относно това дали е нормално или не... Да, вероятно за някви 2-3 секунди сутрин няма да се счупи мотора, но предвид това, че тази кола като е излезнала от магазина нова едва ли е тракала сутрин, не виждам нищо нормално в това. Въпросът е кое точно се амортизира с годините. 

Сега се сещам, че понякога при палене, най-вече сутрин, на таблото ми присветва за части от секундата червената лампа MIL, което отново ме кара да си задавам въпросът дали маслената помпа прави достатъчно добро стартово налягане. За съжаление не съм компетентен по темата...

Edited by lz1kka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само да ви кажа, че на ТТ 1.8Т обтегачът е същият!

:)

при мен го има това нещо и в зависимост от позицията в която е, когато мотора се гаси + околкна темп. , на следващата сутрин или няма почти никакъв шум, или изтраква на умрело за около 2-3 сек.

Докато работи и не избяга центровката, не пипам нищо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaкви са ти градусите между другото, по спомени твоята беше на прилични километри? Моято в6 изтраква за 1-2 секунди като не е палено 2 дена и само на първо палене...и не съм сигурен дали винаги. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

не знам за кои градуси става дума, а колата ми вече е на 251 000 км , на 180 и нещо я взех :) 

мойта също е на първо палене сутрин и не винаги

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам предвид обтегачите какви цифри показват, километрите са ти точно каквито са ми интересни за сравнение :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам на Явор кви са му цифрите, но мойта кола също е на прилични километри (270к), центровката е на 1°/-1° (тоест перфектна), и въпреки това не и пречи да притраква след като е седяла 30-тина минути изгасена... При това с нови обтегачи.

Edited by lz1kka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моите са +/-2 и тракането е както съм го описал, аз даже си мисля че изобщо не е от обтегачите, а са повдигачи на някои коли. На 93 канал се гледаха май градусите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обтегачите/веригите са в Engine/MeasBlocks -  93ти канал. На 91/92 са вариаторите, тоест регулаторите на разпределителните валове. Едното число е исканата стойност от ЕКУ, а другото моментната.

На 93 казват, че до -+8 е границата за смяна.

Edited by alexxk

Share this post


Link to post
Share on other sites

91ви 92ри и 93ти канал.

Нямам и помен от изтракване на вериги, клапаните изтракват веднъж на нЕколко месеца. Обикновенно е постоянна тишина, няма значенив дали е топла или студена.21eaffa2f7e99139e1a7d1ab4f371587.jpg0ca36379c4519e8b6fc5f9a6bf0245a9.jpg8dda1cc3434e06d6b2957336958febd8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

На какви км са тези 6градуса? Поне установихме, че тракането май не е много зависимо от отклонението на обтегача. Аз почвам доста серизно да си мисля, че повечето звучи може да са от стари повдигачи.

А относно отклоненията тези 8 градуса които пише на етикета (не бяха ли 6?) всъщност според много други източници са 4 на всяка глава или 4 една спрямо друга.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.