Jump to content

Сух старт и щракане 4.2, 335hp


SergioTacchini

Recommended Posts

Колеги, колата ми прави сух старт при всяко палене за около 2 секунди до 4сек. Не съм вещ по механиката, но моля ви да споделите какъв е проблема и как се решава. Благодаря предварително!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 123
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Какво означава "сух старт" и как разбра, че е това? Ако чуваш тракане през тези секунди, това най-вероятно е веригата. Казват, че е нормално да трака до 2 секунди. Маслената помпа е прекалено малка за този мотор и не успява  да качи на време маслото, за това се чува тракане. Двигателя има клапи, които трябва да задържат маслото в по-горната му част и при палене това да компенсира качването на маслото, но с времето те не вършат добре функцията си за това колите изтракват, но трябва със сигурност да видиш колко време е.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами машко е 2-3 секунди. Все едно наистина няма масло. А доколлото съм чувал и плащал, тази кола е с ремъци, а не с вериги. Какво е решението?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя че е с ремък- с ремък е, но този двигател е с 4 разпределителни вала, а ангренажния ремък върти само два от тях. Останалите 2 взимат движението от първите посредством вериги. А колко е нормално да изтраква не знам. Моята го прави само сутрин за 2-3 секунди притеснително е когато го прави на всяко палене.  

Редактирано от vladimury
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

От този проблем страдат сигурно над 90% от колите с този мотор, да не кажа всичките. Изчел съм половин интернет на запад по темата и там не успях да открия решение. Докторите при които съм бил не помогнаха. Смяната на трите възвратни клапана на маслото не дадоха резултат. Смяната на хидравличните обтегачи и веригите при мен също не помогна, а интервенцията си е цифра.

Наскоро специалисти ми развиваха теория, че това тракане се чувало от луфт във вихровите клапи на смукателния колектор, което не може да е истина предвид това, че трака само при първото палене, така че тоя вариант го игнорирах.

Убежденията ми са че проблемът се корени някъде в маслената помпа, но нямам време и нерви да го докажа.

Общо взето много колеги от форума страдаме от тоя проблем, така че се абонирам за темата...

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди и след смяната на клапите забеляза ли разлика в меренето на маслото? За пример, маслото на колата се мери като е на повече от 60 градуса и 2-3 минути след гасене, аз ако си го измеря тогава излиза на максимум след прясна смяна на маслото, но ако я оставя да престои и го измеря имам рсзлика от към 0.5л.  Колега тук във форума ме насочи, че проблема може би ми е точно в клапаните на главите, те въобще не успяват да ми задържат маслото горе и за това ми се получава тази голяма разлика.  Кой ти ги смени и какво се разглабя, има ли нужда от източване и смяна на маслото, плюс смяна на гарнитурите, ако се свалят. @lz1kka

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло не съм мерил, честно казано не ме и интересува при положение, че не съм усетил абсолютно никаква разлика в тропането при студения старт. Всъщност не е много адекватно да говоря за студен старт, при положение, че при мен го прави и на загрял двигател, когато колата остане загасена около час. И трите стари клапана (двата горе и един долу) по нищо не се различаваха от чисто новите, които сложих. Смених си ги сам сравнително лесно, масло не се източва, гарнитури също не помня да съм сменял. Сваля се всмукателния колектор, под него има един алуминиев капак, който също се маха и там се намират двата възвратни клапана, които се развиват с шестограм. Когато събираш колата помисли дали да не намажеш тънко гарнитурите на колектора със силикон, защото ако не уплятняват добре ще ти смуче въздух, респективно ще ти бърка смесите. Понеже ще имаш достъп, можеш да си подготвиш и телена четка с която да почистиш горивните камери от натрупалия се с годините нагар. Вероятно ще ти трябва и прахосмукачка, на която да приспособиш тънък накрайник, който да пъхнеш в камерата и да държиш непосредствено до телената четка, докато търкаш нагара, за да не влиза в цилиндрите. 

Третият клапан се намира отпред в района на ангренажния комплект, мисля беше някъде около обтяжната ролка.

Според мен търси проблема другаде...

А относно това дали е нормално или не... Да, вероятно за някви 2-3 секунди сутрин няма да се счупи мотора, но предвид това, че тази кола като е излезнала от магазина нова едва ли е тракала сутрин, не виждам нищо нормално в това. Въпросът е кое точно се амортизира с годините. 

Сега се сещам, че понякога при палене, най-вече сутрин, на таблото ми присветва за части от секундата червената лампа MIL, което отново ме кара да си задавам въпросът дали маслената помпа прави достатъчно добро стартово налягане. За съжаление не съм компетентен по темата...

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви кажа, че на ТТ 1.8Т обтегачът е същият!

:)

при мен го има това нещо и в зависимост от позицията в която е, когато мотора се гаси + околкна темп. , на следващата сутрин или няма почти никакъв шум, или изтраква на умрело за около 2-3 сек.

Докато работи и не избяга центровката, не пипам нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкви са ти градусите между другото, по спомени твоята беше на прилични километри? Моято в6 изтраква за 1-2 секунди като не е палено 2 дена и само на първо палене...и не съм сигурен дали винаги. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам за кои градуси става дума, а колата ми вече е на 251 000 км , на 180 и нещо я взех :) 

мойта също е на първо палене сутрин и не винаги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид обтегачите какви цифри показват, километрите са ти точно каквито са ми интересни за сравнение :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на Явор кви са му цифрите, но мойта кола също е на прилични километри (270к), центровката е на 1°/-1° (тоест перфектна), и въпреки това не и пречи да притраква след като е седяла 30-тина минути изгасена... При това с нови обтегачи.

Редактирано от lz1kka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са +/-2 и тракането е както съм го описал, аз даже си мисля че изобщо не е от обтегачите, а са повдигачи на някои коли. На 93 канал се гледаха май градусите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегачите/веригите са в Engine/MeasBlocks -  93ти канал. На 91/92 са вариаторите, тоест регулаторите на разпределителните валове. Едното число е исканата стойност от ЕКУ, а другото моментната.

На 93 казват, че до -+8 е границата за смяна.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

91ви 92ри и 93ти канал.

Нямам и помен от изтракване на вериги, клапаните изтракват веднъж на нЕколко месеца. Обикновенно е постоянна тишина, няма значенив дали е топла или студена.21eaffa2f7e99139e1a7d1ab4f371587.jpg0ca36379c4519e8b6fc5f9a6bf0245a9.jpg8dda1cc3434e06d6b2957336958febd8.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какви км са тези 6градуса? Поне установихме, че тракането май не е много зависимо от отклонението на обтегача. Аз почвам доста серизно да си мисля, че повечето звучи може да са от стари повдигачи.

А относно отклоненията тези 8 градуса които пише на етикета (не бяха ли 6?) всъщност според много други източници са 4 на всяка глава или 4 една спрямо друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...