Jump to content

Съвет относно покупка на A6 C5


Recommended Posts

Здравейте колеги! Моля за съвети относно бензинов двигател на C5. Интересува ме кой двигател е най-рентабилен относно, здравина,  разход и вървеж. Колата ще се кара само на бензин. Първоначално се бях спрял на 2.4, но след малко ровене из форума се разубедих поради изказвания за много висок разход на масло и неоправдан разход на гориво.  Мисля си за 1.8т, но ще искам да видя и други мнения. От двигателя искам да е приятен за каране както в града,  така и извънградско. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Погледна ли темите от сборника? Там има доста теми, в които се коментира C5. Лично мнение - 1.8Т с газ или 1.9TDI с малко ремап (а дори и без ремап) са най-оптималните варианти.

Редактирано от Yavch0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам второ А6 Ц5 1.8 турбо. Първото беше куатро 180кс седан (50 000 км изминати за година и малко и никакви драми), а в момента карам комби, предно 1.8т 150 кс. (40 000 км изминати - след покупка и пълно обслужване никакви драми).

ПЪРВО и най-трудно е да намериш ЖИВА такава, понеже са на 20 години. 

ВТОРО: поддръжката е изключително лека, на фона на това, което получаваш - голяма и комфортна кола, магистрално 140-150 км/ч не се усещат, преходи по 1000 км. също са удоволствие. 

ТРЕТО: части по моргите има страшно много, има форумни търговци, които ще ти дават части с отстъпки (амортисьори, носачи и т.н.). По моргите има калници, фарове, скоростни кутии, двигатели, турбини за без пари.


На твоите въпроси най-рентабилно е 1.8 турбо, дали ще е предно или куатро зависи от твоите предпочитания и нужди. На куатрото плюсовете са ясни, минуси не бих казал, че има освен леко по-мудна се усеща колата. Двигателя с чип върви прекрасно и изпреварвания се правят спокойно дори при натоварена кола. 


Относно газ / бензин този двигател работи чудесно с газ и освен, ако нямаш страх от такива уредби няма финансов аргумент против слагането на ГИ. Средния ми разход на газ е 11 л (градско 15% / извън 85%), като изобщо не я жаля. 

 

За мен 2.4 не си струва да се купува, освен ако не е фейслифт и в перфектно състояния и на съответната добра цена. 
Ако имаш въпроси се чувствай свободен да питаш.
Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип ще търся фейслифт от Австрия най-вероятно. Вярно ли е, че 2.4 е по-надежден,  защото е по-разтоварен и е възможно да се намери по-запазен екземпляр.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа, 2.4 е с два електрически оптегача, две ламбда сонди, два нагорещени до червено колектора които изпичат пластмасите под капака, а като динамика е близък до 1.8т. Струва ми се става ако много държиш на v6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комфортен автомобил,предвид възраста му.Аз карах извесно време 2.8К,никакви драми,разход около 15 л. газ.,което субективно.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се замислям и върху по-силните варианти като 1.8т 180к.с. срещу 2.8 v6 193к.с. Някой карал ли тези два двигателя,  за 2.8-цата съм чувал че харчи и се поддържа както 2.4 само,  че върви осезаемо повече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал и 1.8Т 180 коня и 2.8 193 коня, като категорично мога да кажа, че 2.8 193 коня ми допадаше в пъти повече като поведение. 

Потвърждавам,плюс по-добрия звук на 2.8,но ако ще я засилваш в последствие 1.8 Т е по-подходящия избор.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифт с 2.8 няма. При фейса има 3.0 220 коня, ASN e кода на мотора.

 

Към автора на темата: Ако търсиш рентабилност то гледай само 1.8Т във фейслифта.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел с 2.8, ръчка, предно и върви много по мазно от 1.8т. За 3-4 години му направи 150 000 и само масла и филтри + гарнитури на главите. Ако намериш хубав 2.8 не му мисли, но гледай да е ръчка и предно, защото куатро и автомат ще гори много и ще върви малко - това е лично мнение при сравнение с пасат 2.8 4х4 автомат.

Редактирано от ppenchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 2.8 ръчка и 4х4 ... емиии нищо впечатляващо няма ... вярно няма много много какво да му разваля, ама все пак си иска своето .. газ 13-14/100 на дълго със 140-150 по ГПС ... това с летни гуми 235/45/17. Ама да си вземеш на предно кола гонеща 20 години само защото е с 4 кръга, малко е странно ама хора всякакви.

 

п.с. За 150 000 поне един път ще да е сменил ангренаж и т.н. освен масло и филтри.

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак беше същия. При предното гори мааалко по-малко градско или извън ако не я газя (но такъв случай до сега не е имало). Само веднъж с жената се бяхме разприказвали и ми даде 8 л. по ограниченията по колонка. Иначе последно до Дубровник 12 часа пресечен терен с 4 човека и много газ, после връщане през Загреб 800 км магистрала 140 + клима = за 2500 км среден 10.8 л. по зареждания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A6 C5 2.0i 20V + Multitronic

при мен, колата се ползва в стил ежедневно шофиране до, от и по работа в градът, до и от хоби занимания, както и с чести путувания разхода на гориво е следния:

- разход от 11л/100км в градски условия* (Софийско градско с интезивно придвижване в пикови часове), като Зимно време при навалял много сняг се е случвало и до 14л/100км.;

- разход от 7,5л/100км на междуградски път при каранае в ограничения* (100-120км/ч); 

- разход от 9л/100км на магистрала при каране в ограничения* (140км/ч на круиз контрол и с доускорявания до 160-180км/ч);

- разход от 12л/100км на магистрала при каране с 200км/ч (често ми се случва да пътувам в чужбина и където е възможно се раздавам);

 

Винаги засичаненто на разхода го смятам по зареденото количество гориво, като почти винаги се оказва, че и борд компа е достатъчно точен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т е най-евтин, но V6 моторите са най-комфортни.
Дори да е по-бавен 2.4, той не се усеща да се напъва нон-стоп като 1.8Т. Също така има повече сила в ниските, хем заради по-големия обем, хем заради по-високата компресия.
Тръгването на 1.7т кола с ръчка 4х4 и 1.8Т е ... гадно. По-добре се справя в това V6цата.

Магистрално 1.8Т на 4000 оборота при 140км/ч бръмчи ужасно. На същите обороти 2.8 също е на 140 ама е някак мазен и не натоварва така.
Ако е автомат, то извън 4.2 и 2.7Т, другите са тотално спрели и то с уговорката че 2.7Т е с чип.

 

Четири цилиндров мотор в А6 според мен е грешка, освен ако не цепиш стотинката на 2, защото се губи смисълът от комфорта в една лимузина, била тя на 20г.

Имай предвид, че ако си перфекционист, гарантирам че по малки детайли като дискове, накладки, някой тампон, носач, датчик ще ти отидат едни 3-4хил лв за норматив.
Тия коли са стари, но имат много неща за чупене за годините си.
Имам две коли взети в много добро състояние и в рамките на няколко години си гълтат спокойно още 1 път стойността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За напинящия се пинчер :D нянам идея, не съм се возил или катал 1.8Т в А6.

Mисълта ми беше, че 2.8 не е някаква манна небесна.

 

п.с. Да се чете 155 км/час по ГПС и 160 на километраж.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.8т 140км/ч = 3500 об. и дори при изключен касетофон си е комфортно и си говориш тихо в купето. С касетофон няма грижа. След чип това усещане за мъчене според мен изчезва. Тоя разговор се води 150 хиляди пъти. Нека колегата се качи, покара и прецени за себе си. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предно имаш 300-400об преднина, но усещането от мотора магистрално няма нищо общо с мощността. Няма как да има при положение, че само поддържаш скорост. По принцип 1,8Т в читаво състояние не е шумно, реално няма как след 130 да чуваш мотора пред другите шумове от гуми и вятър. Разбира се на 400к+ всичко е възможно...

2,8 за мен няма кусури реално освен разхода и че не върви кой знае колко, поведението му е мноого по-близо до очакваното за А6. Колагата обаче трябва да има в предвид, че 2,8 с читав празен ход е като бялата лястовица, докато 1,8Т има тук там оцелени през годините, ако е важен тоя момент... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, HEPBAKA said:

Четири цилиндров мотор в А6 според мен е грешка, освен ако не цепиш стотинката на 2, защото се губи смисълът от комфорта в една лимузина, била тя на 20г.

Като бивш собственик на А6-ца с 1.8Т автомат ще кажа, че колата е (почти) перфектна.

Няма(ше) шум до около 180км/ч, няма проблеми с тръгването, на 3000 оборота е с около 150км/ч.

Лека предница, стои по-добре в завой от шестцилиндрова кола, спира по-добре и не чупи окачване.

Седан е около 1500кг.

Конкретната кола в момента е минала 300к км, на празен ход не може да се разбере, че моторът работи....за разлика от всеки 6/8 цилиндров атмосферен мотор.

......само, че колата я купих преди повече от 10 години....и сега има запазени коли, но цените са над пазарните за БГ.

 

Последните години не смея на препоръчам никакъв двигател - всички имат трагични представители.

Най-безболезнено е да се вземе 4 цилиндров дизел на ВАГ. Не е най-вървящ, не е най-комфортен, не е най-икономичен, не е най-евтин, за звук да не говорим...но се изправя на крака евтино и като цяло, ако човек не знае какво точно търси в един бензинов мотор е по-добрия избор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...