Jump to content

Съвет относно покупка на A6 C5


Recommended Posts

Аз си имам и 1.8ТQ и 2.7ТQ и знам точно каква е разликата, като модовете на двете са еднакви. Махнати катализатори. 1.8Т-то е на 100к км по-малко и е ужасно напъващо се извънградско. Дори да има малко по-добро обезшумяване на ДВГ при А6, спрямо А4, то пак не е като V6.

Много по-мазен и комфортен е от 1.8Т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За 6 години по 1.8Т чисто като двигател съм дал пари за следните ремонти:

А4 взета на уж 210к км сега на 300к км
Турбина - рециклаж.

Биелни лагери нови

маслена помпа нова

 

За 3г по 2.7Т взето на 322к сега 380к км

Тапи и гарнитури на  капаците на главите

 

Т'ва е квото е директно свързано с мотора. Иначе като цяло ремонтите по 2.7цата са по-малко при мен, щото е гледана преди повече. По А4ката имам дадени към 8хил докато по А6цата са към 3000-4000


Като поддръжка цялата кола, заради усложняването в моторния отсег е между 0 и 10 пъти по-скъпо.
По-скъпо е само ако трябва да се вади мотора (демек турбини или вериги), иначе да ти вземат повече заради това че е гъчкано ако ходиш в лъскав сервиз.

 

Обслужване от-до за едното ми излиза 550, другото 750.

Е, по-скъпи са някои неща, като х2 масло щото едното има 3.5л другото 7.5л, двещите са 2 повече и др. но като цяло са един дол дренки като пари. 200-300лв на фона на няколко години са нищо. Много повече ще глътне за дискове и накладки, разни датчици и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 едно време беше хвален. Ма напоследък всички станаха космонафти и искат коли с реактивни двигатели, та този двигател се подценява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че все повече хора са проумели достойнствата на шестака пред 4 цилиндровия миксер, особено в кола като А6, нищо че преди време говореха точно обратното.

Да, шестакът и осмакът не са най-евтините, икономични и рентабилни мотори, но дават много по-класно, мазно, безшумно, плавно и равномерно задвижване от 1.8Т. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/27/2018 at 8:37 AM, sweetlioo said:

2.4 едно време беше хвален.

2.4 никога не е бил хвален. Всички проблеми на V-образен двигател (включително и голям разход) и вървене на 16 клапанова Б4-ка.

Безмислените двигатели винаги са имали едно предимство - може да се намери запазен и изгоден екземпляр с такъв двигател. За всеки, който иска Ауди без да знае защо точно или просто му харесва купето, подобен двигател е вариант.

Нищо плавно няма в един слаб атмосферен мотор. Бучене и невървене.

Единственото предимство пред 1.8т е при потегляне (и то с ръчна кутия и подчертавам - торсен)...но за сметка на по-шумен празен ход и "клатене" на място.

И да - има разлика в усещането на един и същ двигател в купето на А4 и А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал моят 2.4 да бучи, не "клати" на място и е шумен колкото и останалите. За вървенето всичко е въпрос на гледна точка - какво иска човек от своя амтомобил. И с 2.4 може да се изпреварва безпроблемно и да се поддържа висока скорост на магистралата. В града си е тромав. И да, гори много. Даже и масло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото на моите коли не усетих разлика между 1,8Т на а4 и а6, не знам дали наистина се очаква да има. 2,4 би трябвало да е леко куцяк, но не и да бучи. Атмосферното 2,8 май е най-приятния мотор в това отношение вече се убеждавам. А между другото наистина шестаците на място може и да са по-шумни, но в движение няма нищо общо с 1,8Т.

По друг начин казано и годинките се отразяват повече на 4цилиндроя мотор така че започва да става по-бучащ и вибриращ при ускорение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам за 2.4, щото не съм имал, но помня какво се пишеше по темите и се коментираше от хората. А баш за 2.8 имаше лоши отзиви, че върви колко и 2.4

Знам ли, тогава явно са били други възприятията за двигател и поведение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, robobug написа:

 

Нищо плавно няма в един слаб атмосферен мотор. Бучене и невървене.

 

 

Току-що описа поведението на 1.8Т. Но забрави да добавиш и предсмъртно напъване, тресене и натрапчив тембър.

Много интересно как 1.8Т, 4 цилиндъра, 150 коня не е слаб за купето на А6, но 2.4, 6 цилиндъра и 170 коня е слаб.

И да, знам че сега ще се отвори темата за чип на 1.8Т и други подобни шитни. И 5 чипа да му сложиш, малолитражното поведение си остава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко грешиш, 1.8 се развърта в пъти по бързо от 2.4,от там и заблудата че са сходни като мощност, реално добре направен 1.8т е като мотор пистов, докато другия мотор е просто за  кораб или лодка..., а че звука и мазното вървене е факт, така е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се води спор, за това кой двигател е по-добър, то би следвало да има поне отправна начална точка, така че да може да се изказват различни мнения, които да се защитят с технически параметри или да се доказват с теории.

Чисто субективно изказване може да бъде, че по-голямото е по-добро.

Може и така да е, но винаги има условности свързани с цената на придобиване, последващо поддържане и режийни разходи.

Четири-цилиндровите мотори на ауди имат лека вибрация (при 1.8Т, както и при 1.9TDI е доста отчетлива), но не е нещо фрапиращо, което го няма при други марки автомобили с надлъжен мотор.

Шест-цилиндровите бензинови мотори (които се монтират A6 C5) наистина са много добре балансирани и не се усеща вибрация от двигателя.

Но това е най-малкото, за което човек следва да си прави сметката.

Според мен по-важно е доколко едно Ауди от клас А6 отговаря и задовалява нуждите на шофьора като цялостната окомлектовка на конкретен автомобил, (напр. двигател / скоростна кутия / окачване / допълнителни екстри). 

 

Прилагам снимка от моята кола (A6 C5 2.0 + Multitronic), така за сравнение със шестаците на обороти срещу скорост:

IMAG0626_1.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Да изкажа и аз мнение и конкретно към автора на темата.

Според мен има два важни въпроса

Бюджета стига ли за фейслифт - аз лично предпочитам да е на по-малко години, а не от първите 97-98 г.

И чисто автора на темата да си прецени 4 или шест цилиндров двигател.

Ако е преди фейса, мисля че моят избор клони към 2.8 - същата поддръжка като 2.4 и почти същият разход и са по-срещани с 4х4- с уговорката да е само ръчни скорости, защото автомата ти дава чувство, подобно на това да се возиш на тролей.

Ако е фейслифтов - 3.0(не се знае, може неприятно да те изненада)

Или залагаш на сигурното 1.8Т 180 коня, с уговорката, че и аз споделям горните мнения на колеги, че 4ри цилиндров мотор на а6 не ме кефи.

Обаче, ако намеря 1.8Т със търсените от мен екстри, ръчна кутия, фейслифт и куатро и не намирам равностоен екземпляр с 6цил.двигател и бюджета ми го позволява - ще направя този компромис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi A6 Avant 2.4 Multitronic на 4000 об/мин. също е на 200 км/ч. Не виждам нещо специално тук. При ръчните кутии не е така. На 4000 об/мин. си с около 160 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, Nikosaul said:

Четири-цилиндровите мотори на ауди имат лека вибрация (при 1.8Т, както и при 1.9TDI е доста отчетлива), но не е нещо фрапиращо, което го няма при други марки автомобили с надлъжен мотор.

Шест-цилиндровите бензинови мотори (които се монтират A6 C5) наистина са много добре балансирани и не се усеща вибрация от двигателя.

По принцип на при сегашната ситуацията на пазара 10+ годишни екземпляри това с вибрациите не е точно така - 1,8Т е по-гобре на празен ход, шестака винаги ще клати на мястоно, но под напрежение или ускорение няма вибрации.

1,8Т специално има коли които вибрират 1:1 с дизел на място и до 2к оборота, обаче все още се намират такива, които не се усеща, че работят. Такъв шестак обаче няма шанс да намериш.

 

Общо взето разликата при тия мотори е такава като с аватомат - ръчка, зависи дали си дорасъл за едното или другото :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип, мисля, че съм се спрял на 1.8т фейслифт. Благодаря на всички за мненията, нека някой да изкаже и мнение за скоростните кутии, според мен най-надеждна и лесна за поддръжка е ръчната, но искам да чуя и други мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново фейслифт или не важното е да е жива. Аз съм за ръчка иначе автомата е благинка, фейс 1.8т автомат и куатро е рядко изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Знам, че автомата е благинка, но съм чувал, че счупи ли се, ремонта е скъп. Попринцип и аз съм за ръчка.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избора на скорстна кутия е лесна работа... ръчката е сигурна, мултитроника се чупи (даже още в завода ги слагат счупени;)), а куатро автомат на тия годинии си е проект само за реставратори.

 

Зависи колко запазен екземляр ще си намериш, но така както си се насочил към 1.8Т, ако е на предно ръчните скорости са най-евтини за поддръжка и ремонт, един к-кт съединител заедно със смяна масло на скоростите най-честа-излиза не повече от 1000лв., но може и двойно повече да станат, ако помпата е заминала и е увреден притискателният диск. Вариаторнните скорости - мултитроник за реставрация може да отделиш 700-800лв, но и може да отидат 1500лв., а поддръжката ѝ е редовна смяна на масло (по скъпо излиза като режиен разход, ако се сравнява с ръчните скорости).

1.8T куатро + ръчни скорости, съединителя има проблеми и е скъп, а скоростите, ако е шестстепенна кутия - имат проблеми, а 1.8Т куатро + автомат в Европа няма.

 

Бих ти дал следните съвети, най-важното е да не се ограничаваш от кубатурата на двигателя, а търси запазена кола, най-вероятно ще ти бъде извън бюджета, но ще имаш щастието да покараш кола, а не да я ремонтираш, а ако ти се кара автоматик - не се плаши от мултитроника, а ако ти се ръчкат скорости - ръчкай си ги безгрижно.

А другото важно е никога и при никакви условия не взимай 2.5TDI + Multitronic, тази сакрална комбинация е пречупила много истински мъже, както и произлилат митовете по повод на вариатора.

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/29/2018 at 10:14 PM, 150hp said:

Много интересно как 1.8Т, 4 цилиндъра, 150 коня не е слаб за купето на А6, но 2.4, 6 цилиндъра и 170 коня е слаб.

Изобщо не е интересно. Всичко се свежда до въртящ момент и какво всъщност показва диното.

А диното показва, че 2.4 е един мъртво роден мотор......което всъщност позволява да се намери запазен автомобил с този мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах 2.4 ръчка на предно на 1ва и 2ра с цялата газ  чакаш нещо да се случи, но уви. Дори с моето аеб 150кс на предно има повече ряз, а с чип няма място за сравнения. И при 1.8т с обслужена глава и сменена верига и обтегач на валовете + обслужване от до няма такива вибрации, които са описни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 30.07.2018 г. at 23:07, robobug написа:

Изобщо не е интересно. Всичко се свежда до въртящ момент и какво всъщност показва диното.

А диното показва, че 2.4 е един мъртво роден мотор......което всъщност позволява да се намери запазен автомобил с този мотор.

 

Напротив, интересно е, понеже като се качиш да караш, не гледаш сухите данни от диното, а усещането, което дава колата и поведението, което има. А това, че повечето атмосферки на тия години не дават конете си на диното е така, но заради издухалите и неподдържани екземпляри. Също толкова издухали и неподдържани тръцове има. Освен това, диното мери показателите при максимално и пиково натоварване  /понякога завишени с рекламна цел/, а не при лежерно и спокойно ежедневно шофиране. Пък и не знам много хора, които да са качили 2.4 на дино, понеже той не се тунингова.

На 31.07.2018 г. at 9:31, ppenchev написа:

Карах 2.4 ръчка на предно на 1ва и 2ра с цялата газ  чакаш нещо да се случи, но уви. Дори с моето аеб 150кс на предно има повече ряз, а с чип няма място за сравнения. И при 1.8т с обслужена глава и сменена верига и обтегач на валовете + обслужване от до няма такива вибрации, които са описни. 

 

Тези вибрации са си типични за мотора и не се влияят толкова от тези обслужвания, което потвърждават и доста собственици, които са ги направили. Иначе излиза, че едва ли не никой не си е обслужил великия тръц.

При 2.4 знам какво се случва с цялата газ на 1-ва и 2-ра. А какво се случва с тръца? Няма никой до 2000 оборота, после пикливата турбинка се активира за малко и на 4500 всичко приключва. Всичко това гарнирано с предродилни напъни и чувство за изхвръкване на буталата през капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7/31/2018 at 0:38, А380 написа:

 

И какво показва диното? 

Че пръца слага на колелата 20 коня по-малко? 

 

http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=485

 

http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=30

 

Преди покупка качих моя тръц (150 кс, предно, ръчка, с наличен катализатор) на диното на Маднес и показа 150.2 кс на вала. За 20 годишна кочина не вярвах, че ще си извади конете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да повярвам, Вие тия коли за какво ги взимате да си строшите тиквите или да се придвижвате от точка А до точка Б без проблем.

1.8т бръмчал мъчил се много , V6 били супер и вървели повече.

Нали не очаквате от лимузина като А6 да е стрела като А3 или някой друг модел сапунерка.

Това е автомобил за спокойни хора който знаят как да се придвижват от точка А до точка Б по най комфортния начин за тях . Взимате коли тъпчете ги с разни чипове и после бръмчала ами ще бръмчи то и ти да носиш 30 кила не са ти проблем ама ако ти сложа още 30 отгоре и ти ще бръмчиш.

Хайде със здраве и си карайте колите по предназначение и ще се изумите колко приятен автомобил е А6 независимо с кой двигател е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...