HEPBAKA Публикувано 26 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2018 Аз си имам и 1.8ТQ и 2.7ТQ и знам точно каква е разликата, като модовете на двете са еднакви. Махнати катализатори. 1.8Т-то е на 100к км по-малко и е ужасно напъващо се извънградско. Дори да има малко по-добро обезшумяване на ДВГ при А6, спрямо А4, то пак не е като V6. Много по-мазен и комфортен е от 1.8Т. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 26 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2018 А можеш ли да споделиш във времето примерно като пари каква е разликата в поддръжката на 2.7т. и колко пробег имаш с него? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HEPBAKA Публикувано 26 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2018 За 6 години по 1.8Т чисто като двигател съм дал пари за следните ремонти: А4 взета на уж 210к км сега на 300к км Турбина - рециклаж. Биелни лагери нови маслена помпа нова За 3г по 2.7Т взето на 322к сега 380к км Тапи и гарнитури на капаците на главите Т'ва е квото е директно свързано с мотора. Иначе като цяло ремонтите по 2.7цата са по-малко при мен, щото е гледана преди повече. По А4ката имам дадени към 8хил докато по А6цата са към 3000-4000 Като поддръжка цялата кола, заради усложняването в моторния отсег е между 0 и 10 пъти по-скъпо. По-скъпо е само ако трябва да се вади мотора (демек турбини или вериги), иначе да ти вземат повече заради това че е гъчкано ако ходиш в лъскав сервиз. Обслужване от-до за едното ми излиза 550, другото 750. Е, по-скъпи са някои неща, като х2 масло щото едното има 3.5л другото 7.5л, двещите са 2 повече и др. но като цяло са един дол дренки като пари. 200-300лв на фона на няколко години са нищо. Много повече ще глътне за дискове и накладки, разни датчици и тн. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 27 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 27 Юли 2018 2.4 едно време беше хвален. Ма напоследък всички станаха космонафти и искат коли с реактивни двигатели, та този двигател се подценява. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 27 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 27 Юли 2018 Радвам се, че все повече хора са проумели достойнствата на шестака пред 4 цилиндровия миксер, особено в кола като А6, нищо че преди време говореха точно обратното. Да, шестакът и осмакът не са най-евтините, икономични и рентабилни мотори, но дават много по-класно, мазно, безшумно, плавно и равномерно задвижване от 1.8Т. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 On 7/27/2018 at 8:37 AM, sweetlioo said: 2.4 едно време беше хвален. 2.4 никога не е бил хвален. Всички проблеми на V-образен двигател (включително и голям разход) и вървене на 16 клапанова Б4-ка. Безмислените двигатели винаги са имали едно предимство - може да се намери запазен и изгоден екземпляр с такъв двигател. За всеки, който иска Ауди без да знае защо точно или просто му харесва купето, подобен двигател е вариант. Нищо плавно няма в един слаб атмосферен мотор. Бучене и невървене. Единственото предимство пред 1.8т е при потегляне (и то с ръчна кутия и подчертавам - торсен)...но за сметка на по-шумен празен ход и "клатене" на място. И да - има разлика в усещането на един и същ двигател в купето на А4 и А6. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milkos Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Не съм чувал моят 2.4 да бучи, не "клати" на място и е шумен колкото и останалите. За вървенето всичко е въпрос на гледна точка - какво иска човек от своя амтомобил. И с 2.4 може да се изпреварва безпроблемно и да се поддържа висока скорост на магистралата. В града си е тромав. И да, гори много. Даже и масло... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Между другото на моите коли не усетих разлика между 1,8Т на а4 и а6, не знам дали наистина се очаква да има. 2,4 би трябвало да е леко куцяк, но не и да бучи. Атмосферното 2,8 май е най-приятния мотор в това отношение вече се убеждавам. А между другото наистина шестаците на място може и да са по-шумни, но в движение няма нищо общо с 1,8Т. По друг начин казано и годинките се отразяват повече на 4цилиндроя мотор така че започва да става по-бучащ и вибриращ при ускорение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Абе не знам за 2.4, щото не съм имал, но помня какво се пишеше по темите и се коментираше от хората. А баш за 2.8 имаше лоши отзиви, че върви колко и 2.4 Знам ли, тогава явно са били други възприятията за двигател и поведение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Преди 12 часа, robobug написа: Нищо плавно няма в един слаб атмосферен мотор. Бучене и невървене. Току-що описа поведението на 1.8Т. Но забрави да добавиш и предсмъртно напъване, тресене и натрапчив тембър. Много интересно как 1.8Т, 4 цилиндъра, 150 коня не е слаб за купето на А6, но 2.4, 6 цилиндъра и 170 коня е слаб. И да, знам че сега ще се отвори темата за чип на 1.8Т и други подобни шитни. И 5 чипа да му сложиш, малолитражното поведение си остава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Леко грешиш, 1.8 се развърта в пъти по бързо от 2.4,от там и заблудата че са сходни като мощност, реално добре направен 1.8т е като мотор пистов, докато другия мотор е просто за кораб или лодка..., а че звука и мазното вървене е факт, така е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Да се води спор, за това кой двигател е по-добър, то би следвало да има поне отправна начална точка, така че да може да се изказват различни мнения, които да се защитят с технически параметри или да се доказват с теории. Чисто субективно изказване може да бъде, че по-голямото е по-добро. Може и така да е, но винаги има условности свързани с цената на придобиване, последващо поддържане и режийни разходи. Четири-цилиндровите мотори на ауди имат лека вибрация (при 1.8Т, както и при 1.9TDI е доста отчетлива), но не е нещо фрапиращо, което го няма при други марки автомобили с надлъжен мотор. Шест-цилиндровите бензинови мотори (които се монтират A6 C5) наистина са много добре балансирани и не се усеща вибрация от двигателя. Но това е най-малкото, за което човек следва да си прави сметката. Според мен по-важно е доколко едно Ауди от клас А6 отговаря и задовалява нуждите на шофьора като цялостната окомлектовка на конкретен автомобил, (напр. двигател / скоростна кутия / окачване / допълнителни екстри). Прилагам снимка от моята кола (A6 C5 2.0 + Multitronic), така за сравнение със шестаците на обороти срещу скорост: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
amorphiskn Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Здравейте колеги, Да изкажа и аз мнение и конкретно към автора на темата. Според мен има два важни въпроса Бюджета стига ли за фейслифт - аз лично предпочитам да е на по-малко години, а не от първите 97-98 г. И чисто автора на темата да си прецени 4 или шест цилиндров двигател. Ако е преди фейса, мисля че моят избор клони към 2.8 - същата поддръжка като 2.4 и почти същият разход и са по-срещани с 4х4- с уговорката да е само ръчни скорости, защото автомата ти дава чувство, подобно на това да се возиш на тролей. Ако е фейслифтов - 3.0(не се знае, може неприятно да те изненада) Или залагаш на сигурното 1.8Т 180 коня, с уговорката, че и аз споделям горните мнения на колеги, че 4ри цилиндров мотор на а6 не ме кефи. Обаче, ако намеря 1.8Т със търсените от мен екстри, ръчна кутия, фейслифт и куатро и не намирам равностоен екземпляр с 6цил.двигател и бюджета ми го позволява - ще направя този компромис. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milkos Публикувано 29 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2018 Audi A6 Avant 2.4 Multitronic на 4000 об/мин. също е на 200 км/ч. Не виждам нещо специално тук. При ръчните кутии не е така. На 4000 об/мин. си с около 160 км/ч. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coresnet Публикувано 30 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 Абсурдно е да се сравнява вариаторна кутия със стандартна такава... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 30 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 10 hours ago, Nikosaul said: Четири-цилиндровите мотори на ауди имат лека вибрация (при 1.8Т, както и при 1.9TDI е доста отчетлива), но не е нещо фрапиращо, което го няма при други марки автомобили с надлъжен мотор. Шест-цилиндровите бензинови мотори (които се монтират A6 C5) наистина са много добре балансирани и не се усеща вибрация от двигателя. По принцип на при сегашната ситуацията на пазара 10+ годишни екземпляри това с вибрациите не е точно така - 1,8Т е по-гобре на празен ход, шестака винаги ще клати на мястоно, но под напрежение или ускорение няма вибрации. 1,8Т специално има коли които вибрират 1:1 с дизел на място и до 2к оборота, обаче все още се намират такива, които не се усеща, че работят. Такъв шестак обаче няма шанс да намериш. Общо взето разликата при тия мотори е такава като с аватомат - ръчка, зависи дали си дорасъл за едното или другото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин. Публикувано 30 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 Попринцип, мисля, че съм се спрял на 1.8т фейслифт. Благодаря на всички за мненията, нека някой да изкаже и мнение за скоростните кутии, според мен най-надеждна и лесна за поддръжка е ръчната, но искам да чуя и други мнения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 30 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 Отново фейслифт или не важното е да е жива. Аз съм за ръчка иначе автомата е благинка, фейс 1.8т автомат и куатро е рядко изпълнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин. Публикувано 30 Юли 2018 Автор Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 (Редактирано) Знам, че автомата е благинка, но съм чувал, че счупи ли се, ремонта е скъп. Попринцип и аз съм за ръчка. Редактирано 31 Юли 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 30 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 (Редактирано) Избора на скорстна кутия е лесна работа... ръчката е сигурна, мултитроника се чупи (даже още в завода ги слагат счупени;)), а куатро автомат на тия годинии си е проект само за реставратори. Зависи колко запазен екземляр ще си намериш, но така както си се насочил към 1.8Т, ако е на предно ръчните скорости са най-евтини за поддръжка и ремонт, един к-кт съединител заедно със смяна масло на скоростите най-честа-излиза не повече от 1000лв., но може и двойно повече да станат, ако помпата е заминала и е увреден притискателният диск. Вариаторнните скорости - мултитроник за реставрация може да отделиш 700-800лв, но и може да отидат 1500лв., а поддръжката ѝ е редовна смяна на масло (по скъпо излиза като режиен разход, ако се сравнява с ръчните скорости). 1.8T куатро + ръчни скорости, съединителя има проблеми и е скъп, а скоростите, ако е шестстепенна кутия - имат проблеми, а 1.8Т куатро + автомат в Европа няма. Бих ти дал следните съвети, най-важното е да не се ограничаваш от кубатурата на двигателя, а търси запазена кола, най-вероятно ще ти бъде извън бюджета, но ще имаш щастието да покараш кола, а не да я ремонтираш, а ако ти се кара автоматик - не се плаши от мултитроника, а ако ти се ръчкат скорости - ръчкай си ги безгрижно. А другото важно е никога и при никакви условия не взимай 2.5TDI + Multitronic, тази сакрална комбинация е пречупила много истински мъже, както и произлилат митовете по повод на вариатора. Редактирано 30 Юли 2018 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 30 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2018 On 7/29/2018 at 10:14 PM, 150hp said: Много интересно как 1.8Т, 4 цилиндъра, 150 коня не е слаб за купето на А6, но 2.4, 6 цилиндъра и 170 коня е слаб. Изобщо не е интересно. Всичко се свежда до въртящ момент и какво всъщност показва диното. А диното показва, че 2.4 е един мъртво роден мотор......което всъщност позволява да се намери запазен автомобил с този мотор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 31 Юли 2018 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2018 Карах 2.4 ръчка на предно на 1ва и 2ра с цялата газ чакаш нещо да се случи, но уви. Дори с моето аеб 150кс на предно има повече ряз, а с чип няма място за сравнения. И при 1.8т с обслужена глава и сменена верига и обтегач на валовете + обслужване от до няма такива вибрации, които са описни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 10 Август 2018 Доклад Share Публикувано 10 Август 2018 На 30.07.2018 г. at 23:07, robobug написа: Изобщо не е интересно. Всичко се свежда до въртящ момент и какво всъщност показва диното. А диното показва, че 2.4 е един мъртво роден мотор......което всъщност позволява да се намери запазен автомобил с този мотор. Напротив, интересно е, понеже като се качиш да караш, не гледаш сухите данни от диното, а усещането, което дава колата и поведението, което има. А това, че повечето атмосферки на тия години не дават конете си на диното е така, но заради издухалите и неподдържани екземпляри. Също толкова издухали и неподдържани тръцове има. Освен това, диното мери показателите при максимално и пиково натоварване /понякога завишени с рекламна цел/, а не при лежерно и спокойно ежедневно шофиране. Пък и не знам много хора, които да са качили 2.4 на дино, понеже той не се тунингова. На 31.07.2018 г. at 9:31, ppenchev написа: Карах 2.4 ръчка на предно на 1ва и 2ра с цялата газ чакаш нещо да се случи, но уви. Дори с моето аеб 150кс на предно има повече ряз, а с чип няма място за сравнения. И при 1.8т с обслужена глава и сменена верига и обтегач на валовете + обслужване от до няма такива вибрации, които са описни. Тези вибрации са си типични за мотора и не се влияят толкова от тези обслужвания, което потвърждават и доста собственици, които са ги направили. Иначе излиза, че едва ли не никой не си е обслужил великия тръц. При 2.4 знам какво се случва с цялата газ на 1-ва и 2-ра. А какво се случва с тръца? Няма никой до 2000 оборота, после пикливата турбинка се активира за малко и на 4500 всичко приключва. Всичко това гарнирано с предродилни напъни и чувство за изхвръкване на буталата през капака. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ppenchev Публикувано 14 Август 2018 Доклад Share Публикувано 14 Август 2018 На 7/31/2018 at 0:38, А380 написа: И какво показва диното? Че пръца слага на колелата 20 коня по-малко? http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=485 http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=30 Преди покупка качих моя тръц (150 кс, предно, ръчка, с наличен катализатор) на диното на Маднес и показа 150.2 кс на вала. За 20 годишна кочина не вярвах, че ще си извади конете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Йорданов Публикувано 16 Август 2018 Доклад Share Публикувано 16 Август 2018 Не мога да повярвам, Вие тия коли за какво ги взимате да си строшите тиквите или да се придвижвате от точка А до точка Б без проблем. 1.8т бръмчал мъчил се много , V6 били супер и вървели повече. Нали не очаквате от лимузина като А6 да е стрела като А3 или някой друг модел сапунерка. Това е автомобил за спокойни хора който знаят как да се придвижват от точка А до точка Б по най комфортния начин за тях . Взимате коли тъпчете ги с разни чипове и после бръмчала ами ще бръмчи то и ти да носиш 30 кила не са ти проблем ама ако ти сложа още 30 отгоре и ти ще бръмчиш. Хайде със здраве и си карайте колите по предназначение и ще се изумите колко приятен автомобил е А6 независимо с кой двигател е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts