Jump to content

A3 (8P) Sportsback 2.0TFSI или 2.0TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги, предварително искам да се извиня тъй като може би има тема със сходно запитване, но не можах да я открия и за това правя нова. Та на въпроса предстои ми закупуване на автомобил и въпросните ми направиха впечатление. Какво можете да ми кажете за двата мотора и къде са слабите места? Колко ми излиза обслужването и на какво трябва да наблегна при огледа и от какво да се пазя ако реша да взема някой от двата мотора? 

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не минаваш повече от 15000км. на година, бензина е по-приятен за каране и с потенциално по-малко проблеми от дизела.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Никоо, говорим за приблизително такъв пробег на година, тъй като имам служебен автомобил и си търся за почивните дни и отпуските, така че пробега със сигурност ще бъде приблизителен на тези километри. @mhi406vt, за колко горене на масло говорим, тъй като преди имах Mercedes C180 и ми го гореше, на 10000 км. доливах около 1,5 литра. Също така, кой от двата мотора е по-пъргав? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото разбрах 1.8 tfsi и 2.0 tfsi на А3, А4 и А5 в периода 2008-2011 трябва да се избягват, че тука някакви страшни драми пишат за тях свързани с разхода на масло и ремонт около 4-5К за генерално решаване на проблема. Но май при същите мотори до 2008 го няма този проблем. За 2.0 тди комън рейл (който е пак след 2008) казват че е ок, предишните са помпа дюза и имат проблеми с маслени помпи ала бала. Ти коя година търсиш? Аз също се оглеждам, но при мен има и друг проблем, че задължително трябва да е автомат, та драмата е още по-голяма. Но темата ще ми е интересна и на мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9ПД вървят добре, проблемите им се решават сравнително евтино (когато се правят навреме). Класически "дефекти" са привода на маслената помпа и разпределителен вал.

Някои 2.0ПД имат проблеми с главата....не съм проверявал цена, но на 2.0 комън рейл чисто нова глава амц струва малко над 1000лв.....което е смешна цена.

ПД с изправен разпределителн вал харчат малко. Шумни са и няма спасение от това.

Комън рейл върви приятно, мощността се разгръща плавно и докрай....като бензинов мотор са в сравнение с ПД. Тихи са и пак харчат малко.

2.0Т върви много добре за кубатурата си, а след чип върви по-добре от много 6 цилиндрови атмосферни мотори. Почти няма лаг и тегли до прекъсвач. Първите (до 2008-ма) са шумни. Разходът е поне 2 литра (по-скоро 2.5-3) над дизелите....с натискане разликата може да нарастне.

Ако е каран с лонглайф масло има риск да е износена маслената помпа, която струва над 1000евро. Продължително каране с ниско налягане и лонглайф масло ..... ами не е добре:).

2.0Т след 2008-ма може да е различен при А3 и А4/А6... В надлъжната версия има глава с много ефективно газоразпределение....само с чип достига около 450Нм.

Склонен е към горене на масло заради тънките сегменти. Напречните мотори са с 21мм бутален болт, т.е. за да се сложи последна ревизия бутала (която е от 2015та или 2016-та) с трикомпонентен маслен сегмент ВАГ не препоръчват смяна на биели. Комплект бутала Колбеншмид продължават да са около 800лв.

Границата за ремонт според ВАГ е 500мл/1000км. Над този разход има риск да се увреди блока. За нормален (според ВАГ :) ) се приема разход 100-300мл/1000. При използване на неподходящо масло голяма част от този разход се дължи на изпарение на маслото.

Разходът е леко надолу спрямо първите 2.0Т (поне литър, а на градско и повече), вървенето е по-добре, моторът е на практика безшумен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, robobug said:

1.9ПД ...... Класически "дефекти" са привода на маслената помпа....

 

А ти сигурен ли си, че въобще има проблемни приводи при 1.9 ... особено при надлъжните? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда, за 2.0д е.

А разлики между напречни и надлъжни дизели не знам да има. Разликите са при второто поколение бензинови тфси-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тАжно, но факт ... то и в комън рейла разправят няма привод, ама оня ден го извадих почти заоблен :hilezh:

 

п.п.: нещо съм се подвел с напречните и надлъжните

Редактирано от darknessevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с този шестостен бреееее. При А3 този проблем НЕ съществува. Има други болежки дизела, но с този прословут шестостен НЕ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и при CR. Те страдат от управлението на клапите на колектора, но и за това има разумно ценово решение (за под 100 лева). 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...