Jump to content

Проблем с бедна смес и теч на въздух


kosio86

Recommended Posts

Здравейте,

 

След толкова години безпроблемно каране колата удари 200к и като по часовник се появи първия нерешим вече над месец проблем.

 

Историята започва когато ми светна MIL- сканирах и имаше грешка само за невероятни данни от сензора на вихровите клапи. Колата работеше добре с много малки подхлъцвания на свободни докато е студена. Нямаше индикации за мисфайърс според VCDS.

 

 Дадох я на майстор на който вярвам и той стигна до извода че трябва да се смени колектора с оригинален. Тогава той ми обърна внимание че вече има и друга грешка:

Bank 1; System too Lean at Idle 
P2187 записана на 700 оборота при студено запалена кола.

Аз все пак реших да не хвърлям 1300лв без да се постарая да разнищя проблема и с приятел (отново майстор) свалихме колектора за да свалим датчика. Намерихме нов датчик и го заменихме. Сменихме и гарнитурите на инжекторите с оригинални, както беше препоръчано. Гарнитурите на колектора от 2те страни изглеждаха меки и в добро състояние и не ги сменихме. Грешката за датчика изчезна, но грешката за бедната смес продължи да се появява веднъж на няколко дена.

 

Забелязах че LTFT и STFT  са  по-високи от нормите и според мен колата компенсира постоянно като добавя повече гориво и затова грешката се появява само в моменти в които компенсацията не е достатъчна.

 

Закарах колата в Порше Запад, дадох 100тина лева за диагностика и чаках един час. На края ме викнаха в сервиза и ми казаха че нямат идея от какво е, но се случвало рядко и не било проблем според тях. Питах ги какво мислят отностно дългосрпчната компенсация на гориво (7%) и не мисля че ме разбраха. Обяснаха ми че пръскали със смес по маркучите и въздуховодите и не намерили от някъде да изпуска вакум. Предписаха добавка за бензина. Купих я налях я и грешката не се появи няколко дена и после пак светна.

 

Карах така известно време и тк много ме дразнеше да ми светка MIL а и усещах че колата работи все по нервно на свободни ( не играят обороти но понякога притрепва, въпреки че според VCDS няма индикации за мисфайрс) реших да сменя вакумните маркучета и някаква клапа с тях, тк намерих нови евтини  и реших че си заслужава пробата.

Разбира се това не помогна. И грешката продължи да се появява.

 

Преди няколко дни реших да видя дали проблема е прогресирал и пуснах нов скан и какво да видя- нова грешка на хоризонта:

 

5646-Leak in air intaкe system

P2279

Отново на 700 оборота

 

Изтрих грешките и днес пуснах нов скан. Оказа се че за няколкото дена не се е записала грешката за бедна смес а само за теча на въздух. Изтрих я докато колата работеше което изтри и KAM и съответно LTFT падна до 0% и колата почна да тресе както си трябва и да показва между 4 и 11 мисфайръс на 1000 оборота на всички цилиндри, което досега не се беше случвало. Записа към 1000 тотал на всеки цилиндър и след 2 минути LTFT се върна на ~7% и нещата се стабилизираха. Изчезнаха мисфайърите на 1000 оборота и почна да си работи нормално а и веднага пак записа грешката за въздуха.

 

Четох че тези 2 грешки в повечето случаи са PCV клапа, но от моята не изглежда да чувам съскане или да виждам масло, а и не ми се сменя и тя на сляпо. Лошото е че тези 2 грешки може да са и от теч в колектора, от маркучетата които смених :), а и много хора по форумите са сменяли PCV и не са се оправили точно тези 2 грешки. А и все пак моя колектор не го смених. Прочетох че тест за PCV е да се развие капачката на маслото при работеща кола и да се види дали има много силен вакум. Ако има толкова силен че да не може да сваля капачката със сиг е PCV. При мен резултата беше- лек вакум и съскане докато я махам и веднага след махането оборотите се падат и оправят след няколко секунди. Нз дали това е ненормално ниво на вакума. Разбира се не ми се сменя и PCV на сляпо и после да се окаже че все пак е колектор.

 

Търся да намеря майстор които да ми диагностицира проблема със съответните инсърументи, без да сменям едно по 1 всичко и след седмица пак да се появи проблема. 

 

Редактирано от kosio86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки 1.8, 2.0 TFSI двигател след 120-150к макс км PCV системата се опича от  високата работна температура, такаче е горещо е препоръчително да я подмениш.Включително и алуминиевата тръба от турбото към двигателя(breather tube)нова гарнитура и болтове.

Разхода на гориво ,масло ще се подобри и грешките ще изчезнат.

 

 

 

 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така трябва да се провери семеринга на коляновия вал, има случаи когато от там смуче въздух. Точно на празен ход прави мизерии тогава.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я,не съм бил сам с притрепервания на 700 об.Аз я закачах на 3 места на ваг ком и. ...НИЩО. Последно бях в Ауди, но от там вдигнаха рамене. Всичко нормално, а явно не е.Аз нямам познати майстори така ,че ще следя темата с интерес.И мен ме посъветваха да сложа добавка ама. ..минимален ефекта (ползвах Брадал 6 в 1).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Оказа се наистина PCV системата. Свалих я да я проверя и наистина горната мембрана беше опечена и спукана. Смених я с нова оригинална от Порше юг за 196лв ;( - (имаха налична и реших да не рискувам с афтърмаркет, въпреки че имаше и за 50лв по сайтовете) и сега показателите се стабилизираха. LTF e +0.8% STF ~-1% Air Leakage After throttle valve от +0.99 стана -1.00, няма мисфайърс. Вече 5 дена не е излезнала грешка. Надявам се няма да ме изненада скоро пак :) 

Редактирано от kosio86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/27/2018 at 10:17 PM, Милчев said:

Я,не съм бил сам с притрепервания на 700 об.Аз я закачах на 3 места на ваг ком и. ...НИЩО. Последно бях в Ауди, но от там вдигнаха рамене. Всичко нормално, а явно не е.Аз нямам познати майстори така ,че ще следя темата с интерес.И мен ме посъветваха да сложа добавка ама. ..минимален ефекта (ползвах Брадал 6 в 1).

Да знаеш че от този проблем се научих да не гледам само дали има грешки във ВагКом, ами и самите показатели. Преди да ми излезне чека за 1ви път колата пак работеше с притрепвания и нямаше никакви грешки. Поради това всички майстори игнорираха проблема ми и казваха че ми се струвало само, въпреки че показателите можеха да насочат в правилната посока. Компютъра на колата още тогава се е опитвал да балансира сместа и е вдигал LTFT докато в един ден реши че компенсира прекалено много и не изби грешката за бедна смес. Гледам си старите логове от преди първия чек енджин и LTFT е бил +4%, STFT +1% а Air Leakage е бил 3,5кг/час.Тоест по-внимателно тълкуване щеше да установи че има проблем, просто не е бил достатъчно изявен да покаже грешка. Лошото е че майсторите (особено тези в Запад) не го установиха сами, а трябваше аз да изчета 1 куп форуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее, БРАВО !Радвам се ,че си успял да откриеш проблема си.Лесно ли се сваля PCV с-та, за да я проверя и аз.Нещо специфично?Моята PCV е на около 40.000км дали е възможно да е от нея?При мен все още няма грешки ,но притреперванията се увеличават ,така че очаквам скоро да  ,,светна".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пада се точно отгоре на двг и от задната страна има малка дупчица, която не се вижда лесно. При мен от там НЕ чувах привидно смучене, но като я запуших с пръст усетих лек вакум и оборотите заиграха. Поради това реших да сваля цялата ПЦВ- развиват се 7-8 болта и трябва да вдигнеш малко кабелите и бобините. Само внимавай докато я сваляш да не изпуснеш някой болт в двигателя, че надали се вади лесно :) Иначе до самата мембрана се стига само след сваляне на кръглата капачка отгоре, но ми се видя много неудобно да я сваля докато ПЦВ-то е на колата, тк щипките са гадни и за няколко от тях трябва лостче на буквата Г (изкривена отвертка). Иначе можеш да провериш и за други места откъдето да смуче въздух като пръскаш със запалителен спрей (вземи си пожарогасител за всеки случай). Направи и теста с капачката на маслото. Вече последния начин е тест с пушек, но незнам кой го прави в бг. С него може да се открият гадни течове, като при семеринга на вала, гарнитури, тръбичката на маслото и тн.

А иначе може и да се вържеш с ваг ком и да видиш показатаелите как са, ако имаш кабел. Лошото е че не се намират лесно точни данни за това какви са нормите в които трябва да са за конкретния двигател, но може да ми пишеш лс и да ги сравним.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...