Jump to content

Проблем регенерация на ДПФ


gogoyanev

Recommended Posts

Здравейте пак.

Днес взех датчика, но за жалост не успях да го сменя защото са във ваканция. Ето го и него:

IMG_1553.thumb.JPG.7397eb4de86643cc66269

Затова реших малко да се поровя с Vcds-a и да опитам да сложа стойността на датчика с 0001 в канал 84 на адаптаций, обаче бутона запамети не ми беше активен( нито на запалена кола и изтрите грешки, нито на угасен мотор)

Същото беше с опита ми да кажа че колата е с нов дпф- бутона запамети не беше активен. Има ли някой идея на какво може да се дължи?

Реших незнайно защо( мислех си че в сервиза където чистеха дпф-а са пробвали) да пробвам пак с принудителната регенерация и о чудо- процеса се стартира.

IMG_1554.thumb.JPG.bdb21e864838e2d02fce8

Така 20тина минути някъде - от ауспусите не пушеше въобще, даже и не миришеше, но по средата, горе долу под скоростният лост от шофьорската страна започна да капе течност и да мирише.... леко и понадимяваше, IMG_1557.thumb.JPG.e3613029013c0581e8063

IMG_1558.thumb.JPG.80c2c5557108ab32a28a9

IMG_1559.thumb.JPG.9abe39979cac5945e694c

IMG_1560.thumb.JPG.b32cbd3b0a1202dda938d

Незнам дали е нормално и какво беше това, но се случи към 25тата минута на около 670 градуса, процеса си вървеше без проблеми, като същевременно от фиса ми изчезна съобщението за дпф-а . Остана да мига само подгрева. Достраша ме да не стане беля и да се запали нещо и реших да тръгна и да охладя колата. Процеса прекъсна, после видях това което капеше- нямаше мирис и се бе почти изпарило- беше останало малко като бял восък... нямам идея какво е.

Карах около 3-4 км и загасих колата. Запалих отново и вече не беше в авариен режим, сканирах за грешки и нямаше нищо. Това беше на 104:

IMG_1556.thumb.JPG.a8870a1fcce42410b3bb5

Направих едно кръгче като я напънах малко, вървеше добре, никакви грешки, турбото се усесташе и всичко засега изглежда ок(5-6км пробег)

Това е след това на празен ход:

IMG_1561.thumb.JPG.38820caba64a21d98d1e9

Сега се чудя да сменям ли все пак този датчик?

Кои канали да заредя за един лог драйв за да може някой да ми каже какво става с турбото и дебитомера?

Утре ще я тествам на магистралата малко и се надявам всичко да е ок. Все пак да прегледам и турбината/геометрията а?

Благодаря за съветите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Супер, че е тръгнала принудителната. 

Сигурен ли си, че колата не е била с включен климатик и това да е конденз от него?

До сега никога не съм разбирал кога ми се регенерира филтъра, повечето колеги казват, че разбират - мирис или пропушвала.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екона светеше и аз си помослих дали не е от конденз но позицията на температуечрата беше на минималната LO,а миризмата леко беше като на пластмаса.

Миналата зима когато правих за първи път регенерация на място си пушеше здраво през ауспуха, но сега след чистенето беше съвсем ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е пушела, защото сигурно не е имало какво толкова да регенерира - нали са чистили механично дпф-а.

Това дето е текло е възможно да са остатъци от чистенето.

Климатика да го беше пуснал да товари, трябва да се пуснат всички консуматори, за да има товер на мотора, че да грее по-лесно.

Може и да не е брои за завършена тази регенерация, щом си я прекъснал.  На 101 някъде се виждаше.

 

Покарай 50км на магистрала с 2500 оборота да се поизчисти цялата система. После виж дали ще промени км от последната регенерация. Но не я напъвай с педал до долу, че да не даде грешката на турбото и да развали работата. 

Гледай налягането на дпф- как се движи.

След това може да я напънеш да видиш дали турбото още прави номера и да го оправяш, ако е така.

турбото трябва да прави 2200-2400 при пълна газ под товар. Дебитомерът към 1000. Всъщност за 2.7 не съм сигурен колко прави турбото, но трябва да стига поне 2000мбар

 

За адаптации полетата вероятно не са активни, зашото не е въведен пин преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради липсата на пушек изхождам че найстина са я изчистили [emoji3]

Инъче пуснах всички ел консуматори, за климатика се замислих, но реално компресора незнам какво толкова щеше да натовари ел веригата- на 36.5 градуса навън бях с подгрев и 600 градуса под мене [emoji3].

Брой я за прекъсната защото когато тръгнах беше още на ниво 010 тоест изгаряне. Не е фатално, ще я пораздвижа на магистралата. Инъче налягането на дпф се движеше според газта, по спомен 37-45 при 2000-2500 оборота и около 4-7 на място.

Все пак се колебая дали да сменям този датчик, за да не прецакам нещо. Днес покарах 30км сутринта и колата се движи съвсем нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го сменяй да не стане пак проблем. Обаче известно време следи показателите редовно, докато се убедиш, че прави регенерации. Чрез показанието за км е най-лесно.

Ако това 37-45 е в движение, а не на място, е добре.

То зависи не само от оборотите, а от товара или иначе казано от количеството гориво, което се изгаря в момента, респективно кол. изгорели газове. т.е. по баир с пълна газ ще дава най много, над 100 със сигурност.

Със запълването на дпф-а се вдига тази стойност при равни други условия. Обаче, за да можеш да се ориентираш трябва много да си гледал какво дава. И сигурно на 2.7 е различно от на 3.0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това са стойности в движение. Дам ли газ, според тягата скача и стойността. На място беше незначителна... под 10 със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ми изглежда.

Или не си бил изпълнил някое условие или е трябвало да минат няколко паления без грешки, за да я пусне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или просто това че го изчистиха и стойността на 140.3 падна драстично си оказа влияние. Само не мога да си обясня защо тия олигофрени в сервиза не са пробвали да я пуснат тая регенерация?‍♂️

Важното е че сега се движи добре. [emoji481][emoji481][emoji481]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е работата, че много са малко хората в сервизи, които знаят достатъчно.

А заради чужда кола някой в сервиз няма да си изгуби маса време да чете и разпитва, да експериментира. Ще го направи, ако няма клиенти или държи да се специализира точно в тази област.

Обаче за целта трябва да има доста знания и капацитет. Ама ако ги има едва ли да стане монтьор, освен, ако работи за своя сметка.

 

Аз научавам най-много като имам някакъв проблем и се налага да търся информация. Все пак дано нямам проблеми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих си пуснал отново принудителната регенерация и да я оставя да приключи докрай. Не ги спирайте такива неща до край, няма да занули някоя стойност някъде, ще се ошашка нещо после ще се чудиш що не работи както трябва нещо. Изкарай я навън някъде да не се изтровиш ако пуши и направи една пълна регенерация от до, след това просто си карай и си гледай стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и исках, но мястото което бях избрал се оказа любимо на хора които си разхождат кучетата[emoji3]

А и това което се разкапа от ДПФ-а и замириса на пластмаса ме притесни честно казано, даже си бях взел пожарогасителя и седах отвън да съм готов да реагирам. Но тази гледка може да стрестне някой и затова се отказах....

Ще я покарам на магистралата докато се регенерира.

Зимата е по- лесно в седем осем си е вече тъмно и лесно се прави незабелязано, а лятото до 23 часа е светло и не ми се занимава посреднощ с дпф-и [emoji3]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти къде живееш, че е светло до 23h :D 

Ако си в Германия, вярно е странно, там и гума да си сменяш на улицата, до 5 минути са дошли куките, само трябва да мине един истински немец преди това. А ако си направил и петна долу...

Вкарай я в някой Мietwerkstatt и я почвай :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Германия живея да.

Можеш да си чоплиш колата и пред къщата стига да няма течове по време на ремонта. Живея в регион заобиколен само от германци но не съм имал проблеми за това. Редовно си сменям гумите пред нас. Даже най-често ми завиждат че не ми се налага да ходя до сервиз за това [emoji3]

А в Mietwerkstatt като му кажа за регенерация, манго ще се облещи и ще каже да ида на някой паркинг да не му задимявам халето.

А онзи ден съм спрял в индустриална зона, на паркинг, но с пожарогасител в ръка и димяща кола [emoji23]. Виж тогава куките ще цъфнат, не че правя нещо нелегално, но все пак да проверят какво става. А и с тези жеги тук са особено чувствителни на тема пожари[emoji3]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дето е капало и аз го имам.Целия тунел е омазан с нещо като восък и се разтича незнам въобще с каква цел е там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А давал ли си го за регенерация? Аз още не съм я огледал отдолу да видя откъде и какво точно е това. Мислех си да не е някоя гарнитура. Първата регенерация я правих зимата на тъмно и не обърнах внимание дали нещо е текло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги си е била така.Сега си спомням че един път търсих от къде е и стигнах до извода че нагрява около меката връзка нещо по купете и се стича на долу по тунела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още бяхме с визи за Германия, сменях гума в индустриална зона до Щутгарт. Мина една двойка немци да се разхождат. След 5 минути цъфнаха куките, супер културни. 

Кфо праиш?

Ам, нищо - сменям гума.

Ма защо тук?

Ам, чи къде?

Провериха ми визата и довиждане. Трябва да стане и тук така, тогава ще живеем по-добре. Самоконтрол между населението. Ако нямах виза или беше изтекла, си отивах :)

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като пишете се сещам, че и аз имам отдолу някакви черни лепкави отлагания, приличат на онова, с което пълнят фугите на асфалта. Даже понякога прокапва и на земята и прави черна капка. 

Чудил съм се откъде идва, същото се получава като минеш през пресен асфалт или запълнени фуги. Ама това е в средата на колата, няма как да е от гумите. 

 

Може би това е маслото, което се събира в дпф-а и при високата температура деструктира и става с вид на черна дъвка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт:

Колата успя сама да си направи регенерация и на 104.4 км се нулираха. Не съм ходил повече в сервиза в който чистеха филтъра за нулиране на някакви стойности, защото не виждам какво толкова има за нулиране.

3 дена всичко беше ок, но вчера слетобед ми наби грешка за ел управление на турбото и на турбината , като влезе пак в авариен режим.

Ето това: Авариен режим. Грешки Р3348 Р0235

https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=13954&share_tid=199015&url=http://audibg.com/forum/index.php?/topic/199015-%D0%90%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BC%2E-%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8-%D0%A03348-%D0%A00235&share_type=t

Спрях, 5 пъти на контакт, запалих и няма ядове пак си върви. Явно няма да се размина без проверка на турбото. Но поне драмата с ДПФ-а приключи.

Хубав уйкенд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправяй турбото. като има грешки от него не знам дали ще прави регенерации и пак може да придобиеш проблеми с дпф-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте колеги реших да ползвам темата на колегата(надявам се да не е проблем)  понеже и аз имам същата грешка а именно : 

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)

изчетох темата пусках разните му канали в Engine Meas. Blocks но интересното е че не всички съвпадат с дадените, които вие сте качвали. Пробвах регенерация с VCDS и Делфи но опцият за регенерация липсва при мен.Трия грешката карам няма проблем, но като изгася и запаля пак и грешката се появява,на някой да му се е случвало нещо такова? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...