Jump to content

Проблем регенерация на ДПФ


gogoyanev

Recommended Posts

Здрвейте колеги,

От около два месеца имам драми с турбото, неговото управление и геометрията. Колата не можеше да се кара с висока скорост и също така избягвах да карам много освен до работа и обратно... така се насъбра повечко градско. Съответно на фис-а ми се показа символа на партикелфилъра.

IMG_1513.thumb.JPG.493afd6397113615947e2

Игнорирах го две седмици и така днес колата влезна в авариен режим и реших да направя принудителна регенерация на ДПФ-а. Проблемът е че след 15 мин работа на място, нищо не се случи. Ползвах ръководството на РосТех и всички условия бяха изпълнени, но в блок 100- поле 4 се вижда 1ца, което доколкото разучих показва прекъсване на процеса. Ето и снимка:

IMG_1515.thumb.JPG.913c2ee07679e623f8d26

Преди време правих регенерация на дпф-а и тогава един колега тук разпозна че филтъра е нулиран. Възможно ли е вече да е съвсем пълен и затова да не стартира регенерацията(за да не се запали)?

Снимка след първата регенерация- преди около година някъде:

73ea399e-eeef-4317-aa55-070390bc087b.thu

Това е са стойностите от тази пролет:

fdd15f69-eed4-4eed-b9f9-0755a2183772.thu

И това са от днес:

IMG_1514.thumb.JPG.5a73bdebf2769314a05f5

Благодаря за помоща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 104.3, за да е актуална стойността трябва да си покарал, ако е веднага след палене не е реална.

Над 68 на 104.3 не пуска принудителна, а може би и обикновена.

 

Ако имаш грешки в моторния комп, освен за дпф-а мисля, че не пуска принудителна регенерация. Изчисти ги и дано не се пооявят веднага и да пусне.

 

Ако имаш грешки за някой датчик по изпукателната може заради това да не пуска регенерации. А може и при грешка в турбото да не пуска не само принудителна. 

Оправи турбото и я изрежи 50км с над 2500 оборота.

 

Сигурно е ресетван, не може да е 0.08, по-скоро поне 0.40. Това е изчислена стойност на база пробег и може би други фактори, отчетени чрез датчици, скорост, обороти

 

Ето точно изискванията за регенерация, едва ли си ги изпълнил.

 

Particle Filter Emergency Regeneration

Prerequisites:

    Ignition ON
    Engine ON (Idle)
    Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
    Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
        If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter
needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
    Engine Hood CLOSED
    Parking Brake ENGAGED
    Transmission in (P)ARK
    Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
    No Fault Codes Stored
    Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater,
Climate Control)

The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed
automatically increases to about 1500 RPM.

[Select]
[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

    Start Regeneration by Entering 10016.

[Do It!]

[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort
recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration,
100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всъщност изискванията бяха изпълнени и преди това изтрих двете грешки за турбото. Въпреки преблемите с него колата си вървеше ако не я настъпвах много(120-140 без ядове).

А сега с аварииният режим няма как да стане...

Единствено си мисля - възможно ли е след ресета стойността която имам в момента да е грешна и всъщност филтърът да е пълен вече и затова да не се пуска регенерацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е пълен.

Но тази стойност, която се ресетва не са саждите, а някакви маслени натрупвания, които постепенно го пълнят и не се махат при регенерация. 

Компютърът не знае колко са те реално. Съди по диференциалния датчик за налягане за степента на запълване, ама дали е от сажди или масло, той не знае.

 

При ресетната стойност, т.е. при ниска стойност компът има зададени по-големи интервали за регенерация. Не съм толкова запознат с многото параметри, които се взимат предвид и как точно. 

Но предполагам, че въпреки високото показание за налягането ще изчака с регенерацията. А 77 на празен ход е много. Трябва да е 0. При мен като стане 7 или 14 и прави регенерация. Даже 14 не съм виждал, но не гледам посточнно и мисля, че е възможно.

 

Ти прочете ли всички изисквания, сигурен съм, че не си изпълнил всички, а може и само едно да не е наред и да не пусне. Първо трябва да я загрееш добре и после да започваш.

 

Една регенерация на градско отнема 10-15 мин зимата. Ако загасиш през това време прекъсва.

 

Тия коли не са за градско, особено толкова запушени вече.

Ако аварийния режим е от дпф-а няма да е проблем за принудителната регенрация. Обаче за извънградската може и да е, защото няма да можеш да вдигнеш обороти с товар, че да позагрее.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 пъти ги четох ....

Утре ще пробвам пак.

Аз често карам аутобан, но след проблема с турбото не съм мърдал на никъде. Единствено 13км до работа, което не е достатъчно. В крайна сметка ако не стане ще го регенерирам в сервиз... не толкова скъпо 200€ с година гаранция, ама си викам като имам кабела, защо да не пробвам първо с VCDS-a.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая принудителна регенерация не е много резултатна. В сервиз ако правят същото няма смисъл да даваш тия пари. Ако ти не успееш и те няма. Ще кажат, че трябва да се оправят другите проблеми и тогава и може и така да се окаже накрая.

Имай предвид, че може много да пуши(не съм виждал, но допускам като знам при мен как пуши като регенерира в движение) и внимавай къде го правиш да не викнат пожарната.

 

И ако стане виж маслото после.

 

 

Вземи си една малка бензинова кола за това разстояние. Ако е извън града то даже не може да загрее добре за това време зимата, а какво остава за регенерация. 

Аз 1 път зимата в града усетих, че започна да регенерира и тъкмо се прибирах, обаче реших да обикалям квартала докато приключи. Да бях се сетил да ида на магистралата, а е на 1 км от нас. Обаче като не идват навреме идеите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за тези пари го свалят и го чистят в машина. Има и по скъпи варианти, но тези са евтини и сравнително на близко. Другите проблеми не мога засега да ги оправя защото хората са в отпуска, а сам не се наемам да чистя геометрията.

Имам и малка бензинова кола, която сега обаче ползва жена ми [emoji3]. Инъче годишният ми пробег с прибиране до БГ и разходки напред назад из Европата е средно 25-30хил. км и дизела ми се рендира повече. Предната ми шестица, старото купе беше бензин 1.8Т и да ти кажа се усеща разликата в разхода, въпреки тройно по-скъпият данък сега.

Колко трябва да е загряла или по скоро колко горе долу да я карам преди да стартирам процеса на регенерация за да са изпълнени на макс условията. И друго днес се сетих- не съм сигурен дали след като изтрих всички грешки загасих колата...възможно е директно след това да съм се прехвърлил на менюто за регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре загряла. поне 10-15км за лятото. Иначе той ще си я грее на място.

 

Чистенето с машина има смисъл. Може и това да се наложи да направиш.

 

Чудя се, че не ти минава през акъла да го махаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм против отстраняването му. Предпочитам да си платя за ремонт и да е отново ок. Не съм от хората които пренебрегват околната среда.

Освен това в Германия е забранено и ако случайно те хванат става лошо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моята одисея продължава. Днес взех колата от сервиза- проблемите си стоят.

След демонтаж и промивка на дпф-а , който е бол найстина доста пълен не може да се нулират стойностите. Колата показва пак че е пълен и влиза веднага в авариен режим. Не може да му се зададе че е нов и не може да се стартира и регенерация. Майсторът ми препоръчва да сменя ламбда-сондата и ако пак не се оправи евентуално АГРа.

Вие какво бихте препоръчали? Следмалко ще я закача да видя какви грешки ще ми покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж грешките най-напред. Някоя от грешките не позволява регенерация. Най-вероятно турбото.

Трябва да се видят и температурите как са. 

Виж на студена кола температурите - май на канал 7 и 102, на 35 май имаше преди турбото. Ламбдата не помня на кой канал беше, някъде към 60.

После ги виж като караш как са. 

Има датчици на входа на турбото, в ламбдата, при теб изглежда има преди катализатора като ти гледам 102.1 и преди дпф-а 102.2

 

Не са могли да го нулират, защото трябва пина за тая работа. Освен това няма нужда от нулиране при 0.12. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сега четох малко по темата и видях че евентуално сензора за разликата в налягането(този който е до дпф-а) може да е прецакан и от там да идва проблема.

Ако са с лизензиран vcds би трябвало да виждат пина автоматично или?

Възможно ли е да съм с две ландасонди- една горе преди катализатора и една след него? Майстора говореше за тази до дпф-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ламбдата е една и е преди катализатора.

преди дпф-има темп. датчик, който се ползва за регенерацията. Ако не е в ред може затова да не става. Трябва и ламбдата и датчика на турбото и другия темп около катализатора.

 

Диференциалният и да не е в ред, при това, което дава горе на снимките, трябва да прави регенерация. Той служи да се следи степента на запълване. 

 

Пина се вади с други софтуери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.

Добре друго да питам- имам един майстор който разполага с голям сравнително нов модел диагностичен уред на Бош. Евентуално ако той ми разчете грешките, ще види ли по конкретна информация? Щото инъче едно по едно ако тръгвам да сменям нещата, по добре да го продавам коша [emoji17]

А и къде е този датчик на турбото за който говориш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина е почистен ДПФ , единствената причина  ,да не може ,да направите регенерация е или запушен маркуч на диференциалният датчик или той самият е умрял . Колко е запушен Филтъра се калкулира от диференциалният датчик разликата в наляганията преди и след . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами взеха ми 360€ за почистване. Не съм я вдигал да видя какво са правили, но реално след почистването незнам дали е пробвано да се прави регенерация. Но не са могли да обучат колата че филтърът е чист, тоест да нулират стойностите. Но и не са търсили причината.... така са немските найстори- ако им я закарал за смяна на масло и си със спукани гуми ще ти сменят маслото и ще ти кажат да си я взимаш[emoji23].

Затова се чудя какво да правя- друга диагностика или да сменя първо тоя датчик на дпф-а и да пробвам пак да си го обуча или ламбдата... и аз незнам. Отделно геометрията или моторчето на турбото е заминало..

Незнам накъде да продължа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си диагностика  , но при някой друг . Турбо , ламбда  могат да запушат ДПФ , но не са причина , да не се направи регенерация , ако наистина ти е изчистен ДПФ . Официалните немските майстори , ти сменят и чистачки и предно стъкло и гуми ако нямаш изрична уговорка да направят конкретна процедура . Ако не си доволен от услугата и имаш фактура , има кой да те чуе . 

 

 

Редактирано от Push
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чак толкова запознат, за да знам дали грешките по турбото могат да са причина да не регенерира. Допускам, че е възможно.

За принудителната с вцдс със сигурност са причина.

 

Възможно е неверни температури да са причина.

 

Според мен направи турбото, и без това трябва да го правиш. И след това покарай 50км на магистрала с 2500-3000 оборота и виж с вцдс кога дава последната регенерация.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ще го оправя и дано поне тогава не съм в авариен режим, защото сега 10 сек след старта влиза в авариен, мига подгрева, свети чека и на фиса писка че дпф-а е заминал. Сега поне знам че дпф-а e чист, не съм я гледал от долу но не вярвам да са мошенници, най малкото защото майсторс беше гюнтер[emoji3]. Евентуално бих сменил и този датчик за диферентното налягане, че е 35-40€ .

Утре ще я прочета пак да видим какво ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1600 км е регенерирал за последно, ако е вярно значи филтъра ти е в доста добра форма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда добре дпф-а, но е ресетван.

 

За Гогоянев - виж сега като е чист филтъра какви показания ще дава за налягането. Не би трябвало, ако дава ниско налягане да светва, че е пълен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес е прочетох и направих няколко скрийншота на различни блокове. Утре сутринта ще постна резултатите. Благодаря за помоща[emoji481]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

ето грешките които ми даде вчера, като правя забележка че демитомера е откачен в този момент:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine        Labels: 059-907-401-BPP.clb

   Part No SW: 4F2 910 402 B    HW: 4F0 907 401 B

   Component: 2.7L V6TDI  G000AG  0050  

   Revision: --H01---    Serial number:               

   Coding: 0011372

   Shop #: WSC 02334 785 00200

   VCID: 1E33687AC9B7D3B5A7-804A

5 Faults Found:

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)

               P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 314925 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2018.08.04

                    Time: 11:09:27

             Freeze Frame:

                    RPM: 2961 /min

                    Torque: 89.7 Nm

                    Speed: 0.0 km/h

000260 - Mass Air Flow Sensor (G70)

               P0104 - 001 - Intermittent - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:

                    RPM: 0 /min

                    Torque: 0.0 Nm

                    Speed: 0.0 km/h

                    Duty Cycle: 80.9 %

                    Voltage: 11.78 V

                    Absolute Pres.: 999.6 mbar

                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)

               P0102 - 001 - Signal too Low - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 314925 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2018.08.04

                    Time: 13:37:40

             Freeze Frame:

                    RPM: 840 /min

                    Torque: 27.3 Nm

                    Speed: 0.0 km/h

                    Duty Cycle: 52.9 %

                    Voltage: 11.86 V

                    Absolute Pres.: 999.6 mbar

                    Mass Air / Rev.: 475.9 mg/str

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)

               P161D - 001 - Open Circuit

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 314954 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2018.08.05

                    Time: 09:52:20

             Freeze Frame:

                    RPM: 840 /min

                    Torque: 66.3 Nm

                    Speed: 0.0 km/h

                    Duty Cycle: 1.0 %

                    Voltage: 13.53 V

                    Duty Cycle: 24.1 %

                    Temperature: 25.2°C

005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15)

               P161E - 001 - Open Circuit

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100001

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 314954 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2018.08.05

                    Time: 09:52:20

             Freeze Frame:

                    RPM: 840 /min

                    Torque: 66.3 Nm

                    Speed: 0.0 km/h

                    Duty Cycle: 1.0 %

                    Voltage: 13.53 V

                    Duty Cycle: 24.1 %

                    Temperature: 25.2°C

Readiness: 1 1 0 0 0

 

 

ето и няколко скрийншота от определени блокове който замерих:

 

007,102,030.png

104.png

Тези грешки за свещите незнам доколко са страшни. На 104 се вижда доста по-ниска стойност на дпф в сравнение с тази преди почистването. Интересното е че турбото нищо не показва. Сканирах на студена кола.

Днес ще сменя този сензор за диференциите и ще пробвам сам да нулирам стойностите му и съответно да стартирам принудителна регенерация с идеята колата да разбере че филтъра е ок. Във форума на мотор-талк имаше такава тема и по този начин човека се беше справил. Датчика е 39€ и ще пробвам, дори и да не е той, загубата не е голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...