Jump to content

Въпрос за покупка на b8


Recommended Posts

Здравейте, колеги. Към настоящия момент съм с A6 4f 3.0tdi  и съм адски доволен. Карам го от 4 години. Дойде момент да закупя още една кола за жена и съм се спрял на B8 , от 2010 до 2014.  Знам, че питането ми е много още, но моля да ми препоръчате към кой двигател да се насоча. Колата задължително трябва да е автоматик и да не 3.0 тди. Чувам обаче лоши отзиви за мултитроника и 2.0 тди. Отделно има и няколко двигателя от този вид.  Моля за вашите съвети. Дали си струва да търся Allroad A4 2.0tdi. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Съгласен съм с daramusss. Почти всичко, което е само с предно, е главно с мултитроник.

S-tronic и Tiptronic кутиите са предимно на quattro вариантите.

По отношение на двигателите - моите предпочитания са за бензин. Ако преглътнеш повишения разход на масло на TFSI моторите...мисля че е оптималния вариант.

 

Мое мнение, разбира се!:lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти кажа за моето 3,2 FSI

- градско задръстване - 13 до 17

- градско нормално - 9,5 до 11

- извънградско кротко (с 90-100 на 6-та) - 7,5

- магистрала 140-150 - 8,5-9,2

 

За 265 коня го преглъщам някяк си....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

37 minutes ago, advokata25 said:

Доста е, 2.0 tdi e много по икономично май

 

Извънградско 5.5 - 6.0

Градско  7.5 - 8.0

 

Естествено може и много повече при желание...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали сме доволни? Не, не съм доволен от факта, че карам 9 годишна кола, НО!...тя е в пъти по-класна, комфортна и приятна за каране (да не говорим за звука и адреналина на V6 мотора) от страшно много по-нови коли. Карал съм и карам Мерцедес С250 2011, Toyota Verso 1,8 2012, Tuareg 2,5TDI 2006, Opel Insignia 1,6 2010, Opel Astra 1,6 2012 и никоя от тях не се доближава дори като удоволствие от карането до моята A4 S-line quattro avant

 

Имат си и слабости - бравичките на вратите, веригите на V6 моторите, масло на TFSI моторите, соленоидите на вариаторите, страничните огледала, маслена помпа и колянов вал на някои от 2.0TDI моторите, и други заигравки, но колата си е класна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2010-2014г. е малко обширно понятие защото след 2012г. започва фейслифт версията, а там има доста подобрения, а и цената е по-висока. Аз лично харесвам конфигурацията 2.0 TFSI quattro S tronic. Трябва да се види дали е направен ремонта на мотора и дали въобще има проблем колата ако е фейслифт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара предимно в града, а този бензинов двигател мисля, че няма да е адекватен откъм разход. Предполагам, че ще гори повече дори и от а6 3.0 тди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-последното при покупка на Б8 е да се гледа разхода.

Да не говорим,че за предимно градско каране от жена и наличието на 4Ф е напълно безсмислено да се купува Б8.

Търси си си по-малка градска кола.

Така бих направил и съм направил аз и затова споделям такова мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, advokata25 написа:

А иначе доволни ли сте от тези коли?

Аз съм доволен.

2011г С4 Седан.Беше на под 5г и 140 000км като я купих.

За почти 500кс , които има извънградско с нормално каране гори под 8-9/100.

За града имам друга кола на газ, защото не се издържа.

Имах доста време 3.0тди и харчеше в трафик 15-16. 2.0 тфси с "умните" светофари на Тотев , ще си харчи доста в трафик.

Не , че не я карам, но 16-20/100 не си заслужава.

Всяко едно Б8 с кофти поддръжка може да те събори и то доста, затова дизел трудно ще се намери читав и на малко километри.

В никакъв случай мултитрошляк кутия.

Така и не я оправиха и при Б9 вече не се вгражда , доколкото знам, както и при всички други нови модели.

 

Just now, advokata25 написа:

Трябва ни кола, в която да може да качва количка и други багажи, по-широка. 

Дейба.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харчи като 2.0тфси, върви чувствително по-малко. Има същия проблем с маслото.

На какви разстояние ще се кара колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, petrishki написа:

Харчи като 2.0тфси, върви чувствително по-малко. Има същия проблем с маслото.

 

Надявам се авторът на темата да няма нищо против да я ползвам (за да да не отварям подобна тема)

за някои въпроси и се надявам в замяна отговорите да бъдат полезни за него и за другите колеги.

 

1. Явно разумният и оптимален избор м/у 1.8 tfsi и 2.0 tfsi е 2.0 tfsi, а за 1.4 tfsi да забравя, така ли е?

2. Колко струва ремонтът при проблем с харчене на масло (визирам над 2 л/10 000 км) - 1 000 лв., 2 000 лв. или ...?

3. Еднакви ли са бензиновите двигатели преди фейслифта (2012 г.) и след това?

4. Има ли проблем с газифицирането на тези двигатели?

5. Оправдано ли е да похарчат доста повече пари например за покупка на В8 от 2013 г., вместо за такава от 2011 г.?

 

Другите въпроси по-нататък във времето. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправдано е, особено за бензинов мотор. Самите мотори са еднавки, но са с различни бутала и сегменти.

При префейс, проблема се остранява с 3-4к лв - основен ремонт на мотора. Толкова струва ангренажа на 3.0 тди или рециклиране на дюзи. 

Проблеми с поставяне на газ няма, ефекта обаче е съмнителен, освен ако не се карат 50к км на година.

За 1.4 нищо не знам. Слагат ли го в б8 изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз категорична информация за мултитроника на Б8 не съм намерил. На практика май изкарва 300 до 400к км с 4 цилиндров дизел и редовна смяна на масло.

1.8 е на практика същия двигател  с (почти) същите бутала, но с по-къс ход. Освен това при 1.8 липсва променливото газоразпределение на 2.0. Като ефект - чувствително по-слабо вървене в ниски и много високи обороти, при еднакъв разход.

За последните 3к км средния ми разход на газ е под 9л, резервоарът е на около 1/3-та. Колата е автомат, куатро, с чип, със 17 гуми, карана само на климатик и половината време натоварена догоре.

 

Бутала със сегменти марка колбеншмид (които са виновник за високия разход на масло) продължават да струват 800лв. Какво още ще се сменя  (и при кого) при отваряне на мотор е решение на собственика. Ако моторът е каран дълго време с разход на мсло над нормата е много вероятно да има поражения за още 1000лв.....в краен случай и надрани стени на цилиндрите.

При всички случаи веригата трябва да се погледне и ако е със стария тип обтегач да се смени.

Гаранционен ремонт на мотора не включва смяна на вериги, нито ревизиране на глава. В официален сервиз се прави половинчато, с единствена цел да изчезне разхода на масло, всичко друго не  минава по гаранция и съответно.....

Б8 не е най-удобната кола за градско - може би е А4-ката с най-лош обзор. ТФСИ моторите също не обичат много градското. С-троника също не е най-подходящата кутия за градско, нито има смисъл от нея. Основното предимство от бързо превключване не се използва на градско...нито многото предавки и остава само високото тегло, по-грубата смяна и скъпите ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...