Jump to content

Климатроник - проблем


i_p_i

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

Имам следния проблем с климатроника на колата от подписа: Работи нормално при ниски скорости, но понякога, при продължително движение с по-висока скорост /140 км/ч по магистрала/  вуздушният поток намалява, въпреки, че на дисплея показва висока степен на вентилатора и духа не толкова студен въздух. При намаляване на скоростта под 80 км/ч, отново заработва нормално.

Някой може ли да подскаже, какъв може да е проблемът?

Редактирано от i_p_i
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, i_p_i написа:

Здравейте колеги, 

Имам следния проблем с климатроника на колата от подписа: Работи нормално при ниски скорости, но понякога, при продължително движение с по-висока скорост /140 км/ч по магистрала/  вуздушният поток намалява, въпреки, че на дисплея показва висока степен на вентилатора и духа не толкова студен въздух. При намаляване на скоростта под 80 км/ч, отново заработва нормално.

Някой може ли да подскаже, какъв може да е проблемът?

 

Аз залагам на липса на фреон,запушена капилярка или мръсен филтър на купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, arsenal88 написа:

 

Аз залагам на липса на фреон,запушена капилярка или мръсен филтър на купето.

Здравей колега,

Благодаря за направения коментар.

В същност, филтърът на купето е сменян скоро, колата не е карана много, а и при намаляване на скоростта под 80 км/ч рязко струята става нормално силна и въздухът силно студен. Освен това, не винаги при висока скорост се получава този проблем. За това, по скоро, си мисля, дали по някаква причина не спира вентилаторът, ако е електрически? 

Редактирано от i_p_i
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай като ти направи този проблем да изключиш компресора ,за да видиш дали веднага няма да почне да духа нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем, като карам извънградско повече намаля духането,мувеличавам вентилатора до край и пак духа слабо,  като изключа и включа компресора тогава тръгва да духа силно, след известно време пак намалява, в града го няма този проблем. Фреона е пълнен, филтъра е сменен  скоро...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мръсни радиатори примерно, може да загрява повече фреона при по-високи обороти (не толкова самата скорост) и затова да духа по-слабо. Обърни внимание докато си с 80км/ч (когато работи добре компресора на климатика) на какви обороти си и като стигнеш 120км/ч (когато намалява духането) на какви обороти си. След това при 80км/ч върни една предавка назад за да достигнеш обороти на двигателя около тези при 120км/ч и виж дали пак ще намали духането. Обикновено между двата радиатора отпред се образува едно като "кече", което не позволява добро охлаждане и компресора сваля налягането за да не се повреди. Виж да не са замазани ламелите на радиаторите или да не са пълни с боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за предположението, но при мен едва ли това е проблемът, тъй като:

- когато се появи проблемът и намалее сруята от вентилатора на климатроника, на дисплея му за индикиране на степента, показанието е за висока скорост, а той явно не се върти силно или се притваря някаква клапа.

- при намаляване на скоростта, рязко струята се усилва и става студена, което мисля, не би се получило,ако има недобро охлаждане.

Дали разсъждавам правилно? 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата има в предвид пресостата.Той служи за пускане и спиране на компресора на климатика.Ако проблема е в него,смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали може да ми кажете, от къде може да се купи този пресостат и колко струва ориентировъчно? Лесна ли е смяната му, или трябва да се източва фреона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за грешката ама автокоректора се базика с мен. Да за пресостата става дума. Отпред на радиатора до левия фар на колата се намира. Поръчваш в магазин за авточасти и те съветвам да вземеш хубава марка. Аз сложих Хела доколкото помня. Само развивах стария и навиваш новия и се молиш съчмата на радиатора да държи

Редактирано от Ivan Gatev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Явно колегата не следи вече темата. Може ли някой друг да ме ориентира за цената на този пресостат.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега i_p_i

Може ли да споделиш дали си реши проблема, понеже и аз от месец ходя по мъките с абсолютно същата болка на климатика

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ами за момента не съм предприел нищо, защото не съм пътувал на дълъг път, а в града климатроникът си работи точно. Ще чакам проблемът да се позадълбочи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених този прословут пресостат и проблема ми се реши.Стария показваше доста завишено налягане от реалното и явно това е бил проблема. При нашите аудита системата на климатика е направена доста по-опростена в сравнение с предишните модели(нямаме датчика, който стои в изпарителя и следи за обледеняването на питата), но както и да е колега, провери налягането на системата по датчика и закачи и един барометър да ти измери реалното налягане, ако има разлика с повече от една атмосфера, ти гарантирам, че пресостата ти прави проблеми.При мен по датчик ми отчиташе 21 бара налягане, а по барометъра ми показа 15 бара. Това беше проблема. Надявам се да съм ти бил полезен до някаква степен. Пиши ако тръгнеш да се занимаваш, че то лятото почти свърши :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...