Jump to content

8k, 2.0TFSI, Quattro, S-Tronic: Процедури и части за цялостно обслужване


kdl

Recommended Posts

Здравейте колеги,

След доста години с Мерцедес и БМВ автомобили, на шега си купих A4 B8 2.0 TFSI Quattro 2011, 7ск S-tronic. Хареса ми много като поведение... и си останах с нея. Ясно е че всяка от премиум марките си има силни и слаби страни, отдавна съм надживял автомобилния фанатизъм. Та... доколкото тази машина се държи предвидимо и не ме дразни излишно, ще съм доволен. Обслужването е ясно, че ще го има и ще е на ниво.

Имал съм досег до VAG модели, но по-прости машини с много информация из нета за тях. Имам ЕТКА, но нямам ELSA... та ми е трудно да намирам сервизните процедури за по-малко популярните обслужвания.

След като оправихме пораженията от Ауди Торино по мотора от сервизните им програми, е време да се насоча към обслужване на останалите агрегати. Колата е на 140х.км. и скоростната кутия е обслужвена преди 40ина х.км. при дилъра. 
Сега искам да си я обслужа аз и да съм сигурен, че е направено правилно, затова търся максимално изчерпателна информация. Не толкова за процедурата по подмяната, понеже тази информация е лесна за намиране, колкото до конкретните аксесоари.

Това са данните, които аз намерих, молбата ми е колегите които са правили тези обслужвания, да ми потвърдят частите и да ми е любопитно дали частите (филтри, гарнитури и т.н.) са еднакви м/у моделите, като само карантиите са усилени за силните модели.
===
S-tronic/DSG (частта с мехатроника)
препоръчителна смяна на 50-60х.км?
Масло: G052529A2, (специфично DSG масло, явно се продават и под такова име), събира 7л.
DSG филтър, голям под мехатроника: 0B5325330A
Малък цилиндричен филтър: 0B5325330A
Гарнитура: 0B5321371E
15 болта на картера: N91096801

Среден диф (стандартната част от скоростната кутия).
G055532A2 - което е GL-4 масло, събира 4.5л
За референция на масло, пишат да се ползва Redline MT-90
Няма филтри, няма нищо...

Заден диф:
G052515A2 - 1 бутилка за transfer box, като събира около 500мл.
и...
1.5л. 75W-90, GL-5 масло... което ми се струва много за диф. Имал съм коли с големи двигатели, само на задно, и са събирали не повече от 1.5л. масло в дифа. Може ли малко яснота тук.

Тези горните се отнасят до S4, може ли малко помощ дали отговарят на 2.0TFSI Quattro.

Хидравлика на волана: не можах да намеря документация и в историята на колата, в Ауди не е посочено да е сменяна. Може ли информация какво е маслото.

Спирачната течност стандартна ДОТ4 ли е или различна?

От тук нататък.
Изумен съм, че имам обикновени пръскалки за чистачките на предното стъкло, някой има ли на нлесно парт номера за тези, които пръскат мъгла, че това е страшна тъпотия за толкова натоварена с екстри кола.

Има ли вариант да си поръчам нов ключ през Юнитрейд или с отстъпка през Ауди (изключвам ключари) или при дилъра, в Порше отсътпките са тема табу. Малко ми е странно, че ми ставка за обучаване на ключа в Порше, при положение че при БМВ и Мерц интелигентните ключове идват обучени директно... 

Досега винаги съм се справял с другите марки, но тук ми е странно малко обслужването. Може би не съм свикнал още :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата реално е с въпроси, а не за хвалене.

Въпросите са дали частите, които съм посочил са правилни за моята.

Дали дифа събира 1.5л. наистина или е глупост, както дали GL-5 е правилното.

Transfer box-a със специфичното масло се отнася само до S4 или до всички quattro версии на 8K.

Спирачната течност DOT4 ли е?

Течността на хидравликата на волана каква е?

И вторият ключ има ли как да го поръчам през Юнитрейд или друг доставчик (както са М-кар, Вари, Дару и другите сервизи при БМВ напр) или само Порше?

===

Относно пръскалките, реших проблема и поръчах такива за мъгла вече от друг модел, които стават на 8К

Парт номерата са: 4G0955987A, 4G0955988A.

Чакам си огледалото с компаса да пристигне, металните педали и стойката за пожарогасителя под предната седалка.

===

Не гори масло, минала е през подмяна на бутала, биели, сегменти, верига, картерна вентилация и какво ли още не в дилъра. (Определено е горяла преди това ;)).  Има си пълна история колата до момента, в който стана моя.

Карам я вече около 5х.км. и показанието на щеката си е на максимума.

Купих си щека и проверявам в гаража през определено време и километри дали е ОК. Скромният ми опит с датчиците на маслото при БМВ и Мерцедес показва, че показанията им могат да бъдат в доста широк диапазон :) Убеден съм, че и при VAG е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност е ДОТ 4 да,парт. номер-  В000750М3

Хидравлично масло Парт. номер-  G004000M2

Относно втори  ключ

А относно щеката която си купил,би ли споделил с какъв Парт.номер е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Благодаря за номерата на течностите.

Щеката е:  06J115611E

Макс на щеката е 4.6л. масло както ми е по документи.

Странното е, че при проверка през датчика, при 4.6л. масло не показва макс.

...но аз съм старомоден и вярвам на щеката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 8/17/2018 at 5:26 PM, kdl said:

Скромният ми опит с датчиците на маслото при БМВ и Мерцедес показва, че показанията им могат да бъдат в доста широк диапазон :) Убеден съм, че и при VAG е същото.

На този модел се монтира нов тип датчик, който би трябвало да е много по-прецизен.

В официален сервиз ми обясняваха, че при показано едно (по-ниско, примерно заради наклон) ниво на таблото, то не може да се вдигне, ако автомобилът не отчете отваряне на предния капак. Но реалното ниво може да се види с вагком.

 

Не съм сигурен от коя година се монтира малък филтър на с-троника, но мисля, че 2011-та е преходната.

Преди това филтъра е на маслената магистрала към кулера.

 

Добра (в случая) афтърмаркет спирачна течност е АТЕ SL.6.

 

Аз течности по диференциали никога не съм сменял на куатро автомобилите си и ми е интересно, дали след смяна ще има някаква разлика - примерно при завиване с напълно навит волан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, че са оставили тръбата за сервизна щека.  Нещо което изцяло липсваше при е90ката ми и мога да си проверявам профилактично как са нещата. Вероятно като наследство от предно поколение двигател. Сигурно ще се откажат от нея (Ако вече не са при последните), с цел оптимизация на производствени разходи. :)

 

Благодаря за полезната информация за филтъра, не допусках дори че може да е такава драстична разлика в дизайна. Сега знам за какво да се оглеждам по диаграмите. :)

 

А, и аз се чудя дали да човъркам по куатрото. Колата е на разумни километри, не усещам проблем и... все още ми е непозната система, за да мога да преценя какво да правя по нея. 

Докато оглеждах отдолу, видях че има стандартен диф и кардан от опашката, а предните полуоски са от кутията. Не е с 2 кардана като някои други коли.

Т.е. предния е в маслото на скоростите (75w) маслото, което е отделено от това на мехатроника. Задният си е като на кола със задно. 

 

Какво очакваш да де промени в поведението с напълно завит волан?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С два кардана е, просто малкият е вътре в кутията :)

 

Понякога при куатро автоматите (на ЗФ) се получава "тътрузене" на гумите при напълно завит волан и малка скорост. Интересно ми е дали при С-троника ще изчезне, ако има такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм... определено не е имало необичайно влачене на гумите при ниски скорости и крайно положение волана. Всеки ден така излизам от гараж, с под от шлайфан бетон, щях да го усетя.

На много прашни паркинги съм усещал хлъзване, но не ме учудва. Най-малко съм го усещал с коли на задно и особено Мерцедес (паркинг на метрото обикновено е доста прашен), поради особения си ъгъл на измятане на гумите в завой.

 

В София си, ако искаш може да се видим и да го тестваш, понеже още си изграждам впечатление за поведение на Ауди.

После като сменя маслото, пак по кафе и така... :)

 

P.S. летните ѝ гуми са на финалната права... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след смяна на маслото  изчезна това леко ручене  "тътрузене"  на ZF 6HP19 .

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Така...

Смених си маслата и течностите на всичко без задния диф:

Т.е. хидравлика, мехатронична част, механична част на кутията, спирачна течност.

Никаква разлика в поведението. Изтече доста свежо масло, явно си е сменяно по план.

Моята се оказа с версията на филтър на кутията, който е част от маслената магистрала.

Не съм толкова луд да го сменям :)

 

От както имам колата, една грешка си седи постоянно и много ме озадачава.

01403 - Glass-Break Sensors; Rear 
011 - Open Circuit

 

Лесното обяснение би било, че колата е блъскана отзад и при смяната на стъклото, нещо се е прецакало (кабел, букса, датчик...)

Реших да сваля пластмасите на багажника и да огледам.

 

Ама тцъ, стъклото си е произведено доста преди колата и не намерих никакви признаци на вмешателство. 

Т.нар. сензор вероятно е свързан с 2те черни кабелчета. 

Всичко там си е непокътнато. Нямам по-детайлни снимки, но всичко си е ОК.

Алармата ми не се включва без причина (спорадично).

 

Прикачил съм и снимка на този датчик от А7. Някакъв човек из чуждестранните форуми се е борил със същия проблем, но не е писал решението, ако го е решил изобщо :)

Някой борил ли се е с подобна грешка (и очевидно оригинални компоненти, без удар)?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

AudiA7-sensor.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Малко да си вдигна темата, с молба за помощ от по-опитните колеги.

 

Има нещо, което винаги ме е влудявало в тази кола, от момента когато я купих.

При движение с много ниска скорост, дори понякога в спряло положение, има една много лека вибрация във волана. Свързана е с хидравликата. При скорост над 70ина км. в час, тази вибрация изчезва. 

 

Понеже се спомена "тътрузене" в темата, реших да пиша тук.

На английски, докато търсих, попаднах на термина "shudder". Особеното е, че при мен тази лека вибрация не се наблюдава само при много ниски скорости и нямам щракане или нещо подобни. Т.е. окачването си е безгрижно.

 

Колата ми е със сервотроника.

1N7 - Dynamic Steering

Няма течове, хидравличното масло си е на нивото.

 

Попаднах на сервизен бюлетин, който засяга A5, A4 и Q5, но при 1N3.

Попадна ми информация, че Ауди се правят на разсеяни за 1N7 и няма бюлетин за нея.

 

Quote

NHTSA Item Number: 10033333 
Service Bulletin #: TSB-48-09-11 
Replacement #:  
Vehicle/Equipment Make: AUDI 
Vehicle/Eqipment Model: A4 
Model Year: 2009 
Mfg Component Code: 011000 STEERING:WHEEL AND HANDLE BAR 
Date of Bulletin: 2009-10-16 
Date Added: 2010-08-09 
Summary: AUDI: SERVOTRONIC STEERING (1N3) SHUDDER AT LOW SPEED WHILE TURNING. CUSTOMERS COMPLAIN OF A SHUDDER IN THE STEERING WHEEL OR A KNOCKING NOISE WHEN THE STEERING WHEEL IS TURNED DURING PARKING LOT MANEUVERS OR WHILE DRIVING AT LOW SPEEDS

 

На доста места споменават, че трябва да се подмени хидравличния маркуч с: 8K1422893DP (това е за 1N7)

Някъде мернах, че някой е сменил помпата и се е оправило.

 

Някой от нас борил ли се е с този проблем успешно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо изключи сервотроника за да видиш дали е от него. За разлика от Б7-ците, Б8-ците нямат реле което просто можеш да дръпнеш, а трябва да се направи през VAG-COM. Виж тук: цък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ахаа, не е лоша идея.

Т.е. ако разбирам правилно, трябва да сменя на нула едното от двете, което е активирано при мен и това на теория ще спре dynamic steering-a. Би трябвало да е байт 8, бит 1.

 

Byte 8 Bit 1 Change 0 to 1 - Enable Dynamic Steering (use if bit 4 doesn't work)
Byte 8 Bit 4 Change 0 to 1 - Enable Steering 

 

Ако изчезне проблема, до какъв извод стигаме? Проблем в помпата ли?

Понеже и в двата случая хидравличното масло тече по същия маркуч и през същата помпа.

 

Едит: тъп въпрос, сервотроника е ел.моторче на рейката, нали? 1N3 и 1N7 би трябвало да го имат, останалите са с проста рейка.

Редактирано от kdl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно кой бит е - трябва да закачиш VAG-COMa и ще ти каже. Но когато го изключиш сервотроника, въртенето на волана ще стане малко по-трудно при по-ниски скоростти и доста по-трудно на място. На моята Б7-ца това става като измъкна релето. Хидравличния усилвател пак си работи, но вече не си променя силата спрямо скоростта.

 

Ти ако имаш и Dynamic Steering това е различно от само сервотроник. При теб се променя не само силата на хидравличния усилвател, но и самото съотношение на волана в зависимост от скоростта. Тук е обяснено: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Иронията е, че с новите гуми трептенията са изчезнали на 95%. Много леко, при много лепкави настилки усещам лека вибрация, но като цяло в момента липсва.

 

Ново питане:

Колата винаги е издавала един специфичен звук при студено палене. Последващи запалвания са напълно тихи. Това се получава само, когато е престояла много време и напълно изстинала.

Първо мислех, че е ролка, смених ги и двете, заедно с обтегача (не вреди), въпреки че поведението на здрава ролка, е доста особено. Може да се види на видеото по долу. Беше голям шок, да видя че новата прави абсолютно същото :).

 

Ремъкът е нов и в отлично здраве.

Та... някакви идеи какво причинява този звук при паленето на второто видео. Колата е напълно стокова, реални километри и отлично здраве.

 

 

 

Ето го видеото, на което точно след паленето се чува звука.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Звука е достатъчно силен че с отворен капак и още един човек (който да я запали няколко пъти, а ти да слушаш) ще разбереш точно от къде идва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT, не мога да го преценя, един път я слушах. Прави го рядко, като е достатъчно студена. При следващо палене го няма.

@Raziell, това е интересно, не съм ѝ отварял мотора надолу. Планирал съм на следващо масло да сменя пак веригите, профилактично и тогава мислех да погледна как са нещата в картера. Тогава ще са на 80-85х.км. от предишна смяна.

Каква е идеята? Затлачена цедка от боклуци в картера ли? Тогава нямаше ли да има налепи и горе под капака на клапаните, при мен там е супер чисто.

Ако мога да сваля картера на смяната на маслото сега, ще огледам... може да пробвам и с ендоскопче да огледаме вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kdlГорещо ти препоръчвам да се свали картера и огледа всичко долу.Цедката ти е затлачена и при студен старт маслото когато е най-гъсто се появява този спефичен жужащ шум.Идиотските 30к интервали това причиняват - силиконови парчета в картера и затлачена цедка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Малко като ъпдейт. Смених целия комплект с веригите, капака отпред, металния че леко течеше, клапана с обратната резба зад магнита. Отворихме и картера да огледаме. Няма никакви отлагания, sludge, всичко изглежда в нормално здраве. Напълно чист мотор, но с моите интервали (8-10х.км) и висок клас 5-40 и 0-40 масла, не съм много изненадан.

Веригата си беше за смяна, на 90х.км. от последната смяна беше. Имаше видимо разтягане. В момента съм с последната ревизия на веригите, оригинални са, да видим колко време ще изкарат. Едва ли ще я държа още 100ина х.км. в мен тази кола, но бъдещият собственик да е доволен поне. Харесал съм си B9 Allroad :)

 

Та този звук при паленето остана непроменен, явно не е от мотора. Засега съм му свикнал и се старая да не му обръщам внимание :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм пипал стартера. Върти си нормално, пали и не съм го подозирал.

По пътя на логиката, няма ли да издава този звук при завъртането, а не след като запали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...