Jump to content

Ъпгрейд от Б6 1.9, 131 к.с. на Б8 2.0 ТФСИ!


Recommended Posts

Здравейте колеги, в момента карам Б6 ТДИ 131к.с. ( предишната кола на Misho82 от форума), но обмислям да мина на Б8ца. Принципно съм карал основно дизели досега и в началото бях решил да скачам на 3.0 ТДИ, но поради скъпата поддръжка и неясните км започвам леко да се замислям за 2.0 ТФСИ. Наясно съм с проблема с маслото, но все пак бих искал и вашия съвет, ако колата не е минала сервизната акция в Ауди със смяна на буталата и продължава да харчи масло това означава ли че примерно в рамките на 4-5 години шофиране колата ще е тоталка? Днеска ходих да гледам това https://m.mobile.bg/details/11529762877762150 , ако трябва да съм откровен, хареса ми във всяко едно отношение, като изключим факта, че на навигацията си пишеше че нивото на маслото е ниско, което ясно показва, че колата харчи масло. Автомобилът се кара в момента от собственикът на автокъщата, бях свидетел как той дойде с нея, те твърдят че си я карат редовно, даже 2 пъти били ходили с нея до морето и не са доливали масло, но при положение че аз видях съобщението на навигация мисля, че няма спор че харчи масло! Бих искал да чуя и вашето мнение за конкретната кола и въобще заслужава ли си 2 ТФСИ или да си скачам на 3.0 ТДИ и това е?

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 133
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

преди 4 минути, skertin написа:

примерно в рамките на 4-5 години шофиране колата ще е тоталка?

Според мен много поооооооо-рано.

При харча на масло има вторични процеси(нагар, кокс, смоли, температура), които сломяват мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, лошото е, че такива минали ревизия в БГ поне в момента не виждам да се продават, просто изборът на 2.0 ТФСИ е минимален...

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам и на други мнения, надявам се да стане една хубава дискусия :)

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, целта ми не е да направя война 2.0 ТФСИ VS 3.0TDI, бих пробвал бензина, поради факта, че ми хареса как звучи и как върви освен това доколкото разбирам е по-лек за поддръжка, като изключим 4-5 К за ремонта на буталата което усложнява нещата, точно поради този факт питах дали въобще е вариант да се долива масло и да се кара така или това са само митове, не съм се качвал в 3.0 ТДИ може би и той ще ме спечели НО, многото скъпи агрегати и въобще 6така ме карат малко да се плаша.....

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш колата, правиш ремонта, и си караш практически нов мотор.

Кво по-хубаво от това. Мерак с пари се гаси.

Една подробност при карането с харчеща масло кола е, че когато стане огромен разхода на масло... има вероятност да хвърлиш мотора, а не да правиш ремонт.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш колата, правиш ремонта, и си караш практически нов мотор.

Кво по-хубаво от това. Мерак с пари се гаси.

Една подробност при карането с харчеща масло кола е, че когато стане огромен разхода на масло... има вероятност да хвърлиш мотора, а не да правиш ремонт.

Това може и да е така, но въпросната кола не струва 4-5 К, че да можеш свободно да налееш още 2 пъти толкова за ремонт, поне за мен 20к са си доста и ми се иска да не започвам директно с още 4 за ремонт, благодаря за коментарите, поне си отговорих на въпроса, или ремонтирана, или не си заалужава!

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, skertin said:

вариант да се долива масло и да се кара така

Фактите:

Границата (според Ауди) след която колата официално се признава за проблемна е 0.5л на 1000 с ОЕМ-ско масло.

Съвременните бензини работят на висока температура и масло може да изчезва И през картерна вентилация, турбина. Т.е. масло, склонно да се изпарява (като ОЕМското), ще дава разход, дори и при чисто нов мотор.

Ако колата се кара със запекли маслени сегменти се рискува повреда по блока - надиране, елипси. Това се решава само с ремонтни бутала.

 

Независимо дали харчи масло, моторът подлежи на проверка за верига и обтегач. До 2011-та година се монтира обтегач с лош дизайн, заради който може да прескочи верига. Лонглайф маслата имат лоши смазочни свойства и това износва И веригата. Последната ревизия на буталата е отпреди 2-3 години.

Т.е. и при направен гаранционен ремонт, колата пак не е с последните бутала.....а за капак вероятността гаранционно просто да са сменени едни бутала е огромна, т.е. има голяма вероятност главата да си е останала с нагар по клапани, веригата и обтегача, водна помпа, PCV клапан и други важни възли (които влизат в 4-те к за ремонт) да не са сменени. 

 

Аз не мисля, че ламбда сондата (която е основен датчик на ФСИ моторите) след голям разхода на масло е в кондиция....но не съм чул някой да я е сменил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помисля, може и да поогледам 2.0 ТДИ с мултитроника, защото доколкото разбирам в Б8 тази скоростна кутия е подобрена и съответно по-надеждна.

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,

тука вече ще гризнеш яко дръвцето.

2.0тди на предно с мулти е по-зле от 2.0тфси и това да го направиш.

Поне според качеството на бараките дето се вкарват в БГ.

Няма вариант да избера преднячка с мулти пред масларник с куатро.

Мултито не случайно вече не се вгражда.

Добре е , ако колата е под 200 000 и  гледана, иначе шанса за скъп ремонт е голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, ами то като гледам не ми останаха много варианти, 3 ТДИ е скъпо за поддръжка с доста скъпи агрегати, 2 ТФСИ харчи масло на поразия и за да се ремонтира пак фантастични суми, 2 ТДИ с мултитроник и то не е удачно явно. Изхлежда, че в случая трябва да избирам не по-доброто, а най-малкото зло, но все още не мога да изчистя за себе си кое всъщност е най-малкото зло...

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да.но е само ръчка

2.0 ръчка има ли някакви силно изразени проблеми, въобще удачен вариант ли е? Вярно е че ми се иска автомат след 12 год активно ръчкане, но в крайна сметка, ако се налага ще го преглътна!

Изпратено от моят SM-J510FN с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея.

Аз лично повече ръчка не искам да видя.

Имам Типтроник 5ст

Имам С-троник

Имах ЗФ 6ск в 3.0тди.

Имам и ръчка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така виждам вариант с 2.0 ТДИ 170 к.с., някой знае ли нещо повече за него, познат ми беше казал,че те са с дюзи на Сименс, които създавали проблеми, това така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При фейслифта на Б8 я има комбинацията на 2-ка дизел,автомат и куатро,но май са само с този 170 коня

Редактирано от motoboys
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейсът ми идва малко скъпичък, а и ако трябва да съм честен онзи ден като гледах бензиновата точно до нея имаше фейс лифт, че и А6 фейслифт, ми както и да го гледам пре фейса на Б8 ми харесва няй-много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсата на адекватен бюджет не е предпоставка за приятно изживяване после. Ако имам 20к и не ми се вадят суми за ремонти на твое място бих купил гараж, поне да имат минимална доходност. Или ги инвестирай и се поглези с нещо от магазина след време. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите пет стинки по темата. Ако мислиш колата да я караш3-4 години ,си заслужава да вземеш 2.0 TFSI и да го ремонтираш, но както ти казаха, пълен ребилд на мотора, а не половинчат. Иначе 2.0 TDI с ръчка ти е по-евтиният вариант, а ако намериш и куатро най-добре. Според мен това ти е най-разумния избор, ако можеш да преглътнеш ръчката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето едно с 170 кс https://www.cars.bg/offer/c1817417 , някой дали може да ми каже нещо повече за този двигател и за конкретният автомобил на пръв поглед поне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко като ги видя тия опити за циганизация с разни ABT,MTM,S-Line емблемки по нелепи места, ми се драйфа. Но да кажем, че това не влияе на състоянието на колата.

 

Несериозно ми се струва да има такава обява, в която цената е 20 хил. лв, в която да няма нито една адекватна снимка на интериора.

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауууууууу.........каква бясна циганизация с хубавата кола.:steinigung:

Иначе за мотора нищо лошо не съм чул в тази му версия.

Има Драйв селект, което е супер.

Готини накрайници и С-лайн дифузьор мисля.

Жалко, че няма коментари за опция под тия обяви в сайтовете, да стане сеч с тоя МТМ:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей това също на външен вид ми изглежда не лошо, но само като видя коментар от сорта на "Уникат, иска си виждане, автомобил за ценители :wall:" и т.н. а и фактът че е в Дупница и ми се драйфа....

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11502789987900509&slink=80h0ap

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в тази и онази от първия пост е .......4000лв.

Значи си съгласен да дадеш повече пари за  дизеларка, върявяща с потенциалните си проблеми, за решаването на които се отделят дори повече от 4000лв, но не си съгласен да дадеш 4-5000 лв за 211 коня реално нов мотор и забравени проблеми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...