Jump to content

Мнения за А4 Б6 3.0


Stanilow

Recommended Posts

Здравейте,

 

Може ли малко повече информация за този мотор. Проблемен ли е? Как са нещата откъм поддръжка

 По-добър избор ли е от 1.8Т?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз карам а4 б7 3.0 дюзите ако са ти идеални за мен двигателя няма грешка. А да го сравняваш с бензинов няма как. Зависи какво искаш да караш.

Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Stanilow said:

Здравейте,

 

Може ли малко повече информация за този мотор. Проблемен ли е? Как са нещата откъм поддръжка

 По-добър избор ли е от 1.8Т?

 

Поздрави

Краткият отговор е не.

Дългия:

ASN Алуминиев блок с покритие (хонинг Cosworth casting), чувствително към калпаво масло (6.3 литра събира) и сярата в бензина. Лапа ли масло от сорта литър на 1000км, значи покритието е настъргано и блока е чао.

Ангренажа е дълъг към 1.5 метра, щото задвижва 5 вала и водна помпа. На разпределителните валове колелетата са вариаторни и са скъпи. Зацепването е със инструментален комплект, белези няма. Избягат ли валовете - почва да не върви.

Вакууми бол. Има и вихрова клапа, щото всмукателния колектор е с променлива дължина. Темата за ремонта на клапата е в раздела за 4F.

Разход под 16-17 в града забрави, но на газ става.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за адекватния отговор. Ще търся 1.8Т. Класиката си е класика.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре 4.2 да знаеш какво взимаш ;)

Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@FanatikaTm 4.2 е най-добре, само обаче ако наистина знаеш какво взимаш, щото блока пак е алуминиев и потенциалните проблеми пак са същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм с такъв мотор - 3.0 бензин, 4х4, автомат. Изобщо не е така страшно, както го описва по-горе колегата. Моторът е много добър и здрав. Определено поддръжката е по-скъпа от на 1.8Т, но 2та автомобила изобщо не могат да се сравняват. Веднъж качиш ли се на него, няма да искаш 1.8Т. При мен дава разход градско м/у 13 и 16 л газ. Ако мислиш, че 1.8 ще ти дава много по-малко си в грешка. Преди карах Б4, 2.0, 140 кс. Даваше ми градско 13.2л газ.

 

Ако искаш евтина поддръжка си вземи Лада. При Ауди всичко е скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Виждам, че изобщо не си наясно за какво иде реч. Най-вероятно не си се и качвал на такава кола (3.0). А това да ми обясняваш колко ми харчи колата си е смехотворно...

Цитат

 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, razl said:

Виждам, че изобщо не си наясно за какво иде реч. Най-вероятно не си се и качвал на такава кола (3.0). А това да ми обясняваш колко ми харчи колата си е смехотворно...

 

7 hours ago, razl said:

Колега, аз съм с такъв мотор - 3.0 бензин, 4х4, автомат. Изобщо не е така страшно, както го описва по-горе колегата. Моторът е много добър и здрав. Определено поддръжката е по-скъпа от на 1.8Т, но 2та автомобила изобщо не могат да се сравняват. Веднъж качиш ли се на него, няма да искаш 1.8Т. При мен дава разход градско м/у 13 и 16 л газ. Ако мислиш, че 1.8 ще ти дава много по-малко си в грешка. Преди карах Б4, 2.0, 140 кс. Даваше ми градско 13.2л газ.

 

Ако искаш евтина поддръжка си вземи Лада. При Ауди всичко е скъпо.

 

Като бивш собственик на Б6 3.0i авант куатро да споделя и аз ...
Не те знам откъде си, кога и как караш, обаче при мен в Шумен с нормално каране, демек без даване на много газ, под 16.5 газ не е падал тоя мотор, и то с ръчна кутия.

Не мисля, че точно 3.0i може да се нарече "много добър и здрав". 1.8Т да, но не и 3.0.

В Русия масово мрат тия мотори заради повишеното съдържание на сяра в бензина. В тамошен форум един беше заменял 3.0i с 2.7Т, но в купе на Ц5. Друг беше сменял блока с 2.8 (това го има в youtube), преправи една тръба по охлаждането, смени привода на маслената помпа, заби главите и останалите карантии от 3.0 и пишеше, че за 60к км не е имал ядове. Вика не се занимавайте с набиване на ризи - не става.

Отделно дето яде изпускателния вал на 1-2-3-ти цилиндър, щото явно някоя маслена магистрала не е сметната като хората.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каталог на 3.0 му дават над 15 градско. Да падне под каталожния си разход и то на газ може да се случи само при кратки преходи със студен мотор. Тогава всъщност се предвижваме основно на бензин.....а газта "само я миришем" :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма и за какво да спориш, спори се ако има реални факти, а фантастиката е далеч от реалността. 

(и се пише "с всезнайковци")

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, razl said:

Нямам намерение да влизам в излишни спорове със свезнайковци......

 

Е кое не е вярно, бе пич? Имал съм такава кола.

Много на брой и прекалено скъпи компоненти има тоя мотор

06C 133 611 - 620 лева - сменял съм клапата.

06C 109 083 P, 06C 109 083 M, 06C 109 083 D  - 2 броя - виж на тия цените ...

 

Но блока е проблема, блока ...

 

8 hours ago, DannyBoy said:

... че си е купиул един скъп за поддръжка ретро кош за не малко пари с огромен разход, който не блести с никаква динамика.... (ебаси, описах го точно като Субару :hilezh: )

 

Да, ама Б6 не ръждясва за разлика от Субару ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това казах 1.8Т куатро, здраво евтино поносим разход и прилично вървене.

3.0 не е лош ако го вземеш нов иначе яде масло повече от Екотека на Опела, а между другото имам Опел вектра Б 2.0 16В X20XEV мотор е това животно е много здрава кола за 11г служебна в нашата фирма един път не остави никой на пътя разход на масло 900мл на 10000. По принцип с колите втора ръка всичко е на късмет.

Но определено 1.8Т е за предпочитане ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DannyBoy Може и така да е, ама да ти гният гредите отвътре ... и бомбетата ...

И такова съм имал ... неизгнило беше, ама кенеф ужасен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Имам 3.0 от 3г. и съм минал 60 000км в България. 

 

Разходът в София ми е 12/100 газ, но аз се движа по околовръстното и имам 2 светофара до работа (13км от вкъщи до работа). Ако се забия в центъра нещата рЕзко се вдигат до 15-16. Извънградско 10/100. 

 

Обслужване: евтин вариант: 1300лв

скъп: 2500лв

 

Досега проблеми не съм имал, сменям масло между 8-10к. Доливам 1.5-2 литра за тоя интервал , зависи дали го газя много или не.

 

Отскоро ми се появи тоя шум, когато е студена.

 

 

Виждам, че разбирате , ако може да кажете кво може да е ? 

Редактирано от plamenkooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

За да придобиеш представа за притежаването на такава кола ето този скрийншот:

 

Както се вижда от графиката, в един момент спрях да въвеждам горивото, защото ми писна. Не съм въвел данни за около 45 000км. 
Всичко друго влиза в тотала: застраховки, обслужване, винетки, данъци, гуми - всичко, тотал. ( + цената за покупката ).
Дребните неща не съм ги писал, сигурно ако ги сметна ще са към 1к за разни дреболии.

razhod.PNG

Редактирано от plamenkooo
допълване
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Имам такава б6-ца с 3.0i quattro и като цяло двигателя си е супер, има доволни тяга във всички диапазони и не съм имал  проблеми от както я имам 10 000 км. Градско в София разходът е 17-20, но зависи, може и повече, може и по-малко. На бензин да се кара боли глава, газ и хубаво масло, аз го сменям на 5-6 к километра. 7 литра Бардал са 120 лв, с филтър 150, не е кой знае какъв разход. Честно казано, досега не съм я хванал повече от 100-200 грама масло да изгараят за тия километри, но предполагам и това зависи от много неща, - как караш, какво е маслото и т.н. Като цялостна поддръжка, не виждам кой знае каква разлика с всяка друга б6-ца от тия години - окачване, ел.система, (обслужване автомат, ако има). На дълъг път е супер, също така.

Редактирано от Rattleshirt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нямаш ли проблеми с цилиндрите и тяхното никасилово покритие?До колкото ми е известно този двигател е доста чувствителен към сярата в газта и покритието по цилиндрите се скапвало от това,от което започвали големите главоболия?Питам,просто от доста време се интересувам от този двигател но никой не е споделил лични впечатления като собственик от дълго време :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако имах такъв проблем, нали колата нямаше да върви? Честно казано като изключим

малко скъпото първоначално обслужване ~1500лв (но зависи все пак), за мен това е един надежден двигател, поне в сравнение с предишните ми 2 Аудита. Това никасилово покритие, от което всички се плашат, го има слагано в много модели коли на доста марки. Няма как да слагаш 15w40 минерално масло и после да се вайкаш колко са зле от Ауди, че са сложили никасил в еди-кой си двигател. Другото, което всички ме питат е “Гори ли много?” Пак зависи, градско между 17 и 22, ако я газиш много и 30 може да стигне, но нормалното е 20/100 градско София. Ако искаш пиши на лично, мога да ти дам и по-подробни впечатления, но на мен лично този двигател ми харесва повече от 1.8т (на него имам навъртяни 70к).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...