Jump to content

Чести регенерации на ДПФ - 3.0TDI


kosio85

Recommended Posts

Колеги напоследък започна много често да влиза в регенерации ДПФ-а. През 200 км градско ми се пуска. Не бях карал доста извънградско и мислех, че може да е от това. Сега ходих до Гърция, минах 850 км и на границата като спрях пак се пусна. Покарах до София с доволно газ и вчера след 250 км минати пак влезе в регенерация. Закачах я на ваг-ком и показвашe, че е 6% запушен. Нормално ли е толкова често да стават тия регенерации? Преди не ми е правило впечатление чак толкова често да стават. Гледам ги да се завършват като почнат и колата да си върне нормалните обороти. Нивото на маслото не се вдига. Сипвам нафта където сваря, задължително с BDC добавка. Последните зареждания бяха на Шел, но мисля, че няма никаква разлика и на около 200 км се пуска. Прави ми впечатление, че горе долу и на еднакво количество останала нафта в резервоара се пуска, но незнам дали това играе роля.

По принцип и малсото ми е вече на 10100 км и трябва да го сменям. Това дали играе роля също. Първа печка ми е и хич не съм в час с тия ДПФ гадости :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

При мене не е така схемата. Няма канали. Гледа се през Advanced measuring values. Избира се от едно падащо меню какво да се гледа. 6g, а не 6% мисля, че беше. Не ми е светкала индикация на таблото със символа с гърнето и частиците, само това с дигането на оборотите го прави през 200 км градско. Става въпрос за Б8-ца. Кои стойности да гледам точно? Видях на клипчета, че гледат partcle filter soot measured и particle filter soot calculated.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и в тези Adv Measuring values - накрая си ги има каналите и на кое място в канала е тази стойност, поне в VCDS.

Ти коя стойност гледаш за 6g?

Иначе разгледай дали имаш подобни:

Address 01: Engine
Group 104: Diesel Particle Filter (DPF)
  0.34  Particle Filter Oil Ash Volume
  17.7  Particle Filter Carbon Mass (calc.) - това  partcle filter soot calculated
  0.0  Particle Filter Carbon Mass (act.) - това най-вероятно е  partcle filter soot measured 
  1030 km  Mileage - това са км от последната регенерация 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще го бодна довечера да разгледам по подробно и ще кажа. Иначе нормално ли е през 200 км да ми се пуска тая регенерация с вдигането на оборотите? Тая другата дето се води forced regeneration през компа аз не съм я правил от както е в мене колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, как усещаш в движение, че оборотите са завишени, и прави регенерация? И аз искам да разбера на колко време регенерира, ама не мога в движение да усетя вдигане на оборотите, а на место не съм забелязвал такова нещо, въпреки, че скоро ми се наложи да чакам на границата 3ч, и бях на работещ двигател.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, и аз никога не съм я хващал да прави регенерации. При мен ги правеше на 1500км преди време, ще я видя скоро пак сега на колко е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хващам я в трафика в София. Вдига оборотите на празен ход като стоя на място и автомата сваля предавките до 1ва при спиране, а иначе ги сваля до трета и като спре минава на 1ва. Ееее ако през 1500 км трябва да ги прави значи при мене положението е много зле :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе в какви режими ги карате вие колеги? Ако веднъж седмично ги изкарвате на дълго, няма как да хванете тия регенарации. По едно време и аз я изкарвах всеки уикенд и тогава и аз рядко ги хващах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предимно градско в София, но и при мен е започнала мисля по-често, но никога не съм я хващал за вече над 20 000км

прочети си тези стойности и ги пусни тук. На други колеги на 500км прави и си им е наред филтъра, така че не го гледай това.

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой светвала ли му е лампата за dpf-a и при какви стойности на 104 канал?

и принудителната регенерация дали би свалила oil ash volume?

Нещо се е вдигнал oil ash при мен с 0.4. Някъде четох, че 0.51 бил лимитът даден от Ауди, но тогава какво се случва на 0.51 - умира колата и иска смяна ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ойл аш е изчислен. Може да е толкова може да е 2 пъти отгоре или надолу. Зависи какво масло слагаш и други фактори.

 

Според мен по него определя честотата на регенерациите, освен по реалните параметри, всъщност единственият е налягането. Чел съм, че обяснява за смяна филтъра след определен брой неуспешни регенерации или при показание за налягането сочещо пълен филтър след приключила регенерация или много скоро след приключила регенерация да има налягане като за нова.

Този ойл аш го гледат в ауди сервиза като идеш и те карат да сменяш филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oil ash е 0.87, а навсякъде се говори за стойност около 0.50 - ако това е само Ауди да ти кажат да си го смениш - си джиткаме смело.

@plamen 73: при теб през колко км регенерира и светвала ли ти е жълтата за дпф?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за  10 000 км 1 път ми светна   и то  извън града  на Троянския проход

несъм  забелязал  кога регенерира  карам предимно в града и то на  къси разстояния 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах време днеска да я закача. Утре ще пусна тия три параметъра, плюс време от последната регенерация, да видя кво ще покаже. По километраж, ако това с дигането на оборотите го отчита като последна, следва да е 56 км и на компа. Незнам с какво масло карам, щото продавача го беше сменил (уж) и се доверих, щото интервала беше на 500-600 км. и имаше табелка отпред за смяната, ама знам ли. По предните фактури е слагал само VAG 5w30, ама преди продажба може и да е изтънил с некво друго. Това го немаше на фактурите :D. Може и да си мисля, че е на 10к, а да е на 20к :D Принципно падна едно деление за 10к, демек не пипа много. 

3 hours ago, mshbul said:

Този ойл аш е изчислен. Може да е толкова може да е 2 пъти отгоре или надолу. Зависи какво масло слагаш и други фактори.

 

Според мен по него определя честотата на регенерациите, освен по реалните параметри, всъщност единственият е налягането. Чел съм, че обяснява за смяна филтъра след определен брой неуспешни регенерации или при показание за налягането сочещо пълен филтър след приключила регенерация или много скоро след приключила регенерация да има налягане като за нова.

Този ойл аш го гледат в ауди сервиза като идеш и те карат да сменяш филтъра.

А какво е това налягане и колко трябва да е след скоро приключила. Как да го търся по менюто със стойностите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е падна с едно деление. Като го източат ще се види има ли мириси на нафталин. :D По принцип като я купих имаше няква грешка за ДПФ, правиха ми водородно и след това нещо казаха, че се занулява и грешката я няма вече. Лампа за 10к не ми е светкала, нито са мигали свещите, нито нищо.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледа се диференциално налягане, на празен ход не трябва да превишава 3-4милибара. Ойл еш е маслен прах натрупан кли от неправилно масло или от препълване на нивото и се чисти или с Carbon Cleaner или с подходяща професионална химия в горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cvetan83 Абе ти си ми каза, че нищо му няма, ама аз нали си немам работа да чета форумите и си ме гони параноята :D Иначе помня, че като я чистихме, като я взех Любо каза, че е занулил някакви броячи или нещо такова, ама не се сещам точно кво беше. Оня ден като почна регенерацията направих както ми каза - на място пуснах климатика, подгрявания на седалки и т.н. и я задържах на 2500 оборота, и за 5 минути точно приключи ;) И за нафтата на Круиз те послушах да я пробвам и доста добре се движи, ще видиме кога ще направи пак регенерация с нея. Е сега питах шофьорите в работата, служебните Шкоди колко често регенерират и ми казаха, че бая честичко и въобще да не му се филмирам.

Ще го закача довечера да ги погледна тоя ash на колко показва, че е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на Шкодилака регенерациите са на около 350км,не ми е светвала лампата за DPF а.При по новите дизели на VAG след дизелгейт и новия софт,регенерациите се случват много често.Проблем ще е ако лампата на dPF а светне постоянно.По агресивно каране с леко по високи обороти,по възможност на дълги разстояния са идеални за удължаване живота на DPF а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми дава да кача снимка. Oil ash ми е 0,01, soot mass calculated - 24g, soot mass measured - 6,65g. Малко след тва пак се пусна регенерация. Аз понеже много обичам са барам къде не ми е работа, взех, че му занулих броячите :D Сега ще пробваме с добавка, която Цецо ми препоръчва, една сервизна регенерация и след това ще сменя маслото, да видиме как ще се държи. В началото като беше ново маслото и при мене бяха поне на 300 км със сигурност.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях, че ойл аш ми е станало 0.55, преди 5х км беше 0.51. 

В същото време последната регенерация е била преди 1000км, но съм крал само извън града. Не бях виждал повече от 500км при мен.

Днес я заподзрях, че прави регенерация, но съм сигурен.

 

Налягането преди дпф-а при пълна газ и гориво 62мг/стр, турбо 2400мбар, стига до 150мбар. Някой знае ли горна гранична стойност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам, при мене на 80км пак се пусна. Определено имам някакъв проблем. След регенерацията я закачих и пак показва 5, 24 g measured. За 8 км след регенерация, би трябвало да е около 0 или се бъркам. Пробвах да му пусна тая през ваг ком. Първо давам security access, после като избера service regeneration и пише not running и след малко aborted safety reasons и не тръгва нещо. Слягах една добавка на про-тек - common rail diesel cleaner, преди да пътувам за Гърция. Да не е задръстила тя нещо схемата.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, mshbul said:

Днес видях, че ойл аш ми е станало 0.55, преди 5х км беше 0.51. 

Налягането преди дпф-а при пълна газ и гориво 62мг/стр, турбо 2400мбар, стига до 150мбар. Някой знае ли горна гранична стойност?

Ще се опитам да видя и при мен как е налагането, можеш ли да драснеш на кой канал го гледаш, сигурно ще го намеря, като се поровя и ще драсна :)

@kosio85: да не ти пикае някоя дюза здраво и затова постоянно да регенрира и да не може да завърши?

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...