Jump to content

Електрически проблем - влиза в сервизен режим в движение


I.Chimev

Recommended Posts

Здравейте,

от известно време имам следния проблем - в движение таблото изгасва за секунда, чува се предупредителния звук, след това светва отново, но се появява  PRNDL  и на практика скоростите са изключени. Трябва да спра, да изгася и да запаля отново. След това тръгва и по принцип до следващото палене не се повтаря проблема. 

Следните грешки се записват:

001379 - System Voltage 
               P0563 - 000 - Too High - Intermittent

 

00532 - Supply Voltage B+ 
            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
00447 - Function Limitation due to Over-Voltage 
            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

 

и подобни, все сочещи висок волтаж. 

 

Акумулатора е под една година, по принцип нямам съмнения в него, нито пък свети предупредителната лампа за алтернатора. Имаше нагари от двете страни на късия минусов кабел (на клемата и на модула в багажника), но всичко е почистено добре.

Някакви идеи? Също ако можете да предложите адекватен човек, който може да помогне.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай и оправи алтернатора максимално бързо докато не е изгоряло нещо - явно презарежда и то с доста. Не карай колата, закарай я директно в сервиз, като я държиш на максимално ниски обороти.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Относно оборотите - странното е, че най-често проблема се появява или на ниски обороти или като съм спрял :huh:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както е писал колегата не подценявай проблемите, които може да си докараш, ако караш така.

 

най-вероятно диоден блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дето правят алтернатори.

 

Ако си в София има едни на Одрин между стамболийски и тодор александров, които го и свалят.

Ако си го свалиш сам има и други. 

Франсиз куп в люлин май свалят също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.

Иначе сега зачетох по-подробно лога и видях това:

 

Freeze Frame:
                    RPM: 756 /min
                    Torque: 101.4 Nm
                    Speed: 3.4 km/h
                    Duty Cycle: 1.0 %
                    Voltage: 17.78 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Torque: 249.6 Nm

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е това 17,78, оправяй го бързо, да не утрепеш някой модул, че това не е като обикновена кола, пълно е с електоринка и всичко е скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че всъщност напрежението през повечето време е по-ниско от необходимото - около 13.5в на акумулатора, а на алтернатора е 14.2в. Има някакъв проблем по инсталацията (нещо около самия алтернатор), който предстои да бъде отстранен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени майстора , щом казва на 13.5 по ниско от необходимото.  .. има вариант да имаш хлабава връзка някъде  и да проиграва напрежението ако остане генератора без товар. Премигват ли  примерно плафона .. ако е пуснат  .. докато караш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф моята случайно днеска я хванах да прави магарии.Гледам си аз МАФ на Torque-то в движение и забелязвам как напрежението ми е 13,3в.Преди месец сменях акумулатора и си беше О.К..Взех да меря и кво се оказва че кабела с клемата под предния капака е фирясал.Самата клема при по голям товар така се нагрява че няма пипане.На клемата 13.4в 20см по надоло по кабела към 14.0в отива.Кабел ли да търся или да побългарявам?


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах през абсолютно същия проблем. Оправих се със смяна на реле-регулатора на алтернатора. Може да се смени и на място, аз успях на а8 без да свалям желязото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай и клемите на акумулатора - ако има хлабава или клеясала може да не прави връзка от време на време и да се вдига напрежението защото алтернатора остава без товар (акумулатора се разкача).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях свалял алтернатора за ремонт, заврян е лошо, казах изрично да сменят всичко. Понеже е ремонтиран, облизах цялата инсталация, преди да се върна отново на него... иначе да, задължително и елементарно е да се ревизират клемите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, chefoukr said:

Оф моята случайно днеска я хванах да прави магарии.Гледам си аз МАФ на Torque-то в движение и забелязвам как напрежението ми е 13,3в.Преди месец сменях акумулатора и си беше О.К..Взех да меря и кво се оказва че кабела с клемата под предния капака е фирясал.Самата клема при по голям товар така се нагрява че няма пипане.На клемата 13.4в 20см по надоло по кабела към 14.0в отива.Кабел ли да търся или да побългарявам?

 

 

Абсолюто същото положение е и при мен - на алтернатора отдолу - 14.2, горе в двигателния отсек, на металното нещо за подаване на ток - 13.5. Тоест загубата от 0.7в е в тоя метър и половина някъде :)

Иначе както писах вече - минусовата клема имаше окисляване преди време, но сега всичко е почистено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Когато имах проблеми с тоците /висок волтаж и такива премигвания на табло и т.н/ при мен беше от реле регулатора на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених тоя кабел.Вече не грее клемата.30мин 14.4в и след това почва да си подържа към 13волта.Като я пускам по инерция вдига към 14.0 волта като тръгна да ускорявам пада пак 13волта.Ще видя тази седмица да сменя релерегулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте,

проблема е разрешен. Две неща бяха поправени. 

Първия и според мен основен проблем - алтернатора си беше заминал - ново реле и цялостна профилактика на алтернатора. Четките бяха почти изчезнали :hilezh:

Втори - лоша връзка на плюсовия кабел - на мястото за подаване на ток под предния капак. Това е един Г образен алуминиев (мисля) елемент, като от двата края кабелите са пресовани. Явно с времето тая пресовка 'изпуска' и там грееше стабилно.

 

При разглобяването ми прегледаха и стартера, който също беше обслужен подобаващо.

Ремонта ми го направиха в сервиз, който намерих тук във форума: https://goo.gl/maps/3WEnSquSMX12

Хората са много свестни, съвестни и определено си разбират от работата, показват и обясняват всичко ако ви е интересно. Препоръчвам :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, I.Chimev said:

Втори - лоша връзка на плюсовия кабел - на мястото за подаване на ток под предния капак. Това е един Г образен алуминиев (мисля) елемент, като от двата края кабелите са пресовани. Явно с времето тая пресовка 'изпуска' и там грееше стабилно.

Можеш ли да опишеш как я оправиха тази връзка, ще прегледам и при мен дали не грее, благодаря :)

П.П. и как се казва сервиза, да не се натресем на някой друг.

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...