Jump to content

2.0 TDI Твърд волан


Reaperr

Recommended Posts

Здравейте,

 

Карам B8 2.0TDI 12.2011г. Откакто взех колата ми прави впечатление, че воланът се върти доста трудно. Няколко майстора казват, че всичко е наред, но не ми се струва нормално. С 245/40/18 гуми съм, оригинални джанти и 1N1 рейка. Някой друг останал ли е с впечатление, че воланът му се върти трудно или все пак може да има някакъв проблем?

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа съм и аз. 2008 година. Рейка 1N1, 16 ки джанти , волана е като на Лада седмица.Обяснение няма, автомобил на тия години дървен волан...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май всички (почти всички)сме тъй. Нека пише някой който  му се върти леко волана.Сигурно ще се преброят на пръсти.Моята е 2009.08. С рейка 1N1 -16' цола джанти.Имам приятел с 3.2 мотор с всички възможни екстри по окачване и волан и пак е тъй (не е от маслото).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tия от ауди явно са фенове на подобен род изпълнения, още при предишните поколения има примери даден модел със супер лека хидравлика и изведнъж фейса става корава по някаква причина. Само тези със сервотроник винаги ги бива, но там имат опция и за различни управления поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверихме и 1N3 e тежка 3.2 FSI 2008 С применливо окачване!

Редактирано от Милчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не споря колега! Уважавам мненията ти.Както казах лично карах колата(3.2 FSI )на моя приятел с рейка 1N3 не намерих никаква разлика с 1N1!Сменяно му е само маслото и правена диагностика в оторизиран сервиз в С.Загора .Няма  грешки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1N7. Изключително интересна е като усещане.

По-лека е на място от Ибизата (6J) на жената, която си звучи като робот и е с ел.моторче. Досега тя ми беше еталон за лекота.

Ибизата има road feedback. Усеща се по какво караш.

Мерцедесът ми имаше усилената хидравлика (213: SPEED-SENSITIVE POWER/VARIO STEERING) и се въртеше с един пръст на място, и също имаше връзка с пътната настилка.

 

1N7 е по-лека, но съпоставима като усещане с Мерца. Единствените ми оплаквания при Б8-ицата са:

* Няма никаква връзка с пътя. Все едно е електронна игра.

* На автоматичен режим става адски твърда с по-висока скорост. На мен лично ми е неприятно и карам на "individual", при комфортна настройка на волана.

* На място, при лек натиск на волана (просто съм си отпуснал ръката на едната или другата посока), усещам лека пулсация във волана, което ме дразни, но се преживява.

 

Общо взето са се опитали да вземат най-доброто от Ц класата и 3ката, и да направят универсален автомобил... и са успяли. За пъргав семеен автомобил, е чудесна, но нито има поведението на БМВ, нито трудната за обяснение комфортна возия на Ц-класа. Но... си е супер засега. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ,върти се ,ама не е това което трябва да е !Просто е дразнещо,не съм карал до сега кола с толкова ,,тежка"хидравлика !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво ги сравняваш?

Имах преди време БМВ Е90, което беше с много тежка хидравлика, но тази кола е пример за поведение на пътя и удоволствие при шофиране (поведение на стандартен семеен автомобил, а не спортна кола).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много чудно, аз съм с отлични впечатления точно от лекотата на волана и при движение, и на място при маневри. Да не би както казва @congo да има някакъв проблем? Скоро давах колата на приятел да си свърши работа и първото, което ми каза като ми я връщаше беше - воланът ти е много лек. Той е с B7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1N1 за нея казват че са такива тежки(могада да я приравня ПОЧТИ като на москвич който нямаше такава.  :(  ) А незнам на моя приятел е 1N3 и е 1:1 с моята тежка, явно има проблем.Карал съм опели ,рена, е30, а4 В6 нямаха такава тежест!Само една ходна акорд(86г) с нея имах чувството че волана беше откачен (лек).Аз не съм състезател не ми пречи,но просто констатирам.И за да се изясни и за моя приятел с 1N3 aко иска да си търси проблема или някой ни насочи какъв е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, kdl said:

Единствените ми оплаквания при Б8-ицата са:

* Няма никаква връзка с пътя. Все едно е електронна игра.

Същото "оплакване" имам и аз, с рейка 1N3. Като се свикне обаче се вижда, че управлението е много прецизно.

На 3-ката обаче ми е прекалено директно и не е комфортно за дълъг път. Най добре съм се чувствал с волана на Б7 2.0ТК.

 

Иначе по темата - при мен воланът е много лек на място с гуми 225 и леко изнесени джанти, в движение е много добре. Фабричен дефект е клапанът за високото налягане, който кара гумите да "тътрузят" на място, при настилка с малко по-високо сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1N3 - Servotronic. На място се върти супер леко, даже с един пръст. С 245/40/18 съм. В зависимост от настройката, която съм избрал (активирал съм си драйв селект) съответно става по-твърда на определена скорост. На comfort стои по "мек" волана и с по-голяма скорост, на dynamic е почти все едно без хидравлика. В началото ми беше малко тегаво, но като свикнеш е много яко, особено при по-спортно каране и завои. @robobug Аз го имам тва с гумите на определена настилка (най-вече на чакъл) и притриса и самия волан. Не му обръщам толкова внимание, но какъв е тоя клапан? Аз четох една тема, в която някакъв маркуч се сменял, но ефекта траел минимално и така си ги карат хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със смяна на нови амортисьори и кормилни накрайници няма да усещаш вибрациите във волана.

Иначе и при мен на място волана е мек и с висока скорост се стяга което е яко за контрола на колата.

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно тътрузянето (сякаш рейката се тормози) което споменава @robobug , при мен се усеща само в паркинга на мола при по-гладна настилка и топли гуми :hilezh:

 

 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанът е в маркуча за високото налягане, има сигурно 5-6 ревизии, и май не се оправя за постоянно, докато не заменят рейка с електрическа :)

Хората се оплакват, че нови коли още в автосалона имат този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
На 4.10.2018 г. at 19:48, Милчев написа:

Аз не споря колега! Уважавам мненията ти.Както казах лично карах колата(3.2 FSI )на моя приятел с рейка 1N3 не намерих никаква разлика с 1N1!Сменяно му е само маслото и правена диагностика в оторизиран сервиз в С.Загора .Няма  грешки!

1N3 става ката 1N1 само при дефектирал клапан на рейката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...