Jump to content

Audi А6 C5 3.0I ASN Проблем със охладителна система


HyperionVR

Recommended Posts

Здравейте,

 

От скоро съм собственик на Ауди А6 Ц5 3.0 ASN.

От много дълго време исках този модел и най-накрая се сдобих с него.

По време на двата огледа, нямаше ниакви проблеми, нито грешки в компютъра, нито нещо не обичайно в работата на двигателя.

Пробвахме я, всичко изглеждаше наред, но няколко дни след покупката нещо странно започна да се случва с охладителната система.

Антифриза в казанчето от нормално ниво за около 15 - 20 минути каране изчезва изцяло. При съвсем леко отваряне на капачката течността се връща обратно в казанчето, след извесно време пак изчезва. Колата върви нормално (от време на време на светофар претриса леко), има сила, не губи мощност, един или два пъти я видях да изпуши малко повече на един светофар, но не беше нещо фрапантно.

Според симптомите сигурно има гарнитура за смяна и изкарва охладителната течност през някой цилиндър, течове не видях да има.

Можете ли да дадете съвети, да знам какво да очаквам при такъв ремонт ? 

Благодаря предварително! 

 

Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, с 2.5 тди съм, 180к.с. , това лято ми се случи така, течът не се виждаше изобщо, пробвайте в някакъв сервиз с въздушно налягане към казанчето, може и да тече съвсем леко или само когато е горещо и да се изпарява веднага... При мен малък маркуч беше скъсан, ремонтът на маркучът бе безплатен, свалянето на цялата предница 300лв :) Ако е от това и течът е на лесно място, може да се оправи и без пари,

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, HyperionVR написа:

 

 

Това което се случва прилича на въздушна възглавница в охладителната система. Ако има газова тя затруднява обезвъздушаването значително. 

Това което трябва да се направи е да се източи  охладителната течност, да се вакуумира системата и да се напълни. След това да се обезвъздуши през отдушника в маркуча на изход от парното.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

Благодаря за предложенията.

Оказа се че е изкривен блока от прегряване.

Ремонта бе извършен както следва: Шлайфане на главите (Бяха здрави и прави) Припасване на клапани и всичко нужно по тях.

След като главите бяха проверени се оказа блока и той беше шлайфан. Сменени гарнитури и всичко нужно.

Всичко точно до тук, ремъци ролки нови, водна помпа и каквото друго трябваше.

След тест колата вкара антифриз в маслото... нещо страшно. 

Майстора потвърди че след оглед цилиндрите били здрави и не изглеждало да има никакви проблеми.

Тъй като във Враца не проверяват блокове, а само глави той ме посъветва да го карам където проверяват (Предполагам в София има къде) за да се проверят цилиндрите за пукнатини и ако има такива да се набият ризи. 

Дайте съвет къде в София биха инспектирали блок и какви биха били цените.

 

Въпрос 2. Говорих с приятели и ме насочиха преди разглобяването на двигателя да се провери масления охладител дали не е пробил и да меша антифриза и маслото от него ? Някой чувал / срещал ли е подобно нещо ? 

 

Благодаря предварително за Съветите. 

 

Сагата продължава.. :tear:

 

Поздрави, 

Кристиян

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви ризи ще се набиват ? Този двигател е с алуминиев блок ! Ако има пукнатина в цилиндрите ти трябва друг ,здрав блок или друг двигател направо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Набиват се ризи, не е проблем. Майстора ми вече е правил интервенцията и ядове няма. Да много хора си мислят че не може но може. С ризи може да си кара спокойно 100 200 к км. 

Както казах това е последния вариант... 

Тази седмица ще се разбере дали е въпросния маслен охладител и ще мислим други варианти. Надявам се че е от него тъй като в маслото по моя преценка има доста антифриз, а има и масло в казанчето. Иначе и аз мислех друг блок ноо в сайтовете в момента има 2 или 3 мотора такива като един от тях е с проблем, и така като го купуваш свален няма как да се разбере какво купуваш.. 

Някой да има случайно здрав блок за продажба тук, или цял мотор? 

Поздрави. 

Забравих да добавя, търся къде мога да проверя блока за да сме сигурни къде да търсим проблема, тоест ако има пукнатина примерно само в един цилиндър, да му се набие риза само на него, а не на всички 6 че процедурата ще стане дебела.. 

Благодаря на всички озовали се. 

Поздрави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако цилиндъра се пълни с антифриз, когато свалиш главата ще разбереш кой е проблемия. Дори само всмукателния колектор да свалите ще личи по клапаните и портовете на главата основно изпускателния . Ще е като нов изчистен,лъскав спрямо останалите...

Редактирано от crash77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, HyperionVR said:

Набиват се ризи, не е проблем. Майстора ми вече е правил интервенцията и ядове няма. Да много хора си мислят че не може но може. С ризи може да си кара спокойно 100 200 к км. 

Както казах това е последния вариант... 

Тази седмица ще се разбере дали е въпросния маслен охладител и ще мислим други варианти. Надявам се че е от него тъй като в маслото по моя преценка има доста антифриз, а има и масло в казанчето. Иначе и аз мислех друг блок ноо в сайтовете в момента има 2 или 3 мотора такива като един от тях е с проблем, и така като го купуваш свален няма как да се разбере какво купуваш.. 

Някой да има случайно здрав блок за продажба тук, или цял мотор? 

Поздрави. 

Забравих да добавя, търся къде мога да проверя блока за да сме сигурни къде да търсим проблема, тоест ако има пукнатина примерно само в един цилиндър, да му се набие риза само на него, а не на всички 6 че процедурата ще стане дебела.. 

Благодаря на всички озовали се. 

Поздрави. 

Гарантира ли ти 100k km?

Щото точно за тоя мотор съм гледал клипчета в нета, където някакъв руснак беше набивал ризи и каза че издържал 40k km. А най-накрая взе един чугенен 2.8, преправи една тръва за охлаждането под всмукателния колектор, прехвърли главите и всичките карантии на новия и твърди, че 60k km нямал ядове. Май преправяше и привода на маслената помпа нещо.

Отделно от това не мисля, че е добра идея да се набива само на 1 цилиндър. Или на редицата, или на всички. И без това ще почне едно неравномерно разширение и ще стане съвсем зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,  Преди ремонта два от цилиндрите на дясната глава са се пълнели според майстора, тъй като главата не лягала плътно. Сега го няма типично зяклинване при палене. Преди го имаше, а сега мотора дори работи мн по добре. Затова се надявам да не е от блока проблема а да е масления охладител, тъй като ме съмнява за 2 3 паления без каране маслото да се пресече до такава степен(2 пъти над нормата е). Значи ако те разбирам правилно може да се проследи при разглобяване? 

Just now, royce said:

Гарантира ли ти 100k km?

Щото точно за тоя мотор съм гледал клипчета в нета, където някакъв руснак беше набивал ризи и каза че издържал 40k km. А най-накрая взе един чугенен 2.8, преправи една тръва за охлаждането под всмукателния колектор, прехвърли главите и всичките карантии на новия и твърди, че 60k km нямал ядове. Май преправяше и привода на маслената помпа нещо.

Отделно от това не мисля, че е добра идея да се набива само на 1 цилиндър. Или на редицата, или на всички. И без това ще почне едно неравномерно разширение и ще стане съвсем зле.

 

Здрасти, чак гаранция не, но каза че същата интервенция е минала добре и колата до последно е нямала проблеми. Съвета ти за броя ризи има резон, ще го обмислим въпреки че набиване на 6 ризи би струвало колкото друг мотор втора употреба. А тук е и дилемата, при покупка на такъв втора ръка няма гаранция че е ок. Според прочетеното от мен здрави мн трудно се намират.. Та алтернативата за набиване на ризи също ми се струва ок. Дайте съвети какво бихте направили? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е маслен охладител(топлообменик) влиза масло във водата, не обратното, заради налягането на маслото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 minutes ago, loshdancho said:

Ако е маслен охладител(топлообменик) влиза масло във водата, не обратното, заради налягането на маслото. 

Здрасти, има и във казанчето, не е много но има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо повече не мога да кажа.  Налягането на маслото е 2-4-5бара, на водата макс 1.2-2.0бара по-лесно е да влезе във водата от колкото обратното. Обратното е възможно само при угасен и топъл мотор, когато няма налягане в маслото а в охладителната система има 1- 1.5бара. докато изстине.  Възможно е да е от там, както и да не е  трябва обстойно  ровене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за коментара, скоро ще стане ясно. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, HyperionVR said:

Здрасти,  Преди ремонта два от цилиндрите на дясната глава са се пълнели според майстора, тъй като главата не лягала плътно. Сега го няма типично зяклинване при палене. Преди го имаше, а сега мотора дори работи мн по добре. Затова се надявам да не е от блока проблема а да е масления охладител, тъй като ме съмнява за 2 3 паления без каране маслото да се пресече до такава степен(2 пъти над нормата е). Значи ако те разбирам правилно може да се проследи при разглобяване? 

 

Здрасти, чак гаранция не, но каза че същата интервенция е минала добре и колата до последно е нямала проблеми. Съвета ти за броя ризи има резон, ще го обмислим въпреки че набиване на 6 ризи би струвало колкото друг мотор втора употреба. А тук е и дилемата, при покупка на такъв втора ръка няма гаранция че е ок. Според прочетеното от мен здрави мн трудно се намират.. Та алтернативата за набиване на ризи също ми се струва ок. Дайте съвети какво бихте направили? 

 

Забрави да намериш читав такъв блок. Колко масло ти гори?

А и какво значи "2 пъти над нормата е" ... те намерят ли се веднъж антифриза и маслото норма няма ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвит следното: 

Майстора направи ремонта, шлайфа блок и глави, всичко което трябваше беше подменено. Пръчката на мотора беше счупена и няколко дена след ремонта след като новата пръчка пристигна и проверих маслото беше нещо страшно. Буквално на боза.. И мисълта ми беше че нивото на "бозата"  беше доста над максимума на пръчката, по което съдя че доста антифриз е влязал в маслото.. След като видях това викнах майстора и той обясни че прегледал внимателно всички бутала едно по едно и следи от щети нямало. При което ме посъветва да карам блока да проверят за повреди и след като разберем какво се случва да набиваме ризи..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имам още един въпрос. След основния ремонт и след като са сменени гарнитури и тн. има ли някаква специфика как да се кара колата, колко да се кара и тн ? Има ли някакво значение ? 

Благодаря предварително! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. Тъй като още не е почнал следващия ремонт и съм под напрежение седя и се чудя дали аз не съм направил грешка при карането веднага след като беше сглобена, и в следствие на това да е омешала маслото. Все още се надявам да не е сцепен блока :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още една теория, съмняваме се да има запушване на охладителната система и поради това запушване да е компроментиран топлообменника (Масления охладител) и да е вкарало антифриза в картера. Препоръчайте ми препарат за промиване и отпушване на охладителна система. Също така кава е процедурата ? 

Мерси предварително и извинявайте за спама! 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...