Jump to content

Смяна крушки на халогени...?


ilian681

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Отговори 102
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ясно. Идеята ми е че ще слагам ЛЕД крушки и след това явно ще трябва да сложа нещо за да не влиза вода и мръсотия. 

Редактирано от b4avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същото дередже. Поръчах двуцветни от Амазон, пристигат в сряда: https://www.amazon.com/gp/product/B08N64CCKR/

Не планирам да слагам нищо, пише че са водоустойчиви. Пък и са с вентилатор. Ако ги затворя няма да се охлаждат добре.

 

71Bg1WYWjEL._AC_SL1414_.jpg

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, грешките са лесни. Обаче според другите колеги ще има и премигване когато са изключени, та най-вероятно ще минават и през реле. Ще пиша като ги получа каква е ситуацията.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, добре е, че се занимавате с нещо, което ви харесва, но има и друго - напоследък при пътуване нощем ми идва да гръмна някой младок като вас, който си е сменил стандартните крушки с ксенонови или ЛЕД, но не ги е регулирал по височина. Заслепяват те веднага! Подобно е положението и с удряните отпред коли - след ремонта не регулират фаровете и те "бият" в тавана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ще ги слагам крушките, въпроса ми е мога ли да си ги регулирам след това сам и как по-точно, срещу стена ли или по-добре да отида на някое ГТП и там да ги регулират с уред? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Като ги сложа и регулирам ще пусна някоя снимка. За съжаление обаче не успях да намеря резистори за ДРЛ-а, някой с инфо от къде си е взел, да взема и аз? 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даваш ми акъл да слагам резистори , а ти нямаш.

От 2 години съм с такива на дневните.

Толкова ли е трудно да напишеш резистори в търсачка?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, svetliopp написа:

Даваш ми акъл да слагам резистори , а ти нямаш.

Да, за дрл нямам защото не съм си намерил и крушки все още. Предпочитам да си намеря първо резистори и тогава да търся крушки. А и споделих това което знам от други колеги. 

Преди 1 час, svetliopp написа:

Толкова ли е трудно да напишеш резистори в търсачка?

Не виждам какъв ти е проблема. Ако можеш помогни, ако не - не се прави на интересен.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз проблем нямам и май ти се правиш на интересен.

Чул ,недочул.

То много трудно да се намери ,ето тези например:

Дневни светлини DRL LED крушки 1156 *CANBUS* гр. Горна Оряховица • OLX.bg

Ето ти и резистори:

Canbus Free (Резистор) 25w/50w гр. Горна Оряховица • OLX.bg

 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пристигнаха моите двуцветни LED крушки. Реших първо да ги изпробвам в лабораторни условия с едни халогени които ми останаха от старата броня. Работят добре, обаче забелязах че белите светят по-ниско от жълтите заради самото разположение на ледовете в крушката. Това означава че ако настроя белите да ми светят както трябва под късите на фаровете, жълтите ще светят нагоре и ще заслепяват. Колега @lavatrice, ти на твоите това забеляза ли го?

 

Заснех клипче където съм фиксирал халогена точно на 4 метра от стената и само превключвам между бели и жълти:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT Да и при мен е така. Белия цвят свети по близо до колата, а жълтия осветява по напред. Създава се впечатлението че белите диоди са по слаби.При положение,че халогените са долу ниско не вярвам да заслепяват, не съм забелязал да хвярлят много отблясъци високо,а и не са ми святкали когато тествах през нощта. Аз не включвам халогени никога когато не трябва реално,само в наистина лошо време и мъгла,когато ще ползвам предполагам жълтия цвят. Така,че при мен белите светят доста близко пред колата,но това ме устройва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Като ги включиш са бели. Ако ги изключиш за не повече от 8 секунди и ги включиш пак стават жълти. После пак бели и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се разрових из ELSA-та да видя точно от къде идва захранването на халогените. Оказа се че е на много лесно място - зад кората под волана. Това означава че след като се сложат новите ЛЕД крушки, ако има грешки и премигвания резисторите и релетата могат да се сложат точно там на сухо.

 

Там се намира модула J519 - Onboard supply control unit. Десния халоген се захранва директно от пин 19 на Т23 буксата, а левия от пин 21. На някои модели минава и през 15 амперовия бушон №19, но в моята бушониера този бушон липсва, така че тока идва директно от тези два пина и не отива никъде другаде. За да съм сигурен махнах кората и проверих тока с амперклещи на единия халоген във включено положение. Дава 3,9 ампера, което съответства на една 55-ватова крушка на 12 волта. (3,93А x 12,5V = 49,1W)

 

20210203_174825.thumb.jpg.b9b652912012beee655fe929d20a9c07.jpg

 

Схемите от ELSA-та:

 

FogRight.thumb.jpg.eb25f3ff40549a7427414c443a34cae7.jpg

 

FogLeft.thumb.jpg.eae1cd6b5ddb401c407a311b9af66efc.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резисторите много се нагряват (над 70С) и е хубаво да са отвън за да не стопят нещо, а и да се охлаждат по-добре.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тези CANBUS резистори греят яко защото са 6 ома и дърпат 2 ампера на 12 волта.

 

Аз обаче мисля да експериментирам със крушки вместо резистори, както колегата @lavatrice предложи в другата тема. Например една миниатюрна 5-ватова крушка от плафон е със съпротивление около 3 ома в изключено положение, което е по-ниско от резисторите които се продават. Мисля че тя ще е напълно достатъчна да елиминира грешката в изключено положение. Като се включи и светне, съпротивлението ѝ се вдига на около 30 ома и си дърпа само 400 mA, така че и да си свети не е проблем ако се сложи на подходящо място и не се допира до някой кабел.

 

Не знам само дали ще се появи грешка във включено положение, защото тогава и ЛЕД-а светва, а той дърпа цели 2 ампера, което е еквивалентно на 6-омов товар и не е толкова далече от 4-те ампера на фабричната на халогенната крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с крушките вместо с резистор съм го правил на дневните светлини на А4-ката, когато слагах LED и се оказа, че трябва да е около 21W крушката за да не дава грешка, когато светнат защото модула следи и каква е консумацията. Така, че с 5W крушка може да не дава грешка докато не са пуснати фаровете, но когато ги пуснеш ще даде грешка. В случая ако ще се ползва крушка вместо товарен резистор (която също много се нагрява - колкото резистора) трябва да е с мощност близка до оригиналната за да не дава грешка компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...