Jump to content

Странно държане на Multitronic


djuni_ibiza

Recommended Posts

Колегии, пак съм аз  с моя мултискутер,  вече съм убеден че съжелявам яко че си взех такава барака с такава калпава CVT система и п просто multitronic скоростна кутия, как изобщо audi e допуснала такава голяма грешка и да конфигурира кола над тон и половина с мотор V6 180 коня, толкова е глупаво такъв голям мотор и такава кошница да е в нужда от една тъпа варияторна система с един вързан синджир на нея, ебатти подигравката е за мен това. 

та както инда е нямам нмерение да я продавам колата така че си я карам още дълго, сега нека сподела за какво иде ред, колата е на 211хл, и маслото на мултискутера е сменен на 192хил, но без филтъра да е баран само масло! На оригиналната книжка пише на всеки 60хил, да се вменя както и до сега е направен от първия собственник, тоест технически всички процедури са спазвани стриктно в сервиз на ауди. 

днес тук при мен е 7 градуса и е доста студеничко, та тази вечер палейки и потегляйки няма никакъв проблем но след 1200 1300 оборота се чува едно бучене, но само на един интервал по на горе изчезва, бученето е все едно да караш кола на 4 та скорост по на горнище, нещо подобно, супер дразнещо, усеща се точно под лоста някъде към мотора, прилича все едно да имаш дупка на ауспуха, втория проблем е с спорт опцията на сфетофар реших да потеглям на спорт, така и направих потеглих без да давам газ почти минимален натиск върху педала и за малко не се заврях в храстите то се засили преди аз да му настъпя опашката, а инапе бупенето изчезна след като загря доволно. 

А сега искам колеги с мултитроници, мултитришляци, мултискутери да се включат и да споделят странните изпитания на тази калпава система! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, разгледах ти предишните постове в този форум, тъй като не са много и картината ми стана доста ясна. За кратък период от по-малко от 2 месеца се натъкваш на няколко различни и доста сериозни проблеми с тази кола. Това води до едно или повече от следните заключения: колата не е поддържана добре, или е на много повече километри, или е франкенщайнизирана. Също може спокойно да се екстраполира че в следващите два-три месеца ще излезе поне още един нов и различен проблем.

Така че не виждам защо трябва да насочваш мерника върху технологията на един от тези проблеми, когато е ясно че проблема е в пакета. Когато си поствал за проблем с турбото например, не видях да си писал нещо против турбокомпресорите като цяло.

 

До тук с общите приказки, сега малко за самия проблем: трябва да споделиш още наблюдения, защото от описаното до тук не е ясно дали изобщо проблема е в кутията. Бученето което описваш може да е от друго. Това със спортния режим пък го срещам за първи път, но ми звучи доста опасно.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тия общи приказки, и децата знаят, че Ауди с мултитрошляка не се купува, за предното не ми се коментира. Сега всички разбрахме, че и S-троника или DSG-то, както там му викат при другите марки е калпаво. Като резултат от всичко новата А6-ца е пак с типтроник, та това е здравата и безпроблемна кутия за тези коли, съчетана с куатро разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, CVT написа:

Колега, разгледах ти предишните постове в този форум, тъй като не са много и картината ми стана доста ясна. За кратък период от по-малко от 2 месеца се натъкваш на няколко различни и доста сериозни проблеми с тази кола. Това води до едно или повече от следните заключения: колата не е поддържана добре, или е на много повече километри, или е франкенщайнизирана. Също може спокойно да се екстраполира че в следващите два-три месеца ще излезе поне още един нов и различен проблем.

Така че не виждам защо трябва да насочваш мерника върху технологията на един от тези проблеми, когато е ясно че проблема е в пакета. Когато си поствал за проблем с турбото например, не видях да си писал нещо против турбокомпресорите като цяло.

 

До тук с общите приказки, сега малко за самия проблем: трябва да споделиш още наблюдения, защото от описаното до тук не е ясно дали изобщо проблема е в кутията. Бученето което описваш може да е от друго. Това със спортния режим пък го срещам за първи път, но ми звучи доста опасно.

 

Колега, колата е на реални километри 100% сереизна история от самото начало,  всяка смяна на масло е в рамките на интервала, няма сериозни ремонти по колата, до тук смених само една подгряваща свещ, 

за турбото нямам оплаквания освен е малко омаслено, мен ме е яд за това че кола на 200 хил, и скорости да ти правят проблем, не е ли е малко смещно! бученето си е точно кутията убеден съм, утре съм на сервиз да видим ккво ще кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е смешно и зависи много как е карана. Също винаги може да си уцелил кьоравото с кутия която да не ъздържи 500 000км, а само 200. Не е края на света. Вариантите са ти основно 2 - правиш прилежна диагностика при няколко майстора и ако всички заключат, че кутията е проблемна (никой няма да се навие да го гарантира на 100%) - я ремонтираш или сменяш (не знам как стои въпроса с ремонт на мултитроници). Обаче, както колегата спомена по-горе, а и ти самия, мултитрониците нямат славата да държат дълго и се съмнявам ремонтирания да изкара поне същите тея 200 000км, но пък е и възможно да има подобрени части вече, де да знам.

 

От там идва втория вариант, който звучи радикален, но точно поради тези драми всъщност е често срещан - купуваш си ръчни скорости и след два дена си караш колата без драми. Преработката хич не е трудна и не съм почти сигурен че би ти излязла по-малко от ремонт на мултитроника (като части де... за труда може би ще е по-добре да се разходиш до Полша :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, mili 75 said:

Стига с тия общи приказки, и децата знаят, че Ауди с мултитрошляка не се купува, за предното не ми се коментира. Сега всички разбрахме, че и S-троника или DSG-то, както там му викат при другите марки е калпаво. Като резултат от всичко новата А6-ца е пак с типтроник, та това е здравата и безпроблемна кутия за тези коли, съчетана с куатро разбира се.

 

Колко постове вече виждам в този форум за Мултитроници които се развалят един-два месеца след като се купи колата на старо! Това е много странно и противоречи математически на нормалното разпределение, докато не се вземе в предвид че тези кутии вече са показали симптоми че си заминават (като леки вибрации например) и това е причината предишния собственик да продаде колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много правилна диагноза относно за вибрации и немеца веднага шътва машината, но аз нямям вибрации, по често имсм странни звуци като например при тязко потегляне се чува подобен на стартиращ банцик звук, и понякога закъснява да набира и това бучене вече ми идва в повече, а за спорт опцията вепе ме е страх да я ползвям, как може да набира без да подавам рязко газ не ми е ясно. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Мултитроник 2.0тди 170кс 2010г но нямам такива симптоми :nixweiss:,единствено имам едни леки вибрации на определени обороти  като набира но единия тампон на мотора ми е сменян а другия е видимо омекнал...а и като паля мотора много се клати..Та най вероятно вибрацийте при мен идват от тампони на мотора :nixweiss:.

 

ПС:Скорости сменят без да усещам нищо...предполагам че това е добре :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато потегляш чували се звук подобен на ремък от банцик, едно рязко виене???  Засилил съм я до 200км и пак нямам вибрации, а бученето н 1300 оборота стабилно е подобна на затормозяващ се мотор. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нищо не се чува :nixweiss: моята е на 124К реални и дано скоро нищо не се чуе :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи разгледах разни теми публикации, в няколко различни форуми, и установих че проблемите с този CVT трансмисия започват още на ранните времена, от 160хил, до 250хил, много рядко да няма странни звуци и проблеми, и Audi не на празно са се отказвали от тази технология, тоест всеки който е с мултитрошляка всеки момент може да очаква изненади, дори с най доброто масло и смяна на време. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все се надявам  при фейса поне малко да е изчистен проблема с тези скорости...ама като чета май май не е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Б7-ка с Мултитроник от нова. Сега е на 183 хил. км и никога не съм имал проблем, с изключение на един единствен път преди 2 години когато се качвах на Черни Връх за първи път. На около 1 км след хижа Алеко по черния път където е един от най-големите наклони и се кара 5 км/ч, колата просто отказа да върви нагоре. Давам газ и не става нищо, колата си стои на едно място! Закачих Торка и видях че температурата на кутията беше 120 градуса. Изчаках около 10 минути да изстине и се върнах обратно, защото бях сам и не ми се влизаше във филм. След това смених маслото и се качих успешно до върха два месеца по-късно, този път с още един човек без никакви проблеми. Този път обаче Торка постоянно вървеше и спирахме за кратка почивка когато загрее над 105 градуса.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, djuni_ibiza написа:

Значи разгледах разни теми публикации, в няколко различни форуми, и установих че проблемите с този CVT трансмисия започват още на ранните времена, от 160хил, до 250хил, много рядко да няма странни звуци и проблеми, и Audi не на празно са се отказвали от тази технология, тоест всеки който е с мултитрошляка всеки момент може да очаква изненади, дори с най доброто масло и смяна на време. 

Вземи я продай най-добре, докато не си налял още пари в нея и си купи същата, само че куатро и типтроник това е истината за тези коли. Неслучайно, и по-горе го писах вече, новата А6 е пак типтроник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е въпроса че колата е като първокласничка,  и да я продам няма да намеря нещо по келепир, не ща да я давам, по принцип аз съм се учил от моите големи в моята рода че при нас нещо купили се няма връщане или препродаване, така са ме учили, така че ако се развали ще платя ремонта. пиша с големи букви ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА СКОРОСТИ MULTITRONIC ! Четете преди да закупите. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа след толкова прочетени мнения в този раздел не съм много сигурен и за типтроника...всяко второ мнение е ремонт на типтроник..мозък...хидро...Може би е една идея по добре но и там не са розови нещата...Предишната ми А6-ца беше ръчка,маховика и леко притропваше като гасех мотора,разпитах за маховик...1600лв клиент,1100 към мен...Е не съм много сигурен ръчка или автомат ...

Редактирано от sunshai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ръчка на дизел е тегаво, но в неговия случай не е така. Една ръчка ще му оправи живота и ще си свирка с кеф после.

 

Типтрониците са си супер, стига когато дойде време да го оправиш и то като хората. Моят е видял бая километри (400+) и до последно “драмите” които му се появиха бяха козметични по усещане, а като го отворихме - ми той бил за пълен ремонт още преди 100-150 000км :) Но като всичко друго си иска поддръжка и после не става да смениш дисковете само на една предавка и да върнеш старото масло и после да се оплакваш че е счупен и рита и кво ли не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в сервиза, и а сега де!!! 

Нямалсъм никакви проблеми, качиха я на дино опънаха я доволно, тези немци играят играта доволно, няма вибрации, вариаторните конуси, и тежести  здрави, масло видкозитет идеален, верига не е хлабава, няма луфтове, след 40 минити оглед и включена диагностика, обяснението беше че бученето е от изолатор вата под видимия капак над мотора, понеже аз я нямам и бученето е идвало дирвктно от мотора и тъй като тази изолация я няма там се е образувало някакво ехо в купето, а за спортбия режим наистина се е объркало паметта на мултитроника, и уж ми казаха че са я препрограмирали и адаптирали, платих 130 евро за цялата дъндъния, и спокойно се пребрах вкъщи. Незнам просто чувствам се като депресирано хлапе. 

Редактирано от djuni_ibiza
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това щях да кяжа,че изобщо не съм убеден,че звука е идвал от скоростната кутия,а е било нещо друго.Дано вече всичко е Ок...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много се впрягаш. 

С тия коли няма как всичко да е в ред. Все нещо ще те дразни и ще се нуждае от внимание и пари.

 

И аз имам един звук при ускорение, чудя се дали от турбото, но вече я карам така към 20х и вече си мисля и надявам да е от друго. Ти ако беше сигурно да си свалил турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

един външен радиатор за маслото на кутията оправя много от проблемите на чупливия мултитрошляк-за 70000км с 221магарета и 549нютона тая кутия все още не ще да се чупи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10/26/2018 at 1:51, djuni_ibiza написа:

А сега искам колеги с мултитроници, мултитришляци, мултискутери да се включат и да споделят странните изпитания на тази калпава система! 

 

Мултитроника в различните му разновидности е проектиран да работи с въртящ момент до 400Нм., но реално има проблем с всеки двигател който има пик на въртящият момент над 80Нм при 1000об./мин., което е предпоставка за ускорено износване на фрикционните дискове, от което започват проблемите.

 

Автоматичната безстепенна скоростна кутия "Multitronic" е достатъчно надежден и доказал се агрегат на производителят "LUK"!!!  

След съвместната кооперация - Audi/LUK, за около 14 години влагане на този агрегат в автомобили с марката Audi, едва 10% са рекламациите, с които е трябвало да се справят, а още повече може да се съди за качествата ѝ, за това че след като "Audi" спряха да я вграждат на автомобилите със схема на задвижване 4х2, то друг голям автомобилен производител, като General Motors е избрал да вгражда Multitronic в марката Subaru в схема на задвижване 4х4. 

 

Обикновено мощните шестцилиндрови турбо-дизелови двигатели на VAG (V6 - 2.5TDI & V6 - 2,7TDI) не са добра комбинация за автоматична скорoстна кутия с ниско ниво на приплъзване, като безстепенните вариаторни скоростни кутии.

 

Само за твоя лична информираност, турбо-дизеловият агрегат V6 - 2.7TDI, произвежда въртящ момент от 120Нм. още на 1000об./мин., и същият е в пик от 380Нм при 1400 об./мин. до 3300об./мин. Безстепената скоростна кутия Multitronic е проектирана да се привежда в движение при достигнати 50Нм въртящ момент на входящият вал. Видно е, че е огромно нивото на приплъзване, с което трябва да се справя, за да задвижи плавно колата при тръгване от място.

 

Следователно @djuni_ibiza, не си избрал най-подходящата схема на задвижване предлагана от Audi, което по същество не означава, че Multitronic е калпаво недоразумение. 

 

 

На 10/26/2018 at 12:28, sunshai написа:

Аз съм с Мултитроник 2.0тди 170кс 2010г но нямам такива симптоми :nixweiss:,единствено имам едни леки вибрации на определени обороти  като набира но единия тампон на мотора ми е сменян а другия е видимо омекнал...а и като паля мотора много се клати..Та най вероятно вибрацийте при мен идват от тампони на мотора :nixweiss:.

 

ПС:Скорости сменят без да усещам нищо...предполагам че това е добре :).

 

Лека вибрация при доускоряване, това не е признак за проблем в кутията, а е проблем породоен от качеството на маслото.

Тампона на двигателя отделно спомага да се усеща вибрацията, но дори и да го смениш, пак ще я има, ако не смениш маслото в кутията.

 

 

На 10/26/2018 at 15:24, CVT написа:

Аз карам Б7-ка с Мултитроник от нова. Сега е на 183 хил. км и никога не съм имал проблем, с изключение на един единствен път преди 2 години когато се качвах на Черни Връх за първи път. На около 1 км след хижа Алеко по черния път където е един от най-големите наклони и се кара 5 км/ч, колата просто отказа да върви нагоре. Давам газ и не става нищо, колата си стои на едно място! Закачих Торка и видях че температурата на кутията беше 120 градуса. Изчаках около 10 минути да изстине и се върнах обратно, защото бях сам и не ми се влизаше във филм. След това смених маслото и се качих успешно до върха два месеца по-късно, този път с още един човек без никакви проблеми. Този път обаче Торка постоянно вървеше и спирахме за кратка почивка когато загрее над 105 градуса.

 

Предполагам, че си се движил много бавно, като леко си се запъвал на камънаците, движение подобно на полу-съединител при кола със съединител, от което съответно са загряли фрикционните дискове и маслото е прегряло. Това е проблем на всички CVT-та. 

 

Също и преминаване през бордюр при запъната гума в бордюра е възможно най-лошото положение и създава същият проблем.

 

 

 

На 12/3/2018 at 18:51, niks76 написа:

един външен радиатор за маслото на кутията оправя много от проблемите на чупливия мултитрошляк

 

Всеки Мултитроник фабрично е снабден с външен радиатор за охлаждане на маслото!

 

 

На 12/3/2018 at 18:51, niks76 написа:

за 70000км с 221магарета и 549нютона тая кутия все още не ще да се чупи

 

Фабрично няма такава комбинация с Мултитроник.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не визирам смешния радиатор за водно охлаждане на маслото ,а и никъде не съм посочил че колата е в заводския си вид относно мощността.в този ред на мисли мога да спомена че и температурата на антифриза стои с 3-5градуса по ниско след добавянето на външен допълнителен радиатор за маслото на кутията.другото положително е че маслото на двигателя не преминава 102-105 градуса при продължително каране с по високи скорости

п.с стойностите се гледани  в реално време  и с продължителен пробег по българските и европейски магистрали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.12.2018 г. at 21:03, Nikosaul написа:

 

 

 

 

 

Лека вибрация при доускоряване, това не е признак за проблем в кутията, а е проблем породоен от качеството на маслото.

Тампона на двигателя отделно спомага да се усеща вибрацията, но дори и да го смениш, пак ще я има, ако не смениш маслото в кутията.

 

 

 

 

 

Маслото е сменяно 2016 в Ауди и е изминала по километраж около 20К,така или иначе напролет най късно ще го сменя в Ауди.Единия тампон на мотора е сменян с ТОП РАН а другия е видимо смачкан,та си мисля че вибрацийте си  идват баш от тампона :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...