Jump to content

Съвет за покупка на Q7


Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Моля за малко помощ относно предстояща /евентуална/ покупка на Q7.

Накратко преди около 2 години се разделих с любимата ми до този момент А8 2000 4.2 310 коня. Взех си доста по малък на размери автомобил, но по нов автомобил, но комфорта удоволствието от Ауди надделява в мен и започнах да оглеждам отново пазара на аудитата в България. За момента съм се насочил към Q7, макар че все още поглеждам А8 със 3.0tdi двигателя който за момента напълно отговаря на нуждите ми. 

Моля за съвет тъй като не съм имал допир с поддръжката и рентабилността на дизеловите двигатели на ауди. Струва ли си да се сдобия с Q7 от първа генерация, преди фейслифта с дизелов двигател /3.0 ТДИ/ и какви са слабите му страни а още повече ще се радвам ако някой сподели как стой въпроса с поддръжката в цифри.

Автомобила ще го карам около 25 000 30 000 км годишно предимно извънградско, по магистрала, съотношение градско извънградско 10 към 90.

Изцяло за семейни нужди ще го използвам, в момента все още сме двама но тенденцията е към 3ти член на семейството в бъдеще и за това искам сигурен автомобил, на който мога да разчитам.

 

Ами това е общо взето с интерес очаквам вашите коментари и предложения.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Малко ъпдейт по темата, в събота ще ходя да погледна един екземпляр Кю7 от 2007 година, дайте малко идеи как тествам скоростите да видя дали имат проблеми или дали има наченки на такива? 

До колкото разбрах когато ангренажната верига е за смяна при първо палене за деня се чувало тракане, това така ли е или не съм разбрал правилно?

Само да добавя става на въпрос за 3.0ТДИ и е без въздушно окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростната кутия на тия Q7-ци е Aisin и е адски здрава. :)

Покарай я колкото можеш повечко. Като загрее виж да не започва да рита при превключване нагоре и надолу между предавките, да се замисля при превключване и разни други странни поведения. Под наклон спираш и пускаш крака от спирачката - трябва или да стои на място, или да се опитва леко да драпа нагоре. 

 

Разгледай я обстойно, провери дали всичко де що има копче функционира и дали нещо не тропа/трака/скърца. 

После обстоен преглед в читав сервиз абсолютно задължително! Там знаят къде и какво да проверят. :)

 

Имай впредвид, че тоя туч обича бързо да си изяжда гумите, щото е тежък. 

 

Иначе - веригите с ОЕМ части и труд се връзват около, или малко над 3000лв. 

Дюзи - около 2к всичките, с връщане на старите по програма на Бош.

Ел. управлението на турбото понякога създава проблеми.

 

Събира малко над 8 литра масло. Ако е с DPF, задължително 5W30.

Хубави филтри с отстъпка са малко под 130лв. Най-скъп мисля беше горивния. 

 

Ако всичко е наред, после редовна смяна на маслото, хубава нафта и малко Bardahl BDC. :) 

 

И все пак - имай впредвид, че повечето Q7 на нашия пазар са на доста, доста километри. 

 

Хубаво е да уточниш някакъв бюджет също. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, JusttRelaxx написа:

Скоростната кутия на тия Q7-ци е Aisin и е адски здрава. :)

При шесткоростните автомати в Q7 не бяха ли само при 4.2 ТДИ моторите с Aisin кутии?

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май всички Q7 са с японската кутия, както и Кайен и май Туарег (там не знам дали всички са с нея)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-скоростните Aisin-ки издържат 220-250К км, след което се тоталват, без да покажат никакви симптоми преди това. След това си е 4-5к рециклирането.

 

А иначе Q7 без въздушно е страшна таратайка. В коНплект с големия душегуб е един много лош избор - нито върви добре, нито вози комфортно.

Редактирано от HannoSLM
корекция
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, HannoSLM написа:

6-скоростните Aisin-ки издържат 220-250К км.

Тая работа не е като оная работа при Волво. 

Тука кутията ако се обслужва редовно, е доволно по-здрава от ZF-ите. :)

 

За въздушното ще се съглася. 

 

За мотора - ако не търсиш някаква страшна динамика, си е напълно достатъчен. Хората с ТЛК120 се возят със 163 коня. 

A след лека софтуерна намеса, нещата си идват на мястото. :)

 

Вярно, 4.2TDI е най-добрият избор (въпреки, че ми е мечта едно 6.0TDI), но подхарчва доста и е малко по-сложен за поддръжка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ходиш където и да е, иди на няколко обяви в твоя град и покарай с различни двигатели, със и без въздушно, и си прецени кое те кефи. Няколко съм карал без въздушно и е мн зле - особено на задните седалки все едно те ритат в кръста.

 

А и за скоростната кутия виж как сваля скоростите, особено от 5 на 4 дали има ритане, също на баир не трябва да тръгва назад, на равно стабилно тръгва напред, както и на лек наклон.

Редактирано от mhi406vt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да започна с бюджета около 20 к е само за автомобила без първоначално обслужване и регистрация. Надявам се да ми дадат възможност в събота да я покарам малко повече да направя тест на автомобила, понеже е от автокъща и да не ми излязат с разни номера и оправдания. 3.0 смятам че ще ми е окей от към динамика понеже съм олегнал и спокоен шофьор, не съм почитател на рисковите маневри а бързото шофиране някак вече ми остава на заден план. 4.2 тди самата мисъл за тази мощ под капака много ме влече, обаче там мисля че влизаме в много скъпо обслужване и по сложна поддръжка, макар че не е изключен тотално от списъка. До колкото за въздушното окачване, колкото повече четях за него, толкова повече се наплашвах от честите проблеми с компресора и най вече от последващите ремонти който започвали от 2к нагоре. 

А за самите вериги има ли начин да се прецени колко още живот има в тях? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако смяташ, че 2к за потециален ремонт ще те съборят, спешно се преориентирай към друг автомобил. 

А с 20к бюджет, определено няма да се разминеш с поне 1-2 такива.:)

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, hristo101 said:

А за самите вериги има ли начин да се прецени колко още живот има в тях? 

Не. Единствено ако притракват при старт на топъл двигател е знак, че не са много ок, но дори сега да пали мазно и перфектно, нямаш никаква гаранция как ще е след месец.

 

16 hours ago, JusttRelaxx said:

ука кутията ако се обслужва редовно, е доволно по-здрава от ZF-ите. :)

по коментари в интернет и опит с няколкото кутии в нашата фирма - няма разлика и двата типа на около 250 000 км се предават и струва горе долу еднакво рециклирането. Аизинките, както и ЗФ-ките са еднакви модели, независимо в каква кола се слагат. Само хидросъединителите са различни. Това да не се чете, че може да се вземе кутия от роувър и да се сложи на д3 :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, HannoSLM написа:

двата типа на около 250 000 км се предават и струва горе долу еднакво рециклирането.

Не ми се спори, но ок, да приемем, че си прав. 

Q7 за 20к на под 250 хиляди няма. Вероятността някой да я е ревизирал вече не е малка. :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aisin-a е по-евтин за ремонт и по-евтин за обслужване от ЗФ. Стефан(kpematop) може да потвърди :)

Или ви клатят някъде здраво с цените, или аз съм мръднал. Слагат я дори в Toyota land cruiser и държи на шутове.

Айсин се слага и в 4.2фси, 3.0тди , 3.6 и тн ама тва само при фейса. Така че лош вариянт за избор на кутия при Кю7 няма :)

Въздушното започва от 200лв рециклиране на компресор и стига до 400лв. за възглавница, 400лв за амортесьор, 200-400лв. за разпределител и тн. Не е безбожно скъпо...

ама все пак успех с кю7 за 20к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не можеш да отделяш най-малко 4 хиляди годишно без горивото, не си взимай колата. Като трябва да можеш да дадеш тази сума и наведнъж за някой ремонт.

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...