Jump to content

Електрическа система


malakie7ca

Recommended Posts

Здравейте колеги, от скоро ми се появява някакъв проблем с тоците. Предполагам е от там понеже редовно ме "бие" ток като слизам от колата (от различни материи са дрехите и всичките се перат с омекотител). Другото, което ме води на тази мисъл е, че трудно пали, без значение дали е топла или студена, с и без подгрев или изчакване известно време на контакт, понякога пали от раз, друг път върти много. Монтирал съм си уред, който показва волтажа на акумулатора и като е запалена показва 14.0-14.1и2, на контакт около 13 над +5° и около 12.4 под +5°( градусите от показания на таблото). Работата е там, че понякога при температура над +5° чувам релето за подгрев и някой показания ми се зануляват като например климатроника ( става като след откачане на клемите- на 22° на АУТО и вкл. Климатик). Акумулатора е на 1 година, генератора е рециклиран преди година също, свещите са здрави (замервал съм ги с мултицет). Стойностите на гнп-то както и на дюзите са в нормите. Тъъъъ, не ме притеснява токът, който ме бие, ами това, че от сега трудно пали и ме притесняват големите студове. Някой ако има идея нека сподели, благодаря предварително. Ауди а4, 1.9 тди, 1Z мотор, 96г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тока който те бие е статично електричество от няколко хиляди волта и няма нищо общо с 12-волтовото напрежение в колата. През зимата ще те бие още повече, а пък ако носиш вълнено палто върху седалки от плат готви се за шокова терапия! :)

 

Напрежението на акумулатора ти е идеално както при зареждане, така и в покой. Ако стартера продължава да върти без проблем при трудното плене, проблема не е изобщо електрически. Климатика ти се занулява най-вероятно защото много дълго въртиш докато запали и напрежението пада.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, CVT написа:

Тока който те бие е статично електричество от няколко хиляди волта и няма...

 

 

Да, но колата я имам от 5 години и едва наскоро взе да ме бие. Колкото до климатика, днес се случи отново да се занули и то след като я бях карал доста преди това (след карането, може би 10 мин по- късно я запалих) и при палене запали след 1-2 сек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси разликата в дрехите или обувките които носиш сега и преди да започне да те бие.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го имам предвид, занапред да видя, ще открия ли причината, че е кофти да ме бие, не мога да му го върна :D. А колкпто до трудното палене, идванли ти нещо на ум? 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си всички силови кабели, букси и керновки, маса на купе, клеми. Няма такова нещо, като "дълго въртене, паднало напрежение?!? и занулен климатроник".

Това, че си "проверил свещите с мултицет", не винаги означава, че същите са наред.

Когато слизаш от колата, се хващай за металната рамка на вратата преди да стъпиш на земята, дръж я докато излезеш от колата, така няма "бой".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се заяждаме,няма и такова нещо като керновка,има си една друга думичка.Провери си оборотите докато въртиш на стартер с VCDS,ако са под 200 сваляй стартера за ревизия,дори да не реши проблема,ще ти улесни доста живота.Ако пак се инати търси проблем с подгревните свещи и нафтата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, благодаря за съветите, но моля Ви, не влизайте в излишни спорове, за това кое как се нарича, само се изнервяте допълнително и ненужно. Утре- вдругиден ще се опитам да проверя за всичките съвети, които ми дадохте и ще докладвам. Благодаря отново!:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, за сега нещата отиват към стартер, макар че не можахме да го хванем, че го прави когато си поиска, а и в Смолян си поваля добре тези дни. Сега въпросът ми е дали да рециклирам моя или да взема нов като за нов цените за 1.8 киловата почват от 150лв на AS-PL и 180лв за 2.0 киловата на Valeo. Има и трети вариант, който е да взема от някоя морга някакъв с уговорката ако прави проблеми да го върна, което е нож с две остриета, понеже може да не е от там и да си го върна, но може и да е от там проблема и не се знае колко ще изкара ( за това и не съм фен на тази идея много). Вие какво бихте посъветвали? Благодаря предварително!

П.С. Последната седмица не съм усещал напрежение от вратите, като съм с дрехи, с които знам, че съм имал "приключение" ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако твоя е Valeo вземи Bosch от моргата и го ремонтирай,няма по-лесен стартер за ремонт от този.Ако вземеш читав стартер най-вероятно ще минеш само с четки.Ако не ти се занимава с глупости ремонтирай твоя и в близките 5 години няма да го мислиш.

 

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулки по 1 лв. Четкодържател 25лв. Бендикс 20 лв. И е нов стига колектор да е здрав. Ако стартерА не прАви 250 обороти няма гориво от екуто. И ако имаш изгоряла свещ и центровката е назад, мисия невъзможна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е над 250 оборота, но се върти малко над него да кажем около 300-350 оборота, когато трудно пали. Все пак, може би утре ще ми остане време да го сваля и ремонтирам. Ако не е от това няма да загубя много, поне ще знам, че е читав. Благодаря отново и скоро ще пиша пак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, както се казва "око лъже". Оставих я колата да постои почти цял ден без да я паля и след това на компютър, показа стойности под 150 оборота. Рециклирах стартера (който ми излезна 60лв) и запали почти веднага и докато умувахме дали  да сложа клапан на горивния филтър на изходящата нафта, видяхме че едининя вход на горивния филтър не е закрепен както трябва (т.е. може би е счупен), днес ще потърся от някъде нов корпус да го сменя, мисля че влиза въздух и затруднява паленето. Надявам се днес да ми остане време да потърся и сменя корпуса.
П.С. Днес запали от много бързо, без излишно въртене, а навън са минусови температури.

20987676_1483161025055790_1923175247_n-800x800-product_popup.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо смених клапана, но като че ли стана по- зле. Но в крайна сметка те послушах и сложих такъв филтър и мога да се похваля с бързо и лесно палене. Благодаря много колеги! 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на клапана е да върти горивото през филтъра до около 60 гр. На горивото. И след това да започне да връща в резервоара. Една зима при минус 20 с работещ клапан след 30 Мин. Каране колата изгасна. Филтъра беше топъл пък. Е пускаше гориво към помпата. И с подръчни материали ( химикалка) се реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...