Jump to content

Audi A4 B6 - Проблем с подгряване на седалки


omonkes

Recommended Posts

Здравейте колеги.Пуснах темата защото старата която открих е заключена и не мога да питам там за проблема който имам.Установих че не ми работи подгряването на седалките,или по-точно частично.Салона е S-line но с нормална тапицерия,и когато пуснах подгряването, започнаха да топлят само бордовете на седалката отстрани до краката,основната част на седалката и гърба не се затоплиха.Преполагам че някъде нещо е прекъснато,или има и бушони които да се проверят,не съм запознат.Може ли някой да ми помогне, или да ме насочи ако се се е сблъсквал с този проблем и го е оправил.Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, ако имаш седалки с издърпваща се предна част (стои ти под колената) кабелите се прекъсват там. След като направих ретрофит на такъв тип седалки, само пасажерската грееше изцяло, шофьорската - не. Свалих я и разглобих предната издърпваща се част.. малко е пипкава работата, но с малко спокойствие се оправя. Прегледах подгрева и установих, че е прекъснат точно в тази издърпващата се част. Закрепих го обратно с клема (само металната и част) и изолирах с термошлаух. За проверка - подгревите на седалката са на няколко букси, провери ги с мултицет за съпротивление. Например ако пасажерската работи - хвани и съпротивлението на подгревите и сравни с твоята. Където не съответстват там ти е проблемът.

 

Ндявам се да съм помогнал, успех!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря колега!Невероятно полезна информация ми даде.Жив и здрав да си:flehan::respekt::zustimm:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега в къв филм ме вкарахте......верно ли трябва да грее отстрани на бедрата и издърпващата се част под колената?При мен го усещам само на дупето и гърба.Седалките са тип Speed кожа отстрани и плат в средата.На пасажерското място никога не съм сядал трябва да пробвам как е там.Обаче пък волана и скоростния лост ПАРЯТ:dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък на упето и гърба ми се струва че не работи:huh: странна работа

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да му се навиди тук на работа са ни блокнали гледането на всякакви линкове с клипове и не мога да го видя сега,чак довечера...:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

От няколко дена се боря с една седалка от Б6 но ме съмнява да е от Б7 на която не и работи подгрева. След възстановяване на скъсани нагреватели на седалката възникна друг проблем. Когато се мери съпротивлението на зелената букса (двата дебели кабела 3 и 4) показва 52ома (което е общо за двата нагревателни елемента). Това не е нормално и съответно подгрева не работи. Трябва да е до 3 ома. Когато разкача черната букса за отоплението на долната част на седалката и меря съпротивлението на нагревателния елемент (двата дебели кабела 5 и 7) е 3ома. Което е в норми. Проблемът очевидно е в облегалката. Когато меря съпротивлението там е 49.8ома. Мери се на малката черна букса с два кафяви кабела.

Питанката е какъв е проблема. Досега не съм срещал проблем с отоплението на облегалка. Винаги е седалката. Очевидно щом показва съпротивление нагревателния елемент не е изцяло прекъснат. Някой да се е сблъсквал с подобен казус. Не ми се иска да разглобявам  облегалката.

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Облегалката е разглобена. Изваден е нагревателния елемент с номер 8E0 557 AF. Отворих буксата и меря директно на кабелите .. 50.4ома. Гледано на силна светлина не се виждат никакви следи от прекъсвания или разслоявания. Странен случай ... Последен опит за "съживяване" ще е разкачането на връзките между кабелите и нагревателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си продължа сам темата. Донесоха друга седалка. Меря директно съпротивлението на нагревателя и шок 7.5ома. И този не става. Писах на колега от форума за цена на нов елемент. ... 270лв. с всички възможни отстъпки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не е никак сложно. Правилната диагностиката с мултицет е най-важна. Мериш съпротивление на две букси  захванати за дъното на седалката. За да установиш кой от двата/ или двата последователно свързани нагревателя е проблемен.  

Аз вече я събирам тази седалка. Намерих прекъсването в нагревателя след дълго взиране срещу слънцето. Половината жички бяха прекъснати и оттам показва повишено съпротивление. Запояването на самия нагревател е "тънка" работа. Трябва много добре да се почисти от лака (със запалка, с аспирин) и да се ползва флюс.

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меренето на съпротивление е най-добрия начин в случая. Писал съм колко трябва да бъде. Ако не отчита нищо има прекъсване. Което е по добрия вариант защото лесно се вижда под самото кече. Но ако е както в случая частично прекъсване ходи го търси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, omonkes написа:

Бих го направил ако знаех как.

 

Преди 19 часа, МММ1 написа:

....... нов елемент. ... 270лв.  ........

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той 270лв. е само този на облегалката. На седалката е по голям и съответно сигурно и по скъп. Ако са дефектирали и двата става добра сума. Най безболезнения вариант е да се търси седалка от автоморга от която да се вземат нагревателите. Диагностиката преди покупка е задължителна.

Мерих съпротивлението на общо на двата нагревателни елемента на зелената букса и е 2.5ома. Перфектно с една дума. Дано издържат спойките, че са точно на прегъвките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото си е ново. Комфорта няма цена! 

Моргаджията едва ли ще даде само нагревател, ако пък го направи, състоянието на седалката донор ще е плачевно, логично и нагревателите. 

Невъзможно е, братята китайци да не са произвели тия нагреватели, аз бих потърсил там.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Да споделя моя проблем.При мен работи подгрева на седалките , НО като го включа работи на макс и не може да се регулира.

Защо е така???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...