Venuhh Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 Здравейте колеги , обмислям да сменя настоящия си автомобил и имам интерес към A8 D4 (включително facelift) и S8. Бюджета ми е около 70-75 000 лв. , в които искам да влезе и обслужването , а за самия автомобил бих отделил не повече от 60-65 хил лева. Автомобилите , които гледам са : A8 D4 4.2 TDI , 3.0 TDI (само за facelift) и S8 преди facelift. Клоня повече към 4.2 TDI , но пък ме тегли и желанието за S8. Та , въпроса ми е следния : кое бихте ми препоръчали? Пътувам доста и то всеки ден , често давам повечко газ , принципно щадя окачването по лоши пътища - комбиниран разход над 15 л. / 100 км. не ми е изгоден. Мой приятел има A8 D3 facelift 4.2 TDI и се оплаква от сравнително висок разход (15-16) , но твърди , че при D4 няма такъв проблем (бях чел за система , която "изключва" цилиндри при V8-ците) и че са супер надеждни (тук-таме електроника , но е нормално за новите автомобили) , макар да съм чел за проблем с едни "front pipes" при 4.0 TFSI , заради които колата вибрира и струва около 3000 евро да се оправи. В момента карам Passat , навремето беше почти нов , 2.0 TDI 170 к.с. и се чудя дали да не взема някой втора употреба 2.0 biTDI - като пари е почти едно и също , но колите са съвсем различни , а и имам повече мерак на А8 , но космически подръжки биха били непосилни за мен. Благодаря ви предварително ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 (Редактирано) Може да се погледне А8 4.0 тфси, мисля че влиза в бюджета, не е толкова спортно настроен като S8 и експлоатационните разходи ще да са по-ниски. Върви страхотно, смесено разходът ще се вмести може би 15/100, защото е с 8-степенната кутия. Ако пък най-важното е разходът, погледни 3.0 тди фейса. Редактирано 18 Ноември 2018 от AALEXANDROV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Venuhh Публикувано 18 Ноември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 Благодаря за коментара колега! 4.0 TFSI не съм ги гледал и съм ги изключил честно казано. Ако търсех луксозен бензинов автомобил по-скоро бих избрал W12 Phaeton , но ... не е мой тип. Предпочитам динамичен автомобил когато ми се дава и има къде да давам газ , но и да бъде достатъчно удобен за всекидневно шофиране. Фейсовото 4.2 TDI има 385 кс. , които са предостатъчни . Подръжката ще е по-ниска от на S8 , разхода също (гледам по каталог е 7,4 , баща ми кара 2013 ML350 със същия разход по каталог и около 10-11 реален , та навярно ще е под 15/100 - както искам) , но и цената отива над това , което бих дал - мога да направя компромис , но не знам дали си струва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 Казваш, че гледаш S8, а изключваш 4.0TFSI (който се слага и в S6, при S8 e малко-различен мотора) ... малко странно, но всеки си има виждане. С оглед на всички потенциални драми около дизела ... по скоро бих го изключил от списъка. При А8 има също така и 3.0TFSI въпреки, че излизат по-рядко също би бил разумен вариант с една ролка и софтуер получаваш над 100 коня. При този бюджет си търси 3.0TFSI или 4.0TFSI. Eто тук има писано за 4.0TFSI, говори се за среден разход от 15/100. п.с. Какво разбираш под космически подръжки, че това е доста разтегливо понятие ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 Как разход от 15/100 при осемцилиндров мотор, във 2.2 тона лимузина е "проблем"? Няма как на дълго да караш "бързичко" и да "даваш газ", а да си мислиш че при такова шофиране, колата ще работи на четири цилиндъра и ще харчи колкото по каталог Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 (Редактирано) Емиии реално като пари ще идва почти двойно за гориво спрямо пасата (ако приемем, че пасата иам реден разходи 7-8/100) което си е значителна разлика както и да го погледнеш. Ама и няма как хем А8/S8 и хем нисък разход. Редактирано 18 Ноември 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Venuhh Публикувано 18 Ноември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 Благодаря ви за коментарите! Да , предпочитам дизела с оглед , че ще си позволя по-нов автомобил , а и фейслифта ми допада , още повече - досега , с изключение на първия ми автомобил , съм карал само дизел и съм доста доволен. Не смятам да "барам" софтуеър и прочие , а за 4.0 TFSI - просто ако взема бензин ще е S8 , лично решение си е , прищявка го наречете . Разход 15/100 не е проблем - но над и около 20/100 е - тук е моя грешката. Относно "космическите поддръжки"- примерно при пробег около 50 000 км. годишно поддръжка над 10 хил. лв. не ми допада. Пуснах темата по-скоро , питайки - фейсов дизел или pre-face S8 , но явно съм се оплел в думите. Търсех съпоставка между дизелов 4.2 и S8 - разход и поддръжка - кое ми е "повече" по джоба, а 3.0 TDI го споменах просто като възможност , макар че почти съм го изключил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petrishki Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 И двете са страхотни коли. С8 с 50к км на година, не съм убеден дали ще се вмести в 10к лв. Дизела върви доста, тих е и приляга на лимузината добре. При тия критерии, може би дизел е по-добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 18 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 18 Ноември 2018 (Редактирано) Сложи застраховка, данък и каско и хоп едни 3 бона са заминали та даже може и да не стигнат. Отделно за 50 хил км годишно ще имаш и един комплект летни гуми на две години ви едни зимни на всеки 3 примерно, а може и на по-малко ако караш много агресивно. Вече ако 10 бона са само за ремонти е друго. При дизела имаш турбини вихрови клапи ЕГР и какви ли не други еко шитни, които в един момент почтват да сдават багажа. Иначе 3.0TFSI е фабрично спънат та ролка и софтуер няма да му навредят ни най-малко. Вече ако си имаш някакви съображения е друг въпрос, но има хора които карат въпросният 3.0TFSI ъпргрейднат над 500 коня без никакви драми. Парите са си твои в крайна сметка ама да не излезе накрая, че хубавия и икономичен дизел не е баш така изгоден като теглиш чертата след 4-5 години. Едва ли ще караш тая кола само година две, та добре си помисли коя модификация е най-обравдана с оглед на разходи подрръжка и т.н. п.с. И нещо хубаво за 4.2TDI върви винаги със спортен диференциал Редактирано 18 Ноември 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 19 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2018 (Редактирано) Преди 11 часа, P_PETKOV написа: Сложи застраховка, данък и каско и хоп едни 3 бона са заминали та даже може и да не стигнат. Отделно за 50 хил км годишно ще имаш и един комплект летни гуми на две години ви едни зимни на всеки 3 примерно, а може и на по-малко ако караш много агресивно. Вече ако 10 бона са само за ремонти е друго. При дизела имаш турбини вихрови клапи ЕГР и какви ли не други еко шитни, които в един момент почтват да сдават багажа. Иначе 3.0TFSI е фабрично спънат та ролка и софтуер няма да му навредят ни най-малко. Вече ако си имаш някакви съображения е друг въпрос, но има хора които карат въпросният 3.0TFSI ъпргрейднат над 500 коня без никакви драми. Парите са си твои в крайна сметка ама да не излезе накрая, че хубавия и икономичен дизел не е баш така изгоден като теглиш чертата след 4-5 години. Едва ли ще караш тая кола само година две, та добре си помисли коя модификация е най-обравдана с оглед на разходи подрръжка и т.н. п.с. И нещо хубаво за 4.2TDI върви винаги със спортен диференциал Каско,ГО,Данък са около 5000+ пари. 3.0тфси , за да стане 500+ конски сили отиват над 7-10 000лв с читави части софт и няма смисъл.Съмнявам се изобщо някой да е сменял колектори и тн. 460-480 са напълно постижими. 4.0тфси в А8 е решението за мен - софт и си 530-550кс.Разликата с С8 са основно турбините. А и не виждам С8 преди фейса как ще се вземе и обслужи с тоя бюджет. Какъвто и бензин да вземе - разход с леко настъпване под 20 е мираж. Редактирано 19 Ноември 2018 от Ц Е Ц О Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 19 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2018 Ако под 20/100 са мираж тогава да взема дизела и квото сабя покаже. Явно хидротрасформатора качва доста разхода щом S6 4G прави среден разход 15/100 с настъпване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 19 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2018 Just now, P_PETKOV написа: Явно хидротрасформатора качва доста разхода щом S6 4G прави среден разход 15/100 с настъпване. Явно настъпване е относително понятие, щот с 4г трудно ше направиш под 18-20 ако го газиш. За 2 х10 км аутобан с 140-50 и 2 ластика до 200+ беше на 12-13 по спомен . Нема как да храниш 4.0 литра само с ветър Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 19 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2018 В такъв случай при нормално каране със 140-150 би трябвало разхода да се върти около 11-12 за 4.0TFSI 4..2 дизела едва ли ще почне да връща ако се настъпва с 200+ вярно ще е по-нисък разхода ама пак ще си гори. @Ц Е Ц О - 3.0TFSI с 500+ коня беше само за пример, че мотора държи. За А8 Revo имат ролка и софт, а при фейслифта само софт и дават 412 - 448 коня които все някак ще движат тoя кораб Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 20 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2018 Карам S6 с 4.0TFSI , който мотор е 1:1 с този при S8, но с различни турбини, дюзи и софтуер. При мен със стил на каране може да се каже динамичен разходът ми за 50 000км. е около 15л/100. S8 e по-тежка и по-мощна, така че ще харчи повече, освен ако не лазиш с нея, което автоматично я обезмисля. А8 с 4.0TFSI е чудесен избор, но пък разликата в разходите ще са пренебрежимо по-малки в сравнение със S8. 4.2ТДИ е дизел, върви добре, здрава е, но за мен, без да искам да обидя никой, няма дух. За мен е една голяма, луксозна кола, доста не емоционална като визия и усещане за шофиране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 (Редактирано) По-скоро 4.0TFSI е едно към 1:1 с 4.0TFSI в А8 този който е в S8 е доста по-различен. За който му се, чете в SSP 920223 са описани спецификите на 4.0TFSI в S6/7/8 и А8 п.с. А какво ти е мнението за A8 с 3.0TFSI ? Редактирано 21 Ноември 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 A8 с 3.0TFSI е много хубава кола. Аз съм влюбен в този мотор като цяло и дори на 2тона + купе се държи адекватно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 Предполгам имаш поглед върху А8-ци с 3.0TFSI и 4.0TFSI та реално погледнато разходите и потенциалните проблеми покрай двете модификации съпоставими ли са ? Или няма така изразена разлика от към текуща подръжка, потенциални проблеми с изключение на съпъстващи разходи като ГО каско данък и разход на тунджа които са в ползва на 3.0TFSI. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 (Редактирано) Да еднакви са ,само че на 4.0тфси се вади мотора за смяна на инжектори, дребна работа Редактирано 21 Ноември 2018 от moto_fan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 (Редактирано) И да и не, понеже за 50000 км годишно, ако заложим цена от 3 лв за литър дизел/бензин (за по сигурно) и среден разход 12/100 и 18/100 се получава 18000 лв за нафта и 27000 за тунджа което са си едни сериозни пари, вече дали нафтата няма да скине нещо и да изадя тая разлика няма кой да каже. П.с. Цифрите са примерни ... Редактирано 21 Ноември 2018 от P_PETKOV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 Преди 1 час, moto_fan написа: Да еднакви са ,само че на 4.0тфси се вади мотора за смяна на инжектори, дребна работа Яката раута, за свещите пак ли е също толкова "добре" измислено при 4.0TFSI ? Аз си оставам за "бюджетния" вариант с 3.0TFSI все си мисля, че в дългосрочен план би бил по-изгоден спрямо останалите варианти за бензин и нафта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 3.0ТФСИ е най-добрият избор за тоз кош, а и не само с оглед - здравина/цена /вървеж. С един хував софт е 410кс и 500+нм. Но за нормално возене и сток си е ОК. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 За свещите не се вади със сигурност. За инжекторите и за мен е нова информация това с мотора.... Проверих го...., сваля се мотора. Какъв е шансът обаче човек да има проблем с инжекторите? Аз лично съм чувал за честа подмяна на такива на S8 и RS. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 преди 17 минути, Raino написа: За свещите не се вади със сигурност. За инжекторите и за мен е нова информация това с мотора.... Проверих го...., сваля се мотора. Какъв е шансът обаче човек да има проблем с инжекторите? Аз лично съм чувал за честа подмяна на такива на S8 и RS. мислиш ли че си лалам? Колата от снимката нямаше 100к Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 (Редактирано) В никакъв случай! Просто аз не го знаех. Какви бяха симптомите? Аз знам за трудно палене на топъл мотор. Редактирано 21 Ноември 2018 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 21 Ноември 2018 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2018 Не съм питал за детайли, на по спомен 4 бяха проблемни и нещо пелтечеше на ниски обороти. Сигурно и паленето е било трудно, не знам. Знам обаче че тоо си плати 5000€ за смяната с частите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts