Jump to content

Относно Audi A8 / S8 D4


Recommended Posts

Здравейте колеги , обмислям да сменя настоящия си автомобил и имам интерес към A8 D4 (включително facelift) и S8. Бюджета ми е около 70-75 000 лв. , в които искам да влезе и обслужването , а за самия автомобил бих отделил не повече от 60-65 хил лева. Автомобилите , които гледам са : A8 D4 4.2 TDI , 3.0 TDI (само за facelift) и S8 преди facelift. Клоня повече към 4.2 TDI , но пък ме тегли и желанието за S8. Та , въпроса ми е следния : кое бихте ми препоръчали? Пътувам доста и то всеки ден , често давам повечко газ , принципно щадя окачването по лоши пътища - комбиниран разход над 15 л. / 100 км. не ми е изгоден. Мой приятел има A8 D3 facelift 4.2 TDI и се оплаква от сравнително висок разход (15-16) , но твърди , че при D4 няма такъв проблем (бях чел за система , която "изключва" цилиндри при V8-ците) и че са супер надеждни (тук-таме електроника , но е нормално за новите автомобили) , макар да съм чел за проблем с едни "front pipes" при 4.0 TFSI , заради които колата вибрира и струва около 3000 евро да се оправи. В момента карам Passat , навремето беше почти нов , 2.0 TDI 170 к.с. и се чудя дали да не взема някой втора употреба 2.0 biTDI - като пари е почти едно и също , но колите са съвсем различни , а и имам повече мерак на А8 , но космически подръжки биха били непосилни за мен. Благодаря ви предварително ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се погледне А8 4.0 тфси, мисля че влиза в бюджета, не е толкова спортно настроен като S8 и експлоатационните разходи ще да са по-ниски. Върви страхотно, смесено разходът ще се вмести може би 15/100, защото е с 8-степенната кутия. 

Ако пък най-важното е разходът, погледни 3.0 тди фейса.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара колега! 4.0 TFSI не съм ги гледал и съм ги изключил честно казано. Ако търсех луксозен бензинов автомобил по-скоро бих избрал W12 Phaeton , но ... не е мой тип. Предпочитам динамичен автомобил когато ми се дава и има къде да давам газ , но и да бъде достатъчно удобен за всекидневно шофиране. Фейсовото 4.2 TDI има 385 кс. , които са предостатъчни . Подръжката ще е по-ниска от на S8 , разхода също (гледам по каталог е 7,4 , баща ми кара 2013 ML350 със същия разход по каталог и около 10-11 реален , та навярно ще е под 15/100 - както искам) , но и цената отива над това , което бих дал - мога да направя компромис , но не знам дали си струва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, че гледаш S8, а изключваш 4.0TFSI (който се слага и в S6, при S8 e малко-различен мотора) ... малко странно, но всеки си има виждане.

С оглед на всички потенциални драми около дизела ... по скоро бих го изключил от списъка.

При А8 има също така и 3.0TFSI въпреки, че излизат по-рядко също би бил разумен вариант с една ролка и софтуер получаваш над 100 коня.

При този бюджет си търси 3.0TFSI или 4.0TFSI. Eто тук има писано за 4.0TFSI, говори се за среден разход от 15/100.

 

п.с. Какво разбираш под космически подръжки, че това е доста разтегливо понятие ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разход от 15/100 при осемцилиндров мотор, във 2.2 тона лимузина е "проблем"? 

Няма как на дълго да караш "бързичко" и да "даваш газ", а да си мислиш че при такова шофиране, колата ще работи на четири цилиндъра и ще харчи колкото по каталог :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии реално като пари ще идва почти двойно за гориво спрямо пасата (ако приемем, че пасата иам реден разходи 7-8/100) което си е значителна разлика както и да го погледнеш.

Ама и няма как хем А8/S8 и хем нисък разход.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за коментарите! Да , предпочитам дизела с оглед , че ще си позволя по-нов автомобил , а и фейслифта ми допада , още повече - досега , с изключение на първия ми автомобил , съм карал само дизел и съм доста доволен. Не смятам да "барам" софтуеър и прочие , а за 4.0 TFSI - просто ако взема бензин ще е S8 , лично решение си е , прищявка го наречете . Разход 15/100 не е проблем - но над и около 20/100 е - тук е моя грешката. Относно "космическите поддръжки"- примерно при пробег около 50 000 км. годишно поддръжка над 10 хил. лв. не ми допада. Пуснах темата по-скоро , питайки - фейсов дизел или pre-face S8 , но явно съм се оплел в думите. Търсех съпоставка между дизелов 4.2 и S8 - разход и поддръжка - кое ми е "повече" по джоба, а 3.0 TDI го споменах просто като възможност , макар че почти съм го изключил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са страхотни коли. С8 с 50к км на година, не съм убеден дали ще се вмести в 10к лв. Дизела върви доста, тих е и приляга на лимузината добре. При тия критерии, може би дизел е по-добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи застраховка, данък и каско и хоп едни 3 бона са заминали та даже може и да не стигнат. Отделно за 50 хил км годишно ще имаш и един комплект летни гуми на две години ви едни зимни на всеки 3 примерно, а може и на по-малко ако караш много агресивно. Вече ако 10 бона са само за ремонти е друго.

При дизела имаш турбини вихрови клапи ЕГР и какви ли не други еко шитни, които в един момент почтват да сдават багажа.

Иначе 3.0TFSI е фабрично спънат та ролка и софтуер няма да му навредят ни най-малко. Вече ако си имаш някакви съображения е друг въпрос, но има хора които карат въпросният 3.0TFSI ъпргрейднат над 500 коня без никакви драми.

Парите са си твои в крайна сметка ама да не излезе накрая, че хубавия и икономичен дизел не е баш така изгоден като теглиш чертата след 4-5 години.

Едва ли ще караш тая кола само година две, та добре си помисли коя модификация е най-обравдана с оглед на разходи подрръжка и т.н.

 

п.с. И нещо хубаво за 4.2TDI върви винаги със спортен диференциал :)

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, P_PETKOV написа:

Сложи застраховка, данък и каско и хоп едни 3 бона са заминали та даже може и да не стигнат. Отделно за 50 хил км годишно ще имаш и един комплект летни гуми на две години ви едни зимни на всеки 3 примерно, а може и на по-малко ако караш много агресивно. Вече ако 10 бона са само за ремонти е друго.

При дизела имаш турбини вихрови клапи ЕГР и какви ли не други еко шитни, които в един момент почтват да сдават багажа.

Иначе 3.0TFSI е фабрично спънат та ролка и софтуер няма да му навредят ни най-малко. Вече ако си имаш някакви съображения е друг въпрос, но има хора които карат въпросният 3.0TFSI ъпргрейднат над 500 коня без никакви драми.

Парите са си твои в крайна сметка ама да не излезе накрая, че хубавия и икономичен дизел не е баш така изгоден като теглиш чертата след 4-5 години.

Едва ли ще караш тая кола само година две, та добре си помисли коя модификация е най-обравдана с оглед на разходи подрръжка и т.н.

 

п.с. И нещо хубаво за 4.2TDI върви винаги със спортен диференциал :)

Каско,ГО,Данък  са около 5000+ пари.

3.0тфси , за да стане 500+ конски сили отиват над 7-10 000лв с читави части софт и няма смисъл.Съмнявам се изобщо някой да е сменял колектори и тн.

460-480 са напълно постижими.

4.0тфси в А8 е решението за мен - софт и си 530-550кс.Разликата с С8 са основно турбините.

А и не виждам С8 преди фейса как ще се вземе и обслужи с тоя бюджет.

Какъвто и бензин да вземе - разход с леко настъпване под 20 е мираж.

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако под 20/100 са мираж тогава да взема дизела и квото сабя покаже.

Явно хидротрасформатора качва доста разхода щом S6 4G прави среден разход 15/100 с настъпване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, P_PETKOV написа:

 

Явно хидротрасформатора качва доста разхода щом S6 4G прави среден разход 15/100 с настъпване.

Явно настъпване е относително понятие, щот  с 4г трудно ше направиш под 18-20 ако го газиш.

За 2 х10 км аутобан с 140-50 и 2 ластика  до 200+ беше на 12-13 по спомен . 

Нема как да храниш 4.0 литра само с ветър 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай при нормално каране със 140-150 би трябвало разхода да се върти около 11-12 за 4.0TFSI

4..2 дизела едва ли ще почне да връща ако се настъпва с 200+ вярно ще е по-нисък разхода ама пак ще си гори.

 

@Ц Е Ц О - 3.0TFSI с 500+ коня беше само за пример, че мотора държи.

 

За А8 Revo имат ролка и софт, а при фейслифта само софт и дават 412 - 448 коня които все някак ще движат тoя кораб :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам S6 с 4.0TFSI , който мотор е 1:1 с този при S8, но с различни турбини, дюзи и софтуер. При мен със стил на каране може да се каже динамичен разходът ми за 50 000км. е около 15л/100. S8 e по-тежка и по-мощна, така че ще харчи повече, освен ако не лазиш с нея, което автоматично я обезмисля. А8 с 4.0TFSI е чудесен избор, но пък разликата в разходите ще са пренебрежимо по-малки в сравнение със S8. 4.2ТДИ е дизел, върви добре, здрава е, но за мен, без да искам да обидя никой, няма дух. За мен е една голяма, луксозна кола, доста не емоционална като визия и усещане за шофиране. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро 4.0TFSI е едно към 1:1 с 4.0TFSI в А8 този който е в S8 е доста по-различен.

За който му се, чете в SSP 920223 са описани спецификите на 4.0TFSI в S6/7/8 и А8

 

п.с. А какво ти е мнението за A8 с 3.0TFSI ?

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполгам имаш поглед върху А8-ци с 3.0TFSI и 4.0TFSI та реално погледнато разходите и потенциалните проблеми покрай двете модификации съпоставими ли са ?

Или няма така изразена разлика от към текуща подръжка, потенциални проблеми с изключение на съпъстващи разходи като ГО каско данък и разход на тунджа които са в ползва на 3.0TFSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да еднакви са ,само че на 4.0тфси се вади мотора за смяна на инжектори, дребна работа :hilezh:

20181121_123941.jpg

Редактирано от moto_fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да и не, понеже за 50000 км годишно, ако заложим цена от 3 лв за литър дизел/бензин (за по сигурно) и среден разход 12/100 и 18/100 се получава 18000 лв за нафта и 27000 за тунджа което са си едни сериозни пари, вече дали нафтата няма да скине нещо и да изадя тая разлика няма кой да каже.

 

П.с. Цифрите са примерни ...

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, moto_fan написа:

Да еднакви са ,само че на 4.0тфси се вади мотора за смяна на инжектори, дребна работа :hilezh:

Яката раута, за свещите пак ли е също толкова "добре" измислено при 4.0TFSI ? Аз си оставам за "бюджетния" вариант с 3.0TFSI все си мисля, че в дългосрочен план би бил по-изгоден спрямо останалите варианти за бензин и нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0ТФСИ е най-добрият избор за тоз кош, а и не само с оглед - здравина/цена /вървеж.

С един хував софт е 410кс и 500+нм.

Но за нормално возене и сток си е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За свещите не се вади със сигурност. За инжекторите и за мен е нова информация това с мотора....

Проверих го...., сваля се мотора. Какъв е шансът обаче човек да има проблем с инжекторите? Аз лично съм чувал за честа подмяна на такива на S8 и RS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Raino написа:

За свещите не се вади със сигурност. За инжекторите и за мен е нова информация това с мотора....

Проверих го...., сваля се мотора. Какъв е шансът обаче човек да има проблем с инжекторите? Аз лично съм чувал за честа подмяна на такива на S8 и RS.

мислиш ли че си лалам? Колата от снимката нямаше 100к 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай! Просто аз не го знаех.

Какви бяха симптомите? Аз знам за трудно палене на топъл мотор.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм питал за детайли, на по спомен 4 бяха проблемни и нещо пелтечеше на ниски обороти. Сигурно и паленето е било трудно, не знам.  Знам обаче че тоо си плати 5000€ за смяната с частите :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...