Jump to content

Написан ли ви е евро стандарта в талона на колата?


sokola

Recommended Posts

Покрай обсъждането на новите данъци и излезлият калкулатор за тях се загледах в талона за евро стандарта и се оказа, че не е написан от КАТ, а всъщност съм евро 5. При сметка с калкулатора за стандарт евро 5 и без записан такъв разликата е 85 лв. повече, за такъв без стандарт.

Какво е необходимо да се направи, за да нанесът КАТ коректния за евро стандарт? Как се доказва евро стандарт, за да се промени талона?

Редактирано от sokola
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В по-старите малки талони (моят е такъв) няма описан евро стандарт. Вероятно ще гледат само големия, иначе става доста дълга и широка.

 

По въпроса на автора - отиваш в представителство на марката и изискваш да ти издадат документ (удостоверение) за евро стандарта на автомобила. Всеки производител сам си преценява колко ще те одере за това. От там, отиваш в КАТ, за да ти оправят талона. Ти плащаш подмяната, въпреки, че вината е тяхна. Това са ми споделяли.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е регистрирана преди 6 мес. и пак няма. Така, че не е в това проблема.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, gmanev написа:

В малкия ми талон пише "EURO 5" в реда (V9). А какво се прави в КАТ не знам.

и при мен си пише както на колегата декември миналата година е регистрирана

може ако не ти пише на табелката да неса го  отразили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, sokola написа:

Моята е регистрирана преди 6 мес. и пак няма. Така, че не е в това проблема.

И моята е пресно регистрирана колега в малкия не съм заглеждал но в големия 100% го пише само че аз съм евро4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В официален представител на Ауди,могат да ти издадат документ за еврокатегорията,с която е излязла колата от завода.В случая при теб e Евро 5,щом е 2012 година.

Цената е 36 лв. с ДДС.С него отиваш в КАТ,казваш им за какво става дума.Подготовка на документи,след това минаваш канал,плащаш,и си чакаш новите талони със съоветната еврокатегория в поле (V.9).

След две седмици е добре се провери в данъчното.Те са свързани автоматично с КАТ,но с тази промяна в талоните,проверка на място за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, при мен е малко по-различен случай, но мисля, че процедурата ще е същата. На мен в талона пише, че е Евро 4, а тя всъщност е Евро 5. Разликата не е съществена в данъка (40лв) но защо да им ги плащам на тия идиоти?! В КАТ дали ще признаят информацията от сайта на Ауди или само със сертификат/документ от Порше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво ще им докажеш в КАТ,че автомобила е с Евро 5,а не с Евро 4?Имам предвид,без някакъв документ за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нищо, типичен опит за тарикатстване.:hilezh: От сайт всеки може да извади информация, която реално да не отговаря на истината и е по-добре, че не признават такива неща в КАТ. И това да се спестят едни 36лв.

 

И в този ред на мисли, имахме преди време казус със сгрешени документи, в които автомобила е записан с грешна и невъзможна дата на първа регистрация и не знам по каква причина се е случило.

Датата е 01.01, а годинините са с 2 повече, когато модела го е нямало в този му вид. Съответно човека е питал на гише как е възможно един автомобил да е регистриран в почивен ден, било то в Германия или България, но беше получил само смъмряне, че бави опашката и нещо от сорта на "нали е регистриран автомобила, какъв ти е проблема". 

На мен ми бяха сгрешили мощността в киловати, а в к.с. беше правилната, съответно двете числа не отговаряха едно на друго. Отидох на следващият ден и ми издадоха нови талони безплатно. По същият начин ли се процедира при сгрешена дата на първа регистрация, когато тя липсва в документите на автомобила, с които е купен или пак през Порше? Документа, с който е купена го няма, явно е взет в КАТ и е изгубен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, s7r3l0k said:

Датата е 01.01, а годинините са с 2 повече, когато модела го е нямало в този му вид. Съответно човека е питал на гише как е възможно един автомобил да е регистриран в почивен ден,

Такава дата се пише, когато няма информация за точната дата, а само за годината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, moto_fan написа:

...е така да нги видите как изглежда таа билЯшка

 

Я раздуй къде се гледа за евро-категорията, щото и аз им закарах такава, ма ми я взеха, е написаха я в талона де.

Имам и снимка някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там я няма, но въз основа на този документ получаваш един номер ,по който се определят евро стандартите. 

Поне у немачко е така.

https://www.kfz-auskunft.de/umwelt/schadstoffklassen.php

Тук има таблица 

И тук още 

https://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/abgas/abgaswerte.htm

Редактирано от moto_fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug, благодаря за уточнението. Ще трябва да се ходи в Ауди значи.

 

Ами пишат каквото им падне. На теб 5В, на мен са ми вписали, че 8L-ката тежи 1750кг.:hilezh: Което между другото даже е над допустимата маса дадена от производителя - 1690кг.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/17/2018 at 6:29 PM, tonko2.0T said:

С какво ще им докажеш в КАТ,че автомобила е с Евро 5,а не с Евро 4?Имам предвид,без някакъв документ за това.

Здравей колега! Явно към момента няма с какво. Явно самият сайт на Ауди няма да го уважат, има резон за това, съгласен съм. Де-факто ще трябва да се ходи в Порше. Незнам обаче дали си струва да дам 70 или 80лв за нещо от Порше, което ще изиска и още 40 за преиздаване на документите от КАТ (почти съм сигурен, че няма да си признаят тяхната вина и да ми ги преиздадат безплатно) + главоболията за тези неща и времето... С две приказки - БГ реалност... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моя талон също не е написано.

8P 2.0TDI 140 кс 2003г. Евро 3 ли е? Ако е Евро 4 има файда, да се занимавам и да ми го напишат, но ако е Евро 3 тогава няма смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2005-та е задължителен, но има модели и пазари, където е въведен преди това.

Информация има в сервизната книжка или на лепенката с екстрите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, s7r3l0k написа:

Евро 3 е, Евро 4 започва от 01.01.2005г.

 

Не бъди толкова сигурен, моля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, в повечето модели е от 2006г. Така по-добре ли е?

Друг е въпросът, че някои автомобили имат монтирани DPF-и в чужбина, които вярвам се отразяват при регистрацията им и си личи по зеления стикер в долния десен ъгъл на предното стъкло. Ама не вярвам някой да е толкова незапознат с въпросния стикер.

Тук има повече информация: https://www.rac.co.uk/drive/advice/emissions/euro-emissions-standards/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ще правим ние с американките/канадките! Моята е:

 

7GB = Emission standard ULEV 2

 

Между другото аз използвам един сайт който ми декодирва всички опции на веднъж, а не да ги търся една по една от PDF. Ето линк: цък!

 

От лепенката ги вкарвам всички заедно разделени с точка и запетайка и сайта ми дава това:

 

E0A = No special edition
7A0 = Without CD changer/CD player
4UB = Air bag for NAR
6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
5SG = Left exterior mirror: flat
5RW = Right exterior mirror: convex (US) large viewing field
1KW = Disc brakes, rear
J0R = Battery 380 A (80 Ah)
1LA = Disc brakes, front
1BA = Standard suspension/shock absorption
3FE = Electric slide/tilt sunroof with sun screen/sunblind
5TE = Decorative aluminum inserts
7X0 = Without park distance control
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
8GR = Alternator 150 A
0G7 = Tiptronic
0YK = Weight range 10 installation control only, no requirement forecast
0JK = Weight category front axle weight range 10
T61 = 4-cylinder gasoline engine 2.0 L unit 06D.1
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8BJ = Halogen headlight for driving on the right US design
U1A = Instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer and trip odometer
X9B = National sales program Canada
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1XW = Leather trimmed multi-function sports steering wheel
8Q0 = Without headlight-range adjustment
9Q3 = Multi-function display, without on-boardcomputer and check control
8Z6 = Hot country
D2L = 4-cyl. SI engine 2.0 l/147 kW (16V) turbo FSI, homogeneous base engine: T59/T61/TQ2/TU2/TD6/TN6/TT8
7Q0 = Without navigation device
C8F = Cast alloy wheels 7.5J x 17
7K0 = Without tire pressure warning light
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
2K2 = Reinforced bumpers
3L3 = Manual height adjustment for front seats
4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
3Y0 = Without roll-up sun screen
4K8 = Radio remote controlled central locking operated from inside, front and rear and separate trunk release "SZV"
5D2 = Carrier frequency 315 MHz
1SA = Without additional front underbody guard
7GB = Emission standard ULEV 2
Q1A = Standard front seats
4GP = Windshield in heat-insulating glass withsunshield and viewing window for vehicleidentification number

 

IMG_2652.JPG

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...