Jump to content

Странно повтарящ се проблем с първо палене и турбо -A3 2.0TDI BKD


Dulgatabaza

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Нов съм в форума и доста теми изчетох относно моите проблеми, но въпреки това все ще не мога да разгадая какво точно се случва.

Автомобила е А3, 2.0TDI BKD мотор, закупена преди вече близо 2 месеца.

Искам да Ви помоля за идеи от какво може да се получават и дали са свързани следните 2 проблема.

 

Трудно първо палене сутрин. Проблема не е всеки ден, прави го един път на няколко дни, през останалите дни пали от четвърт.  След това колата няма проблем с паленето, седи паркирана до работното ми място от 9 до 6 и вечерта си пали пак без проблем. Най-странното в случая е, че напоследък след като запали трудно, по-късно през деня забива муцуна- турбината изключва. Този проблем с турбото не е нов за мен, защото когато ми забиваше преди я прочетохме и излезе МАП сензор за смяна. Е, смених мап сензора преди близо 2 седмици, 4- 5 дни след това всичко беше перфектно, пали си сутрин и няма проблем с турбото, докато един ден пак запали от втория път и вечерта като се прибирах пак останах без турбина. Имах и случай когато след трудно първо палене турбината не работеше и след рестарт се оправи. Смених акумулатора миналия петък, всичко точно, стартер върти бързо,  колата пали от четвърт и си работи добре, но вчера пак запали от втория път и на обяд ми се изключи турбината.

Днес сутринта си запали от четвърт а беше паркирана на същото място където и вчера (равно без наклон).

 

Възможно ли е двата проблема да са свързани ?

 

Грешките за Мап сензора бяха 2, а именно:

P0238 - Датчик за налягането на пълнене. Сигналът е твърде висок

P1592 - Датчик Надмор. височина / Сензор налягане в смукателния тръбопровод. Неправоподобно отношение.

 

Същите грешки ми излизаха преди смяната на МАП сензора и сега след като е сменен.

Важно е да кажа и какво съм сменил до тук за да редуцираме възможните опции.

Масло с всички видове филтри, ангренаж с ролки и водна помпа.

ЕГР КЛАПАН -  Wahler

Гарнитура на тандем помпата защото леко сълзеше от там - сега е сухо и не се виждат никакви течове.

Подгревни свещи Denso с гарнитура капак клапани

Горивни маркучи от филтъра към алуминиевите тръби.

МАП сензор.

Акумулатор 80Ач 760А

Според майстора ми (на когото имам пълно доверие), геометрията е добре и не надува, гледаха дали клапана работи правилно - работи.

Дюзите също ги гледаха и според тях не би трябвало да е оттам.

 

След като изчистя грешките, колата работи по-добре (според мен) и така до следващия път когато запали трудно.

Вече ме знам какво да сменям, от изчетеното до момента си мисля, че проблема с първото палене може да бъде от възвратен клапан за обратна нафта или о-пръстените на Дюзите, но мисля да започна със смяна на датчика за температурата да видя дали ще има някаква разлика.

 

За проблема с турбото си мисля, че може актуатора да запича на моменти и от там да кара турбината да изключва, но искам и други мнения.

 

Може и да пропускам нещо

 

Предварително Ви благодаря.

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Dulgatabaza
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

В общия случай има 2 основни датчика, които мерят налягания на въздух. Единия е този за атмосферното налягане, другия е този за налягането, което прави турбото(МАП сензор). Тези 2те грешки по обща логика могат да се получат, ако всеки от 2та датчика има проблем. При включване на контакт, преди колата да е запалена, 2та трябва да показват приблизително еднакви стойности. Компютъра може да ги сравнява и ако вижда голяма разлика в показанията да дава точно тези 2 грешки, защото няма как да определи кой от 2та е проблема. Имайки предвид, че си сменил МАП сензора, който е единия, остава другия за атмосферното налягане.

Трудното палене може да се дължи точно на грешни показания за атмосферно налягане, защото от това се влияят важни параметри свързани с паленето като например времето за предварително подгряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не подвеждай човека,на МАП-а това му е работата да мери наляганията(атмосферно и това което прави турбото,дори и температура на въздуха след кулера)!Друг датчик НЯМА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давай ,пиши сума ама май като гледам ще си поредната клавиатурна нинджа!Поне прати снимка на датчика за атмосферното налягане да видим как изглежда и къде стои при а3 бкд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за проблема на колегата,кажи на твоя механник да прегледа кабелният сноп в областа при скоростната кутия много често вътре в самия шлаух се протриват кабелите и за това дават горните две грешки.Веднъж борих подобен проблем при сеат алтеа ама там не беше монтиран правилният за колата сензор (МАП).Проверете по вин дали мапа който сте сложили отговаря за твоята кола(излизат 2 модела)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не си от хората, които заслужават отговор, но пък може да е полезно на някого другиго...

1. Датчика за атмосферно налягане е вграден в ECU-то на двигателя. BKD го има с повече от 1 модел ECU-та. За да мога да дам снимка (която като доказателство в случая има нулева стойност освен ако интелектуално не си в детската градина, но пък някой някога може да се наеме да си го сменя и ще му послужи :) ), приемам, че става въпрос за EDC16U34.

Inkedtop-open-LI.jpg

Ориентира ли се?

2. Другата грешка в писанията ти беше, че МАП сензора мери температура на въздуха след кулера.

Тя се мери от отделен сензор, който има собствен кабел, но се намира в същия корпус. Ако хората бяха измислили начин с 1 сензор да се мерят 15 коренно различни параметъра, щяхме да живеем в много различен свят.

3. Още една, която намирам за очевидна е, че няма как да мериш атмосферно налягане и бууст едновременно с един сензор, защото едното е част от другото от една страна и от друга, двигателя в определени ситуации може да създаде лек вакуум в системата за пълнене и пак да измени показанието на МАП сензора спрямо чистото атмосферно налягане.

4. Вярно е, грешен сензор и проблеми с кабелите също са възможни варианти. Първото го отхвърлям по презумпция - ако човек е способен да сбърка частта, значи не трябва изобщо да се занимава сам. За второто може да бъде характерно непостоянството на проблема, заслужава си да се провери.

5. Към автора, няколко въпроса - Проблема влияе ли се от външната температура? От времето? Живи данни/логове гледани ли са докато проблема е налице?

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Нова Година !!!

Много здраве, щастие и късмет през 2019.

И по-малко проблеми с нашите автомобили :) 

  

Много Ви благодаря за коментарите, ще взема всичко споменато в предвид и ще го обсъдя с механика когато ходя натам.

 

Ето малко допълнителна информация.

 

МАП сензора съм го извадил по VIN и е точния за моя мотор (вярно е, че има два номера и по закона на Мърфи, моя беше по-скъпия) :) Стария сензор, който свалихме беше със същия ОЕ номер.

Гледахме живи данни на турбината по време на движение и тогава уж всичко си беше наред.

Първото, което ще направя е да погледнем кабелният сноп в областта при скоростната кутия както казва колегата bobi1234и после ще се насоча към атмосферния датчик в ECU-то (ако моя човек посмее да го отвори, разбира се :))

 

Проблема с първото палене не се влияе от външната температура или от това дали колата е паркирана с лек наклон на предницата. Палила е трудно на  + 5 и на -5 градуса. 

Мислех, че може да връща нафта или гълта въздух от някъде, но според майстора не е от там.

Решили сме да пробваме дали ще има ефект ако сменя температурен датчик, но колата не ми е правила проблем с паленето вече повече от 10 дни и мисля да изчакам докато започне да го прави пак.

Въпреки, че не ми е правила проблем с паленето, турбото изключи веднъж. След като запалих отново, проблема го нямаше и досега не се е появявал (не съм гледал дали пак е набила грешка, че имаше много почивни дни и нямаше къде да отида да я видят). 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек да не смее да си похвали колата, че не е правила скоро проблеми. 
В петък на -5 запали от втория път без да изключи турбината, но вечерта като се прибирах запали от четвърт и си карах без турбо докато не я рестартирах.

Днес сутринта (понеделник 07.01) беше същата работа: пак запали от втория път (на -7,5 градуса), на обяд запали добре, но пак си карах няколко км без турбина.

Почва да ми омръзна ми да вися по сервизите за един и същ проблем и да сменям всичко в което се съмнявам, не знам как да процедирам вече.

Моля да ми препоръчате добър диагностицик в София за да разреша този досаден проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв тип проблеми ме накараха да се захвана сам да си правя някои неща. Досега не съм бил в сервиз, където са готови да се занимават с такива пипкави и неясни казуси.

Относно диагностиката на сензорите за налягане - Не е нужно да се отваря ЕКУ-то, дори по-добре да не се прави, ако не е наложително. 2та датчика трябва да дават показание с минимална разлика преди палене. Ако има разлика, значи има проблем с единия. Това обаче означава да ги гледаш на всяко палене, за да хванеш като се появи грешката какво е било положението.

И друго нещо - като гледам че описанието на грешките е преведено на български, предполагам, че не са прочетени с VCDS. Ако ги прочетеш с VCDS, може да получиш допълнителна информация, която не излиза при прочитане с някоя универсална диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам коректността на това, което си написал.

Във VCDS излиза и едно нещо на име Freeze Frame, което показва някои основни параметри в момента, в който е записана грешката. Понякога това помага. На снимките обаче виждам, че твоята кола е с компютър EDC16U1 и ако не се лъжа при него това още го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бих искал да я погледна и с VCDS, но не знам къде да отида.

Имаш в предвид, че EDC16U1 няма атмосферен датчик ли или ...?

Извини ме, но не разбирам много от електроника и диагностика и може да задавам глупави въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същият проблем на ауди а3 2.0тди 2005год. - първото палене е дълго със сивкав дим. Свещите са ок, термо датчик е ок, не знам. 

VID_20190109_072135.mp4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бих искал да я погледна и с VCDS, но не знам къде да отида.

Имаш в предвид, че EDC16U1 няма атмосферен датчик ли или ...?

Извини ме, но не разбирам много от електроника и диагностика и може да задавам глупави въпроси.

Имам предвид, че може още да не е въведен Freeze Frame-а.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Scott_w написа:

Аз имам същият проблем на ауди а3 2.0тди 2005год. - първото палене е дълго със сивкав дим. Свещите са ок, термо датчик е ок, не знам. 

VID_20190109_072135.mp4

След като изгледах видеото мога да заключа, че проблемите са ни различни. При теб пали по бързо отколкото при мен и моя проблем се появява веднъж или два пъти на 10-тина дни. Когато има проблем, паля от втория или третия път след въртене по 10 секунди, през другото време пали от четвърт.

Колко време ти свети подгрева на свещите ? При мен подгрява около 3 секунди при - 7 градуса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подгревът ми свети 2сек-3сек макс. при -14градуса онзи ден. До сега винаги си ми е палила от първия път, но с дълго въртене и изпушване. Следващото действие ще ми е сваляне на стартера :(

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте, имам същия проблем с паленето, когато колата е студена, върти и след това изпушва.  Единствената разлика, че в повечето случаи ми светва лампата за антифриза а той е на МАКС. Смених тандем помпата-няма разлика, рециклирах стартера, нов акомулатор, на диагностиката няма грешки. Въпроса ми е ако са свещите не работят ще покаже ли на диагностика или да пробвам да ги сменя направо, или някой датчик се базика. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура на тандем помпа и уплътненията на дюзите са най- честите причини за кофти студен старт, синьо- сивкав пушек и неразпалване на всички цилиндри.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гарнитурата на тандем помпата я смених още когато я купих защото подлизваше нафта от там, остава да проверя уплътненията на дюзите, но ще е по-натам защото при мен не се забелязва почти никакво пушене.  Скоро не ми е правила проблем с студеното палене и турбината, колата си върви добре и сутрин пали от четвърт.

Не знам дали може да е свързано, но последните два пъти, когато въртя по 2 , 3 пъти докато запали беше когато резервоара ми беше под 1/4 и температурата навън беше около 2 градуса.

След като заредих 25 литра, на следващата сутрин колата запали от първия път, но все едно се давеше и запали след около 5 секунди въртене. Дали не е от помпата в резервоара, не знам!

От тогава нямам такъв проблем, но пък се появи друг - колата губи антифриз. За около 10 дни съм долял близо половин литър при положение, че съм минал около 100-150 км градско.

Утре съм в сервиза да търсим откъде го губи и силно се надявам да нямам проблем в главата. 

На първо време ще сменя температурния датчик, защото съм го взел преди месец и се надявам, че може някъде оттам да ми изтича антифриза.

Преди малко свалих кората да видя номера на главата 03G 103 308 С и се надявам да съм уцелил да е от по-здравите.

Редактирано от Dulgatabaza
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкачащата помпа, ако не се лъжа, се активира за няколко секунди като отвориш шофьорската врата след като отключиш.@bsdnikolov може да потвърди дали е така. Заслушай се дали я чуваш.

Като цяло, ако трудното палене се влияе от нивото на горивото, значи има пропуск(и) по горивната система - например проблемен възвратен клапан или през някоя снадка влиза въздух.

Това обаче ще означава и че грешката със сензорите няма нищо общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...