Jump to content

Спирачки


Vachkov

Recommended Posts

Имам проблем с задна лява спирачка , преди 5к км всички спирачки (дискове и накладки) са сменени , вчера чух че като давам назад започна да свири , слезнах да видя и диска беше супер топъл и накадката я намаше (поне външната).Това е само на задна лява , всичко др е ок .Като сменяхме дискове и накладки , точно тоя апарат не пожела да се отвори софтуерно и на майстора му се наложи да му помогне , след това го смазва , чисти и раздвижва и нямаше проблеми .Дали е отишал апарата (дали трябва нов) или е нещо електрическо , ако е апарата може ли да се ремонтира - рециклира ?Бях пуснал и друга тема - след 300-400 км планинско каране педала почна да ми омеква и не спираше като хората (това е преди 1000-1200км ), нищо не бях правил (понеже се чудих от какво е ) , но повече тоя номер не го направи , дали има нещо общо с сегашния ми проблем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншона на буталото беше ли здрав?

Трябва да му смениш уплътненията, явно е хванал ръждица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, стига буталото и/или цилиндъра да са здрави и без луфтове и язви, имат ли, фърляш и ново. 

И сменяйте я тая спирачна течност, веднъж на две годинки.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то поне на 4/5 хората да я сменят, пак ще е добре. 
 

2 hours ago, Vachkov said:

след 300-400 км планинско каране педала почна да ми омеква и не спираше като хората (това е преди 1000-1200км ), нищо не бях правил (понеже се чудих от какво е ) , но повече тоя номер не го направи ,

покарай пак по планински път при спускане особено, където се налага повече да спираш и пак ще го направи. 

Смени си течността по съвет на NIKO и по предписание, защото някой път даже няма да можеш да спреш надолу...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора ти е видял проблема ама не му се е занимавало. И водачите се смазват също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си специална паста за тая работа, когато се смент и трябва да се мажат накладките за да се зялепят към буталото, за да няма луфт и да подскачат след което се чупят или се отлепват, ама някой наши майстори хабер си нямат от тази работа! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато карам по планински път , слагам на S и не използвам толкова спирачки.Спирам на обороти...

Естествено се съобразявам и със пътната обстановка и по отрано отнемам газта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за пастата и аз не го знаех , наистина не е слагал , аз бях при него като ги сменяше , колко спирачна течност събира , така и така ще са вземат пак накладки направо и течност и паста ще видя каква и от каде да взема ... ? 5литра ли някаде ?

Редактирано от Vachkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но медна паста пак се слага на точните места. Според мен авторът на темата и да си смени майстора.

За българските майстори това са излишни неща, дори да я има пастата в комплекта с накладки, пак не я ползват. На жигулата да не би да е слагал..и тук няма да слага.

 

При спускане може и с перата на волана да се бута скорост надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз какви ядове имах със задните спирачки на С4 АЕЛ.

Някакви "майстори" при смяна накладки бяха направили дупки в маншоните на водачите и на единия цилиндър. с отвертка предполагам.

И все не спираха както трябва. 

Смених дискове и наклдаки, видях маншоните на водачите и ги смених, смазах и мислех, че съм приключил докато 1 ден ми блокира единия апарат и стана врял. Добре че бях в софия.

Разглоби и се оказа дупка на машона на буталото и ръжда и каро стигнала ръждата до о-пръстена.

Явно при смяната на накладки и дискове съм набутал ръждата навътре и постепенно с изтриването е стигнала до о-пръстена.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при спускане гледам да не зоря спирачките , ясно ми е ;) , 1вата кола ми бе жигула и знам как е като прегреят :д , като сменях накладките майстора си ги почисти , каза че според него някой се е опитвал да ги разтваря с сила а не софтуерно , смаза кадето трябваше с тубичката от комплекта , и понеже работеше не сме пипали друго.Относно омекването на педала и той ми каза да сменям течността но несъм го направил , сега е удобен момент мисля .Утре ако успея ще си ги сваля сам да видя на какво приличат и ще пиша да видим от тук нататъка какво ще се случва :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, gemballa.bg написа:

Тия накладки са със скоби и нищо не подскача, отлепва се или чупи.

Колега поразгледай малко за тази паста, по пронцип е задължително да се намаже, поне в оторизирани и кадърни зервизи упражняват това, и си е по процедура така, да съгласен съм със скобите но тези скоби също се чупят понякога, дори да не си чул  рядко се е случило  някога някъде, даже предизвикали трагични катастрофи особенно в немските магистрали така че пастата е нещо като защита за краен случай, инженерите не са я измислили за фасон,производителя  щом е решил да се слага то това си е процедура! 

 

Редактирано от djuni_ibiza
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, djuni_ibiza написа:

Има си специална паста за тая работа, когато се смент и трябва да се мажат накладките за да се зялепят към буталото, за да няма луфт и да подскачат след което се чупят или се отлепват, ама някой наши майстори хабер си нямат от тази работа! 

Тази паста на клипа прави точно обратното на "залепване".Това е смазка.Прочети описанието на продукта ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се сменят накладки на 4Ф задни е най-лесно апарата да го поставиш върху прашника, но тогава прорязваш маншона. Имах няколко 4Ф-ки с такива проблеми и бяха запекли буталата. Ремонтни комплекти на АТЕ се продават. Друг вариант е да се е раздул спирачния маркуч, който е хубаво да се смени на 10-тата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

По принцип има, ама ако твойте са напукани си вземи нови и смени цялата спирачна течност и ще спира по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,ще слагам нови дискове и накладки 345мм предни и 330мм задни и мисля да сложа такива маркучи и нова течност Мотул 5.1 а при смяната на течноста има ли някаква особенност за абс-а или стандартната процедура с напомпване на загасен двигател .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм не си ли с 347мм предни ?

А6 4F излизат с DOT 4 от завода, по скоро може би да заложиш на Motul RBF600, aз лично обмислям също слагането на маркучи с метална оплетка и спирачна течност Ravenol R325+ или на EBC, от по известните Castrol React SRF Racing също го хвалят по форумите, че е супер гига мега добър, но и цената си му я бива над 100 лв литъра.

На каква марка маркучи си се спрял ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантите са два или с помпа на 2 бара или помпане на спирачката, но на щуцера сложи маркуче, защото, ако се разсинхронизирате двамата ще налапа въздух апарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм не си ли с 347мм предни ?

А6 4F излизат с DOT 4 от завода, по скоро може би да заложиш на Motul RBF600, aз лично обмислям също слагането на маркучи с метална оплетка и спирачна течност Ravenol R325+ или на EBC, от по известните Castrol React SRF Racing също го хвалят по форумите, че е супер гига мега добър, но и цената си му я бива над 100 лв литъра.

На каква марка маркучи си се спрял ?

Не ,не аз всъщност слагам от Q5 предни и задни апарати и супорти и ще сменя дисковете които са 320/300 в момента и също така от зад съм с обикновен диск сега а новият ще е вентилиран .Всичко поръчвам от Англия на фирмата Mtec brakes и дисковете и маркучите .А относно обезвъздушаването вече имам проблем значи ,защото новите задни апарати са с отрязани маркучи и най вероятно са взели въдух вече . А за течноста ще разгледам и тези вариянти които сте предложили .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Carlosr - От Q5 слагаш на A6 4F ако добре те разбирам, ако да защо точно от Q5 след като си има фабрични сетове 347/300 за A6 4F или тези от Q5 са по-добри с нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...