Jump to content

Датчик за осветление на таблото


doktora76

Recommended Posts

Здравейте,

Искам да попитам на какъв принцип работи датчика за осветлението на таблото при B8? Колата ми е с би-ксенон и автоматични дневни светлини, без бутон ауто. Забелязах, че като карам през деня на дневни и влезна в тунел, таблото ми светва и после при излизане постепенно гасне. Да, ама не винаги е така! Когато времето е слънчево и влезна в тунел, светва таблото, но когато е облачно не светва!? На какво се дължи това? И още нещо, когато навлезна в тунел и ми светне осветлението на таблото, още в средата на тунела постепенно изгасва, преди да съм излязъл от него! Ще съм много благодарен, ако някой ме ориентира за кво става на въпрос! Благодаря пррдварително!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя за същото... При мен са халогенни крушки, без бутон  Auto и когато вляза в тунел, подсветката на приборите гасне, а котато изляза от него - светва. Аз мисля, че целта е когато стане тъмно и не си виждаш приборите, да се сетиш, че си само на дневни...ор самтинг... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е логиката когато е светло навън да ти свети подсветката на таблото. Четох някъде из форума, че датчика за таблото е онази тъмната кръгла точка на километража. Колега, сега като се замисля, може би си прав, че на тъмно гасне подсветката. Аз имам нещо като дупки на основата на огледалото за обратно виждане и сигурно е някой датчик но мисля, че трябва да се активира допълнително с компютър.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Martbg написа:

Аз се чудя за същото... При мен са халогенни крушки, без бутон  Auto и когато вляза в тунел, подсветката на приборите гасне, а котато изляза от него - светва. Аз мисля, че целта е когато стане тъмно и не си виждаш приборите, да се сетиш, че си само на дневни...ор самтинг... :)

Да колега може би си прав, но въпроса също е защо ти е нужно да ти светят приборите когато навън е светло ???

Може би някой запознат ще вземе отношение по въпроса !!!:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудил съм се дали не му е обърнат цикъла на този датчик за светлина, за да прави тези магарии, но в същия момент, когато навън е светло, подсветката на MMI се затъмнява, а пък подсветката на приборите става по-ярка... И на мен ще ми бъде полезно някой от старите форумци да се намеси и да ни светне... "датчиците" !

 

П.С. 

Това намерих в един инглиш форум: Its cluster module 17

Needle/Scale Illumination (Term. 15 ON / Term. 58 OFF) 

  • Needles OFF and Scales OFF
  • Needles OFF and Scales ON
  • Needles ON and Scales OFF
  • Needles ON and Scales ON


As were told before, in lights off all you get is needels even with last choise both on...as its like audi safety thing to tell driver its time to switch lights on, with b7 was possible to activate sidelight symbol in dash and keep illumination all the time, no such luck with b8!

Накратко, казва, че това е като мярка за безопасност при Ауди, за да ти каже да си пуснеш ламбите... И че при В7 е можело да се кодира да светят постоянно приборите, но не е успял при В8.

Редактирано от Martbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз мисля че датчика е отгоре на таблото точно на въздуховода за предното стъкло ?, отвън се вижда, ако сте в колата трудно ще го забележите, иначе при мен си работи като вляза в тунел, рядко ми се случва да не светне. И мисля че този датчик не е само за светлините на таблото а и за климатроник, отчита откъде бие повече слънце за да регулира струята на въздуха накъде да духа повече, на пасажера или шофьора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1/14/2019 at 20:39, nakata6 написа:

Цитиране на предходно мнение!

Ей това е лафа.... :hilezh: нищо лично, но прекалено много форуми четеш. 

По темата таблото свети когато се освети от слънцето и то само километража, без климатроници и т.н с идеята да имаш видимост върху показателите му, за това и в тунела гасне, защото е вече тъмно.  Надявам се съм бил полезен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, всичко е наред с датчика. Работи си нормално. Карам служебен VW UP с автоматични дневни светлини. Днес се загледах когато влезна в тунел, таблото гасне по същия начин, както при аудито ми. Явно идеята на датчика е при тъмни участъци през деня да си включваш фаровете.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали на Ауто позицията това и е задачата?.. При мен пусне ли късите пуска ФИСа и подсветките. А ММИто се предефинира като сила на яркост, докато за ФИСа има потенциометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1/15/2019 at 8:20, Aleks67 написа:

Цитиране на предходно мнение!

Колега, в темата става въпрос за автомобили с автоматични дневни светлини, които нямат бутон ауто.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги докато нямаме обоснован отговор:lupe:  от колега разбирач по въпроса за датчика, извода е че датчиците на всички са си на ред - да гаснат в тъмното и да си светят в светлото :nixweiss:. До тук известно е това, че мярка за безопастност на audi с идеята да  накара шофиращия да си влючи светлините защото навън е тъмно или е не  достатъчно светло за безопастно щофиране без фарове.

И все пак ако има някой вещ колега по въпроса, е много хубаво да сподели и да образова питащите се, ще е от полза !

   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Това е от мануала:

The instrument lighting (illumination of dials and needles) is

switched on when the ignition is on and the vehicle's lights are off.

The instrument lighting is dimmed automatically as the daylight

starts to fade; it is switched off completely when the light conditions

become very poor. This function is intended to remind the

driver to switch on the dipped-beam headlights in good time when

light conditions become poor.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1/15/2019 at 11:14, ivo totev написа:

Цитиране на предходно мнение!

Браво ivo, :zustimm:

Кой да се сети че трябва и да се чете. :verweis:

Ами то инструкцията всичко си го пише, а ние си изтъркахме клавиатурите от писане и питане !!! :steinigung:

Хубав ден на всички.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...