Jump to content

Питанки относно А4 Б6/Б7 - Vol. 4


Fireblood

Recommended Posts

Случвало ми се е да имам само две или само четири позиции на температурните клапи. Двете позиции на температурните клапи бяха в резултат от смяна на дефектен температурен датчик. Както си работеха всички степени, след монтиране на работещ температурен датчик, изведнъж имаше само горещо или само студено. Така че не слушай другите, когато казват, че ако запазиш позицията на потенциометрите след чистене, няма да има нужда от адаптация. Тези потенциометри ще си променят показанието при най-малкото замърсяване. Ти след чистене премахваш външните частици и изходният им параметър (съпротивление) съвсем се променя. Ако си от София и Студентски ти е наблизо, мога да ти направя адаптацията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, далеч си ми, значи ще търся инфо за прословутата адаптация на  клапите (по-скоро моторчетатата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пръскането с "контактен спрей" прави точно нищо. Пистите трябва да се обезмаслят и почистят основно, напоени са със заводската "смазка"(каквато и да е тя) и простото "измиване" не върши работа. Независимо, че ги отварях и чистих, наложи се да повторя и за една (естествено шибаната шеста отляво) потретя чистенето, докато потенциометрите започнаха да бацат коректно. "Адаптацията" се осъществява автоматично, просто ако са пипани моторчетата, системата си ги прогонва в двете крайни положения и накрая си ги поставя в такива, които съответстват на моментните настройки. Стига и всичките милиони температурни датчици да са изправни, а там вече е друга бира.

Ако само един темп. датчик, или клапица не бацат коректно, никаква "адаптация", колкото и пъти да е направена НЕ спасява положението, системата се "шашка" и осира всякакви настройки, оттам се почва с плача и воя към луната.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, ама не. Безмислено е, да се тича всеки път в сервиз за "адаптация", ако например си извадил акумулатора и си осрал настройките на климатроника, клапите се САМОАДАПТИРАТ, СТИГА ВСИЧКО ДА Е ИЗРЯДНО, МОТОРИ, ПОТЕНЦИОМЕТРИ, ДАТЧИЦИ ТЕМПЕРАТУРА.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То затова първо се гледат грешките. Тя системата ще си видгне флагове, ако има нещо дефектно. Ако няма грешки за прекъсната връзка и подобни, адаптацията ще спаси положението.

При А4, и поне при B6 и B7 над които имам доста скромни наблюдения, клапите изобщо не се самоадаптират. Бях чел, че при A6 я има тази възможност. :)

 

При възможност, най-хубаво е електроника да се почиства с изопропанол. Аз, когато разглобявах и шестте моторчета, нямах изопропанол, но имах контактен спрей и с него стана още от първия опит, но със сигурност не толкова обезмаслено, колкото с изопропанол, например.

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е, явно  имам някаква малко по-особена кошница(В6), която си ги самоадаптира. Щастливец съм си азь:hilezh:.

Естествено, че се гледат грешки, че се и трият, като е желателно, но не и задължително, да се адаптират клапите (всъщност адаптацията на климатроника не включва само едните клапички, а е доста по-комплексен процес).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, NIKO said:

пръскането с "контактен спрей" прави точно нищо. Пистите трябва да се обезмаслят и почистят основно, напоени са със заводската "смазка"(каквато и да е тя) и простото "измиване" не върши работа. Независимо, че ги отварях и чистих, наложи се да повторя и за една (естествено шибаната шеста отляво) потретя чистенето, докато потенциометрите започнаха да бацат коректно. "Адаптацията" се осъществява автоматично, просто ако са пипани моторчетата, системата си ги прогонва в двете крайни положения и накрая си ги поставя в такива, които съответстват на моментните настройки. Стига и всичките милиони температурни датчици да са изправни, а там вече е друга бира.

Ако само един темп. датчик, или клапица не бацат коректно, никаква "адаптация", колкото и пъти да е направена НЕ спасява положението, системата се "шашка" и осира всякакви настройки, оттам се почва с плача и воя към луната.

Демек нищо не сме направили, защото пак не ми духа към предния джам. Направи ми впечатление, че като свързахме буксата към това моторче отговарящо за клапата под поленовия филтър, то започна да се движи, но не отиде до крайна лява или дясна позиция ( незнам дали трябва да отиде, има две отливки от пластмаса, като ограничители - но явно потенциометъра е бил все още замърсен за да не опира в тези отливки на корпуса на моторчето).

какви температурни датчици има още по климатроника, защото аз знам смао за един, който взима тепмературата от вътре в купето и се намира между бутоните за климатроника на самия панел с една пластмасова решетка отпред и е с размери може би 2х2 см. Освен това аз нямам проблем с това дали да духа топло или студено - това е наред , а само с обдухването на предното стъкло (явно пак ще чистим въпросното моторче) и другия проблем е при включено захранване към моторчето за външен въздух за тази клапа, че купето се запотява, но там може вече наистина да е до адаптация на клапите, другото решение е, че не ми се занимава да си губя повече уикендите, да го оставя без захранване и да отворя тази външна клапа на ръка.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, твоята B6-ца е limited edition. Адаптацията на климатроника е доста прост процес. Клапите се завъртат два или три пъти в крайните си положения, отчитат се стойностите и после софтуера си разцепва девиацията между стойностите на колкото порции ѝ е зададено. Това е. Ако някой темп. датчик не работи, или някое моторче откачва, веднага ще хвърли грешка и адаптацията приключва. 
А ако говориш за адаптацията на панела за управление, тя също не е толкова комплексна. Там се прави връзка между контролера на панела и контролери на други системи и се проверява има ли подгрев на седалките, има шибедах на тавана. Ням

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

потенциометрите си имат обхват в двете крайни положения, като стойностите трябва да се сменят плавно и пред определен инкремент(спецовете знаят какъв) при движенито на оста (мотора). След монтаж, една от най-добрите тактики за да се разбере всичко наред ли е с потенциометри,мотори и механика, е да се изчистят предварително грешките и да се остави системата да се САМОАДАПТИРА. Ако пак има грешка/ки, каквато и да е последваща нарочна адаптация, НЯМА да ги реши/оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, ads said:

Евала, твоята B6-ца е limited edition. Адаптацията на климатроника е доста прост процес. Клапите се завъртат два или три пъти в крайните си положения, отчитат се стойностите и после софтуера си разцепва девиацията между стойностите на колкото порции ѝ е зададено. Това е. Ако някой темп. датчик не работи, или някое моторче откачва, веднага ще хвърли грешка и адаптацията приключва. 
А ако говориш за адаптацията на панела за управление, тя също не е толкова комплексна. Там се прави връзка между контролера на панела и контролери на други системи и се проверява има ли подгрев на седалките, има шибедах на тавана. Ням

В тази връзка дали има нещо свързано с това, че подгрева на дясна предна седалка не ми работи? Така я купих. И това да бърка работа и адаптация на клапи,моторчета и климатроници, защото например, когато ми бяха накладките за смяна след известно време ми светна и ESP на таблото - смених накладките и всичко заспа.

Дали е възможно немските инженери да са свързали по ен на брой модула на една шина и един модул ако даде грешка да води до грешки и на другите модули и да стане какафония от звуци и ланБи????????????????????????

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

потенциометрите си имат обхват в двете крайни положения, като стойностите трябва да се сменят плавно и пред определен инкремент(спецовете знаят какъв) при движенито на оста (мотора). След монтаж, една от най-добрите тактики за да се разбере всичко наред ли е с потенциометри,мотори и механика, е да се изчистят предварително грешките и да се остави системата да се САМОАДАПТИРА. Ако пак има грешка/ки, каквато и да е последваща нарочна адаптация, НЯМА да ги реши/оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще го направим така, а ние махнаме жабката и започнахме да щракаме по бутоните на климатроника - видяхме кои моторчета не работят оправихме ги, заработиха всички тогава, дори и това за предното стъкло си заработи , не включвахме никаква диагностика, но духаше навсякъде, платих на майстора и по живо по здраво. В събота с начале.............................................................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой знае ли случайно какъв номер е това моторче, отговарящо за клапата за предното стъкло, просто забравих да ги снимам, като ги сваляхме, бих искал да попитам за цена на такова ново информативно. Сега говорих с друг майстор, който ме съветва директно да го сменям, защото той се опитвал да ги прави така и да ги почиства, но след време пак сдавали багажа, което при мен отне точно 1 ден. Искам да преценя ново ли да търся или втора употреба, макар и само за пробата. предполагам ако е втора употреба няма значение дали колата е дизел/бензин и с ляв или десен волан (освен начина на захващане )?

Колегата Niko  е постнал една схема на 11-та страница във връзка с моя проблем, но това моторче което е показано там за проблемно V158, при мен са монтирани 3 броя моторчета зад жабката на централната конзола и са захванати с болтове, които аз не виждам на тази схема ( да не би да е за десен волан автомобил )?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. Цена ново с отстъпката , като за мен 150 лева, без отстъпка................................................................, ако не можем да го оправим ще се търси втора употреба от Октавия,Пасат Б6 или такова Ауди и смятам въпроса за решен.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3/18/2019 at 11:07, МММ1 написа:

 

Темата стана банална с този горивен филтър ... Но има една важна особеност. Слага се само оригинал или марка UFI, които са едни и същи. С нещо различно ще пуснеш отделна тема за проблем. Но нищо разговор да става. B)

 

Не знам оригиналния горивен филтър на колата ми дали е UFI, но новите са и са произведени в Китай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, NITRO1 написа:

Купих моторче от Пасат и всичко заспа. Още веднъж благодаря на всички за съветите.

Аз  ви разправям,че Пасата е по-здрав ама вие не та не.:hilezh: И от Голф5 ,Туран,Кади , Октавия2 стават моторчетата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко замених, целия възел, дори цвета на лостчето е зелен, както на моето. Та за миг се зямислих, че ходих да говоря за бартер за един Лекс, ако там се случи това, дали въобще ще мога да намеря такова нещо алтернативно или директно ново от официалния вносител за марката. Това моторче го взех буквално за 10 минути за 30 лева на 10 км от сервиза. Май наистина е хубаво от една страна да караш матката кола най-разпространена в държавата, където живееш ( Шкода, Фв,Ауди,Сеат).......Малко офф стана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с въпросите:

Кода на скоростната ми кутия е GJW, от този линк как да разбера кое е точното масло за тази кутия:

https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html

02X 6/1 ли би трябвало да е ( защото е 6 степенна предполагам ? )

Навсякъде по католози за задния диф дават , че събира 0,9 литра, последния път механика, като го сменя, каза, че дифа събрал 1,5 литра, възможно ли е да го е препълнил или просто да ме е натоварил с 1 л. отгоре?

Тук пак е същата ситуация:

https://www.fuchs.com/de/en/products/service-links/oil-chooser/

Защо дават 2 опции за скоростната кутия, лично аз не съм срещал такова А4 с 5 степенна, да не би да е заради Б6 ако там са 5 степенни, и пак за диф-а го дават 0,9 литра?????????????

Вие ако избирате на коя марка от двете бихте заложили?

 

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, NITRO1 написа:

Продължавам с въпросите:

Пак са тъпи тези въпроси с многократно даден отговор във форума.

За скоростната кутия GJW е VAG G 055 532 A2 и е без алтернатива. Цената на литър е около 70лв. Задният диференциал го дават 0.9л. но събира 1.2л. до протичане от пробката.

Действай по темата с "повдигането". Там тръпнем в очакване на резултатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...