Jump to content

Питанки относно А4 Б6/Б7 - Vol. 4


Fireblood

Recommended Posts

И отварянето всъщност е премахване на капсуловка, т.е. чупене на една пластмасова периферийка, която после трябва да се имитира с поялник, да се "обърне" остатъка от нея.

Така като те гледам какви въпроси задаваш, по-добре иди дай на някой да ти го направи, работата е пипкава и може да свърши зле.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди две години чистих потенциометър на приятел с чист медицински спирт.Докато я продае всичко беше наред.Ти с ацетон чистил ли си? Звучи много логично заради бързата летливост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия потенциометри са оранжеви и бели - незнам дали това има някакво значение. Казвам го в смисъл, ако се купува резервно моторче за предварително почистване, а после да се окаже, че потенциметъра вътре е друг. 

п.п. Аз като почиствах моето, държах  потенциометъра един следобед в чашка алкохол и през половин час го превъртах (едната част спрямо другата) - после продухване с въздух и затваряне на моторчето - от декември до сега няма грижи и клапите не чаткат вече след изгасяне. Адаптация както писахте по-горе не е нужна, когато всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има предвид, че понякога клапите стигат крайния си ход, но им се подава сигнал да се завъртят още и почват да чаткат през равни интервали. При моите се получава следното - стигат си до края на хода, след това чаткат 7-10 пъти и след това приключват опитите. При теб щом се чува само моторчето докато ги върти и после е тишина, значи всичко е наред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след, като изгася двигателя ( и дам off ) на климатроника се чуваше чаткане около 2-3 секунди след това. Сега вече не се чува - явно въпросното моторче е сдало багажа. Вместо да правя тия неща, ако се установи, че проблема е моторчето мисля директно да закупя едно от англичанка ( друг е въпроса, колко ще изкара ).

На снимката съм показал сваленото моторче отговорящо за клапата за външния въздух или по-точно затваря я и въздуха циркулира само в купето. Предполагам, че и другото моторче за въздуха към предното стъкло, като принцип ще е същото.

Както е така, го пръскахме с контактен спрей , но не проработи. Явно, както казвате вие ще трябва да се "разкапселова" зелената пластмаса и да се обърне и да се пръска по нея, ако правилно съм разбрал?

20180915_115110.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, ads написа:

Има предвид, че понякога клапите стигат крайния си ход, но им се подава сигнал да се завъртят още и почват да чаткат през равни интервали. При моите се получава следното - стигат си до края на хода, след това чаткат 7-10 пъти и след това приключват опитите. При теб щом се чува само моторчето докато ги върти и после е тишина, значи всичко е наред. 

Ясно. Въпроса е не дали, а кога ще зачаткат и при мене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ацетона не е добра идея. Разяжда няколко вида пластмаси, включително ПВЦ, полистирен и други. Най-добре е контактен спрей (изопропилов спирт) или 95% етилов спирт от аптеката.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ацетона чисти САМО отворен потенциометър, ако някой е толкова завеян, че да ги потапя целите, е .........

Най-добре се чисти с клечка за уши. За най-напредналите, има и чист бензин, идеалният обезмаслител. А ако някой си е надвил на масрафа, може да ги къпе и в "бензин" Ronson.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А задължително ли изкарват грешка като са заминали? Някой има ли клип на тва "чаткане", щото моята като я угася и изцъква и спира, А3-ката и тя правеше така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, искам мнение за гуми. Сегашните са произведени в началото на 2015 г, демек изкарали са 4 сезона, поизносени са и ще ги сменям съвсем скоро. Conti Sport contact 5,. 235/45/17. Нямам никакви забележки, отлични гуми са! На пазара ги има същите и се колебая между тях и Conti Premium contact 6 пак същия размер. Първо, някой има ли идея коя гума какви слабости има? И второ- мислите ли, че ако са усилени (XL) са по устойчиви по дупките и с по-твърди бордове, или разликата се изчерпва с повишената товароносимост?                                                                                      П.п: бях се навил да са Fulfa Sport contact 2, но се оказа единодушно мнението, че бордовете са прекалено меки и си е гума за хубави пътища.                                                  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналото лято карах с Конти ПК 6 XL и съм доволен. Карам на места с бая дупки и за сега няма проблеми. Идната седмица ще ги слагам пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам развитие по моя въпрос и да споделя само информативно. Първо огромно благодаря на колегите помогнали със съвети, оказаха се много полезни. След, като свалихме жабката зад нея има 5 моторчета от тях работеха реално само две !!! Прегледахме, почистихме и напръскахме  с контактен спрей всички потенциометри ( като ги отворихме по препоръка от тук ), маркирахме с маркер позициите на зъбчатките вътре и после със силиконов спрей по пластмасовите колелца и....................чудесия, всичко заработи перфектно, няма пукания, бръмчене и т.н. Оставих жабката защото е счупена за лепене едната панта. Дотук добре, но след това като покарах малко при околна температура от 9-11 градуса, колата вътре се запоти яко, пуснах климатроника с бутона за вътрешна циркулация и запотяването изчезна след половин минута, спра ли обаче циркулацията за вътрешен въздух ( да върти въздуха само вътре в купето ) и се запотява отново. В най-дясната част отпред на пасажерското място има две моторчета, едното движи вътрешна клапа, а другото външна, която се намира под поленовия филтър. Изключих захранването на моторчето движещо външната клапа, оставих я отворена ( на ръка ) и запотяването спря. Съмнява ме единствено синхронизацията между двете клапи дали е наред и оттук възниква въпроса ми:

При изключен изцяло климатроник (Off), какво трябва да бъде нормалното положение на двете клапи - и двете отворени, и двете затворени или ако някоя от тях трябва да е отворен, коя трябва да е? Изпотяването вътре ( чак задното стъкло се запоти и страничните освен предното) се дължи на лоша циркулация на въздуха.

Няма загуба на антифриз, нямам мокро под стелките (както съм чел в подобни теми ), поленовия филтър или филтър купе го сменям на 10к. с маслото. При диагностика никакви грешки не изписва, моторчетат след, като бяха монтирани обратно се самонастроиха, остана обаче досадния проблем със запотяването. Има ли попринцип някакви допълнителни отдушници това купе за естествена вентилация.

P.S. Сега се сещам, че ако натисна бутона за циркулация на въздуха вътре в купето логиката е и двете клапи да се затворят и да се върти въздуха само , вътре, а при мен явно за да изчезне запотяването, те тогава се отварят и двете, така влиза въздух отвън и изчезва запотяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/16/2019 at 7:42 AM, Fireblood said:

Колеги, искам мнение за гуми. Сегашните са произведени в началото на 2015 г, демек изкарали са 4 сезона, поизносени са и ще ги сменям съвсем скоро. Conti Sport contact 5,. 235/45/17. 

Няколко сезона поред сменям Конти SC 5 и SC 5p и сега взех SC 6

 

Разликата е че 5тицата и 5p са с мноооого меки страни и колата се лашка ляво дясно като вляза в каналите на камионите в дясната лента на магистралата

6-тицата е с доста по-дебели страни и на същите участъци от пътя сега колата не се клати като пЕана :)

 

имат много добро поведение на мокро, шумни са ми и бързо се износват, скъпи са

 

нооо причината заради която ги купувам са нах-добри на мокро.

 

Фулда е ужасно зле. Последната фулда която купувах и исках да изхвърля веднага беше преди 10-тина години.

ужасно меки страни и клати още повече от контито

 

ПС. аз ползвам 235/40 ZR18  95Y TL значи при теб на 17 ще е още по-осезаема разликата в клатенето ако вземеш 6-тица

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз монтирах Bridgestone T005-ците на таличката.От предния модел T001 останах много доволен.Здрава гума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление Conti sport contact 6 се намира по сайтовете само в диаметър 19 цола! Няма драма, все пак са просто гуми, явно в самия магазин ще реша. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, tonko2.0T написа:

Аз монтирах Bridgestone T005-ците на таличката.От предния модел T001 останах много доволен.Здрава гума. 

Няколко пъти вече ги гледах тези Т005 и са гумите с най-мек  борд на марката. Изобщо не ми харесаха. Сложени една до друга, Michelin Primacy 4 е много по солидна гума. Т005 е много лека. Поне 205 55 16 който държах в ръка.

А Т001 е легенда. Производството им е вече е изцяло само в Русия. 

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, във връзка с горното ми питане се допитах до няколко майстора, включително и няколко собственика на Ауди и всичките потвърдиха, че държат климатроника ЦЕЛОГОДИШНО на режим AUTO, тъй като колите били много добре изолирани и най-малкото за да не се запотяват и стъклата, защото нямали естествен приток на въздух отвън, освен ако не е включен климатроника. Чета и оригиналния юзър менюъл, който имам-там не намерих да пише такива неща. Също така не намирам и къде са отдушниците на колата, ако има такива или тези отдушници са двете клапи с двете  моторчета зад дясната страна на жабката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако бързо ти се запотяват стъклата значи от някъде ти влиза вода. При мен се запотяват за минути ако влеза с мокри дрехи когато вали или си хвърля мокрия чадър на задната седалка. Иначе ако съм сам трябва да карам поне половин час с изключен климатроник и затворени прозорци за да започнат съвсем леко да се запотяват. На AUTO пък карам много рядко.

 

Добре е също да избършеш стъклата отвътре със чист спирт от аптеката или някакъв препарат за миене на прозорци. По тях понякога се образува филм който привлича влагата и прави кондез много лесно.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдушниците не трябва ли да са под задната броня? А за притока на въздух и за климатика това не е вярно. Забелязал съм, че когато климатика е пуснат и си на Low се затваря и клапата за външен въздух, за да може да ти направи най-ниската температура. Както каза колегата, със сигурност отнякъде влиза вода. Или друг е варианта да не ти работят коректно клапите и/или да засядат. Ти само моторчето на клапата за въздух към прозореца ли отвори и почисти датчика му?

Редактирано от ads
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, когато ми работят всички клапи и както вали се запотяват всички стъкла включително и задното, като пусна климатроника и всичко изчезва за секунди.

Всички моторчета почистихме от пасажерското място на колата общо са 5 и работят, като ги отворихме, отворихме доколкото е възможно и потенциометрите и напръскахме яко с контактен спрей, след което по зъбчатките със силиконов. Тръгнах да карам в дъжда и колата се изпоти, ядосах се изключих захранването от буксата на едното моторче отговарящо за външната клапа за въздух (която е  под филтър купе в двигателната част вляво от акумулатора), отидох извадих филтъра и отворих клапата на ръка. Нямам запотяване вече, но това не е нормално.

Единствено пропуснахме да видим с лостовата система на всяко едно от тях дали всичко е наред и дали клапите се движат свободно без да оказват съпротивление, в събота пак съм при майстора, защото моторчето отговарящо за въздуха към предното стъкло пак не подава въздух, та ще решаваме дали е в моторчето проблема, лостовата система или нещо друго.

И остава питането ми от по - горния пост :  Знае ли се в какво положение трябва да бъдат двете клапи при изгасен двигател, респективно при работещ двигател и изключен напълно климатроник, съмнявам се че от това въртене на ръка са се разсинхронизирали.

Течове на антифриз нямам дори и минимални, нямам мокро под стелките никъде, навсякъде е сухо, освен да проверя къде точно са всички отдушници за купето и другото мероприятие е да мина всички стъкла със спирт и кърпа ( надявам се няма да пречи и на задното понеже е с реотани и антени)?

ads - какъв е този датчик на моторчето? Реално всичките ми моторчета са ,като това горе на снимката има едни зъбчатки и потенциометър, зачистихме потенциометъра на всичките и после силиконов спрей по зъбчатките, за кой датчик говориш?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потенциометъра ти е датчика. Когато си пуснеш климатика, изпотяването изчезва, защото влагата от въздуха, кондензира върху изпарителя и изведнъж става сух. Направи ли адаптация на клапите? Това е много важно. Иначе, това, което съм забелязал, е че при изключен климатик, без значение на контакт или не, клапата за външният въздух винаги стои затворена. За рециркулацията остава в положение да се дърпа от външната клапа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...