Jump to content

95 срещу 98/100 октана бензин


Recommended Posts

Зареждам в България само 100-октанов бензин, предимно на ОМВ, отскоро и на Газпром.

Когато съм в чужбина не винаги има избор на бензин, така че понякога се налага да зареждам 95. Прави ми впечатление, че колата се усеща много добре със западния 95 - вярно, слагам примерно BP Ultimate, който е почти на цена на 98/100, но също съм зареждал ОМВ 100, Арал 102 и почти всяка известна марка в Европа, и честно казано с въпросния BP 95 колата се усеща най-добре, а и дава най-нисък разход.

Миналата седмица бях в Турция, заредих на излизане от България Лукойл Екто 100 и беше отвратителен. Нямаше мощност на ниски обороти, постоянно се тормозеше и превключваше на по-ниска предавка и т.н. След като го поизхабих, малко с недоверие сложих турски Тотал 95 (нямаше повече) и все едно се качих на друга кола - направо литна.

Вчера, вече в БГ, пак трябваше да зареждам и спрях за пръв път на Ромпетрол. Реших да пробвам техния 95 ефикс и колата продължава да се усеща много добре - същото като с турския 95, като не виждам разлика с ОМВ 100 и Газпром 100.

 

Според вас аз ли си ги въобразявам тия неща, или наистина е възможно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам толкова широко мащабни наблюдения върху бензините на всички вериги, но докато карах бензинова кола бързо ми направиха впечатление добрата динамика и ниският разход при 100 октановия бензин на Шел. Тогава се казваше Shell V-power racing. 3 години зареждаха само такъв. Сега...10 години по-късно нямам идея каква е ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

В гарада в който живея,само 100-октана на ОМВ,макар да знам,че тива е 95 с някакви подобрители,но пак е по-добре само от обикновен 95.

Извън ако ми се наложи,само ШЕЛ В-пауър Рейсинг,винаги я подържам с 15 литра гориво и го опреснявам в даден момент като го изразходва.

До сега нямам оплаквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.01.2019 г. at 16:14, Иван Йорданов написа:

Всичко е едно само разлика в цената хахаха

По-голяма глупост скоро не бях чел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Ц Е Ц О said:

По-голяма глупост скоро не бях чел.

То и затова никой не му отговори...

 

Интересни мнения за Шел Рейсинг, не съм го слагал от години, ще взема да го пробвам тия дни. Макар че те не останаха Шел, поне в моя район май има само една.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@V I P E R

Много бензиностанции взеха права да станат Шел и нямат 100 Октана.

На РОМПЕТРОЛ е хубав наистина 95 бензина.

Газпром не съм доволен, макар напоследък приятели каращи със 100 оттам да казват, че вече има разлика.

Ромпетрол 100 също не е ОК.

Най-добре за момента , а и винаги са били Шел Рейсинга и ЕКО 100.

Имам приятел, който се занимава с доставките/поръчките на Лукойл и ми гарантира, че 100 на Лукойл идва на не по-малко от 101-102 октана , за да покрие реално нормите.

Онзи ден сложих Плазма Директ бобини и със Шел Рейсинг , нямах никакви мисфайъри на нито един цилиндър.Твърдо на айдъл 14.7 и средни 11 смеси на фул буст, което е перфе.

Корекции на ламбда сонди и дюзи бяха във възможно най-ниските зададени стойности.

Предварението масово отива на повечето коли, които съм гледал около 4-5, при мен държи около 2.

Колата е 3.0 компресор на 1 бар с мап за 100+ октана и е около 500кс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм доволен от Газпром 100.

Ромпетрол сложих 95 защото беше effix или нещо такова, докато 100-октановия нямаше никакво лого, викам това ако е някъв лукойлски по-добре да го пропусна. Лукойл не знам какви норми покриват но поне тая бензиностанция до Капитан Андреево беше пълен леш 100-октановия.

Не знам защо аз имам някакви лоши спомени от Шел Рейсинг от предишната ми кола, може да е било някакво инцидентно за тогава, но от години твърдо го избягвам. Веднъж в чужбина спрях на някакъв утрепан Шел, нямаше нищо освен 95, обаче беше хубав. Ама то БГ и ЕС не е едно и също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам 150 октана :P и направо ми падна разхода на половина хахаха а най съм доволен като някой друг ми зареди :D.

По католог му дават 95 Слагаш 95 ако му дават 100 слагаш 100 ама нали големи махленски специалисти имаме :flehan:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти прочете ли изобщо темата и схвана ли и същността или само си лалаш ей така за спорта :nixweiss:

Иначе по темата, реално от Лукойл излизат от относително добри горива, но понеже голяма част от Лукойл бензиностанциите са  франчайз няма как да има гаранция какво баш продават/сипват. Та както с много други неща ни цакат и с горивата малко или много въпреки "строгият" контрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата донякъде е прав, ама доста несериозно го е написал.

Винаги трябва се гледа в книжката. Ако пише препоръчително 95, няма никаква файда от 98-102 октана.

Въпросът е когато в книжката ти пише че и 95 и 98 са окей да зареждаш, как някой 95 е по-добър от друг 98-100.

 

Примерно на мен ми пише че няма проблем да карам с 95, но може да усетя минимална загуба на мощност. Аз такава не усещам, поне на ниски до средни обороти. Виж ако тръгна на драг рейсинг може и да има разлика във високите обороти, но това нито има как да го измеря, нито ме интересува.

 

Аз ще продължа да си слагам 100-октанов бензин, ще пробвам следващите зареждания каквото препоръчаха колегите. Исках само да чуя малко мнения имат ли и други колеги наблюдения като моите, или съм се заблудил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, но уви е много трудно да знаеш какво точно сипваш 100 октана с вода или нещо друго или чисти 95 октана и те така.

Ама нали нямало големи нарушения според правещите проверки та значи всичко е точно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 октановият бензин обикновено е по-чист. Ако някой сипва за по-нисък разход греши.

Вероятно 99% от двигателите,  направени да се карат със 100, може да се карат и с 91.

Общо взето същите пресметливи собственици обясняват, как в книжката пише, че масло се сменя на 30к км, а маслото на скоростна кутия е вечно. Немците са ненадминати в спазване на инструкциите....особено, когато на пръв поглед им изнася.

По-нискооктановия бензин е предпоставка за по-бързо "изхабяване" на маслото, за образуване на повече нагар (особено при ФСИ моторите), намалена мощност (обикновено паспортната мощност се дава при използване на високоокатнов бензин).

Като изключим разни "правени" и по-специални коли нискооктановия бензин или маслото от Метро няма да счупи нищо в краткосрочен план....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2/3/2019 at 10:59, Ц Е Ц О написа:

 

На РОМПЕТРОЛ е хубав наистина 95 бензина.

Ромпетрол 100 също не е ОК.

 

Обърках се.Да не е печатна грешка,да е Също е ОК?Никога не съм слагал на Ромпетрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...