veselin velchev Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Затапихме ЕГР-а на помпа дюзата на А3-та.Преди това достигаше работна температура на мотора за около 5мин. а сега за около 6,5мин.Трябва ли да се притеснявам? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Не Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 39 minutes ago, veselin velchev said: Затапихме ЕГР-а на помпа дюзата на А3-та.Преди това достигаше работна температура на мотора за около 5мин. а сега за около 6,5мин.Трябва ли да се притеснявам? Да се притесняваш - не, но това е едно от отрицателните последствия при затапване на ЕГР-клапана, за които споменах по-горе. Сега ме мързи, но в началото на другата седмица ще го обясня и теоретически. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Бас хващам че нито си го виждал нито знаеш къде се намира и как изглежда това чудо егр-а Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Ще те разочаровам - дори съм почиствал EГР-клапан без да го разглобявам. А ти, след онази излагация с "бизнес дамата" в ресторанта, се чудя как изобщо имаш очи все още да пишеш в този форум... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Че то няма какво да му разглобяваш.А за излагацията май ти си единствения дето не е разбрал че няма нищо реално в нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Отново демонстрираш стандартното си невежество - става въпрос да се разглоби от колата, когато почистването му е елементарно и лесно. Майсторлъкът е да го почистиш без да го разглобяваш. Или както казва Бекенбауер по отношение на Вайсвайлер - всеки може да кара кола, но малцина - самолет. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 4 Май 2019 Доклад Share Публикувано 4 Май 2019 Човек би казал, че го сваля/демонтира от колата, иначе би си придавал излишна важност за тривиална задача. А това да не развиеш 5-6 болта, за да свършиш работата като хората, лъха повече на мързел отколкото на skillz. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 (Редактирано) По принцип е така, но има случаи, когато тези болтове са запекли до такава степен, че евентуалното им отвиване е свързано с неминуемото им скъсване. Това запичане се дължи преди всичко на високите температури в тази зона. Ето защо тогава за предпочитане е вторият вариант, който е и единственият разумен. P.S. Пише се skills - правописните грешки в чуждите езици ме дразнят почти толкова, колкото и в българския... Редактирано 5 Май 2019 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 Качвам една извадка от Укипедия относно EGR системата въпреки,че всички знаем това. За дизеловите двигатели EGR води до загуби от запушване в начина, по който го прави за двигатели с искрово запалване(бензинови). Отработените газове въглероден диоксид и водна пара имат по-висока специфична топлина от въздуха, така че служат за понижаване на пиковите температури на горене. Въпреки това, добавяйки EGR на дизеловия двигател – намалява специфичното съотношение топлина на горивните газове в такт. Това намалява количеството енергия, която може да се екстрахира от буталото(понижаване на мощност). EGR също има тенденция за намаляване на количеството на горивото изгаряно в такт. Това се вижда от нарастването на емисиите на частици, което съответства на увеличение на EGR. Натрупват се Фини прахови частици (предимно въглерод), които не се изгарят в такта на горене и се губи енергия. По строгите разпоредби за прахови частици (PM) ЕВРО3, ЕВРО4 се налага да бъдат въведени допълнителни проверки на емисиите, за да се компенсират емисиите на РМ, въведени с EGR. Най-често това става с филтър за твърди частици в изпускателната система, който почиства отработените газове, но увеличава разхода на гориво. Така EGR увеличава количеството на PM, трябва да се разгледа и намалява температурата на изгорелите газове и наличния кислород, тези филтри трябва да функционират правилно, за да изгорят саждите. Автомобилните производители инжектират гориво и въздух директно в изпускателната система, за да се запазят тези PM филтри от запушване(Изгаряне на натрупаните сажди). Чрез подаване на по-ниска концентрация на кислород в димните газове при дизеловите EGR системи, се постига по-ниска температура на горене и намаляване на емисиите на NOx. Това прави горенето по-малко ефективно, компрометира икономията на гориво и мощност. Нормално "сухия" прием в системата на дизеловия двигател, сега е обект на замърсяване от сажди, неизгоряло гориво и масло в EGR кръгът, което има малък ефект върху въздушния поток, обаче, когато се комбинира с маслените пари от PCV системата, води до натрупване на лепкав катран в смукателния колектор и клапаните. ЕГР системата също води до проблеми с компоненти като вихрови клапи, дюзи, клапани. Дизеловия EGR също увеличава производството на сажди, въпреки че това е маскирано в САЩ (Вече и в Европа) от едновременното въвеждане на филтър за твърди частици. EGR системите могат също така да добавят абразивни замърсители и увеличават киселинността на маслото, което от своя страна намалява дълголетието на двигателя. Въпреки, че производителите на двигатели са отказали да огласят подробности за ефекта на EGR за икономия на гориво, правилниците от СИП 2002, които доведоха до въвеждането на охлаждане в EGR са свързани с намаляване на ефективността на двигателя с 3%, запазва се тенденция от 0,5% годишно увеличение.За 10 години на теория само заради наличието на EGR се намалява ефективността на двигателя с 8% при максимални обороти.При ниски обороти и максимално отворена EGR система тези стойности се увеличават до 30%. В заключение EGR системата има отношение към екологията, което е обратно пропорционално на ефективността на двигателя и разхода на гориво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 (Редактирано) On 5/2/2019 at 7:33 PM, nickgaidarov said: Всеки сам си решава, но лично аз не съм привърженик на затапването на ЕГР-клапана. И далеч нямам предвид само екологията. Със затапен ЕГР-клапан колата не загрява до работна температура достатъчно бързо и не работи оптимално при ниски обороти. Радвам се, че го знаете, защото същото знам и аз. Аз не виждам противоречение с горното и написаното от мен. Нека припомня, вижте най-горе цитата в този пост - някъде да виждате противоречие между извадката в Уикипедия и написаното от мен? Редактирано 5 Май 2019 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 преди 38 минути, nickgaidarov написа: Правилното е отсег. Няма такава дума. Вие въведохте отсег Няма намерена дума отсег Вероятно сте искали да изпишете някоя от следните думи? отсея отсега отсек обсег досег отсека остеит остен остеом отвес Това със загряването на мотора до работна температура с минута и половина половина по-дълго време го написах в кръга на шегата,но ти не ме разбра.Единственото нещо,което ме спря да махна EGR-а физически от колата,за да"диша"мотора и да поставя рейс пайп е клапата за меко гасене.Как ще ти е по-добре да дишаш?В чиста и проветрена стая или в обгазена? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 Ето това е огромното предимство на EGR-a.Снимката е от чужд форум. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 5 Май 2019 Доклад Share Публикувано 5 Май 2019 Един истински мъж трябва да има собствено виждане за нещата и да не се носи по течението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
paci_4444 Публикувано 6 Май 2019 Доклад Share Публикувано 6 Май 2019 Здравейте, някой може ли да коментира следния лог файл. Правих го с идеята да видя как се държи турбото. Ускорявах от 3-та предавка от 3000rpm до червеното на оборотомера, като от 3000rpm газта я забивах до долу. Колата е с изолиран EGR, 1.9tdi AWX(96kw). LOG-01-008-011-011.csv Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Svetliu90 Публикувано 7 Май 2019 Автор Доклад Share Публикувано 7 Май 2019 Няма смисъл от ЕГРа , особено с нашите горива . Най-много да докара още бели системата (в случая при мен , замалко да набедя турбината и дебитомера). А зацапването на клапата или некоректната работа на вакуум клапана на егр-а , не са толкова трудни за преодоляване , отколкото пластмасовите зъбни колела , които управляват самата егр клапа. Моя клапан беше съвсем леко зацапан с гняс , но явно не работеше коректно , бъркаше дебитомера и пропорциите на гориво/въздух не бяха коректни . Относно пренадуването на турбото , нямам обяснение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване