Jump to content

Странно тракане а4 2.0 тфси


zzle

Recommended Posts

А като се махнат валовете, този болт няма нужда да се развива ли, или само достъпа до него е по-лесен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Няма нужда да се развива този болт....Като са развити черупките на валовете вече може спокойно да се свали веригата.....Обтегача е лесен. Кофтито на махането на валовете е, че трябва да се бележи положението им, защото иначе ще стане ярмомелка.

Ето теми на братушките.....аз от там съм черпил информация 

https://www.drive2.ru/l/1339792/

https://www.drive2.ru/l/4348285/

https://www.drive2.ru/l/483056690841780306/

Редактирано от DimitarBT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да рискувам с болта, ще си взема оригинален накрайник Т40080 му е номера и ще видим какво ще стане. Това с валовете малко сложно ми се струва.

20190128_123251.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
На 4/3/2019 at 11:35, howkinss написа:

 

Откъде си купи накрайника Т40080

 

Колега, като направиш ремонта би ли споделил как мина всичко? Аз се каня да го правя вече над 7 години, но този болт все ме притеснява. Колегата @zzle и той изчаква. :)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1+ да вадят валовете. И аз мислех така да развия въпросния болт , но той се скъса и се вкарах във филм , трябваше да се извадят валовете и да се вади скъсания болт. Много по - добър вариант , но го научих по трудния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
On 1/28/2019 at 2:39 PM, zzle said:

Това с валовете малко сложно ми се струва.

Определено е по-сложно, но ако превърти болта няма да имаш избор.

Ако скъсаш болта (дано ти се размине) не прави опит сам да го развиваш, а го дай на стругар.....

Дори да го развиеш, пак задължително го смени с нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек колкото болтовете на джантите, че и малко повече. Това ми се вижда малко много, но 20 Nm пък ми се вижда прекалено малко. Би ли споделил от къде идва тази информация?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да намеря достоверна информация. Може и да бъркам, но по спомен съм чел, че този болт се стяга на 125Nm. Преди 1-2 години и аз правих същата операция, само че при мен превъртя болта. На различни места из чуждите форуми има различна информация. Някъде го дават 20nm, някъде 50, на трето място 125. Всъщност за това превърта този болт, защото се стяга с много мимент, и профила на болта не издържа при развиване. На повечето места го дават 20nm или  15 ftlbs 

Редактирано от DimitarBT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20nm е нищо. Обикновено това е първи етап + дозатягане.

Там където дават 50Нм искат и 180 градуса дозатягане.

На друго място се дават просто 100нм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 100 нм е стягане на късане :hilezh: . Не бих стегнал болт там с толкова. На 90 нм се късат болтовете на главата на А4. Не ме питайте откъде знам. Сега съм ги стегнал на 70 и държат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко е затягане до 20 Nm и след това още осмина оборот вече звучи по-реалистично. Ето още едно доста подробно DIY, където го дават 15 flbs (което е 20 Nm) + осмина оборот. Това съвпада с това което колегата @zzle e видял в Елса.

 

Не знам точно за кой модел е това DIY (прилича на Голф), но е доста подробно: цък!

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонта мина успешно, шума изчезна, колата пее. Старата верига и обтегач изглеждат като нови, но въпреки това са били за смяна. Болта се стяга на 20нм. и 45°, което прави точно 100нм., не се занимавайте с градусите ами направо стягайте на 100нм. (проверено). Ако мога да помогна на някой, пишете в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А разбра ли каква е била причината за тракането? Веригата ли е била разтегната, обтегача ли нещо не е обтягал? Освен тракането видя ли някаква друга разлика между новите части и старите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа за затягането на болта - не си правете експерименти, в случая спазвайте стриктно препоръките на ВАГ.

Болтът струва под 10лв, заменя се и се затяга много.....като болт на маховик.

Ако болтът изпусне (макар и малко) цялото усилие на веригата отива на един щифт, на който скъсването е еквивалентно на късане на веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, CVT написа:

А разбра ли каква е била причината за тракането? Веригата ли е била разтегната, обтегача ли нещо не е обтягал? Освен тракането видя ли някаква друга разлика между новите части и старите?

Причината най вероятно е обтегача, обяснявам си го с износване на буталцето, ако е износено при загряло масло изпуска налягане и от там идва тракането, а веригата ми изглежда добре. Друг проблем не открих, резултата е на лице, 95% обтегач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...