Jump to content

Трудно палене зимата


kostovsky

Recommended Posts

Здравейте :) Имам проблем с ауди а4 б5 1.8 бензин/газ инжекция .когато е студено колата пали и след 10-тина секунди  гасне, това го прави до третия път , тогава вече няма проблеми. докато гасне мирише на бензин в колата. Смених свещи и кабели и пак нищо. когато е топло колата пали без никакви проблеми. ако и давам газ да не загасне почва да пука.  Понякога когато набирам и влезе в обороти ме прехвърли от газ на бензин сама, не го прави всеки път ,само понякога. Помагайте .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с паленето от 2 3 път е обща болка :) незнам някой дали е решил проблема за трайно...колкото до това с прехвърлянето от газ на бензон може да е от газта просто не и стига гориво и прехвърля на бенз,при мен го прави само когато газта е на свършване и карам над 3к оборота ме прехвърля на бенЗ.

Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобни мъки. Единствено се оправяше за известно време с откачане на акумулатора. Та на края се оказа, че газовите настройки са различни от тези на бензин и така компа на колата се бърка и не прави правилно смесите. Оправиха ми настройките на газта и вече няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с махане на акумулатора сутринта ,никаква промяна . Пак пука и мирише на бензин...прехвърли ли на газ никакви проблеми ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пука и мирише на бензин докато загрее ли? После как се държи само на бензин? И тогава ли припуква?

Щото при мене на старта като помогна с педала за газ и вдигна оборотите до около 1800 за 15-20 секунди, стабилизира и като отпусна педала, започва да работи нормално - пада на 1200, после на 850. След което цял ден е безупречна и на бензин, и на газ. .                                                                                                    

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 15 часа, aldygreen написа:

А "карантиите" във всмукателния колектор наред ли са? Мембраната и лостовата система здрави ли са?

 

Мембраната и лостовата система ли са карантиите във всмукателния колектор? Или това са две отделни неща. Защото за лостовата система мога да кажа че не работи - понеже моята кола е с електронна газ(педала) и за това при първото палене, реално не мога да ѝ повлияя. Аз педала го натискам, но компютъра решава дали да подаде сигнал на дросела.

 

 

На 10.02.2019 г. at 13:18, alexander alexandrov написа:

Та на края се оказа, че газовите настройки са различни от тези на бензин и така компа на колата се бърка и не прави правилно смесите. Оправиха ми настройките на газта и вече няма проблеми.

 

И аз се съмнявам че газовата прави чалъми, но дори и да оставя колата в режим на бензин, и да я карам известно време така, пак не иска да пали от раз. И все си мисля че температурата влияе по някакъв начин(не говоря за както е сега, а пролетно есенно време), 13-15 градуса е границата дали ще пали или не.

Редактирано от Leito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Leito написа:

 

 

Мембраната и лостовата система ли са карантиите във всмукателния колектор? Или това са две отделни неща. Защото за лостовата система мога да кажа че не работи - понеже моята кола е с електронна газ(педала) и за това при първото палене, реално не мога да ѝ повлияя. Аз педала го натискам, но компютъра решава дали да подаде сигнал на дросела.

Мембраната и лостовата система задвижват "карантиите" във всмукателния колектор, променяйки геометрията им. Задвижването е зависимо от създавания вакуум. И аз съм с мотор APT. Интересно е в какво положение застава тази система при първоначалното палене. Засега не съм свалял капаците да гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам идея, но не смятам и да разбирам, ако не съм на 100% сигурен че ще се оправи от това. Достатъчно пари хвърлих да ѝ сменям частите, които реално си бяха здрави и работещи. Както казах в друга тема, последно време почти не я карам, така че се моля само акумулатора ми да държи, когато ми трябва. Самата кола да изкара тая зима и следващата, пък по-нататък ще видим. Между другото да вметна че за последните 2 години, от както я имам, 1-2 пъти се е случвало да запали от раз в студа и то пак след стоене повече от 12 часа. А пък лятото ми се е случвало 2-3 пъти да прави същия номер, като зимата. (сутрин рано, но пак над 20 градуса)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо след като поработи около минута, се стабилизира работата и оборотите стават нормални? Според мене това е времето докато ламбда сондата успява да подгрее и се включва в управлението на мотора. А първоначално моторът работи по "предварителни очаквания" според температурните датчици на антифриза и входящия въздух. И ако настройките за първоначалното пускане не са читави или има изпускания на бензин или газ, има проблеми при палене. 

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за температурата, сондата и свещите ми са на по-малко от година и възможно най-скъпите. Пробвах и нов дебитомер, който нямаше никаква разлика със стария. (странното е че с разкачен дава по-добри резултати) А за газта, както казах, нарочно я карах само на бензин, даже затворих тръбата откъм газовата бутилка и пак не повлия. Затова съм се примирил на този етап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с откачането на газта и карането няколко дни на бензин и при мен нямаше резултат. След като се направиха настройки на газта тогава се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес подкарах колата след три дни почивка в студа. Запали доста по-трудно от обикновено. Имам температурен датчик за охладителната течност, който според канал 51C на климатроника си показва отвреме навреме неверни стойности. Но никога не съм видял да показва над 90 градуса. Този термодатчик е с две секции и четири извода, съответно за температурата на таблото и температурата за ECU. И естествено, че е участник в стартовия процес. След като ачик е хванат в неизправност, правилното е да започна от него, защото подлъгва цялата система. Но "лъготенето" се проявява само на студен двигател при пускането, след което изправно отива до 90 градуса и не влияе на нормалното каране. Когато на студен мотор показваше над 70 градуса, колата запали почти нормално. Показанията на таблото досега винаги са били нормални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

В Ръководството по експлоатация за температурния датчик за охлаждащата течност хората са написали ясно, че той има две секции, измерващи температурни диапазони до и след 50 градуса. Ама кой да чете? В първия диапазон влизат и ниските температури, които са характерни за зимно палене. Тези температури не се индикират на температурния уред на таблото. При 0 градуса съпротивлението на температурния датчик Секция 1 е 6-7 кОм. А ако прекъсва или има окисление, ECU ще смята температурата за много ниска и ще обогатява излишно сместа. Масовото оплакване при лош начален старт е давене на двигателя от преобогатена смес. Газаджията ми гарантира, че няма изпускане на газ от никъде. 

Следва измерване с омметър и зачистване контактите на буксата към температурния датчик. Замяна при явен дефект.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и на мен наскоро ми подшушнаха да измеря съпротивлението, но не ми е оставало време да го направя. Сподели какви са резултатите, когато можеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойности на съпротивлението на температурния датчик
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 0°  5750±750 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 5°  4700±700 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 15° 3250±450 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 20° 2625±375 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 25° 2150±350 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 35° 1450±250 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 40° 1200±200 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 45° 1000±200 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 50° 800±150 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 60° 610±70 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 80° 325±50 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 100° 190±40 Ohm
 
Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерени стойности при температура 13° - 15° C

Зелен датчик

Секция C-D   3 360 Ohm

Секция A-B   1 540 Ohm

Температурният датчик отпада като заподозрян. Все още остава под съмнение кабелажът.

Ще трябва да се погледне с VCDS каква температура отчита ECU.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VCDS температурата на охлаждащата течност се отчита коректно. Направих адаптация на дроселовата клапа, щото на два пъти съм откачал акумулатора. Колата "пощуря", не дава да се докосне педалът за газта и веднага дърпа, на всички скорости, и на газ и на бензин. Вероятно такава адаптация не е била правена отдавна. Очаквам падане на разхода на гориво.

Но проблемът с лошото палене си остава. Ще се наложи задълбаване в пусковата част и пусковите процеси. Там трябва да е проблемът, поне според елементарната логика.

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората са го описали много добре:

Адаптиране на дроселовата клапа

Важен е каналът - 098 за механично задвижване, 060 за електрическо задвижване. В ръководството за адаптация на Склада не се споменава за канал 060 и в първия момент се "озъбих".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е 60, а 060.

Изгледай видеото, което съм дал по-горе, за да не го разказвам тук. Всъщност това не са канали, а групи. В поленцето на Group от Basic Settings се написва 060 за електрическо задвижване и 098 за механично задвижване на дроселовата клапа, след което се натиска Go. Последователността на действие е дадена много ясно в самото видео.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...