Jump to content

А6 3.0 tdi шум от двигателя ГНП ???


tchoumpov

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Отговори 123
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Такаааа ... да споделя и аз.

Смениха ми въпросния клапан. Еми ... има разлика. Сутрин като я запаля и я послушам на място как работи звука е различен - по-тихо и по-мазно работи.

При превключването на скоростите ми се струва също има лека разлика. Преди наистина за момент се замисляше преди да превключи при леко подаване на газ, а сега съвсем плавно си качва предавката.

Относно това, което някой беше споменал за падане на разхода ... още нямам наблюдение дали въобще е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

А на  загрял двигател и пуснати доста консуматори , примерно фарове , халогени , задно стъкло подгрев  сушене   на предното и при рязко подаване на газ  , се чува едно причукване  от към шофьорската страна което е между 800-1100 оборота . Не на всяко натискане притраква.. Чудя се от калпава нафта ли е или помпа ,, дюза  или някоя ролка по ремъците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

моят клапан е този, тогава съм правил грешна проверка и ми излизаше 500 пари. 

Някой знае ли къде спешно мога да го сменя този клапан, който е на самото ГНП? Някои колеги са си го сменили сами, супер, но аз нещо не се наемам щом има сваляне на тръби за високото налягане, но не ми пречи да помагам и да си платя :) По сервизи ми казват в края на седмицата или в началото на другата чаааак.

 

0 928 400 572

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе действай сам, няма нищо страшно, откачаш  тръбите и си работиш. После малко ще повърти докато запали и обезвъздуши и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време го сменях пробно този клапан с този от старата ми помпа (3.0 cdya 239кс). Странно защо, от стоенето му беше станало нещо, и като подкарах колата набиваше грешка за високо налягане в рейла и влизаше в авариен режим. Та явно ако съвсем се скапе, компа все пак вижда нещо нередно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то не е компа да вижда нещо нередно, а се случва следното:

този клапан е от страната на ниското налягане и на входа на ГНП. Като е сложен да не се подава винаги макс/константно гориво на самата помпа.

ECU управлява този клапан N290 Fuel Metering Valve и му казва - пускай толкова гориво, сега толкова, повече/по-малко. Остатъкът клапанът го праща директно в обратната нафта.

Обаче ECU не знае този клапан дали пуска колкото е необходимо. Клапанът N290 като се прецака, не изпълнява указанията на ECU, обикновено започва особено в ниските да не прецизира добре горивото и пуска по-малко на ГНП, праща повечето в обратната, в резултат помпата не прави налягане, fuel pressure sender мери ниско налягане в рейла и праща на компа, че specified pressure е много по-високо/ниско от actual pressure, той вкарва в авариен режим.

 

Fuel pressure valve - този до турбото на десния рейл  пред пасажера - той затваря и отваря към обратната нафта, за да редуцира или повиши налягането в рейла.

Без него, ако е откачен, колата не би трябвало дори да запали.

Ако той е повреден, също вероятно няма да запали, защото всичко се връща в обратната и няма да направи налягане, за да запали.

Тества се като се извади маркуча за обратната нафта и се пали колата - не трябва да върне дизел или само няколко капки.

 

Fuel Pressure sender - на левия рейл в средата до хидравличната течност - той само мери налягането и праща на ecu. Ако го няма/откачен е - ecu си взима осреднени стойности, колата пали, но в авариен режим. Ако се оправи - значи най-вероятно той е прецакан и налягането си е ок, но той не го мери правилно.

 

Fuel metering valve - на самата ГНП - той с времето се прецаква и не пуска колкото трябва гориво на помпата, съответно тя прави по-ниско или по-високо налягане. Ако се откачи от буксата и колата се "оправи", най-вероятно той е проблемен. Колата пали, но още на контакт е в авариен режим. Не върви добре, но не прави и ниско налягане. Понякога е толкова прецакан този клапан, че дори на idle не може да регулира добре горивоподаването и колата гасне или оборотите играят.

 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених клапана. На фейс 239кс отнема около 5мин без да се маха нищо. Моя беше 0928400748. Цената с някаква отстъпка беше 190лв. Карах около 20мин след това, така че не мога да направя някакви сигурни заключения. Стори ми се че сменя предавките мн по добре от преди - като цъкам ръчния режим гледах оборотите да се убедя че е сменила :D Може и да си внушавам, но като чели не беше чак така мазно преди. Няма ритмично думкане от помпата, но то и преди се чуваше много рядко. Та... доволен съм че го смених, поне знам че е нов и работи добре. Утре си вземам и резервния комплект дюзи от рециклиране... и вече ще спя спокойно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и аз купих този клапан и искам да благодаря и тук на @mili 75 за съдействието! :)


На BMK гледа към филтъра за маслото и няма никакво място и видимост за третия болт, който е отдолу. Нито видимост, нито място за инструмент и с пръсти не може да се бръкне, ако щеш и гинеколог да си... :) 
Някой, ако е сменял на BMK - да каже как го е направил. 

 

Някой махал ли е една метална тръбичка за масло, която е между ГНП и кутията за масления филтър с един болт е и отива отгоре на турбото? Ако нея я развия, мисля, че ще успея да го сменя и аз този клапан, но днес не знаех какво ме очаква, ако я махна и не го направих. Оградил съм тръбичката и болта ѝ в оранжево.

 

IMG_5820.thumb.png.b3000ffd4d6b0df1556d59d8b528db11.png

 

В ЕТКА - вероятно най-много да изтече масло във V-то на двигателя, но то би трябвало да е в картера. Има o-ring, може и да падне и няма стигане...
maslena-tryba.png.4bcb9c46baaccb2332ba86b8919d0c26.png

 

На ASB гледа наляво и е малко по-лесно...вероятно.
При фейс е отгоре и наистина трябва да е за 5 мин - три болта долу, пляс новия клапан, три болта нови, които идват с клапана и готово :)

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ме зачовърка и аз да сменя въпросния клапан. Само не знам какъв ще е ефекта, ако колата няма никакви симптоми. Единствено при загрял мотор и топло време има едно леко замисляне при натъпване на газта, но е от порядъка на половин секунда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генгчо - това кога ти го прави замислянето, ако е точно при качване на по-висока предавка, значи си смени клапана :) Не е скъп, а ще има поне писхологически ефект, а и при теб се сменя за 5 минути. Аз днес се провалих и не успях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами замислянето е примерно като карам на 4-та 5та 6та и съм с постоянна газ. Давам газ хубаво като за изпреварване и тогава минава половин-една секунда докато реши дали да наеме на предавката или да свали една надолу. Даже като свали предавка не литва, а е малко мудна в първите милисекунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях до акушер-гинекологията и двама специалисти се бориха с клапана час и половина. Въртяха малки тресчотки с въженца, на някакви маркучи малки слагаха долния болт, но накрая успяха да сменят ш*б*ния клапан! 

Нямам особени впечатления все още, но съм доволен, защото много го мислих последните дни. На BMK си е цяла операция. Като им предложих  да махнат тръбичката за масло, която пречи и отива върху турбото - казаха, че не било добра идея и добре, че не я махнах вчера сам :) 
Ще пиша като я покарам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със замислянето е по-скоро от бавната кутия, те затова са сложили и перата, да свалиш предавка-две, за да се изстреляш преди изпреварване. А и нали е адаптивна, ако си караш бабешката по принцип, ще има да чакаш за някаква адекватна реакция при кикдаун. Ако я покараш по-агресивно става малко по-отзивчива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам как е на ASB, но на BMK си беше много зле.

Опитах сам, но не успях да се справя. Като видях как го свалиха днес, нямаше и да мога сам. 

 

Реално при мен клапанът N290 отказа толкова, че чак започна да влиза в авариен режим колата с грешки за  ниско налягане. Това се случи на следващия ден, след като сложих за първи път филтър от евро 5. Затова веднага заподозрях горивния. Колата се оправяше от време на време, като губеше налягане основно в ниските обороти. Бях си наумил да изчистя цедката в резервоара, захванах се, излезе чиста и нямаше разлика. След това смених отново горивния с евро4, но нямаше разлика - все така във високите бе добре, а като спирам губеше обороти, дори ми загасна колата веднъж.

 

Бях се филмирал, че чугуненото ГНП е пуснало стружки. Казах си, че ако са стружки, няма да я правя, а в река Искър я засилвам, въпреки че си харесвам колата.

 

Реших да продължа след помпата в резервоара и горивния и следващия е точно този клапан на ГНП. Откачих му буксата, като знаех, че колата влиза в авариен веднага, явно остава отворен клапана, пали, но в авариен. Губенето на оборите изчезна, заглъхването също. Реших, че това трябва да е виновника. Ако беше профилактично, както през 2019, когато някои от вас го смениха, нямаше да се боря толкова, както днес например.

 

Сега даже се пуснах по Южната дъга до Црна маца и по Тракия, колата определено с новия клапан е много по-респонсив, по-добре си регулира оборотите дори при спиране, както и при ускорение. Настъпих я няколко пъти здраво, не извади грешка и си върви леко по-добре от преди. Надявам се точно това да е бил проблемът и скоро да не виждам лампата на таблото :) 

 

При някои смяната може и да не се усети толкова, но при мен при явно почти приключил клапан, има голяма разлика. 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 1 седмица каране с новия клапан ми се струва определено че върви по-добре. Корекциите на дюзите също паднаха доста, ама се чудя дали не е съвпадение заради застудяването на времето :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така...моята сага продължи и тази седмица, след като миналата смених N290 Fuel Metering Valve на самото ГНП...отново видях подгревът на таблото. В сервиза установиха, че ГНП не прави налягане. Свалиха я без да разкачат предницата и я изпратиха за проверка. 

Върнаха я помпата почистена и стендована - като "помпаджията" е взел 150 лв. В сервиза таксуваха 4 човекочаса.

Вчера си взех колата и имам много малко впечатления, но:

1. вече не играят леко оборотите, когато е запален двигателят и е idle

2. изненадващо за мен - кутията включва чувствително по-мазно, преди нямаше някакъв осезаем проблем, но сега наистина не се замисля никак, когато включва нагоре. Това може и да е резултат на новия N290, който реално така и не успях да пробвам или на стендованата ГНП, или комбинация от двете. Не усещам кога отива от 2/3 и 3/4.

3. при спиране на светофар във финалните метри се бе появило едно падане на стрелката на оборотомера надолу под нормалните idle обороти без вибрация - това също изчезна.

 

Като цяло за сега за доста къси пари, има подобрение в колата, а не само да сме възстановили старото положение, така че въпреки нервите последно време след смяната на горивния филтър и изваждането на Алекоконстантиновки, вече съм доволен... все още ме е страх да я смачкам, както преди, за да не видя подгрева, но се надявам това да е било финалът за тази серия. Надявам се скоро да не пиша в темата, поне не и като главен герой :)

 

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...