Jump to content

2.0Т FSI проблем с масло


kuhak

Recommended Posts

За маслената помпа от дизела може да потърсиш из форумите. По спомен инсталацията беше като на тази от 1.8Т но с друга верига, звезда и обтегач.

Масленото налягане не се губи само от основни лагери.

Това да сложиш 1.8Т е по лош вариант (финансов) от това да продадеш колата на части. При проблем с масленото налягане първо заминава ТК и леглата на РВ. Има ли там проблем директно я засилвам на части. Този автомобил не си струва нервите и парите, че да си вгорчаваш живота с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

2 hours ago, МММ1 said:

Из форумите съм срещал, че вече се слага помпа 038115105C от напречен 2.0ТДИ. 

Всъщност аз съм налагал такава помпа на моя блок, за да проверя дали съвпада....но не съм задълбавал с колко зъба е приводното колело.

 

2 hours ago, kuhak said:

@robobugКакъв е твоя съвет след като свалим картера отново какво да погледна какво да направя или щом сваля картера да слагам помпа от 1.8т.

Не знам какво се прави. Трябва да откриеш къде изчезва налягането, пред да взимаш генерални решения.

Аз обикалях една седмица с помпата в багажника и коментирах с всякакви специалисти. За щастие при мен се оказа просто запушена цедка, но това се установява след запалване на колата.

Трудно може да се направи изпитание на модула с маслената помпа. Трябва да се провери дали не бяга налягане от самите балансни валове, които са без черупки на лагери.

Някъде съм чел и за проблем с байпасния клапан на самата помпа.

 

Първото, което може да направиш е да разглобиш помпата (после капакът се минава леко на водна шкурка и задължително се сглобява с малък (и точен) динамометричен ключ). ВАГ не предвиждат процедура за замерването й, но може поне визуално да провериш дали няма износване.

Има и един дълъг болт на балансния модул, който е с гумено уплътнение. Също трябва да се провери.

После свалете поне една маслена дюза (мисля, че 3 са достъпни, без отцепване на мотор от кутия).

 

Останалите проверки са си стандартни - хлабини на коланов и разпр. валове.

За разпределителните хората използват plastigage, аз в БГ не съм намерил да се продава.

Моторът нали не тече откъм веригата?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug мотора е с ремък и няма никъде течове главата не е сваляна въобще за да се проверят хлабините на разпределителните валове трябва да сваля ангренажа ? Благодаря за съветите ако се сещате за още нещо казвайте че вече се чудя кво да правя 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.02.2019 г. at 21:00, kuhak написа:

.. стават и допълнителни неща като надиране на коляновия вал и сега ще правя цялата долница.

Това сега го прочетох. Как си правил "долница" без да свалиш главата. Страшни майстори има ...

При износване на КВ вследствие ниско маслено налягане няма начин да няма износване и на леглата на РВ. 

От цялата тема не разбрах колко ти е масленото налягане на празен ход, измерено с професионален манометър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1 бар е на студен мотор на празен ход (замерен на мястото на маркуча за турбото) и почти 0 при датчика за налягането и на 2к оборота скача до 1.8 измерено с манометър за мерене на налягане какъвто имаха в сервиза мисля че е от тези комплекти който ги има в интернет за 40-50лв не знам колко е професионален 

Редактирано от kuhak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, kuhak said:

@robobug мотора е с ремък

:) е с ремък е отпред.

ВАГ имат тук интересно решение - през капака на веригата отзад минава магистрала с високо налягане. Гарнитурата е метална и задължително се сменя при всяко сваляне.

 

Накратко - моторът първо губи налягане в главата и преебава главата, чак после колянов вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е това налягане. Трябва да е 2.7-3.4bar на 2000об. на загрял двигател.

Ключовата дума за търсене на проблема е измерване. Двигателят вън и се мери всичко. 

Както по нагоре писаха маслените дюзи за охлаждане на буталата също може да са проблем. По спомен трябваше да отварят накъде на 1.9бар. Може да отварят по рано или изобщо да не държат налягане. Може и така да се пробват https://www.youtube.com/watch?v=kf2irES5SsA

Аз бих свалил главата и я давам за ремонт примерно в http://www.zig.bg/

Ако кажат търси нова глава, колата отива на части. Ако ремонта е т.н. "класически" и съм сигурен в досега извършения ремонт на цил. блок., ще правя конверсията с маслената помпа.

От темата не разбрах маслената помпа втора употреба ли е? 

Редактирано от МММ1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да маслената помпа е втора употреба момчето казва че при него на студен мотор е държала 3.5бара на празен ход но като загреел двигателя падала до 1 бар(клоняла към минимум)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неизвестни има в така създалата се ситуация. Ако не беше скъсала веригата да кажем само с маслена помпа да се оправят нещата. Но така само с разсъждения не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балансиращите валове бяха блокирали и така се къса веригата къса се и болта на колелото на балансиращия вал и от там свалихме помпата попринцип лагерите не бяха за смяна но викам айде така или иначе сме го отворили поне да се направи ... То кво стана една чанта пари и горе долу след 300км пак на същия хал.. и сега с тая помпа почна да ми свети вътре лампата .. и от там се почна проверка на налягането и т.н. първите 200км нямаше никви индикации колата не се чува като работи нямаше никви признаци ..да приемем че помпата е била ок или е правила достатъчно налягане 200км и умира ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв отговор очакваш при наличие на помпа втора употреба и неизвестно цялостно състояние на двигателя.

Материали за конверсията на маслената помпа :

https://www.drive2.ru/l/484121018097468134/   както се вижда и не само при него, помпа от 1.8Т не е много удачна в оригиналния си вариант

След много оригинално техническо решение нещата са нормални  https://www.drive2.ru/l/486658141178560743

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отворите картера проверете с динамометричен ключ, дали всички болтове на помпата са стегнати.

Проверете болта с гуменото уплътнение и байпасния клапан на помпата.

Може да има съвсем просто обяснение....като прекаляване със силикона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@МММ1Този руснак ми върна надеждата.. само не разбрах пак си използва помпата от 1.8т и взима зъбчатката за тди помпата или направо може да взема помпа за тди и да наглася нещата (според сервиза и майсторите в него 98% проблема е в помпата)

Пп; изчетох доста в английските форуми но нито една тема нямаше написана така както тази на руснака..

 

@robobugда ще се провери след като свалим помпата ще видим и маслените дюзи и мисля направо да си реша проблема с тия помпи като сложа такава от 1.8т/тди..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.В drive2.ru е пълно с подобни теми за прословутата маслена помпа и балансиращи валове. Може да потърсиш в сайта.

В конкретната тема се взема само зъбното колело от помпата за 2.0ТДИ. Има подробно описание на частите, които се ползват за конверсията.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, kuhak said:

и мисля направо да си реша проблема с тия помпи като сложа такава от 1.8т/тди..

За мен е смущаващо, че колата 200км е била наред...

Дано се оправи с нова помпа.....на доста хора ще е интерсно да прочетат впечатления от първа ръка за легендарната конверсия с помпите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Само не можах да разбера зъбното колело на КВ което ползва бай руснак на 1.8т ли е или на дизела и дали тук се продава ,защото като търсих за моя мотор понеже мойто беше надрало вала и се беше преебало никъде не се продаваше и видях голям зор докато го намеря

 

@robobugза мен също е много странно и в сервиза бяха възмутени и до последно мислиха че е датчик...

Редактирано от kuhak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krischan кво да правя човек купих колата с такъв мерак карал съм е 1000км налял съм 2000лв в нея в предишния ремонт... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@NIKOе к@Krischanпп;не знам какво става с форума или телефона ми е проблема не мога да трия тагове и цитирани постове извинявам се на колегите

Исках да кажа че не съм видял колата и да кажа "о да тва е взимам я". Без да съм я огледал преслушал и т.н.

Редактирано от kuhak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@robobug проблема беше супер елементарен маслената помпа е била хлабава ...лошото е че никой не се сети да е провери като е качвахме и за това в началото е била окей и с течение на времето се е до разхлабила от вибрацийте сглобихме стегнахме  сега всичко е окей и в норми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят мотор съм го сглобявал с 3 броя динамометрични ключа.

Има такива решения, че все се сещах за Лада Самара, за която се разправяше, че 2/3 от колектива, който я е проектирал не е имал шофьорски книжки. Та и този мотор все едно немски студенти са му проектирали всеки възел поотделно, без идея, че това после ще работи заедно в автомобил и ще трябва да се поддържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лада самара е разработка на Порше.:hilezh:...по поръчка на Ваз. Съвсем друг е въпроса, че влиза в производство 10год. по-късно вече морално остаряла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...