Jump to content

Проблем с моторчето на вихровите клапи


Bokata_1981

Recommended Posts

Здравейте колеги имам следния проблем с моторчето на вихровите клапи. 

Моторчето е сменено, свети лампата за двигателя, при проверка с ВАГ изписва следната грешка / ще кача направо снимка да видите какво изписва/ 

Проучих номера на грешката, проверих вакуума за теч. Правих някои проби: при запалена кола вадя буксата на клапата и пак я включвам / тя си тръгва/ и изчиствам грешката, след което клапата си работи. При гасене и палене на колата пак дава същата грешка. 

 

Колата е Ауди А6 3.0 ТДИ 2006

20190111_091133.jpg

Редактирано от Bokata_1981
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Благодаря за съветите колеги,но все пак някой  има ли идея защо веднъж моторчето сработва и не отчита грешка на VAG а следващия момент като изгася колата и дам на контакт грешката се връща,след запалване на колата изваждам буксата на моторчето и я вкарвам пак и всичко си сработва,отново диагностика с VAG и всичко е ок. Това се повтаря всеки път.Надявам се някой все пак да има няква идея.Благодаря и Безаварийно на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко грес на лостчетата на клапите ми реши проблема вече 3 години... и се прави пред блока за 3 минути. Лостчето е това което свързва моторчето с клапите.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета колега но не помага:wall::wall: мисля, че е по-скоро е някое от релетата но не мога да намеря инфо! Бушоните съм ги проверил един по един всичките, но не ми се иска без инфо да свалям корите за да стигна до релетата, а и незнам точно кое от тях е, и дали въобще има такова реле. Изчетох много мнения из форумите но общо взето нищо. На места се споменава за EFI реле но нищо конкретно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно самите клапи задържат в колекторите. 

Иначе при мен греста на лостчетата има ефект, но сигурно от един момент нататък има и проблем навътре.

 

Пробвай да даваш газ и някой да гледа дали се движат еднакво. После може да свалиш лостчета и да видиш дали има задържане на някоя и дали има разлика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах всичко което написахте но уви резултата е нулев! Едно съм сигурен, че не е механичен проблема,защото дори с откачено лостче моторчето сработва когато си пожелае.Почистих буксата но отново си работи когато си пожелае.Пробвах няколко моторчета и резултата е същият

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това вече е странно.

Доста е възможно да се е повредило. Обаче защо и с другите е така.

Другите в ред ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.02.2019 г. at 12:52, Bokata_1981 написа:

Пробвах всичко което написахте но уви резултата е нулев! Едно съм сигурен, че не е механичен проблема,защото дори с откачено лостче моторчето сработва когато си пожелае.Почистих буксата но отново си работи когато си пожелае.Пробвах няколко моторчета и резултата е същият

Какво значи когато си пожелае колега, ти да не мислиш, че постоянно трябва да се движи като шевна машина. Като запалиш едното натиска надолу а другото вдига нагоре лостчето. Прави ли така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като набие грешка че няма крайно положение и го исключва моторчето.Вариянта е или нови вихрови или да ограничиш хода на моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на ясно съм 4е не трябва да работи постоянно, имам предвид, че когато стартирам теста с VCDS duty cycle e 88,8% и не се променя, а  следващият път когато сработи и всичко е ОК на теста този цикъл се променя от 88,8% на 20,5%. Утре се надявам да намеря време и да сваля отново моторчето и ще му оганича хода да знам, че и това съм пробвал и ще пиша резултата. Благодаря за съвета ще пробвам дано вече се реши вече този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в двете посоки ли ограничава?

 

Ако подмине отчита грешка?

Не само на затворено е така.То преди сме го обсъждали назад из форума.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си, но не разбрах точно тогава.

 

На отворено не го проверява ли?

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самата прожина на мотора така яко натиска че като се разбият клапите блокирват и после мотора не можи да ги отвори.Целта на ограничитела е да не достигане това положение.Сега това са си мои заключения но работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са ти закачени, а само си ограничил докъде да ги връща пружината?

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, днес намерих време и пробвах да огранича хода на моторчето и при мен работи! изгасна лампата  CHECK ENGIN и дори не се наложи да чистя грешката с VCDS(аз го направих) но още с запалването и лампата изгасна и сега всичко е наред. БЛАГОДАРЯ МНОГО на всички за помощта! :zustimm: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...